شگفت انگیزهای دیجی کالا

بهترین دستگاه‌های چمن زن برقی ارزان و برتر با خرید اینترنتی

حتما قبل از خرید چمن زن برقی این مطلب را بخوانید

چمن‌زن (Lawn mower) دستگاهی است که کارش بریدن چمن، علف و دیگر گیاهان هرز است. این دستگاه با استفاده از یک یا چند تیغه گردان چمن را در یک ارتفاع مشخص قطع می‌کند.

تیغه‌ها ممکن است به وسیله نیروی دست به گردش درآیند که با راندن ماشین به جلو عمل می‌کنند. گاهی یک موتور الکتریکی یا احتراق داخلی باعث چرخش تیغه می‌شود.

بعضی از این ماشین‌ها علاوه بر چمن زنی وظایف دیگری مانند کود‌دهی (Mulching) زمین یا جمع آوری ضایعات حاصل از برش چمن را نیز انجام می‌دهند.

در ماشین چمن‌زن روتاری تیغه حول یک محور عمودی دوران می‌کند در حالی‌که در مدل سیلندر یا حلقه چمن زن یک تیغه اضافی حول یک محور افقی به گردش در می‌آید.

راهنمای خرید چمن زن برقی

در مورد دستگاه چمن‌زن بیشتر بدانید

در یک دسته بندی، این دستگاه به سه نوع استوانه‌ای، چکشی و شانه‌ای تقسیم می‌شود. علف‌بُر استوانه‌ای مشتمل بر مجموعه‌ای از تیغه‌های دوار مارپیچ است که به صورت استوانه‌ای افقی طراحی و در برابر یک صفحه بُرشی می‌چرخند.

مدل چکشی، علف بُری است که دارای تیغه‌های دوار است که هر یک در صفحه‌ای افقی یا یک محور افقی به صورت سریع به چرخش در می‌آیند.

علف‌بُر شانه‌ای از دو تیغه مثلثی و شانه‌ای تشکیل شده است که بر روی یکدیگر حرکت رفت و برگشت را شامل می‌شوند.

این دسته از ماشین‌ها در اندازه‌های مختلف و برای اهداف خاصی طراحی و تولید می‌شوند، نمونه کوچک آن‌ها برای زمین مسکونی و باغ مناسب است.

چمن یک زمین وسیع و بزرگ را می‌توانید به کمک یک دستگاه الکتریکی یا احتراقی اصلاح و کوتاه نمایید. ماشین چمن‌زن سواری گزینه مناسبی برای چمن‌زارهای وسیع‌تر به شمار می‌رود.

یک دستگاه بزرگ که شامل چند ماشین است و بر روی تراکتور نصب می‌گردد، برای سطوح وسیع مانند زمین گلف یا پارک شهری کاربرد دارد.

دستگاه‌های چمن‌زنی از جمله ابزار باغبانی هستند که با استفاده از یک یا چند تیغه گردان کار می‌کنند و برای برش چمن با ارتفاع مشخص به کار می‌روند.

 

قدرت تیغه‌های ماشین که قابل تنظیم هم می‌باشند با حرکت دستگاه به طرف جلو عمل برش را انجام می‌دهند.

در ابتدای بحث هم اشاره کردیم که نوعی از چمن‌زن‌ها قادرند که عمل کوددهی و جمع آوری ضایعات را نیز به عهده بگیرند. در واقع با چیدن چمن‌های اضافی، محیط، زمین‌های ورزشی، فضای سبز عمومی و اماکن شخصی و خصوصی زیبا و چشم نواز می‌شوند.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید موتور برق

آشنایی با انواع ماشین‌های چمن‌زن

مدل دستی: چمن‌زن دستی ساختاری ساده دارد و ابزاری مناسب برای استفاده در چمن‌زارهای با ارتفاع کوتاه به شمار می‌رود. این ماشین با دست و نیروی مکانیکی انسان کار می‌کند و فاقد موتور است.

ماشین چمن زن برقی: همان‌طور که از نام این دستگاه هم مشخص است، لازمه استفاده از آن دسترسی به برق است. بنابراین در فضاهای فاقد برق کارایی ندارد.

مدل بنزینی: چمن‌زن‌های بنزینی از سیستم‌‌ رانش به جلو برخوردارند، گزینه خوبی برای استفاده در زمین‌های با شیب ملایم به حساب می‌آیند تا کاربر انرژی کم‌تری مصرف کند.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید اره زنجیری

چمن زن تراکتوری: این مدل از چمن‌زن‌ها برای استفاده در مساحت‌های زیاد و غالباً بالاتر از یک هکتار به کار گرفته می‌شوند. خرید این محصول برای کسانی پیشنهاد می‌گردد که به صورت مستمر در فضاهای بزرگ اقدام به چمن زنی می‌نمایند.

نکات مهم و کلیدی هنگام انتخاب و خرید چمن‌زن برقی

تناسب توان جسمی کاربر با محصول

اولین نکته برای انتخاب و خرید یک چمن‌زن برقی توجه به هماهنگی و تناسب آن با وضعیت و قدرت جسمانی کاربر ی است که قرار است محصول را به کار بگیرد.

لازم است در این زمینه به پارامترهای اندازه و وزن دستگاه دقت شود به گونه‌ای که شما یا هر کس دیگر بتوانید به راحتی و بدون چالش و زحمت از آن برای امور چمن‌زنی استفاده نمایید.

خرید چمن زن

توجه به منبع تغذیه دستگاه چمن زن برقی

چمن‌زن‌های برقی از نظر تامین انرژی مورد نیاز خود، به دو صورت آماده فعالیت و کار می‌شوند: نوعی از آن‌ها با اتصال به برق شهری خدمات ارائه می‌دهند و مدل دیگر پس از شارژ شدن کار می‌کنند.

قطعاً انتخاب هر کدام از این دو به مکان و مساحت کار و هم‌چنین نظر شما بستگی دارد. در مورد مدل‌های شارژی دقت به مدت زمان نگه‌داری شارژ و ظرفیت باتری آن‌ها ضرورت دارد، آن‌هایی هم که با اتصال به برق سراسری فعال می‌شوند باید از لحاظ طول سیم برق بررسی شوند.

ارتباط مساحت زمین با قدرت موتور ماشین

مواردی که می‌توانند در این راستا راهنمای خوبی برای شما در جهت گزینش و خرید باشند، یکی اندازه و متراژ زمین و دیگری ضخامت و ارتفاع چمنی است که قصد دارید آن را کوتاه و بَزَک نمایید.

به تعبیر دیگر اگر زمین وسعت زیادی داشته و چمن‌هایش نیز بلند باشد، باید از یک ماشین قدرتمتد استفاده نمایید.

توجه به مساحت زمین چمنزار

رابطه مساحت زمین با قدرت موتور دستگاه را در بند قبلی توضیح دادیم، با این حال یادآوری می‌کنیم که بهتر است برای اراضی کوچک از یک چمن‌زن برقی با توان و قدرت موتور کم‌تر استفاده نمایید.

معلوم است که باید زمین‌های وسیع را با ماشین‌های چمن زن پُر قدرت اصلاح و کوتاه کرد، بد نیست بدانید که شیب‌دار بودن یا نبودن زمین هم در این میان حائز اهمیت است.

اهمیت تیغه‌های دستگاه اصلاح چمن

تیغه این ماشین برقی می‌تواند از نوع چرخشی یا از مدل سیلندری باشد که هر کدام از آن‌ها دارای محاسن و معایبی هستند، پیشنهاد می‌کنیم که در این زمینه بیشتر مطالعه کنید و بر اطلاعات خود بیفزایید، آن‌گاه اقدام به خرید کنید.

گفتنی است که برخی از چمن‌زن‌ها از تیغه‌هایی برای اصلاح علف‌های کنار دیوار بهره می‌برند که این ویژگی می‌تواند در انتخاب و خرید شما تاثیر داشته باشد.

میزان پهنای برش دستگاه

پهنای برش چمن‌زن برقی از دیگر مواردی است که باید هنگام خرید محصول مورد توجه قرار بگیرد. این موضوع ارتباط مستقیمی با عرض تیغه نصب شده بر روی ماشین دارد.

اگر مایلید با هر بار حرکت ماشین، حجم زیادی از چمن را قطع و جمع آوری نمایید، توصیه می‌شود که یک محصول با پهنای برش بیشتر را در سبد خرید خود قرار دهید.

گنجایش مخزن چمن‌زن برقی

علف‌ها و چمن‌های چیده شده بایستی به مخزن دستگاه منتقل شوند، لذا اندازه حجم این مخزن حائز اهمیت است. قدر مسلم دستگاهی که ظرفیت مخزنش بیشتر باشد، شما را از تخلیه زود به زود ماشین معاف خواهد کرد.

خرید چمن زن برقی

امکان تهیه قطعات و ضمانت چمن‌زن

یک نکته مهم و قابل توجه که معمولاً مورد بی مهری خریداران قرار می‌گیرد، بررسی چگونگی تامین قطعات ماشین و همین‌طور ضمانت عملکرد آن از سوی شرکت سازنده است.

دستگاه‌های موجود در بازار ایران عمدتاً وارداتی هستند، کم‌تر مدلی را می‌توان یافت که صد در صد داخلی باشد. شرکت‌های وارد کننده هیچ ضمانتی را برای کیفیت کار، عمر محصول و تامین قطعات آن تعهد نمی‌کنند.

بنابراین بهتر است ماشین‌هایی را تهیه کنید که بتواند گارانتی، خدمات پس از فروش و تامین قطعات را به شما ارائه نماید.

و اما قیمت ماشین چمن‌زن برقی

سعی کنید متناسب با نیاز و بودجه خود اقدام به خرید این وسیله باغبانی نمایید، اگر بازار حضوری و اینترنتی چمن‌زن‌های دستی، بنزینی، تراکتوری و برقی را مورد بررسی و مطالعه قرار دهید، می‌توانید از قیمت هر یک از این ماشین‌ها مطلع شوید و خرید خود را عملیاتی کنید.

البته توجه به پارامترهای تعریف شده در مورد چمن‌زن‌های مرغوب و برتر که در متن این گفتار به آن‌ها اشاره شد، می‌تواند برای خرید شما بسیار راه‌گشا باشد.

نکاتی هم در خصوص نحوه نگه‌داری و مراقبت از ماشین‌های چمن‌زنی

همه نکات ذکر شده در این مقاله هنگام انتخاب دستگاه چمن زن برقی مناسب اهمیت دارند. رعایت همه این نکات ممکن است سخت به نظر برسد، به همین دلیل در ادامه مطلب، برترین دستگاه‌های چمن زن برقی ارزان، باکیفیت و محبوب را برای شما آماده کرده‌ایم. این دستگاه‌های چمن زن امتحان خود را بارها پس داده و رضایت کاربران را جلب نموده‌اند. با کلیک روی تصویر و یا دکمه زیر هر محصول می‌توانید وارد سایت دیجی‌کالا شده و محصول را به صورت اینترنتی سفارش دهید.


چمن زن برقی تاپ گاردن مدل ELM-380H

مشخصات

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

چمن زن برقی دوو مدل DLM1400E

مشخصات

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

چمن زن برقی دوو مدل DLM1600E-IM

مشخصات

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

چمن‌زن برقی بوش ARM 37

مشخصات

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

چمن زن برقی بوش مدل ARM 32 2

مشخصات

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

چمن زن برقی ساتا مدل DYM1111

مشخصات

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

چمن زن برقی بوش مدل ARM37

مشخصات

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

دستگاه چمن زن برقی بوش مدل ARM 37

مشخصات

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

چمن زن برقی زوبر مدل K10761

مشخصات

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

چمن زن برقی بوش مدل Arm 32 Bosch

مشخصات

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

چمن زن برقی بلک اند دکر مدل BEMW451BH

مشخصات

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

چمن زن برقی بوش مدل ARM 37 Prpfessional

مشخصات

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

چمن زن برقی ساتا مدل DYM1162

مشخصات

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

چمن زن برقی بوش مدل ARM 32 Proffesional

مشخصات

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

چمن زن برقی بوش مدل ۱۳۰۰

مشخصات

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

چمن زن برقی بوش مدل ۳۷

مشخصات

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

چمن زن برقی بوش مدل Arm 34 Nw

مشخصات

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

چمن زن برقی بوش مدل Bosch Arm 37 New

مشخصات

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

چمن زن برقی بوش مدل ARM 32

مشخصات

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

چمن زن برقی بوش مدل ARM34

مشخصات

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

دستگاه چمن زن برقی بوش مدل ARM 34

مشخصات

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

در این مطلب با نکات مهم و اساسی هنگام خرید انواع دستگاه چمن زن برقی آشنا شدیم، با رعایت این نکات می‌توانید یک چمن زن برقی مناسب انتخاب کرده و همیشه از کیفیت اصلاح چمن‌ها اطمینان داشته باشید.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید دریل پیچ گوشتی

هر نوع سوال، پیشنهاد و یا انتقادی دارید، آن را در بخش دیدگاه‌های همین مطلب با ما در میان بگذارید.