تجهیزات سفر

منقل سفری: راهنمای خرید منقل‌های مسافرتی با خرید اینترنتی

نکات مهم هنگام انتخاب و خرید انواع منقل سفری

سفر، کوه‌نوردی، طبیعت‌گردی و کمپینگ به همراه خانواده یا دوستان بی‌شک یکی از لذت‌‌بخش‌ترین کارهایی است که زندگی را به مذاق افراد شیرین می‌کند و لحظاتی شاد، مفرح و به یاد ماندنی را برای آنان رقم می‌زند.

در سفر تمام خستگی ناشی از کار و روزمرگی از تن و روح انسان خارج می‌شود و امید برای تلاش و ساختنِ روزهای پیش‌رو و گذران زندگی بیشتر می‌شود.

قطعاً انجام هر کاری مستلزم فراهم شدن یک سری مقدمات و وجود وسایلی برای تحقق آن است که مسافرت هم از این قاعده کلی مستثنی نیست.

یکی از ابزارهایی که عضو جدانشدنی سفر به شمار می‌آید منقل و تجهیزات کباب‌پزی است، از آن‌جایی‌که حین سفر تجهیزات و وسایل زیادی در وسیله نقلیه همراه افراد است، باید منقل سفری به‌ صورتی باشد که نیاز افراد را به‌درستی برطرف کند. به همین دلیل استفاده از منقل‌های پیک‌نیک آخر هفته کمی سخت خواهد بود.

اگر شما هم قصد دارید که یک منقل سفری خوب و مناسب خریداری کنید پیشنهاد می‌کنیم مطالعه این مقاله از مجله اینترنتی مینینیم را از دست ندهید تا به کمک آن بتوانید خریدی مطمئن و دلخواه داشته باشید.

بررسی منقل سفری و دلایل استفاده از آن

در وهله اول شاید از خود بپرسید که منقل‌های سفری چه تفاوتی با منقل‌های معمولی دارند و چرا باید از آن‌ها حین سفر استفاده کنیم؟

منقل‌های سفری مدلی پیشرفته از منقل‌های مستطیل شکل سنتی هستند، این ابزار کباب‌پزی با حالت ارگونومی که دارند شرایط را برای حمل آسان فراهم می‌کنند.

علاوه بر آن، با توجه به این‌که اغلب آن‌ها تاشو هستند فضای کم‌تری در مقایسه با منقل‌های معمولی اشغال می‌کنند.

کف منقل‌های سنتی بسته است، بنابراین خاکستر و تکه‌های زغال سوخته در آن‌ها باقی می‌ماند. با وجود ابزار و وسایل فراوان امروزی، منطقی نیست که در مسافرت از چنین منقل‌هایی استفاده کرد.

اغلب منقل‌های سفری کفی به شکل توری دارند که با جمع‌کردن آن از سیاه شدن لباس‌ها و وسایل موجود در صندوق ماشین جلوگیری می‌شود.

مورد دیگری که استفاده از منقل سفری را برای شما لذت‌بخش می‌کند، برپایی راحت آتش و آماده کردن کباب است. این منقل‌ها به‌راحتی بر پا می‌شوند و برای درست کردن منقل صحرایی دیگر به سنگ‌های بزرگ و تمیز کردن کف زمین نیازی نیست.

از طرف دیگر به‌ راحتی می‌توانید زغال‌ها را درون آن مدیریت کنید و مانع از آسیب رسیدن به طبیعت و زیبایی‌های آن بشوید.

حال که با مزیت‌ها و دلایل استفاده از منقل‌های سفری آشنا شدید زمان آن فرارسیده که با نکات خرید این ابزار سفر بیشتر آشنا شوید.

سفر و منقل سفری و کبابش

همان‌طور که از نام این مدل از منقل‌ها هم پیداست، محصولاتی هستند که مطابق با شرایط سفر طراحی، تولید و عرضه می‌شوند.

شاید تا به‌ حال تصورتان این بوده که منقل‌ها تنها برای آتشی کرن زغال و کباب مورد استفاده قرار می‌گیرند در حالی که این‌طور نیست و منقل‌های مختلفی در دنیا وجود دارند که به صورت‌های دیگری هم کباب درست می‌کنند.

در حالت کلی منقل‌های سفری با سوخت‌های زیر کار می‌کنند:

  • انواع زغال
  • گاز پروپان

منقل‌های معمولی با زغال و منقل‌هایی که به نام گریل مشهورند با گاز پروپان کار می‌کنند.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید بالش سفری

کدام مدل را انتخاب کنیم؟

حال که با نوع سوخت منقل سفری آشنا شدید احتمالاً اولین سؤالی که به ذهن‌تان می‌رسد این است که «کدام مدل را انتخاب کنیم؟»

این دو منقل سفری از لحاظ فنی تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند، مثلاً این‌که راه‌اندازی منقل سفری با گاز پروپان کار ساده‌تری است.

منقلی که با گاز پروپان فعال و آماده به کار می‌شود، دارای سیستم جرقه‌زنی خودکار است و شما به‌ راحتی می‌توانید شعله آن‌ها را کنترل کنید.

این بدان معناست که دیگر لازم نیست شما نگران خیس بودن زغال یا درست کباب نشدنِ گوشت، مرغ، ماهی و … باشید.

اما حتماً شما هم با ما هم‌ عقیده‌اید که طعم کباب‌های زغالی چیز دیگری است، علاوه بر آن شعله زغال مواد غذایی را بهتر می‌پزد یعنی کباب در عین پخته شدنِ کامل، خشک نمی‌شود.

شاید این بهترین دلیلی است که مردم منقل‌های سفری زغالی را ترجیح می‌دهند، فراموش نکنید که منقل‌های زغالی به نسبت، قیمت پایین‌تری دارند.

در حالت کلی اگر از بوی دود زغال یا کثیف‌کاری ناشی از آن فراری هستید یا می‌خواهید در منزل کباب بپزید به شما باربیکیو یا گریل گازی را پیشنهاد می‌دهیم.

این مدل کباب‌پز زودتر خنک می‌شود و برای خالی کردن خاکستر زغال نیز دردسری نخواهید داشت.

نگرانی تأمین گاز مورد نیاز منقل گازی، یکی از دلایل و دغدغه‌هایی است که ممکن است شما را به خرید منقل سفری زغالی بیشتر ترغیب نماید.

علاوه بر آن خرید زغال ارزان‌تر از پر کردن مخازن گاز پروپان است، در کنار همه این‌ها اگر بخواهید به سفر بروید حمل زغال بسیار ایمن‌تر از حمل مخازن گاز پروپان است.

با تمام این اوضاع این شما هستید که انتخاب می‌کنید که کدام‌ یک از منقل‌های سفری برای سفرتان مناسب‌تر هستند و کارتان را بهتر راه می‌اندازند. خرید این محصولات باید دقیقاً مطابق با نیاز شما انجام شود.

بررسی منقل‌های سفری ازلحاظ شکل ظاهری

علاوه بر نوع سوخت، منقل‌های سفری دسته‌بندی دیگری هم دارند که طی آن اَشکال مختلف این محصولات مخصوص مسافرت از یکدیگر متمایز می‌شوند.

منقل‌های سفری ازلحاظ شکل ظاهری به دسته‌های مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند:

  • منقل چمدانی یا تاشو: همان‌طور که از نام این مدل هم پیداست، محصولی است که به‌راحتی تا می‌شود، جای کمی می‌گیرد و به سهولت حمل می‌شود.
  • برخی از منقل‌هاز تاشو دارای کفی توری هستند که با استفاده از کفی مجزا پوشانده می‌شوند. مزیت این کفی‌های توری این است که بعد از اتمام کار، به‌راحتی خاکستر باقی‌مانده از زغال جدا می‌شود.
  • منقل‌های کم‌حجم صحرایی: اگر برای سفر به دنبال منقلی کم‌حجم و در عین حال کاربردی هستید به شما خرید منقل سفری صحرایی را پیشنهاد می‌کنیم.
  • این منقل‌ها از ۲ یا ۴ میله تشکیل‌شده‌اند که با فروکردن در زمین، پایه‌هایی برای قرار دادن سیخ‌های کباب در اختیار شما قرار می‌دهند.
  • تنها نکته‌ای که در زمان خرید این منقل‌ها باید به خاطر داشته باشید این است که زغال و خاکستر به جا مانده از کباب، روی زمین باقی می‌ماند.
  • مدل گریل سه‌پایه: شاید منقل‌های سه‌پایه را عموماً در فیلم‌های اروپایی و در زمان پخت انواع کباب‌ها دیده‌ باشید.
  • این منقل‌ها معمولاً دردار هستند که یک توری‌ کاربردی روی بخش بالایی آن‌ها قرار دارد. برای استفاده از گریل سه پایه نیازی به سیخ و مواردی از این دست ندارید.
  • منقل سفری سه‌پایه: این منقل‌های سفری شکلی مشابه پایه‌های چادر مسافرتی دارند که در بین پایه‌های آن قلابی برای آویزان کردن کتری و در برخی مدل‌ها، مکانی برای ریختن زغال وجود دارد. یکی از ویژگی‌های آن‌ها حجم کم‌شان هنگام جمع کردن است.
  • منقل سفری همراه بخاری زغالی: این منقل‌ها حالتی مشابه صندلی‌های تاشو دارند که در داخل آن بخشی برای قرار دادن زغال و روی منقل فضایی برای قرار دادن قابلمه و کتری تعبیه شده است.

برای انتخاب و خرید منقل سفری از میان موارد گفته‌شده تنها نیاز شما تعیین‌ کننده است. قبل از خرید حتماً نیاز خود را ارزیابی کنید.

جنس منقل سفری را نباید فراموش کرد

از دیگر نکاتی که در زمان خرید انواع منقل‌های سفری باید به آن توجه کرد، مواد اولیه به کار رفته در تولید این محصولات است.

از آن‌جایی‌که منقل‌ها در معرض دمای بالای زغال یا سوخت گاز هستند، اگر از مواد باکیفیت و مقاوم به دما تولید نشده باشند به‌ سرعت مستهلک، خراب و از چرخه استفاده خارج می‌شوند.

ضرورت دارد که عایق رنگی روی منقل‌های سفری هم از مواد نسوز و باکیفیت باشد طوری که بتوانید به‌ راحتی و برای مدت‌ زمان بیشتری از کباب‌پز خود بهره ببرید.

اندازه منقل، یکی دیگر از معیارهای انتخاب است

نکته دیگری که در زمان خرید منقل‌های سفری باید مورد توجه شما دوستان همراه قرار بگیرد، اندازه محصول آشپزی است.

اندازه منقل هم در زمان حمل و هم برای میزان کبابی که می‌خواهید روی آن درست کنید، اهمیت دارد. اگر شما فضای کمی برای حمل منقل دارید یا قصد کوه‌پیمایی دارید، بهتر است منقل‌هایی با اندازه کوچک را در اولویت انتخاب قرار دهید.

اما اگر تعداد نفرات خانواده و یا همراهان شما در هنگام مسافرت زیاد هستند و قرار است حجم زیادی کباب را تهیه نمایید، یک منقل کوچک نمی‌تواند جوابگوی نیازتان باشد.

زیرا با منقل سفری کوچک مجبور خواهید شد در چند سری کباب‌ها را درست کنید که دردسر بیشتری خواهید داشت، پس در زمان خرید این دسته از محصولات، نسبت به‌اندازه آن‌ها کم لطف نباشید.

البته در مقابل هم هرچه اندازه منقل بزرگ‌تر باشد وزن آن نیز بالاتر می‌رود و به همان نسبت هم حمل آن نیز سخت‌تر می‌شود. پس اگر می‌خواهید سبک سفر کنید منقلی با حجم و اندازه کم خریداری کنید.

به چگونگی حمل و جابه‌جایی منقل هم توجه کنید

از دیگر مواردی که استفاده از منقل را آسان یا سخت می‌کند نوع حمل و جابه‌جایی آن است، همه ما کم و بیش تجربه حمل و نقل منقل‌های مستطیلی فلزی و سنگین پیک‌نیک و دردسرهای ناشی از آن را داریم.

یکی از تفاوت‌هایی که منقل‌های سفری را از مدل‌های معمولی آن‌ها متمایز می‌کند، امکان حمل آسان این محصولات است. بنابراین هنگام خرید آن‌ها در مورد نحوه حمل‌شان بیشتر تحقیق کنید.

آیا درون کیفی مخصوص قرار می‌گیرند یا به صورتی تا می‌شوند که با دستگیره‌های مخصوص حمل شوند؟ درهرحال نوع حمل آسان آن‌ها آسایش شما را به همراه خواهد داشت.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید تبر سفری

قیمت منقل سفری نیز اهمیت دارد

آخرین نکته‌ای که در مجله اینترنتی مینینیم برای خرید منقل سفری به آن اشاره می‌کنیم، برآورد قیمت منقل با توجه به نیاز شماست.

پس‌از آن‌که منقل سفری موردنظر خود را انتخاب کردید، در میان محصولات مشابه، قیمت‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید. شاید بگویید که این کار، زمان زیادی را از شما می‌گیرد.

اما در واقع شما می‌توانید با مقایسه قیمت محصولات مشابه در سایت‌های اینترنتی فروش این دسته از وسایل پخت‌وپز، بهترین مدل را انتخاب کرده و حتی به‌ صورت اینترنتی اقدام به خرید آن‌ها نمایید.

علاوه بر آن در برخی موارد سایت‌ها برای افزایش رضایت بیشتر مشتری، برخی از محصولات خود را با تخفیف ویژه عرضه می‌کنند تا شما بتوانید خریدی مطمئن و در عین حال به صرفه داشته باشید.

پس‌نیازی نیست وقت و هزینه خود را در بازارهای شلوغ هدر دهید، همین‌ الآن دست به کار شوید و با یک کلیک محصول خود را تهیه کنید.

همه نکات ذکر شده در این مقاله هنگام انتخاب ۰مناسب اهمیت دارند. رعایت همه این نکات ممکن است سخت به نظر برسد، به همین دلیل در ادامه مطلب، ۲۴ منقل سفری سبک، باکیفیت و مناسب را برای شما آماده کرده‌ایم. این منقل‌ها امتحان خود را بارها پس داده و رضایت خریداران را جلب نموده‌اند. با کلیک روی تصویر و یا دکمه زیر هر محصول می‌توانید وارد سایت دیجی‌کالا شده و محصول را به صورت اینترنتی سفارش دهید.


منقل تاشو سفری مدل H07 بهمراه باد بزن و انبر

منقل تاشو سفری مدل H07 بهمراه باد بزن و انبر

مشخصات

  • ابعاد
    ۳۸*۳۸*۳۲ سانتی‌متر
  • وزن
    ۲۶۰۰ گرم
  • جنس
    فلز
  • سایر توضیحات
    جنس ورق گالوانیزه ضد زنگضخیم

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

در این مطلب از مجله خرید اینترنتی مینینیم با نکات مهم و اساسی هنگام خرید منقل سفری آشنا شدیم، با رعایت این نکات می‌توانید یک محصول مناسب، کیفی و به‌ روز خریداری کرده و همیشه از کیفیت بالای آن بهره برده و از عملکرد آن اطمینان کامل داشته باشید.

در ادامه بخوانید: راهنمای خرید صندلی سفری

هر نوع سوال، پیشنهاد و یا انتقادی دارید، آن را در بخش دیدگاه‌های همین مطلب با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا