شگفت انگیزهای دیجی کالا

کیس کامپیوتر: معرفی بهترین کیس‌های کامپیوتر با خرید اینترنتی

هنگام خرید کیس کامپیوتر این نکات را رعایت کنید

متاسفانه نه تنها در ایران بلکه در بیشتر کشورهای دنیا تمام کسانی که می‌خواهند یک سیستم رایانه‌ای قدرتمند را برای خود جمع و جور کنند و یا اینکه اساساً به صورت آماده اقدام به خرید یک سیستم مناسب برای انجام کارهایشان نمایند، هیچ توجهی به کیس کامپیوتر خود ندارند و خیلی سرسری از کنار آن عبور می‌کنند!

در حالی که این کار یک اشتباه بسیار بزرگ می‌باشد، زیرا قرار است که کیس شما از تمام قطعات فنی که در داخل آن نصب می‌کنید:

محافظت نماید، هوای مورد نیاز برای جلوگیری از داغ شدن آن‌ها در حین فعالیت را تامین کند و از وارد شدن ضربات سهمگین که موجب انفصال و شکسته شدن اتصالات قطعات به یکدیگر می‌شود نیز جلوگیری به عمل آورد.

پس می‌بینید که خرید یک کیس کامپیوتری خوب و باکیفیت چقدر برای شما به عنوان یک کاربر جدی و یا نیمه حرفه‌ای حائز اهمیت است. حال که به نقش مهم و کلیدی کیس پی بردید توصیه می‌کنیم این گفتار از مجله اینترتنی مینینییم را تا انتها دنبال کنید.

با انواع کیس‌های رایانه‌ای آشنا شوید

مدل رومیزی: به این نوع از کیس کامپیوتر مدل Desktop نیز گفته می‌شود. این نوع از محصولات همان‌گونه که از نامشان پیداست، بر روی میز قرار می‌گیرند و به دلیل ابعاد کوچک خود از محبوبیت بالایی برخوردار هستند، این محبوب بودن زمانی بیشتر خواهد شد که بتوان در آن‌ها از قوی‌ترین سخت افزارهای روز دنیا نیز استفاده کرد.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید کارت گرافیک

مدل عمودی: کیس‌های عمودی که می‌توان آن‌ها را برجی نیز قلمداد کرد، بسیار رایج‌تر از مدل‌های رومیزی یا همان دسکتاپی هستند. این نوع از کیس‌ها در سه سایز کوچک، متوسط و بزرگ دسته بندی می‌شوند.

متقاضیان این مدل کیس باید با توجه به کوچکی یا بزرگی میزان فضای خود در کنار میز کامپیوتر و یا میز کاری خود اقدام به خرید آن نمایند.

نکات مهمی که باید هنگام انتخاب و خرید کیس کامپیوتر مد نظرتان باشد

تا مدل کیس خود را تعیین نکنید، نمی‌توانید به سراغ سایر عوامل انتخاب محصول بروید

اقدام نخست برای خرید کیس کامپیوتر توجه به نوع آن است، در مبحث قبلی به تفصیل در مورد انواع کیس‌های کامپیوتر صحبت شد، شما می‌توانید بنا به سلیقه و نظر خود یکی از مدل‌های افقی یا عمودی را به منظور سهولت در استفاده از سیستم رایانه‌ای خود انتخاب نمایید.

ابعاد و اندازه مناسب کیس منتخب خود را فراموش نکنید

نکته دوم برای انتخاب کیس کامپیوتر توجه به ابعاد و اندازه ظاهری محصول است، این امر برای مدل‌های رومیزی کاملا مشخص و جای بحث ندارد چرا که باید کوچک و جمع و جور باشند.

در مورد مدل‌های برجی یا همان کیس‌های عمودی لازم است بدانید که این مدل از محصولات در سه سایز: کوچک، متوسط و همین‌طور بزرگ طراحی و تولید می‌شوند.

کیس‌های کوچک که به آن‌ها مینی تاور (Mini-Tower) نیز گفته می‌شود از قابلیت نصب مادربرد تا اندازه ITX برخوردار هستند. از این مدل کیس‌ها بیشتر برای کاربری حسابداری و اداری استفاده می‌شود و گزینه‌های قابل توجهی برای نصب کارت‌های گرافیکی حرفه‌ای بر روی خود نیستند!

کیس‌های با سایز متوسط که آن‌ها را مید تاور (Mid-Tower) می‌نامند، مناسب‌ترین گزینه برای جمع کردن یک سیستم خانگی با کاربری میان رده و ارزان قیمت می‌باشند. بر روی این سایز از کیس‌ها می‌توان از مادربردهایی تا سایز ATX استفاده کرد.

دسته سوم کیس‌های بزرگ سایز هستند که در اصطلاح به آن‌ها فول تاور (Full-Tower) گفته می‌شود. این دسته از کیس‌ها بهترین انتخاب برای جمع کردن یک سیستم حرفه‌ای به شمار می‌روند؛ زیرا می‌توان در آن‌ها از هر مدل مادربرد کامپیوتری استفاده کرد و کارت‌های گرافیکی سنگین را نیز خیلی راحت در داخلشان جای داد.

دوستان عزیز توجه داشته باشید سه سایز گفته شده در این قسمت از مطلب، مدل‌های رایجی هستند که اغلب کاربران دنیای رایانه‌ای عاشق خریدشان هستند.

البته این اصلاّ بدان معنا نیست که کیس‌های در سایز و اندازه‌های دیگر در بازار وجود ندارند، بنابراین توصیه مینینیم به شما یاران همراه این است که با توجه به مدل و ابعاد مادربرد خود اقدام به انتخاب یک کیس با ابعادی ایده‌آل نمایید.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید فن کیس

فاکتور مهم بعدی، توجه به جنس بدنه کیس است

سومین نکته در انتخاب و خرید کیس کامپیوتر توجه به جنس به کار رفته در ساخت آن می‌باشد، تولید کنندگان معمولاً برای این منظور از ورقه‌های استیل ضد زنگ با ضخامت‌های مختلف استفاده می‌کنند.

به این صورت که بدنه‌ کیس‌های ارزان و معمولی را از ورقه‌های نازک استیل می‌سازند اما برای ساخت بدنه مدل‌های حرفه‌ای و گران‌قیمت از ورقه‌هایی با ضخامت بیشتر استفاده می‌کنند تا بدنه محصول در برابر ضربه از مقاومت بیشتری برخوردار باشد.

البته ناگفته نماند که در این میان برخی از کیس‌ها به خاطر نوع عملکردشان که برای گیمینگ طراحی شده‌اند از بدنه‌ای شیشه‌ای با قطعاتی نورافشان برخوردارند که سبب جلب توجه گیمر و دیگر افراد نزدیک به آن می‌گردد.

به محل نصب هارد داخلی و خارجی سیستم خود گوشه چشمی داشته باشید

نوبتی هم که باشد نوبت توجه به محل پیاده سازی حافظه داخلی یا همان هارد اینترنال و همین‌طور هاردهای جانبی برای افزایش میزان ذخیره سازی سیستم مورد نظرتان می‌باشد.

در این زمینه باید دقیقاً به قسمت‌های داخلی کیس منتخب خود نگاه کنید تا بتوانید مدلی را خریداری کنید که به تعداد لازم جا برای افزایش هارد داخلی و جانبی رایانه شما داشته باشد.

در کنار این‌ها بایستی نیم نگاهی هم به تعداد درگاه‌های تعبیه شده برای نصب درایوهای نوری یا همان دی وی دی رایترهای مورد نیاز خود بر روی کیس‌تان نیز داشته باشید.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید پردازنده مرکزی

مناسب بودن محل نصب کارت گرافیک و فن سی پی یو کیس را بررسی کنید

فاکتور دیگری که در انتخاب کیس رایانه باید به آن توجه داشته باشید، امکان نصب آسان کارت گرافیک و هم‌چنین فن CPU در داخل آن است.

همان‌طور که می‌دانید کارت‌های گرافیک در انداز‌های طولی مختلفی طراحی و تولید می‌شوند که شما باید با در نظر داشتن نوع زمینه کاری خود اقدام به خرید و سپس نصب یک کدام از آن‌ها در داخل کیس خود کنید.

توجه داشته باشید اگر کیس شما به لحاظ ابعاد و اندازه نتواند پاسخگوی نصب کارت گرافیک و فن سی پی یو بر روی خود باشد، هزینه‌های زیادی را روی دست شما می‌گذارد، پس بهتر است با دقت و چشمانی باز به انتخاب کیس خود بپردازید.

نگاهی هم به سیستم تهویه کیس خود داشته باشید

از توجه نمودن به توانایی تهویه‌ای کیس خود نیز غافل نشوید؛ خاطرتان باشد که در کیس، کلی قطعه الکترونیکی وجود دارد که متناسب با سطح کاربری‌تان آن‌ها را انتخاب کرده‌اید و هر کدام بسته به مدت زمان فعالیت خود، شروع به تولید گرما می‌کنند.

در اینجاست که اگر کیس نتواند به خوبی هوای گرم و داغ داخلی خود را به بیرون هدایت کند، سیستم شما دچار هنگی پیوسته و یا خاموشی خودکار می‌شود. برای همین است که باید در خرید کیس کامپیوتر به تعداد فن‌های قابل نصب بر روی آن و اندازه آن‌ها نگاهی ویژه داشته باشید.

کیس‌های حرفه‌ای قادرند هوای تازه را از قسمت‌های جلوی خود گرفته و هوای گرم و کهنه را از بخش‌های پشتی و رویی خود به بیرون هدایت کنند و این‌طوری دمای داخلی محفظه خود را همواره پایین نگه دارند.

به محل قرارگیری پاور در داخل کیس بی التفات نباشید

توجه به محل استقرار پاور در داخل کیس از دیگر نکاتی است که برای خرید آن بایستی حتما مورد عنایت شما قرار گیرد.

این موضوع بستگی زیادی به سطح کاری شما دارد؛ چرا که اگر بخواهید از سیستم خود برای انجام کارهای حرفه‌ای و یا بازی‌های سنگین استفاده کنید، مسلماً نیاز به خرید و نصب پاورهای قدرتمند دارید که به یقین از وزن به مراتب بیشتری به نسبت پاورهای معمولی و میان رده‌ای برخوردارند.

لذا باید جویای خرید کیسی باشید که دارای محل نصب پاور در قسمت پایین خود باشد. گفتنی است که اغلب کیس‌های معمولی و میان رده محل نصب پاورشان در قسمت بالای آن‌هاست که استفاده از آن‌ها برای پاورهای امروزی قدری نامناسب تلقی می‌شود!

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید مادربرد

به خصوصیات اتصال کیس خود توجه کنید

در کنار تمام نکات فوق، شما خریداران کیس‌های کامپیوتری باید نگاهی هم به قابلیت‌های اتصالی کیس خود داشته باشید؛ برای مثال باید ببینید که: چه تعداد درگاه ورودی USB بر روی آن جای‌گذاری شده است، آیا دارای محل ورودی هدست و هندزفری هست، اساساً سرعت چرخش فن در داخل آن را می‌توان کم و زیاد کرد یا نه.

برخی از کیس‌های حرفه‌ای دارای یک نمایشگر برای نشان دادن تمام رویدادهای داخلی خود نظیر: میزان دمای درون محفظه، سرعت چرخش فن، فعالیت هارد دیسک و … نیز می‌باشند.

نمی‌شود به میزان قیمت کیس کامپیوتر بی توجه بود

قیمت یک کیس کامپیوتر با در نظر گرفتن تمام موارد عنوان شده در این مطلب مشخص می‌شود. با این حال پیشنها می‌شود اگر از نظر هزینه‌ کردن با محدودیتی مواجه نیستید، دنبال خرید کیسی باشید که راستِ زمینه کاری‌تان باشد.

در این میان از توجه و دقت به قابلیت نصب سیستم‌های خنک کننده جانبی غافل نشوید که نقش مهمی برای کیس، در صورت نیاز دارند.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید مانیتور

همه نکات ذکر شده در این مقاله هنگام انتخاب کیس کامپیوتر مناسب اهمیت دارند. رعایت همه این نکات ممکن است سخت به نظر برسد، به همین دلیل در ادامه مطلب، ۲۴ کیس کامپیوتر قدرتمند، استاندارد، باکیفیت و مناسب را برای شما آماده کرده‌ایم. این کیس ها امتحان خود را بارها پس داده و رضایت خریداران را جلب نموده‌اند. با کلیک روی تصویر و یا دکمه زیر هر محصول می‌توانید وارد سایت دیجی‌کالا شده و محصول را به صورت اینترنتی سفارش دهید.


کیس کامپیوتر کوگر مدل CONQUER 2

مشخصات

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

کیس کامپیوتر گرین مدل Aria

مشخصات

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

کیس کامپیوتر فاطر مدل FG-730-W

مشخصات

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

کیس کامپیوتر فاطر مدل FG-523X

مشخصات

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

کیس کامپیوتر فاطر مدل FG-718

مشخصات

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

کیس کامپیوتر دیویژن مدل NIGHT HUNTER

مشخصات

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

کیس کامپیوتر گرین مدل Surena z5

مشخصات

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

کیس کامپیوتر گرین مدل AVA Plus

مشخصات

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

کیس کامپیوتر مخصوص بازی تسکو مدل GC 4492

مشخصات

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

کیس کامپیوتر گیم دیاس مدل AURA GC1

مشخصات

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

کیس کامپیوتر فاطر مدل FG-530P

مشخصات

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

کیس کامپیوتر فاطر مدل FG-740G

مشخصات

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

کیس کامپیوتر فاطر مدل FG-730W New

مشخصات

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

کیس کامپیوتر اوست مدل GT-AV۰۲-BG

مشخصات

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

کیس کامپیوتر فاطر مدل (FG-525X (4FAN

مشخصات

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

کیس کامپیوتر کولر مستر مدل CMP 520

مشخصات

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

کیس کامپیوتر کولر مستر مدل HAF 700 EVO

مشخصات

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

کیس کامپیوتر مستر تک مدل HUNTER MINI GLASS

مشخصات

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

کیس کامپیوتر تسکو مدل GC 4494

مشخصات

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

کیس کامپیوتر گرین مدل PARS EVO

مشخصات

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

کیس کامپیوتر گرین مدل GRIFFIN G1

مشخصات

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

کیس کامپیوتر ایسوس مدل ROG Hyperion GR701

مشخصات

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

کیس کامپیوتر گیگابایت آروس مدل AORUS C700 GLASS

مشخصات

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

در این مطلب از مجله اینترنتی مینینیم با نکات مهم و اساسی هنگام خرید کیس کامپیوتر آشنا شدید، با رعایت این نکات می‌توانید یک محصول مناسب، ایمن، استاندارد و به‌روز خریداری کرده و همیشه از کیفیت و ضریب کارایی بالای آن بهره برده و از عملکرد آن اطمینان کامل داشته باشید.

در ادامه بخوانید: راهنمای خرید رم کامپیوتر

هر نوع سوال، پیشنهاد و یا انتقادی دارید، آن را در بخش دیدگاه‌های همین مطلب با ما در میان بگذارید.