شگفت انگیزهای دیجی کالا

۲۱ دستگاه تصفیه آب باکیفیت و برتر به همراه قیمت روز و خرید اینترنتی

هنگام خرید دستگاه تصفیه آب چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

تصفیه در لغت به معنای پاک کردن، صاف کردن و پالایش است، آب هم مایعی شفاف، بی‌بو و بی‌طعم است که مرکب از دو عنصر اکسیژن و ئیدروژن (H2O) می‌باشد. در باور قدما، آب یکی از عناصر چهارگانه( آب، آتش، باد و خاک) به حساب می‌آید.

منظور از تصفیه آب چیست؟

هر عملی که منجر به بهبود کیفیت آب شود، تصفیه‌ی آب(Water Treatment ) نامیده می شود. این فرایند آب را برای یک هدف خاص و مورد نظر مثل: نوشیدن، آبیاری، تامین آب صنعت، نگه‌داری جریان رودخانه، تفریح و … بهینه و مناسب می‌سازد.

آب با تصفیه شدن، آلاینده‌ها و عناصر نامطلوب خود را از دست می‌دهد یا غلظت آنها کم می‌شود، طوری که برای استفاده در هدف مورد نظر مهیا می‌گردد.

اهمیت و ضرورت تصفیه‌ی آب

تصفیه آب آشامیدنی از اهمیت خاصی برخوردار است که در طی آن آلاینده‌ها حذف می‌شوند، به گونه‌ای که در کوتاه و بلند مدت خطری انسان را تهدید نمی‌کند. در فرایند تصفیه‌ی آب، جامدات معلق، باکتری‌ها، جلبک‌ها، ویروس‌ها، قارچ‌ها و … از آب جدا می‌گردند. این آلودگی‌ها یا به شکل فیزیکی مثل: ته نشینی و فیلتراسیون یا به صورت شیمیایی مانند: ضدعفونی، انعقاد و فرایندهای بیولوژیکی برطرف می‌شوند.

با نگه‌داری مواد ضدعفونی کننده در آب تصفیه شده، می‌توان هنگام نقل‌ و انتقال، توزیع و آب‌رسانی، سلامت و بهداشت آن را نیز حفظ و تضمین کرد.

ما روزانه حجم قابل ملاحظه‌ای آب برای آشامیدن، پخت‌و‌پز، شستن ظروف، میوه، سبزیجات و استحمام استفاده می‌کنیم، برای اینکه آبی سالم و عاری از آلاینده‌ها برای نوشیدن و سایر مصارف داشته باشیم، ناچار به تصفیه آن هستیم‌.

نگاهی کوتاه به تاریخ تصفیه‌‌ی و اهمیت منابع آب برای ادامه‌ی حیات

کاوش‌ها نشان می‌دهد که بشر برای دستیابی به علم پالایش و تصفیه‌ی آب، راهی طولانی را پشت سر گذاشته است، مکتوباتی به زبان سانسکریت، استفاده از نوعی فیلتر شنی و ذغالی برای تصفیه‌ی آب در ۲۰۰۰ سال قبل از میلاد را ثابت می‌کند.

کلیاتی در مورد دستگاه تصفیه‌ی آب

یک دستگاه تصفیه‌ی آب خانگی مرغوب، حافظ سلامت شما و خانواده‌تان در برابر آلودگی‌های موجود در آب است. دستگاه‌هایی که برقی نیستند و پمپ و مخزن ندارند، ممکن است از ۱ تا ۱۰ مرحله فیلتر در آنها استفاده شده باشد، آب خروجی آنها با کیفیت ولی سختی‌گیر نیستند، رسوبات شیرآلات، کتری و سماور و هم‌چنین نیترات و آلودگی‌هایی نظیر آن با این دستگاه‌ها برطرف نمی‌شود.

در دستگاه‌های اسمزی معکوس یا RO از روش‌های بهینه‌ی تصفیه‌ی آب استفاده شده‌است و از نظر کیفیت و بهداشت وضعیت خوبی دارند. سختی و بسیاری از مواد مضر در آب را مثل: نیترات، نیتریت، آرسنیک و … را حذف می‌کنند، ابتدا املاح درشت از بین می‌روند، سپس کلر و دیگر املاح مضر که با چشم دیده نمی‌شوند، تصفیه می‌گردند و در ادامه بو و طعم آب بهبود می‌یابد.

چرا باید آب تصفیه شده بنوشیم؟

انواع دستگاه‌های تصفیه‌ی آب

حالا به نکات مهم دیگری که به شما در انتخاب و خرید کمک می‌کند، توجه نمایید

همه نکات ذکر شده در این مقاله هنگام انتخاب دستگاه تصفیه آب مناسب اهمیت دارند. رعایت همه این نکات ممکن است سخت به نظر برسد، به همین دلیل در ادامه مطلب، ۲۱ دستگاه تصفیه آب ارزان، باکیفیت و محبوب را برای شما آماده کرده‌ایم. این دستگاه‌های تصفیه آب امتحان خود را بارها پس داده و رضایت کاربران را جلب نموده‌اند. با کلیک روی تصویر و یا دکمه زیر هر محصول می‌توانید وارد سایت دیجی‌کالا شده و محصول را به صورت اینترنتی سفارش دهید.


دستگاه تصفیه کننده آب اس اس وی مدل UltraPro X1000 C

مشخصات

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

دستگاه تصفیه کننده آب آکوا لاین مدل RO-LINE800

مشخصات

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

دستگاه تصفیه آب اس اس وی مدل MaxBlue 2wx1050 به همراه شیر تصفیه آب

مشخصات

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

دستگاه تصفیه کننده آب اکسپرس واتر مدل Ex8050

مشخصات

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

دستگاه تصفیه کننده آب اکسپرس واتر مدل Ep4020

مشخصات

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

مخزن دستگاه تصفیه کننده آب مدل ۴G

مشخصات

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

دستگاه تصفیه کننده آب آکوا لاین مدل GOLD 8S به همراه فیلتر مجموعه ۳ عددی

مشخصات

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

دستگاه تصفیه کننده آب هون لند مدل WP9200

مشخصات

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

دستگاه تصفیه آب آکوا پیورست مدل RO- SW600

مشخصات

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

دستگاه تصفیه کننده آب سافت واتر مدل PumpLess-Ne60

مشخصات

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

دستگاه تصفیه آب خانگی ۶ مرحله ای جوی واتر مدل JW-UF-6s

مشخصات

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

در این مطلب با نکات مهم و اساسی هنگام خرید دستگاه تصفیه آب آشنا شدیم، با رعایت این نکات می‌توانید یک دستگاه مناسب انتخاب کرده و از کیفیت و سلامت آب مصرفی خانواده خود مطمئن شوید.

در ادامه بخوانید: راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا

هر نوع سوال، پیشنهاد و یا انتقادی دارید، آن را در بخش دیدگاه‌های همین مطلب با ما در میان بگذارید.