زیورآلات طلا

پیرسینگ طلا: معرفی بهترین پیرسینگ‌های طلا با خرید اینترنتی

هنگام خرید انواع پیرسینگ طلا این نکات را رعایت کنید

دنیای مد، فشن و زیبایی امروزه به اَشکال و صُوَر مختلف در میان ملل و جوامع گوناگون خودنمایی می‌کند. همه افراد به ویژه خانم‌ها همواره تلاش می‌کنند که به روش‌های مختلف ظاهر خود را تغییر داده و چهره‌ای جذاب، متفاوت، عجیب و زیبا از خود به نمایش بگذارند.

در گذشته نه چندان دور، بانوان با کمی سرخاب و سفیداب صورت خود را زیبا می‌کردند و مردان هم با پوشیدن یک دست لباس، کفش و کلاه ظاهرشان را آراسته می‌کردند و در مجالس مختلف حاضر می‌شدند.

ولی در عصر و دوره کنونی روش‌های متنوع و حتی عجیبی در حوزه مد و زیبایی پا به عرصه وجود گذاشته که یکی از آن‌‌ها پیرسینگ یا سوراخ کردن پوست و برخی از اعضای بدن است. این کار با هدف آویزان کردن طلا و سایر زیورآلات به محل مورد نظر انجام می‌گیرد.

به آموخته‌های خود در مورد پیرسینگ بیفزایید

پیرسینگ (Piercing) یک واژه انگلیسی است که معنایش سوراخ کردن قسمت‌هایی از بدن برای نصب وسایل و قطعات تزئینی روی آن‌هاست.

سوراخ کاری بدن (Body piercing) یا آژین کاری نام‌های دیگر پیرسینگ است که در آن‌ها بخشی از اعضای بدن جهت تعبیه جواهرات یا انداختنِ حلقه و آویز سوراخ می‌شود.

گذری کوتاه بر تاریخ پیرسینگ

شواهد و اسناد تاریخی نشان می‌دهد که سوراخ کردنِ بدن به ویژه گوش از دوران باستان در میان تمام اقوام مرسوم و رایج بوده است. پیرسینگ گوش از قرن شانزدهم در بین مردم هند وجود داشته است.

و اما پیرسینگ طلا

پیرسینگ طلا یک وسیله و اکسسوری جذاب برای خانم‌ها و حتی آقایان است. استفاده از زیورآلاتی مانند دستبند، انگشتر، گوشواره، پابند و … قدمتی طولانی دارد اما پیرسینگ مدت زمان نسبتاً کوتاهی است که وارد حوزه مُد و فشن شده است. همین نو بودن باعث شده که سوراخ کردن بخش‌هایی از بدن طرفداران بیشماری پیدا نمایند.

نکاتی چند در خصوص خرید انواع پیرسینگ طلا

توجه به حساسیت‌زا بودن یا نبودن

یادتان باشد که هر جواهری نمی‌تواند برای پوست و بدن شما مناسب باشد، برخی از پوست‌ها ممکن است نسبت به بیشتر آلیاژها واکنش نشان دهند و باعث ایجاد حساسیت شوند.

این در حالی است که طلا با بدن بیشتر اشخاص سازگاری دارد و مانند مدل‌های دارای نیکل حساسیت پوستی ایجاد نمی‌کند.

بررسی تزئینات به کار رفته در جواهر پیرسینگ

زمانی که قصد انتخاب و خرید دارید علاوه بر فلز سازنده محصول، به مواد به کار رفته در تزئین زیورآلات پیرسینگ نیز توجه نمایید.

زیرا سنگ‌ها و کریستال‌های کار شده روی این بخش از محصول، می‌توانند دارای حساسیت برای پوست و بدن باشند. کیفیت مواد به شما امکان و طمینان می‌دهد که مدت زمان طولانی‌تری از کالای زینتی‌ و مورد علاقه‌تان استفاده نمایید.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید آویز طلا

میزان عیار طلای به کار رفته در محصول

عیار طلاهای موجود در بازار ۱۲، ۱۴، ۱۸ و ۲۴ است. طلایی که عیارش نازل باشد، معمولاً شفافیت، درخشندگی و دوام کم‌تری دارد.

در حالی‌که طلای ۲۴ عیار دارای دوام و درخشندگی بیشتر و صد البته قیمت بالاتری است. غالباً عدد ۱۸ بهترین عیار برای طلا محسوب می‌گردد.

چگونه زیورآلات را مورد استفاده قرار دهیم؟

برخی از این زیورآلات تنها با پیرسینگ عضوی از بدن قابل استفاده می‌شوند و بعضی دیگر بدون سورخ کردنِ قابلیت بهره‌برداری دارند.

برای پیرسینگ و سوراخ‌کاری نقطه و عضو مورد نظر حتماً باید از یک متخصص کمک بگیرید تا تبعات و مشکلات برایتان ایجاد نشود.

نگاهی جامع به انواع پیرسینگ و عوارض هر یک از آن‌ها

هرچند که پیرسینگ یا سوراخ کردن بعضی از اعضا بدن برای نصب و آویزان کردنِ زیورآلات مختلف از جمله طلا، پدیده‌ای نوظهور در جهان مد و مدگرایی است که در جوامع مختلف از جمله ایران به یکی از عمل‌ها برای زیبایی تبدیل شده است، ولی باید بدانید که پیرسینگ هر یک از اعضای بدن کاری سخت و بعضاً هم خطرناک است.

پیرسینگ دارای انواع مختلفی است که سوراخ کردن گوش، بینی، لب، ناف و … محبوب‌ترین آن‌ها به شمار می‌روند.

پیرسینگ بایستی به وسیله افراد متخصص و با تجربه انجام گیرد، عدم مهارت و مراعات نکردنِ اصول بهداشتی ممکن است منجر به بروز عفونت، حساسیت وسایر عوارض در عضو سوراخ شده، شود.

  • سوراخ کردن گوش (Ear piercing): پیرسینگ گوش رایج‌ترین نوع سوراخ کردن عضو بدن در تمام دنیاست که دارای هزینه و درد کمی است و زودتر هم درمان می‌شود.
    • بنابراین اگر علاقه‌مند به سوراخ کردن عضوی از بدن خود برای زیبایی و جلوه‌گری هستید، توصیه می‌کنیم مدل‌های ساده و کم خطر پرسینگ گوش را که عبارتند از: سوراخ کردن نرمه، پهنای نرمه، لاله و نهایتاً هلیکس یا همان قسمت خمیده گوش را ترجیح بدهید.
    • بد نیست بدانید که پیرسینگ غضروف گوش توام با درد فراوان است و تا بهبودی کامل مراقبت بیشتری نیاز دارد.
  • پیرسینگ بینی (Nose piercing): این مدل سوراخ کردن در مقایسه با پیرسینگ گوش طرفداران کم‌تری دارد و انجامش سخت و پیچیده‌تر است. در این عمل یک یا هر دو پره بینی سوراخ و جواهرات یا حلقه‌ای ساده از آن‌ها آویزان می‌شود.
    • سوراخ کردنِ بافت نرم تیغه میانی یک نوع دیگر از پیرسینگ دماغ است که انجام آن مستلزم داشتنِ تجربه و مهارت است زیرا احتمال دارد که در حین عمل، تیغه بینی دچار پارگی و آسیب شود.
    • سوراخ کردنِ پره، سپتوم، پل و ناسالانگ از انواع عمل‌های زیبایی بینی محسوب می‌گردند. درمان این نوع پیرسینگ چند ماه تا یک‌سال به طول می‌انجامد که لازم است در این مدت به خوبی از عضو سوراخ شده محافظت و مراقبت شود.
    • خونریزی، ورم و ترشح مایع چرکی ممکن است از عوارض سوراخ کردن بینی در صورت عدم مراقبت درست و بهداشتی باشد.
  • سوراخ نمودن لب (Lip piercing): این نوع پیرسینگ در واقع به دو صورت دائمی و موقت صورت می‌پذیرد. در نوع موقت لب سوراخ نمی‌شود و قطعه زینتی به کمک چسب مخصوص یا آهن‌ربا روی پوست نصب می‌گردد.
    • اما در پیرسینگ دائمی، بافت لب در نقاط مختلف سوراخ و حلقه یا نگین تزئینی از آن آویزان می‌شود، این کار ممکن است در بالا، کنار یا لب پائینی صورت بگیرد.
    • پیرسینگ لب به خاطر عوارض و خطرات بیشتر در مقایسه با دو مدل گوش و دماغ، طرفداران زیادی ندارد. عفونت، خونریزی، احساس خارش، گوشت اضافه، آسیب به اعصاب، دندان، لثه و خطر ابتلا به بیماری‌های عفونی از عوارض پیرسینگ لب است.
  • پیرسینگ زبان (Tongue piercing): یکی دیگر از سوراخ کردن‌های اعضای بدن با هدف زیبایی و مدگرایی، پیرسینگ زبان است. در این عمل بافت نرم زبان با شیوه‌های متفاوت سوراخ و یک میله تزئینی را از آن می‌گذرانند.
    • این کار به خاطر حساسیت فوق‌العاده، خطرناک بودن و داشتن تبعات جانبی زیاد، توصیه نمی‌شود اگر هم تمایل و اصرار بر پیرسینگ زبان دارید حتماً به مراکز معتبر بهداشتی مراجعه نمایید.
    • خطر خفگی به خاطر جدا شدن شی زینتی، اشکال در حس چشیایی، بلع غذا، عملکرد بزاق، دهان و گوارش، صدمه دیدن دندان، لثه و … از مهم‌ترین مشکلات سوراخ کردنِ زبان به حساب می‌آیند.
    • بهتر است بیماران قلبی قید زیبایی ناشی از پیرسینگ زبان را بزنند چرا که آنتی‌بیوتیک‌هایی که برای این نوع عمل تجویز می‌شود، برای قلب مضر است.
  • سوراخ کردن دندان (Tooth piercing): شاید باور نکنید ولی برخی افراد برای این‌که عجیب و متفاوت به نظر برسند حتی سراغ پیرسینگ دندان هم می‌روند. برای این کار دو روش وجود دارد، گاهی دندان را می‌تراشند و نگین تزئینی را روی آن می‌چسبانند که خطر و آسیب کم‌تری دارد.
    • ولی در روش دوم قسمتی از دندان سوراخ و یک حلقه کوچک روی آن قرار می‌دهند، احتمال آسیب و شکستن دندان از تبعات این مدل پیرسینگ دندان است.
    • بوی بد دهان به خاطر جمع شدن مواد غذایی در حفره ایجاد شده و زرد و پوسیده شدن دندان را باید از دیگر عوارض پیرسینگ دندان برشمرد. برای عملی کردن این کار حتماً به پزشک و افراد متخصص رجوع نمایید.
  • سوراخ کردنِ ناف (Navel piercing): پیرسینگ ناف بسیار دردناک است ولی با این حال نتایج آن خیلی جذاب است و محبوبیت زیادی هم دارد. پیرسینگ ناف میراث و الهام گرفته از فرهنگ اقوام‌ آفریقایی است.
    • پیرسینگ ناف به دیگر کشورها از جمله ایران هم سرایت کرد. در این نوع زیباسازی بدن، در بافت بالای ناف یک سوراخ ایجاد و حلقه‌ای تزئینی از آن عبور می‌دهند.
    • عصب‌های زیاد و حساسیت ناف اقتضا می‌کند که عمل سوراخ کردن آن با نهایت دقت و مهارت انجام شود، اگر این توجه و ریزبینی به خوبی اِعمال نگردد، مخاطرات و آلام زیادی برای عمل این عضو ایجاد خواهد شد.
    • شش ماه تا یک‌سال زمان لازم است تا پیرسینگ ناف به طور کامل بهبود یافته و درمان شود. ایجاد این زیبایی برای زنان باردار توصیه نمی‌شود در ضمن کسانی که این مدل پیرسینگ را روی ناف خود انجام می‌دهند نباید اجازه بدهند که شکم‌شان بزرگ گردد یا تغییر اندازه بدهد.
  • پیرسینگ چشم هم داریم: شاید قابل باور نباشد اما بعضی اقدام به Eye piercing هم می‌کنند، این کار نیازمند جراحی است که طی آن یک نگین زینتی و کوچک در لایه خارجی چشم نصب می‌شود.
    • پیرسینگ چشم خیلی حساس است و احتمال عفونت، مشکلات بینایی و خشک شدن چشم بعد از عمل دور از انتظار نیست. حتماً می‌دانید که قرار دادن یک شی خارجی بر روی چشم خطرناک و آزار دهنده است.
  • پیرسینگ ابرو: سوراخ کردن ابرو به منظور افزایش جذابیت چهره نوع دیگری از پیرسینگ است که در آن سطح پوست سوراخ و یک سوزن به شکل عمودی از یک طرف بافت ابرو وارد و از جانب دیکر خارج می‌شود و در ادامه میله‌ای تزئینی و منحنی یا یک حلقه در سوراخ ایجاد شده، قرار می‌گیرد.
    • گرچه Eyebrow piercing در مقایسه با سایر پیرسینگ‌ها درد کم‌تری دارد ولی احتمال عفونت آن کم نیست. عدم قبول حلقه یا جواهر یکی دیگر از مشکلات پیرسینگ ابروست.
    • لذا ضرورت دارد که کار روی پوست ابرو با عمق مناسب صورت پذیرد و همین‌طور از قطعه زینتی با اندازه و جنس مناسب استفاده گردد.
  • پیرسینگ گونه، دهان، سینه، دست، انگشتان و … از دیگر انواع سوراخ کردن اعضای بدن برای ایجاد زیبایی و جذابیت است.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید گردنبند طلا

همه نکات ذکر شده در این مقاله هنگام انتخاب توپ تنیس مناسب اهمیت دارند. رعایت همه این نکات ممکن است سخت به نظر برسد، به همین دلیل در ادامه مطلب، ۲۳ توپ تنیس ارزان، باکیفیت و جنس مناسب را برای شما آماده کرده‌ایم. این توپ‌ها امتحان خود را بارها پس داده و رضایت خریداران را جلب نموده‌اند. با کلیک روی تصویر و یا دکمه زیر هر محصول می‌توانید وارد سایت دیجی‌کالا شده و محصول را به صورت اینترنتی سفارش دهید.


پیرسینگ طلا ۱۸ عیار زنانه طلای مستجابی کد G1

پیرسینگ طلا 18 عیار زنانه طلای مستجابی کد G1

مشخصات

  • عیار
    عیار ۱۸
  • سایر توضیحات
    پیرسینگ مناسب گوش است.

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

پیرسینگ طلا ۱۸ عیار زنانه مایا ماهک مدل MO0184

پیرسینگ طلا 18 عیار زنانه مایا ماهک مدل MO0184

مشخصات

  • عیار
    عیار ۱۸

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

پیرسینگ طلا ۱۸ عیار زنانه مایا ماهک مدل MO0112

پیرسینگ طلا 18 عیار زنانه مایا ماهک مدل MO0112

مشخصات

  • عیار
    عیار ۱۸
  • سایر توضیحات
    – اجرت این محصول معادل با ۲۰ درصد است.

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

پیرسینگ طلا ۱۸ عیار زنانه مایا ماهک مدل MO0162

پیرسینگ طلا 18 عیار زنانه مایا ماهک مدل MO0162

مشخصات

  • عیار
    عیار ۱۸
  • سایر توضیحات
    اجرت این محصول برابر با ۲۰ درصد است.

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

پیرسینگ طلا ۱۸ عیار زنانه مایا ماهک مدل MO0163

پیرسینگ طلا 18 عیار زنانه مایا ماهک مدل MO0163

مشخصات

  • عیار
    عیار ۱۸
  • سایر توضیحات
    اجرت این محصول برابر با ۲۰ درصد است.

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

پیرسینگ طلا ۱۸ عیار زنانه مایا ماهک مدل MO0108

پیرسینگ طلا 18 عیار زنانه مایا ماهک مدل MO0108

مشخصات

  • عیار
    عیار ۱۸
  • سایر توضیحات
    – اجرت این محصول معادل با ۲۰ درصد است.

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

پیرسینگ طلا ۱۸ عیار زنانه دوست خوب مدل dk985

پیرسینگ طلا 18 عیار زنانه دوست خوب مدل dk985

مشخصات

  • عیار
    عیار ۱۸

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

پیرسینگ طلا ۱۸ عیار زنانه مایا ماهک مدل MO0188

پیرسینگ طلا 18 عیار زنانه مایا ماهک مدل MO0188

مشخصات

  • عیار
    عیار ۱۸
  • توضیحات نگین و سنگ
    وزن مروارید کسر شده است.

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

پیرسینگ طلا ۱۸ عیار زنانه مایا ماهک مدل MO0183

پیرسینگ طلا 18 عیار زنانه مایا ماهک مدل MO0183

مشخصات

  • عیار
    عیار ۱۸

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

پیرسینگ طلا ۱۸ عیار زنانه مایا ماهک مدل MO0186

پیرسینگ طلا 18 عیار زنانه مایا ماهک مدل MO0186

مشخصات

  • عیار
    عیار ۱۸
  • توضیحات نگین و سنگ
    وزن مروارید کسر شده است.

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

پیرسینگ طلا ۱۸ عیار زنانه مایا ماهک مدل MO0161

پیرسینگ طلا 18 عیار زنانه مایا ماهک مدل MO0161

مشخصات

  • عیار
    عیار ۱۸
  • سایر توضیحات
    اجرت این محصول برابر با ۲۰ درصد است.

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

پیرسینگ طلا ۱۸ عیار زنانه مایا ماهک مدل MO0105

پیرسینگ طلا 18 عیار زنانه مایا ماهک مدل MO0105

مشخصات

  • عیار
    عیار ۱۸
  • سایر توضیحات
    – اجرت این محصول معادل با ۲۰ درصد است.

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

پیرسینگ طلا ۱۸ عیار زنانه مایا ماهک مدل MO0125

پیرسینگ طلا 18 عیار زنانه مایا ماهک مدل MO0125

مشخصات

  • عیار
    عیار ۱۸
  • سایر توضیحات
    – اجرت این محصول معادل با ۲۰ درصد است.

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

پیرسینگ طلا ۱۸ عیار زنانه مایا ماهک مدل MO0185

پیرسینگ طلا 18 عیار زنانه مایا ماهک مدل MO0185

مشخصات

  • عیار
    عیار ۱۸
  • توضیحات نگین و سنگ
    وزن مروارید کسر شده است.

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

پیرسینگ طلا ۱۸ عیار زنانه طلای مستجابی مدل گل کد G3

پیرسینگ طلا 18 عیار زنانه طلای مستجابی مدل گل کد G3

مشخصات

  • عیار
    عیار ۱۸

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

پیرسینگ طلا ۱۸ عیار زنانه طلای مستجابی مدل تاج کد ۱۰

پیرسینگ طلا 18 عیار زنانه طلای مستجابی مدل تاج کد 10

مشخصات

  • عیار
    عیار ۱۸

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

پیرسینگ طلا ۱۸ عیار زنانه طلای مستجابی کد ۱۲

پیرسینگ طلا 18 عیار زنانه طلای مستجابی کد 12

مشخصات

  • عیار
    عیار ۱۸

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

پیرسینگ طلا ۱۸ عیار زنانه مایا ماهک مدل MO0104

پیرسینگ طلا 18 عیار زنانه مایا ماهک مدل MO0104

مشخصات

  • عیار
    عیار ۱۸
  • سایر توضیحات
    – اجرت این محصول معادل با ۲۰ درصد است.

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

پیرسینگ طلا ۱۸ عیار زنانه مایا ماهک مدل MO0187

پیرسینگ طلا 18 عیار زنانه مایا ماهک مدل MO0187

مشخصات

  • عیار
    عیار ۱۸
  • توضیحات نگین و سنگ
    وزن مروارید کسر شده است.

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

پیرسینگ طلا ۱۸ عیار زنانه دوست خوب مدل dk987

پیرسینگ طلا 18 عیار زنانه دوست خوب مدل dk987

مشخصات

  • عیار
    عیار ۱۸

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

پیرسینگ طلا ۱۸ عیار زنانه طلای مستجابی مدل تاج کد ۱۴

پیرسینگ طلا 18 عیار زنانه طلای مستجابی مدل تاج کد 14

مشخصات

  • عیار
    عیار ۱۸

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

پیرسینگ طلا ۱۸ عیار زنانه طلای مستجابی کد ۱۱

پیرسینگ طلا 18 عیار زنانه طلای مستجابی کد 11

مشخصات

  • عیار
    عیار ۱۸

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

پیرسینگ طلا ۱۸ عیار زنانه مایا ماهک مدل MO0160

پیرسینگ طلا 18 عیار زنانه مایا ماهک مدل MO0160

مشخصات

  • عیار
    عیار ۱۸
  • سایر توضیحات
    اجرت این محصول برابر با ۲۰ درصد است.

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

در این مطلب از مجله اینترنتی مینینیم با نکات مهم و اساسی هنگام خرید توپ تنیس آشنا شدید، با رعایت این نکات می‌توانید یک توپ تنیس کیفی، مناسب و اصل را خریداری کرده و از این رشته ورزشی به بهترین شکل ممکن لذت ببرید.

در ادامه بخوانید: راهنمای خرید انگشتر طلا

هر نوع سوال، پیشنهاد و یا انتقادی دارید، آن را در بخش دیدگاه‌های همین مطلب با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا