کامپیوتر و لوازم جانبی

راهنمای خرید اسکنر حرفه‌ای و خانگی با خرید اینترنتی

هنگام خرید انواع اسکنر این نکات را رعایت کنید

امروزه عصر، عصر تکنولوژی و فناوری است به گونه‌ای که آثار این توسعه و پیشرفت در کلیه شئون زندگی بشر نمایان است و کمتر حوزه‌ای از حیات انسان وجود دارد که متاثر از این تحول شگرف نباشد.

یکی از این تغییرات به حوزه پست و ارسال و مراسلات مربوط می‌شود طوری که می‌توان بر خلاف گذشته، مدارک خود را به جای فرستادن از طریق پست با سیستم رایانه ارسال کرد.

کافی است با بارگذاری تصاویر اسناد مورد نظر، آن‌ها را به وسیله یک سیستم کامپیوتری در ظرف زمان کوتاهی به مقصد ارسال کرد و هیچ هزینه اضافه‌ای هم متحمل نشد. این کار با خرید یک دستگاه اسکنر قابل دسترسی و انجام است.

اسکنر چیست؟

اولین اسکنر (Scanner) یا پویشگر در سال ۱۹۵۷ به شکل استوانه در اداره ملی استاندارد آمریکا و توسط تیمی با نظارت راسل کریش ساخته شد‌.

اسکنرها در واقع وسایلی برای تصویر برداری از اسناد کاغذی هستند، دستگاه‌هایی که می‌توانند عکس یا متن را وارد رایانه نمایند.

ظاهر پویشگرها مانند دستگاه فتوکپی است. از راه صفحه و محفظه‌ای که کاغذ در آن قرار می‌گیرد، تصویر یا متن مورد نظر وارد رایانه می‌شود.

در قسمت عقب اسکنر دو خروجی تعبیه شده است که یک فیش از سوی کامپیوتر و یک فیش نیز از طرف چاپگر به آن متصل می‌گردد.

این وسیله تصاویر، متون و دست نوشته‌ها را به صورت نوری اسکن و به تصویر دیجیتال تبدیل می‌کند.

با اسکنر (Scanner) می‌‌توان انواع مختلفی از اسناد، مدارک تصویری و متنی که بر روی کاغذ چاپ شده‌اند، مجدداً به صورت فایل‌های تصویری وارد سیستم رایانه‌ای کرد. این کار را می‌توان هم در محیط کار و هم در کامپیوتر شخصی منزل انجام داد.

امروزه اسکنر‌ها یا پویشگرها دارای انواع و مدل‌های مختلف هستند که باید دید با توجه به نیاز کاربران خرید کدام یک سودمندتر و مفید‌تراست.

به خاطر همین تنوع و تطور اسکنر که یکی از لوازم جانبی رایانه محسوس می‌گردد، دوستان شما در مجله خرید اینترنتی مینینیم بر آن شدند که نکاتی چند در مورد این وسیله کاربردی در اختیار شما کاربران گرامی قرار دهند، انتظار این است که مثل همیشه با ما همراه باشید.

آشنایی با انواع مختلف از اسکنرها

مدل دستی: کوچک‌ترین اسکنر‌های موجود در بازار در حقیقت همین مدل‌های دستی هستند که به خاطر اندازه و وزن مناسب می‌توان به راحتی آن‌ها را با خود جابه‌جا کرد.

به دلیل همین سهولت حمل، آن‌ها را اسکنرهای پرتابل نیز می‌نامند. برای اسکن کردن با این دستگاه تنها کافی است که برگه مورد نظرتان را از شیار میانی دستگاه عبور دهید و یا هد اسکنر را بر روی صفحه کاغذ به حرکت در آورید.

توجه داشته باشید که کوچک‌ترین لرزش دست می‌تواند کیفیت اسکن خروجی را تنزل دهد. شاید یکی از مهم‌ترین معایب اسکنر دستی نیز همین باشد که فایل خروجی آن نسبت به سایر اسکنرها از رزولوشن قابل قبولی برخوردار نیست.

البته با توجه به حجم کلی دستگاه نباید خیلی هم انتظار زیادی از آن داشته باشیم!

اسکنر تخت: اسکنر تخت همان دستگاه رومیزی تک‌کاره‌ای است که اغلب بر روی میز کارمندان ادارات قابل رویت و مشاهده است.

این نوع از دستگاه‌ها به پویشگر رومیزی یا همان Flat معروف هستند که به تناسب امکانات و درگاه‌های ارتباطی که سازنده بر روی آن‌ها لحاظ کرده است، با قیمت‌های مختلفی در بازار به فروش می‌رسند.

کار با اسکنرهای رومیزی یا همان مدل تخت بسیار راحت بوده و تنها کافی است که دستگاه را بر روی میز قرار داده، درب آن را بلند کنید و برگه سند و تصویر مورد نظر خود را بر روی صفحه قرار دهید تا هد دستگاه از پایین اقدام به اسکن فایل مورد نیاز در سیستم رایانه نماید.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید کامپیوتر کوچک

مدل شیت فیدر: از دیگر مدل‌های مختلف اسکنر که در بازار موجود و به مشتریان عرضه می‌شوند، می‌توان به نوع شیت فیدر (Sheet feeder) اشاره کرد.

در حقیقت ظاهر این نوع پویشگر شبیه یک پرینتر است، برای این‌که بتوانید آن را به خدمت بگیرید کافی است به جای گذاشتن کاغذ بر روی هد دستگاه، آن را در سینی اسکنر قرار داده تا دستگاه کاغذ را به داخل کشیده و عمل اسکن را بر روی آن انجام دهد.

معمولاً از شیت فیدرها برای اسکن حجم انبوهی از اسناد و مدارک استفاده می‌شود؛ چرا که با وجود سینی و توجه به ظرفیت آن، شما می‌توانید تعداد قابل توجهی کاغذ را در داخل آن قرار دهید.

با زدن کلید روشن شدن، دستگاه کاغذها را یکی‌یکی و به راحتی به داخل خود برده و پس از انجام اسکن، آن‌ها را به شما بر می‌گرداند.

پویشگر ترکیبی: اسکنرهای ترکیبی همان اسکنرهایی هستند که در کنار اسکن دارای قابلیت‌های دیگری نظیر کپی، فکس و همین‌طور پرینتر در یک دستگاه هستند و تحت عنوان یک پرینتر چند کاره به فروش می‌رسند.

معمولاً خرید پرینتری چند کاره چه از نوع لیزری و چه از نوع جوهری شاید به لحاظ هزینه مقرون به صرف باشد اما واقعاً باید پذیرفت که در چنین دستگاه‌هایی کیفیت پرینتر و کپی خوب است اما کیفیت اسکنر دستگاه چنگی به دل نمی‌زند.

دلیل آن هم این است که سازندگان به کیفیت و امکانات چاپی چنین دستگاه‌های چند کاره‌ای بیشتر بها می‌دهند و به قسمت اسکن دستگاه خیلی توجه نمی‌کنند.

این عامل هم باعث شده تا خریداران ترجیح دهند که اسکنر را به صورت جدا تهیه نمایند تا ضریب کیفیت اسکن اسناد و مدارک بالا برود.

مدل پلاتر: همان‌طور که می‌دانید پلاتر یک چاپگر بزرگ است که از آن برای گرفتن پرینت در مقیاس‌های بزرگ نقشه کشی، تبلیغاتی و … استفاده می‌شود.

برای اسکن تمام فایل‌های بزرگ که سایز آن‌ها از کاغذ A3 بزرگ‌تر است، نیاز به خرید اسکنر پلاتر دارید. اساساً این مدل اسکنر برای همین منظور طراحی و ساخته شده است و شما می‌توانید با آن هر نوع فایلی را که از ابعادی بزرگ برخوردار است به راحتی اسکن نمایید.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید پرینتر لیزری

معیارها، شاخص‌ها و نکات مهم هنگام انتخاب و خرید اسکنر

انتخاب یکی از مدل‌های معرفی شده

نخستین نکته برای خرید اسکنر توجه به نوع آن می‌باشد. در قسمت قبل در مورد انواع پویشگرها و ویژگی‌های هر یک به تفصیل اطاله کلام شد.

حالا این شما کاربر گرامی هستید کا باید بر حسب نیاز، نوع و حجم کار و همین‌طور میزان بودجه‌ تخصیصی به این امر، اقدام به تهیه یک مدل از این دستگاه‌های دیجیتالی نمایید.

مینینیمی‌های عزیز توجه داشته باشید که علاوه بر اسکنرهای معرفی شده که در بازار کشورمان یافت می‌شوند، محصولات دیگری مانند: دستگاه اسکن مخصوص اسلاید، نگاتیو عکس و هم‌چنین اسکنر رادیولوژی نیز موجود هستند.

البته خرید آن‌ها برای همه افراد توجیه منطقی ندارد و نمی‌تواند کارایی لازم را داشته باشد زیرا هر کدام از آن‌ها برای شکل خاصی از کار طراحی و تولید شده‌اند.

سایز کاغذ قابل پشتیبانی دستگاه

نکته دوم برای انتخاب اسکنر مربوط به اندازه صفحه دستگاه یا بهتر بگوییم سایز کاغذ قابل پشتیانی آن است. شما به عنوان یک خریدار باید متناسب با سایز کاغذهای مصرفی خود در این زمینه اقدام نمایید.

یادتان باشد ممکن است پویشگر انتخابی شما از قابلیت اسکن تا سایز کاغذ A4 برخوردار نباشد، بنابراین ضرورت دارد که در هنگام خرید یک Scanner توجه خود را به این مهم معطوف نمایید.

نه تنها توجه به سایز کاغذهای قابل اسکن یک دستگاه اهمیت دارد بلکه دقت در ابعاد خارجی آن نیز مهم است تا از این رهگذر بتوانید فضا و محیط قرار گیری محصول را ارزیابی و تخمین بزنید.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید هارد اکسترنال

توجه به دقت و سرعت اسکن دستگاه دیجیتال

سومین فاکتور مهم برای انتخاب و خرید یک اسکنر خوب و کیفی بررسی دقت و سرعت آن می‌باشد، میزان دقت عملکرد یک اسکنر با واحد Dpi یا همان نقطه در اینچ بیان و سنجیده می‌شود.

هرچه این پارامتر بالاتر باشد به منزله این است که دستگاه اطلاعات بیشتری از نقاط یک کاغذ متنی و تصویری را در هر اینچ برای شما ثبت می‌کند. در آخر هم فایل اسکن شده کیفیت بهتر و بالاتری دارد.

سرعت دستگاه اسکنر همچون عمل چاپ پرینترها با واحد صفحه در دقیقه مشخص می‌شود. شما به عنوان کاربر باید تعیین کنید که قصد استفاده از پویشگر را در چه محلی دارید.

برای مکا‌ن‌های کاری بهتر است از اسکنرهایی کمک بگیرید که دارای سرعت بالایی هستند. این را هم در نظر داشته باشید که سرعت اسکن یک فایل متنی همیشه از یک فایل تصویری بیشتر است.

خالی از لطف نیست اگر بدانید که گاهی اوقات بر روی برخی از اسکنرها به جای توضیح اختصاصی در زمینه دقت و سرعت محصول، از یک عبارت دو عددی در هم ضرب شده همچون: ۹۶۰۰×۴۸۰۰ استفاده می‌شود.

عدد اول از سمت چپ میزان دقت و عدد دوم میزان سرعت حرکت هد دستگاه را نشان می‌دهد.

تشخیص نوع هد اسکنر

به طور کلی اسکنرهای موجود در بازار یا از هدهای نوع CCD برخوردار هستند و یا در ساختار فنی خود دارای هدهای CIS می‌باشند.

تشخیص تفاوت میان این دو هد دستگاه به لحاظ تخصصی قدری پیچیده است و لازم است فرد دانش فنی این موضوع را داشته باشد.

با این حال اگر بخواهیم خیلی ساده و با توجه به گفته افراد مجرب در این حیطه تفاوت میان این دو هد اسکنری را توضیح دهیم باید بگوییم که:

هدهای CCD برای اسکن با کیفیت عالی و هدهای CIS مناسب انجام عمل اسکن با مصرف انرژی بهینه می‌باشند. توصیه می‌شود که سازمان‌ها و ادارات برای کاهش هزینه‌های انرژی خود از این نوع دستگاه‌ها استفاده نمایند.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید پرینتر سه بعدی

بررسی سایر ویژگی‌های اسکنر

علاوه بر آن‌چه در مورد این محصول کاربردی گفته شده، بد نیست به قابلیت‌ها و ویژگی‌های جانبی یک اسکنر ایده‌آل هم گوشه چشمی داشته باشید.

برای مثال اگر انتخابتان اسکنر شیت فد یا همان شیت فیدر می‌باشد بهتر است که از قابلیت ADF یا به عبارتی تغذیه خودکار برخوردار باشد تا شما با توجه به ظرفیت سینی کاغذ دستگاه، فایل‌های نیازمند به اسکن خود را در آن گذاشته و منتظر اسکن آن‌ها باشید.

قطعاً عالی خواهد بود که شما موفق به خرید اسکنری با قابلیت اسکن دورو یا همان Duplex برای خود شوید. این‌طوری دیگر لازم نیست برای اسکن یک کاغذ دو رو نوشته شده وقت بیشتری را صرف کنید.

به محض این‌که کاغذ را بر روی هد دستگاه قرار دهید، پویشگر آن را به صورت خودکار اسکن کرده و موجب سرعت عمل و صرفه جویی در وقت می‌شود.

عوامل موثر بر روی تعیین قیمت اسکنر

آنچه که در این گفتار پیرامون یک اسکنر کیفی، مرغوب و به روز گفته شد در واقع قیمت آن را نیز در بر می‌گیرد، اگر به تمام این‌ها نام و برند تولید کننده دستگاه نیز اضافه شود، می‌توان مدعی شد که تمام فاکتورهای لازم برای خرید یک پویشگر مناسب به همراه قیمت احصا شده‌اند.

با همه این اوصاف یادتان باشد که همیشه اسکنر و هر نوع دستگاه اداری و دیجیتالی مورد نیاز خود را از نمایندگی‌ها، فروشگاه‌های معتبر و مراکز فروش اینترنتی نام آشنا خریداری فرمایید و در حین خرید از فروشنده تقاضای ارائه برگه گارانتی یا همان ضمانت نامه را نیز داشته باشید.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید چادر عکاسی

چگونه از اسکنرها نگهداری کنیم؟

  • برای مراقبت بیشتر از اسکنر خود، توصیه می‌کنیم که آن را در مکانی خلوت و به دور از گرد و غبار و پنجره قرار دهید.
  • هنگام قرار دادن کاغذ بر روی هد دستگاه دقت کنید که به وسیله ناخن انگشتان و یا هر شی تیز دیگری بر روی صفحه دستگاه خط و خش ایجاد نشود.
  • در هنگام باز و بسته کردن درب پویشگر، به آرامی رفتار کرده و از وارد کردن فشار اضافه به آن جداً پرهیز نمایید.
  • جهت تمیز کردن صفحه دستگاه از دستمال‌های مخصوص پاک کردن نمایشگر که نرم و بدون پرزدهی هستند، استفاده کنید.
  • دقت کنید که موقع که تمیز کردن دستگاه، به هیچ عنوان از دستمال خیلی مرطوب استفاده نکنید و هیچ‌گاه اجازه نفوذ آب به داخل اسکنر را نیز ندهید.
  • اگر احساس می‌کنید که ردّ جوهر تازه هنوز بر روی کاغذ وجود دارد، برای اسکن کردن آن عجله نکنید و اجازه دهید که جوهر موجود بر روی کاغذ به خوبی خشک شود، سپس آن را بر روی صفحه اسکنر قرار دهید.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید پرینتر لیبل زن

همه نکات ذکر شده در این مقاله هنگام انتخاب اسکنر مناسب اهمیت دارند. رعایت همه این نکات ممکن است سخت به نظر برسد، به همین دلیل در ادامه مطلب، ۲۴ اسکنر قدرتمند، دقیق، باکیفیت، استاندارد و مناسب را برای شما آماده کرده‌ایم. این دستگاه ها امتحان خود را بارها پس داده و رضایت خریداران را جلب نموده‌اند. با کلیک روی تصویر و یا دکمه زیر هر محصول می‌توانید وارد سایت دیجی‌کالا شده و محصول را به صورت اینترنتی سفارش دهید.


اسکنر کانن مدل CanoScan LiDE 400

اسکنر کانن مدل CanoScan LiDE 400

مشخصات

  • وزن
    ۱.۷ گرم
  • سایر قابلیت‌ها
    – اسکن در حالت ایستاده- اسکن بر روی سرویس ابری- استفاده از طراحی Z-lid برای اسکن اسناد ضخیم
  • درگاه‌های ارتباطی
    USB 2.0
  • سایز اسکن
    A4
  • تکنولوژی اسکن
    CIS
  • رزولوشن اپتیکال
    تا ۴۸۰۰×۴۸۰۰ dpi
  • رزولوشن دیجیتال
    تا ۱۹۲۰۰ dpi
  • عمق اسکن
    رنگی: ورودی ۴۸ بیت – خروجی ۴۸ و ۲۴ بیت
  • تعداد رنگ اسکن سیاه و سفید
    ۱۶ رنگ رنگ
  • سرعت پیش نمایش
    ۷ ثانیه
  • سرعت اسکن رنگی
    حدود ۸ ثانیه برای A4
  • ورودی اسکن
    A4 ،Letter
  • کلیدهای‌ دستگاه
    دارای ۵ کلید (PDF x 2, AUTOSCAN, COPY, SEND)
  • اقلام همراه
    دارای CD نصب و راه اندازیدارای کابل USBدارای دفترچه راهنما

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

اسکنر کانن مدل CanoScan LiDE 300

اسکنر کانن مدل CanoScan LiDE 300

مشخصات

  • وزن
    ۱۷۰۰ گرم
  • درگاه‌های ارتباطی
    USB 2.0
  • سایز اسکن
    A4
  • تکنولوژی اسکن
    CIS
  • رزولوشن اپتیکال
    ۲۴۰۰×۲۴۰۰ dpi
  • رزولوشن دیجیتال
    ۱۹۲۰۰×۱۹۲۰۰ dpi
  • عمق اسکن
    ۴۸ بیت
  • سرعت اسکن رنگی
    ۱۰ ثانیه برای کاغذ A4
  • سرعت اسکن سیاه و سفید
    ۱۰ ثانیه برای کاغذ A4
  • ورودی اسکن
    A4
  • تعداد اسکن روزانه
    ۲۰۰ برگ
  • قابلیت‌های دستگاه
    بدون قابلیت ویژه

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

اسکنر حرفه‌‌ای اسناد اپسون مدل DS-1630

اسکنر حرفه‌‌ای اسناد اپسون مدل DS-1630

مشخصات

  • وزن
    ۴ گرم
  • سایر قابلیت‌ها
    ظرفیت ADF برابر با ۵۰ برگ
  • درگاه‌های ارتباطی
    USB 2.0
  • سایز اسکن
    A4
  • تکنولوژی اسکن
    CIS
  • رزولوشن اپتیکال
    تخت: ۱۲۰۰ – درگاه ADF: برابر با ۶۰۰ dpi
  • عمق اسکن
    ۳۰ بیت
  • سرعت اسکن رنگی
    وضوح ۳۰۰ dpi حداکثر ۱۰ برگ ۲ رو – ۲۵ برگ یک رو
  • کلیدهای‌ دستگاه
    ۳ عدد
  • تعداد اسکن روزانه
    ۱۵۰۰
  • قابلیت‌های دستگاه
    قابلیت اسکن دو رو

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

اسکنر دستی مدل i scan ۱۶G

اسکنر دستی مدل i scan 16G

مشخصات

  • وزن
    ۱۹۳ گرم
  • سایر قابلیت‌ها
    رزولوشن این اسکنر بین ۳۰۰/۶۰۰/۹۰۰ DPI قابل تغییر میباشد و خروجی PDF / JPG میگیرد.
  • درگاه‌های ارتباطی
    USB 2.0
  • سایز اسکن
    A4
  • رزولوشن اپتیکال
    ۹۰۰ dpi
  • رزولوشن دیجیتال
    ۹۰۰ dpi
  • سرعت اسکن رنگی
    ۳۰۰DPI در ۳ ثانیه
  • کلیدهای‌ دستگاه
    ۳
  • اقلام همراه
    رم ۱۶G – محفظه پارچه ای – کابل اتصال USB – دفترچه راهنما انگلیسی – مینی CD – دستمال
  • قابلیت‌های دستگاه
    صفحه نمایش

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

اسکنر حرفه ای اسناد ای ویژن مدل AD240

اسکنر حرفه ای اسناد ای ویژن مدل AD240

مشخصات

  • وزن
    ۴ گرم
  • سایر قابلیت‌ها
    محهز به فناوری Ultrasonic paper jam detection برای جلوگیری از گیرکردن کاغذامکان اسکن کارت با نقوش برجسته مثل کارت‌های بانکی
  • درگاه‌های ارتباطی
    USB 2.0
  • سایز اسکن
    A4
  • تکنولوژی اسکن
    CCD
  • رزولوشن اپتیکال
    ۶۰۰ dpi
  • عمق اسکن
    ۲۴ بیت
  • سرعت اسکن رنگی
    در ۳۰۰ dpi برابر با ۴۰ برگ در دقیقه
  • سرعت اسکن سیاه و سفید
    در ۳۰۰ dpi برابر با ۴۰ برگ در دقیقه
  • ورودی اسکن
    حداقل عرض: ۵۰ میلی مترحداکثر عرض: ۲۴۲ میلی مترحداقل طول: ۵۰ میلی مترحداکثر طول: ۳۰۰۰ میلی متر
  • تعداد اسکن روزانه
    ۶۰۰۰ برگ
  • ظرفیت سینی
    ۸۰ برگ
  • قابلیت‌های دستگاه
    قابلیت تشخیص متن OCR

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

اسکنر حرفه ای اسناد ای ویژن مدل AD250

اسکنر حرفه ای اسناد ای ویژن مدل AD250

مشخصات

  • وزن
    ۴.۶ گرم
  • سایر قابلیت‌ها
    قابلیت صاف نمودن اسنـــــاد کج اسکن شــــده بصورت اتوماتیک (Deskew)
  • درگاه‌های ارتباطی
    USB 2.0
  • سایز اسکن
    A4
  • تکنولوژی اسکن
    CCD
  • رزولوشن اپتیکال
    ۶۰۰ dpi
  • عمق اسکن
    ۲۴ بیت
  • سرعت اسکن رنگی
    در ۲۰۰ dpi برابر با ۸۰ برگ/ ۱۶۰ تصویر در دقیقه
  • سرعت اسکن سیاه و سفید
    در ۲۰۰ dpi برابر با ۸۰ برگ/ ۱۶۰ تصویر در دقیقه
  • ورودی اسکن
    حداقل عرض: ۵۰ میلی مترحداکثر عرض: ۲۴۲ میلی مترحداقل طول: ۵۰ میلی مترحداکثر طول: ۳۰۰۰ میلی مترضخامت قابل اسکن: ۱.۲۵ میلی متر
  • تعداد اسکن روزانه
    ۱۰۰۰۰ برگ
  • ظرفیت سینی
    ۱۰۰ برگ
  • قابلیت‌های دستگاه
    قابلیت تشخیص متن OCR

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

اسکنر ای ویژن مدل FB1000N

اسکنر ای ویژن مدل FB1000N

مشخصات

  • وزن
    ۱.۸ گرم
  • سایر قابلیت‌ها
    تبدیل فایل به فرمت‌های مختلف، دارای لامپ LED
  • درگاه‌های ارتباطی
    USB 2.0
  • سایز اسکن
    A4
  • تکنولوژی اسکن
    CIS
  • رزولوشن اپتیکال
    ۱۲۰۰ dpi
  • عمق اسکن
    نا مشخص
  • تعداد رنگ اسکن سیاه و سفید
    ۴۸ بیت ورودی و ۲۴ بیت خروجی رنگ
  • سرعت اسکن رنگی
    ۷ تا ۱۳ ثانیه
  • سرعت اسکن سیاه و سفید
    ۸ ثانیه
  • ورودی اسکن
    تخت با ورودی کاغذ A4
  • توصیحات OCR
    فقط از iScan پشتیبانی می‌کند
  • کلیدهای‌ دستگاه
    بدون کلید
  • تعداد اسکن روزانه
    ۲۵۰۰ برگ در روز
  • اقلام همراه
    دارای کابل USB، دارای CD نصب و راه اندازی، دارای دفترچه راهنما
  • قابلیت‌های دستگاه
    قابلیت تشخیص متن OCR

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

اسکنر تخت اچ پی مدل ScanJet Pro 2500 f1

اسکنر تخت اچ پی مدل ScanJet Pro 2500 f1

مشخصات

  • وزن
    ۴۳۰۰ گرم
  • سایر قابلیت‌ها
    اسکن دورو در یک مرحلهدارای ۷ LED
  • درگاه‌های ارتباطی
    USB 2.0
  • سایز اسکن
    A4
  • تکنولوژی اسکن
    CMOS CIS
  • رزولوشن اپتیکال
    تخت ۱۲۰۰ – ADF 600 dpi
  • عمق اسکن
    ۲۴ بیت
  • سرعت اسکن رنگی
    ۳ تا ۱۵ ثانیه بسته به وضوح – تخت
  • سرعت اسکن سیاه و سفید
    ۲۰ صفحه در دقیقه ADF
  • ورودی اسکن
    تخت و ADFحداکثر عرض: ۲۱۶ میلی مترحداکثر طول: ۲۹۷ میلی متر
  • کلیدهای‌ دستگاه
    ۵
  • تعداد اسکن روزانه
    ۱,۵۰۰ برگ
  • ظرفیت سینی
    ADF – 50 برگ
  • اقلام همراه
    دفترچه راهنما
  • قابلیت‌های دستگاه
    قابلیت تشخیص متن OCR

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

اسکنر ای ویژن مدل AD125

اسکنر ای ویژن مدل AD125

مشخصات

  • وزن
    ۲۶۰۰ گرم
  • سایر قابلیت‌ها
    درایورهای TWAIN , ISIS
  • درگاه‌های ارتباطی
    USB 2.0
  • سایز اسکن
    A4
  • تکنولوژی اسکن
    CCD
  • رزولوشن اپتیکال
    ۶۰۰ dpi
  • عمق اسکن
    ۲۴ بیت
  • سرعت اسکن رنگی
    ۲۰ برگ دورو
  • سرعت اسکن سیاه و سفید
    ۲۰ برگ دورو
  • ورودی اسکن
    حداقل عرض: ۵۰ میلی مترحداکثر عرض: ۲۱۶ میلی مترحداقل طول: ۶۳.۵ میلی مترحداکثر طول: ۳۵۶ میلی متر
  • کلیدهای‌ دستگاه
    ۴ عدد
  • تعداد اسکن روزانه
    ۴۰۰۰ برگ
  • ظرفیت سینی
    ۵۰ برگ ADF
  • اقلام همراه
    دفترچه راهنما
  • قابلیت‌های دستگاه
    قابلیت اسکن دو رو

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

اسکنر ای ویژن مدل AV332u

اسکنر ای ویژن مدل AV332u

مشخصات

  • وزن
    ۲۴۰۰ گرم
  • درگاه‌های ارتباطی
    USB 2.0
  • سایز اسکن
    A4
  • تکنولوژی اسکن
    CIS
  • رزولوشن اپتیکال
    ۱۲۰۰ dpi
  • رزولوشن دیجیتال
    ۶۰۰ dpi
  • سرعت پیش نمایش
    ۴۰برگ
  • سرعت اسکن رنگی
    ۸۰برگ
  • سرعت اسکن سیاه و سفید
    ۴۰برگ
  • ورودی اسکن
    قابلیت اسکن کارت شناسایی و یا کارت های بانکی تا ضخامت ۱.۲۵ میلیمتر
  • توصیحات OCR
    نورشتار را تبدیل به متن تایپی میکند
  • کلیدهای‌ دستگاه
    ۲ عدد
  • تعداد اسکن روزانه
    ۵۰۰۰برگ
  • ظرفیت سینی
    ۵۰برگ
  • قابلیت‌های دستگاه
    قابلیت اسکن دو رو

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

اسکنر  اچ‌پی مدل Scanjet Pro 2600 f1

اسکنر  اچ‌پی مدل Scanjet Pro 2600 f1

مشخصات

  • وزن
    ۵۴۰۰ گرم
  • سایر قابلیت‌ها
    توانایی اسکن ۱۵۰۰ برگه در روز به صورت تغذیه خودکار از سایز ۱۴۸×۸۹ میلیمتر تا ۳۱۰۰×۲۱۶ میلیمتر–سرعت پردازش ۶۶۶ MHz–دارای حافظه ۲۵۶ MB–درگاه ارتباطی USB 2.0
  • سایز اسکن
    A4
  • تکنولوژی اسکن
    ADF; CIS scanning technology; Flatbed
  • رزولوشن اپتیکال
    ۱۲۰۰ dpi
  • عمق اسکن
    ۴۸ بیت ورودی – ۲۴ بیت خروجی
  • سرعت اسکن رنگی
    ۲۵ برگ در دقیقه / ۵۰ تصویر در دقیقه
  • تعداد اسکن روزانه
    ۱۵۰۰
  • ظرفیت سینی
    ۶۰
  • قابلیت‌های دستگاه
    قابلیت اسکن دو رو

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

اسکنر کانن مدل DR_2580C

اسکنر کانن مدل DR_2580C

مشخصات

  • وزن
    ۲۰۰۰ گرم
  • سایر قابلیت‌ها
    قابلیت اسکن کارت ملی و کارت های پی وی سی
  • سایز اسکن
    A4
  • رزولوشن اپتیکال
    ۶۰۰dpi dpi
  • عمق اسکن
    ۲۴ بیت
  • سرعت پیش نمایش
    ۲.۵ ثانیه
  • سرعت اسکن رنگی
    ۴ ثانیه به ازای هر برگ
  • سرعت اسکن سیاه و سفید
    ۲.۵ ثانیه به ازای هر برگ
  • تعداد اسکن روزانه
    ۵۰۰ برگ
  • قابلیت‌های دستگاه
    قابلیت اسکن دو رو

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

اسکنر اچ پی مدل ۴۵۰۰ fn1

اسکنر اچ پی مدل 4500 fn1

مشخصات

  • وزن
    ۵.۹۸ گرم
  • درگاه‌های ارتباطی
    USB 2.0
  • سایز اسکن
    A4
  • تکنولوژی اسکن
    Flatbed; ADF
  • رزولوشن اپتیکال
    ۶۰۰ × ۶۰۰ dpi
  • عمق اسکن
    ۲۴ Bits خارجی- ۴۸ Bits داخلی
  • سرعت اسکن رنگی
    سرعت فیدر: ۳۰ برگ در دقیقه/ ۶۰ عکس در دقیقه
  • ورودی اسکن
    دارای فیدر
  • تعداد اسکن روزانه
    ADF برابر با ۴۰۰۰ برگ/ ۱۰۰ برگ Flatbed
  • قابلیت‌های دستگاه
    قابلیت تشخیص متن OCR

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

اسکنر رلیانس مدل EC018

اسکنر رلیانس مدل EC018

مشخصات

  • وزن
    ۰.۲۵ گرم
  • درگاه‌های ارتباطی
    USB 2.0
  • تکنولوژی اسکن
    اسکن نگاتیو عکاسی
  • رزولوشن اپتیکال
    CMOS 14.22 Megapixel dpi
  • سرعت اسکن رنگی
    ۲۰
  • تعداد اسکن روزانه
    ۱۰۰

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

اسکنر حرفه ای اسناد ای ویژن مدل AD240

اسکنر حرفه ای اسناد ای ویژن مدل AD240

مشخصات

  • وزن
    ۴.۰ گرم
  • سایر قابلیت‌ها
    محهز به فناوری Ultrasonic paper jam detection برای جلوگیری از گیرکردن کاغذامکان اسکن کارت با نقوش برجسته مثل کارت‌های بانکی
  • درگاه‌های ارتباطی
    USB 2.0
  • سایز اسکن
    A4
  • تکنولوژی اسکن
    CCD
  • رزولوشن اپتیکال
    ۶۰۰ dpi
  • عمق اسکن
    ۲۴ بیت
  • سرعت اسکن رنگی
    در ۳۰۰ dpi برابر با ۴۰ برگ در دقیقه
  • سرعت اسکن سیاه و سفید
    در ۳۰۰ dpi برابر با ۴۰ برگ در دقیقه
  • ورودی اسکن
    حداقل عرض: ۵۰ میلی مترحداکثر عرض: ۲۴۲ میلی مترحداقل طول: ۵۰ میلی مترحداکثر طول: ۳۰۰۰ میلی متر
  • تعداد اسکن روزانه
    ۶۰۰۰ برگ
  • ظرفیت سینی
    ۸۰ برگ
  • قابلیت‌های دستگاه
    قابلیت تشخیص متن OCR

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

اسکنر اچ‌پی مدل ScanJet Pro 3000 s4

اسکنر اچ‌پی مدل ScanJet Pro 3000 s4

مشخصات

  • وزن
    ۲۷۰۰ گرم
  • سایر قابلیت‌ها
    Auto exposure, Auto threshold, Auto detect color, Background smooth/removal, Auto detect size, Straighten content, Enhancecontent, Multi-streaming, Auto feed, Multi-feed detection sensor, Advanced multi-feed detection, Auto orient, Multi-color dropout,Channel color dropout, Edge erase, Delete blank page, Merge pages, Hole fill, PDF permissions, Document separation (Blank page,Barcode, Zonal barcode, Zonal OCR)
  • درگاه‌های ارتباطی
    USB 3.0
  • سایز اسکن
    A4
  • رزولوشن اپتیکال
    ۶۰۰×۶۰۰ dpi
  • رزولوشن دیجیتال
    تا ۱۲۰۰ dpi
  • عمق اسکن
    تا ۴۸ بیت
  • تعداد رنگ اسکن سیاه و سفید
    ۲۵۶ تونالیته خاکستری رنگ
  • سرعت اسکن رنگی
    تا ۴۰ برگ تک رو – تا ۸۰ صفحه دورو
  • سرعت اسکن سیاه و سفید
    تا ۴۰ برگ تک رو – تا ۸۰ صفحه دورو
  • ورودی اسکن
    شیت کاغذ از طریق ADF
  • توصیحات OCR
    OCR دارد
  • تعداد اسکن روزانه
    توصیه شده ۴۰۰۰ برگ
  • ظرفیت سینی
    ۵۰ برگ
  • قابلیت‌های دستگاه
    ADF

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

اسکنر اپسون مدل Perfection V370

اسکنر اپسون مدل Perfection V370

مشخصات

  • وزن
    ۲.۸ گرم
  • سایر قابلیت‌ها
    ۴ کلید مجزا برای کنترل کلیه اعمال اسکنر، قابلیت تنظیم برای اسکن عکس، نگاتیو و اسلاید، دارای پرت USB2.0، اسکن به فایل PDF
  • درگاه‌های ارتباطی
    USB 2.0
  • سایز اسکن
    A4
  • تکنولوژی اسکن
    CCD
  • رزولوشن اپتیکال
    ۴۸۰۰×۹۶۰۰ dpi
  • رزولوشن دیجیتال
    ۱۲۸۰۰ dpi
  • عمق اسکن
    رنگی: ورودی ۴۸ بیت – خروجی: ۴۸ بیت
  • سرعت اسکن رنگی
    اسکن عکس در ۱۴ ثانیه
  • سرعت اسکن سیاه و سفید
    اسکن عکس در ۱۱ ثانیه
  • ورودی اسکن
    Flatbedفیلم و اسناد به ابعاد ۳۵ میلی متر
  • توصیحات OCR
    ABBYY FineReader Sprint OCR
  • کلیدهای‌ دستگاه
    Scan to PDF, E-mail, Copy, Start/Power
  • اقلام همراه
    دارای CD نصب، کابل USB2.0، اداپتور و کابل برق آن، کاور شفاف برای کشیدن روی دستگاه
  • قابلیت‌های دستگاه
    قابلیت تشخیص متن OCR

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

اسکنر اچ‌ پی مدل ScanJet Enterprise Flow 5000 s5

اسکنر اچ‌ پی مدل ScanJet Enterprise Flow 5000 s5

مشخصات

  • وزن
    ۳۸۱۰ گرم
  • سایر قابلیت‌ها
    قابلیت اسکن کارت‌های شناسایی و بانکی /مجهز به نمایشگر /ابعاد: ۳۰۹×۱۹۸×۱۹۰ میلی‌متر /پورت USB 3.0دارای حالت Folio mode که به شما امکان می دهد اسنادی را با سایز a3 اسکن کنید که بزرگتر از LTR/A4 هستند و بنابراین در فیدر جا نمی شوند. برای استفاده از این عملکرد، سند را از وسط تا کنید و در فیدر قرار دهید. اسکنر هر دو طرف را اسکن می کند و تصاویر اسکن شده را در یک تصویر واحد ترکیب می کند
  • سایز اسکن
    A4
  • تکنولوژی اسکن
    فیدر (Feeder)
  • رزولوشن اپتیکال
    ۶۰۰×۶۰۰ dpi
  • سرعت اسکن رنگی
    ۶۵ برگ در دقیقه
  • ورودی اسکن
    ۸۰ برگ
  • قابلیت‌های دستگاه
    قابلیت اسکن دو رو

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

اسکنر تونیونت مدل PICSCANNER 35mm

اسکنر تونیونت مدل PICSCANNER 35mm

مشخصات

  • وزن
    ۲۵۰ گرم
  • رزولوشن اپتیکال
    ۳۰۰ dpi
  • سرعت اسکن رنگی
    ۱۰۰
  • ورودی اسکن
    فیلم نگاتیو
  • قابلیت‌های دستگاه
    اسکن نگاتیو

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

در این مطلب از مجله خرید اینترنتی مینینیم با نکات مهم و اساسی هنگام خرید اسکنر آشنا شدید، توصیه می‌کنیم قبل از هر اقدامی، نکات احصا شده در این مبحث را به دقت مطالعه کنید تا با رعایت آن‌ها بتوانید یک پویشگر کیفی، پرقدرت، مناسب و به‌روز را خریداری کرده و همیشه از کیفیت و ضریب کارکرد بالای آن بهره برده و از عملکردش نیز اطمینان کامل داشته باشید.

در ادامه بخوانید: راهنمای خرید پرینتر جوهرافشان

هر نوع سوال، پیشنهاد و یا انتقادی دارید، آن را در بخش دیدگاه‌های همین مطلب با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا