شگفت انگیزهای دیجی کالا

لوسیون بدن: برترین مدل‌های لوسیون بدن با خرید اینترنتی

هنگام خرید لوسیون بدن این نکات را رعایت کنید

خشکی و خارش پوست تنها به پوست صورت یا دست محدود نمی‌شود بلکه در فصل‌های خشک سال مانند پاییز و تابستان تمام بدن نیز ممکن است دچار خشکی شود.

علاوه بر این پس از هر بار استحمام احتمال دارد که خشکی به سراغ پوست شما بیاید. البته میزان خشکی به نوع پوست و محیطی بستگی دارد که در آن زندگی می‌کنید.

وجود این مشکلات باعث شد که تولید‌کنندگان لوازم بهداشتی و آرایشی، ساخت و عرضه انواع لوسیون‌ها را در دستور کار خود قرار دهند که هر یک از آن‌ها برای گروه خاصی مناسب هستند.

این تنوع و تخصصی بودن استفاده از لوسیون‌ها ما را بر آن داشت که در این مقاله از مجله اینترنتی مینینیم به معرفی راهنمای خرید لوسیون بدن بپردازیم.

از شما دعوت می‌کنیم برای آشنایی با این راهنما ما را تا پایان این متن همراهی نمایید.

اساساً لوسیون بدن چیست؟

لوسیون واژه‌ای فرانسوی (Lotion) است که به نوعی از پمادهای موضعی اطلاق می‌شود. این پمادها برای استفاده و محافظت از پوست مناسب هستند که خشکی پوست را برطرف می‌کنند.

در واقع لوسیون‌ها نوعی مرطوب کننده به شمار می‌آیند که گرانروی بالاتری نسبت به ژل و کرم دارند، چرا که حجم بیشتری از آن‌ها را آب تشکیل می‌دهد.

لوسیون‌ها بافتی هیدراته و نرم را برای پوست ایجاد می‌کنند که حاوی عطر کمی هستند و مشکلات پوستی را به صورت موقت برطرف می‌کنند. هم‌چنین به کمک این محصول می‌توان از بروز برخی از مشکلات جلوگیری کرد.

پس از استحمام و استفاده از شامپو و صابون، معمولاً پوست‌ بدن خشک می‌شود چرا که مواد شوینده حالت قلیایی دارند.

شما می‌توانید با استعمال لوسیون پس از هر بار شستشو رطوبت، نرمی و لطافت را به پوست خود هدیه کنید.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید کرم پودر

فواید خرید و استفاده از لوسیون بدن

با خرید لوسیون بدن و استفاده مرتب، از فواید بی‌شماری بهره مند خواهید شد که در ادامه به بعضی از این فایده‌ها اشاره می‌کنیم:

  1. رطوبت‌رسانی به پوست: در صورتی که پوست خشکی دارید یا در مناطقی با آب و هوای خشک زندگی می‌کنید، حتماً از لوسیون‌ها استفاده نمایید تا رطوبت از دست رفته پوست‌تان را تامین کنید.
  2. رفع پینه: اگر پوست کف پاهای‌تان دچار تَرَک خوردگی شده است از لوسیون بدن استفاده کنید زیرا این ماده سلول‌های مرده پوست را جدا و به جوان شدن آن کمک می‌کند.
  3. حفظ آرامش: حتی اگر احساس می‌کنید پوستی لطیف و نرم دارید، باز هم برای حفظ آرامش و پیشگیری از خشک شدن آن، از لوسیون‌ها استفاده کنید.
  4. شفافیت پوست: لوسیون‌ها علاوه بر لطافت، مرطوب و نرم کردن پوست به شفاف شدن آن نیز کمک می‌کنند. چرا که دانه‌های موجود در این محصول موجب اسکراب پوست شده و سلول‌های مرده را به آرامی از روی پوست شما جدا خواهند کرد.
  5. حس خوب و عطر ملایم: بسیاری از کاربران پس از استفاده از لوسیون‌ها، تجربه‌های خوشایندی از عطر خوش و حس خوب آن دارند.

نگاهی به ترکیبات لوسیون بدن

لوسیون‌های بدن حاوی ترکیبات متنوعی هستند، ولی اساس همه آن‌ها یکسان است، در واقع ترکیبات رایج لوسیون‌های بدن به شرح زیر هستند:

نکاتی چند در مورد انتخاب و خرید لوسیون بدن

همان‌گونه که گفته شد، لوسیون بدن به نرمی و جوان شدن پوست کمک و پوست را صاف و درخشان می‌کند.

این ماده زیباساز، پوستی شفاف، جوان، زیبا و لطیف را به شما هدیه می‌دهد. لوسیون بدن حاوی عطر و رایحه‌ای دلنشین است که جذابیت شما را افزایش می‌دهد.

برخی از لوسیون‌های موجود در بازار حاوی ویتامین‌های مختلف هستند و خاصیت تغذیه کنندگی نیز دارند. بنابراین قبل از خرید لازم است که به محتوای آن توجه داشته باشید. چرا که برخی از ویتامین‌ها حساسیت زا هستند.

و اما نکات مهم هنگام خرید

سعی کنید لوسیون را متناسب با پوست خود انتخاب کنید

از آن‌جایی که ترکیبات لوسیون با توجه به انواع مختلف پوست فرمولاسیون شده‌اند ضرورت دارد که با توجه به نوع پوست خود محصول مورد نظرتان را تهیه و مورد استفاده قرار دهید.

در ادامه به معرفی لوسیون‌های مناسب هر نوع پوست می‌پردازیم.

پوست معمولی:افرادی که دارای پوست‌های معمولی هستند، بهتر است لوسیون‌هایی را انتخاب کنند که حاوی ویتامین C هستند، چون این نوع محصولات محافظ پوست در برابر رادیکال‌های آزاد هستند.

به شما همراهان عزیز پیشنهاد می‌کنیم که از استعمال ژل‌های خیلی خشک یا خیلی چرب بپرهیزید زیرا این ژل‌ها روی پوست‌ سنگینی می‌کنند.
پوست چرب: در صورتی که پوستی چرب دارید، پیشنهاد می‌کنیم که تهیه لوسیونی را در اولویت قرار دهید که بر پایه آب فرمولاسیون شده‌ باشد.

لوسیون‌های مناسب پوست‌های چرب در حقیقت ژل‌هایی سبک هستند که به راحتی جذب پوست می‌شوند، توصیه ما به شما دوستان گرامی این است که از لوسیون‌های حاوی وازلین و الکل استفاده نکنید.
پوست‌های خشک: لوسیون‌های حاوی روغن آفتاب‌گردان و جوجوبا برای پوست‌های خشک گزینه‌ای ایده آل و مناسب به شمار می‌روند.

از خرید لوسیون حاوی الکل نیز اجتناب کنید، چرا که منجر به خشک شدن عمیق پوست خواهد شد.

پوست حساس: لوسیون‌های حاوی تسکین دهنده‌ها برای پوست‌های حساس انتخابی مناسب هستند زیرا محتوای آن‌ها شامل رنگ، اسانس و مواد شیمیایی نیست.

پوست مختلط: لوسیون‌های بدون روغن، انتخابی معقول و منطقی برای پوست‌های مختط به حساب می‌آیند. این لوسیون‌ها در نواحی چرب و خشک پوست تعادل ایجاد می‌کنند.

هنگام خرید به ترکیبات سازنده لوسیون که به آن‌ها اشاره شد، توجه نمایید

همان‌طور که در متن بالا هم توضیح دادیم، ترکیبات لوسیون‌ها از جمله موارد مهمی هستند که حین خرید باید به آن توجه داشت. برای اطلاع از ترکیبات هر لوسیونی باید برچسب روی آن را مطالعه کنید.

به طور معمول روی برچسب‌ها علاوه بر ترکیبات، توصیه‌های ضروری را نیز قید می‌کنند، بهتر است محصولات حاوی آمونیاک را مصرف نکنید، لوسیون‌های دارای آمونیاک موجب زبری پوست می‌شوند.

پیشنهاد دوستان خود در مینینیم را بپذیرید و قید لوسیون‌های حاوی پارابن را هم بزنید. بهتر است محصولات فاقد رایحه، بدون رنگ و فاقد ترکیب‌های اضافه از قبیل نگه دارنده‌ها را در اولویت خرید خود قرار دهید.

امتحان لوسیون بدن را فراموش نکنید

پیش از خرید لوسیون بهتر است مقداری از آن را روی پوست خود بمالید، اگر لوسیون خیلی سریع جذب پوست شد و چربی روی پوست‌تان به‌جا نماند، بدانید که یک محصول آرایشی و بهداشتی ایده‌آل خریداری کرده‌اید.

در صورتی که تصمیم‌تان تهیه یک لوسیون معطر است، سعی کنید محصولی را انتخاب نمایید که رایحه آن نزدیک به عطرتان باشد.

قبل از خرید محصولی جدید به شما پیشنهاد می‌دهیم که تستر یا اشانتیون آن را استفاده کنید. در صورتی که محصول مورد نظرتان فاقد تستر یا اشانتیون بود در ابتدا کم‌ترین حجم آن را بخرید.

قیمت می‌تواند یکی از عوامل برای خرید لوسیون بدن باشد

لوسیون‌های بدن با قیمت‌های مختلف، از چند ده هزار تا چند میلیون تومان در فروشگاه‌های لوازم بهداشتی و آرایشی و همین‌طور مراکز معتبر فروش اینترنتی موجود هستند.

از این رو بهتر است که در ابتدا میزان بودجه خود را معین کنید زیرا با این کار گزینه‌های محدودتری برای انتخاب دارید.

البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که همیشه گران‌ترین لوسیون به معنای بهترین آن نیست، بلکه بهترین لوسیون بدن محصولی است که مطابق با پوست و نیازهای شما باشد.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید کانسیلر

اعتبار برند تولید کننده لوسیون حائز اهمیت است

برند تولید کننده آخرین فاکتوری است که حین خرید لوسیون بدن باید در نظر داشت، امروزه برندهای بسیاری اقدام به تولید لوسیون بدن می‌کنند که معتبرترین و بهترین آن‌ها عبارتنداز:

آیا می‌توان از لوسیون بدن برای صورت هم استفاده کرد؟

یکی از متداول‌ترین سؤالات در خصوص لوسیون‌ها، امکان استفاده از آن‌ها برای پوست صورت است. در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که استفاده از لوسیون بدن برای صورت تنها برای یک بار بدون ایراد است، تنها برای یکبار!

متخصصان پوست طی تحقیقاتی متوجه شدند که لوسیون بدن منجر به بسته شدن منافذ پوست می‌شود. به دنبال بسته شدن منافذ، چربی‌ها روی پوست صورت تجمع پیدا می‌کنند و در قالب جوش‌های زیر پوستی و سر سیاه خودنمایی می‌کنند.

مسلماً برای رفع چنین مشکلاتی نیاز به پرداخت هزینه‌های بالا برای خرید اسکراب‌ها و لایه بردارهای عمیق دارید. از این رو به شما پیشنهاد می‌دهیم با عدم استفاده از لوسیون بدن برای صورت از بروز چنین مشکلاتی برای خود جلوگیری کنید.

به قول معروف سَری که درد نمی‌کند را هیچ گاه دستمال نمی‌بندند. پس پوست خود را با چنین محصولاتی به خطر نیندازید و لوازم تخصصی صورت را برای حفظ رطوبت و نرمی آن تهیه کنید.

همه نکات ذکر شده در این مقاله هنگام انتخاب ۰مناسب اهمیت دارند. رعایت همه این نکات ممکن است سخت به نظر برسد، به همین دلیل در ادامه مطلب، ۲۳ مدل لوسیون بدن خوشبو، باکیفیت و مناسب را برای شما آماده کرده‌ایم. این لوسیون‌ها امتحان خود را بارها پس داده و رضایت خریداران را جلب نموده‌اند. با کلیک روی تصویر و یا دکمه زیر هر محصول می‌توانید وارد سایت دیجی‌کالا شده و محصول را به صورت اینترنتی سفارش دهید.


لوسیون بدن هیدرودرم سری Lady مدل Multiple Action وزن ۲۰۰ گرم

مشخصات

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

لوسیون بدن بایو آکوا مدل هلو حجم ۲۵۰ میلی لیتر

مشخصات

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

لوسیون بدن نیوآ مدل Vanilla حجم ۲۰۰ میلی لیتر

مشخصات

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

لوسیون بدن مدیلن حجم ۱۵۰ میلی لیتر

مشخصات

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

لوسیون بدن سوپکس مدل Shea butter & Aloe vera حجم ۳۵۰ میلی لیتر

مشخصات

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

لوسیون بدن مورینگا امو مدل آبرسان ۱ حجم ۳۰۰ میلی لیتر

مشخصات

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

لوسیون روشن کننده بدن پریم مدل Corpex حجم ۲۰۰ میلی لیتر

مشخصات

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

لوسیون بدن مورینگا امو مدل مغذی ۲ حجم ۳۰۰ میلی لیتر

مشخصات

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

لوسیون بدن نئودرم مدل nutritic حجم ۴۰۰ میلی لیتر

مشخصات

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

لوسیون بدن بایو آکوا مدل هلو حجم ۲۵۰ میلی لیتر به همراه لوسیون بدن بایو آکوا مدل هلو حجم ۲۵۰ میلی لیتر

مشخصات

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

لوسیون بدن بایو آکوا مدل Peach Extract حجم ۱۰۰ میلی لیتر

مشخصات

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

لوسیون بدن بارسد مدل شکوفه گیلاس حجم ۳۰۰ میلی لیتر

مشخصات

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

لوسیون بدن سوپکس مدل Coconut oil حجم ۳۵۰ میلی لیتر

مشخصات

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

لوسیون صورت و بدن سی گل حجم ۲۰۰ میلی لیتر

مشخصات

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

لوسیون بدن اوک شاین مدل روغن بادام شی باتر حجم ۴۰۰ میلی لیتر

مشخصات

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

لوسیون بدن کالیستا مدل TAYLOR حجم ۴۰۰ میلی لیتر

مشخصات

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

لوسیون بدن اوک شاین مدل روغن آرگان و روغن آووکادو حجم ۴۰۰ میلی لیتر

مشخصات

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

لوسیون بدن بیول مدل شیر و عسل حجم ۲۵۰ میلی لیتر

مشخصات

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

لوسیون بدن سوپکس مدل Shea butter & Aloe vera حجم ۳۵۰ میلی لیتر مجموعه ۲ عددی

مشخصات

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

لوسیون بدن سوپکس مدل ACS حجم ۳۵۰ میلی لیتر مجموعه ۳ عددی

مشخصات

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

لوسیون بدن وازلین مدل INTENSIVE CARE حجم ۴۰۰ میلی لیتر

مشخصات

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

لوسیون بدن بایوآکوا مدل گل رز وزن ۲۳۵ گرم

مشخصات

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

لوسیون بدن سوپکس مدل ACS حجم ۳۵۰ میلی لیتر مجموعه ۳ عددی

مشخصات

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

در این مطلب از مجله خرید اینترنتی مینینیم با نکات مهم و اساسی هنگام خرید لوسیون بدن آشنا شدیم، با رعایت این نکات می‌توانید یک محصول مناسب، کیفی و به‌روز خریداری کرده و همیشه از سلامت پوست بدن خود اطمینان کامل داشته باشید.

در ادامه بخوانید: راهنمای خرید کرم موبر

هر نوع سوال، پیشنهاد و یا انتقادی دارید، آن را در بخش دیدگاه‌های همین مطلب با ما در میان بگذارید.