محصولات مذهبی

پایه مهر: برترین مدل‌های پایه مهر نماز با خرید اینترنتی

هنگام خرید پایه مهر این نکات را رعایت کنید

مهر تکه­ای سنگ یا خاک قالبی است که شیعیان در هنگام نماز پیشانی خود را روی آن قرار می­دهند. براساس روایات شیعیان اهل بیت نیز بر خاک، سجاده، حصیر و تربت امام حسین سجده می­کردند. شیعیان جهت دسترسی آسان تکه­ای از خاک را قالب­گیری و بر آن سجده می­کردند. این تکه خاک مهر نام دارد. بدین ترتیب مهر به عنوان نماد شیعه معرفی شد. با گذر زمان انواع مهر در سایزها و طرح­هایی متنوع ساخته شدند. در برخی از مواقع می‌توان از مهر استفاده نکرد، ولی شیعیان تمایل دارند که حتما با مهر نماز بخوانند. مهرها در مدل و طرح های مختلفی تولید می‌شوند.

مهرهای معمولی برای افراد بیمار که توان خم و راست شدن ندارند و افراد سالمند که به دلیل زانو درد نمی­توانند ایستاده نماز بخوانند، غیر قابل استفاده است. از این رو به مرور زمان پایه مهر نماز طراحی و تولید شد. به کمک این پایه چنین افرادی نیز می‌توانند برای نماز خواندن از مهر استفاده کنند. پایه مهر نماز با ارتفاع قابل تنظیم برای تمای افراد دارای مشکل حرکتی و زانو درد مناسب است. برای خرید پایه مهر نماز متناسب با سلیقه افراد بهتر است که نکاتی را رعایت نمایید. در این مقاله از مجله مینینیم قصد داریم به معرفی این نکات بپردازیم. از شما دعوت می‌کنیم که ما را تا پایان این متن همراهی نمایید.

پایه مهر نماز مناسب چه افرادی است؟

پایه مهر مخصوص افراد سالمندی که توانایی سرپا ایستادن را ندارند، افراد مریضی که زانوی آن­ها توان خم و راست شدن را ندارند. پایه مهر به دلیل ارتفاع قابل تنظیم نیاز به ایستادن نداشته و موجب راحتی فرد نمازگزار می­شود؛ بنابراین خرید پایه مهر برای این افراد ضروری است. در بعضی از پایه مهره­ها که به شکل مربع یا مستطیل هستند، قرآن و دیگر کتاب­های ادعیه را نیز روی آن قرار داد.

۵ نکته که حین خرید پایه مهر نماز باید رعایت کرد

زمانی می توانید از پایه مهر نماز به راحتی استفاده کنید که آن را مطابق با نیازهایتان بخرید. علاوه بر آن بهتر است که حین خرید نکاتی را رعایت نمایید. در ادامه به معرفی این نکات خواهیم پرداخت:

نکته اول: انواع پایه مهر نماز

پایه مهر در انواع طرح­ متناسب با سلیقه­ افراد ساخته شده است. هر فردی بنا به شرایطی که از لحاظ جسمانی دارد و ملزم به استفاده از پایه مهر است، می­تواند نوع دلخواه خود را انتخاب کند. در ادامه انواع مختلف پایه مهر با ویژگی­های مخصوص آن معرفی می­شود.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید صندلی نماز

پایه مهر نماز حضرت

از ویژگی­های این پایه مهر قابلیت تنظیم ارتفاع در زوایای مختلف تا ارتفاع ۴۵ سانتی­متر، وجود دسته­های جانبی تاشو و بدنه تاشو است. نماز گزار می­تواند به راحتی آن را تا کند و درون کیف قرار دهد. به دلیل سبکی این مدل پایه مهر به راحتی حمل می‌شود.

پایه مهر نماز مستطیلی

ارتفاع این پایه مهر ۸۵ سانتی‌متر بوده که قابل تنطیم است پایه مهر نماز مستطیلی را روی صندلی و چهار پایه نیز می­توان قرار دارد. این پایه مهر داری جعبه دسته­دار است که سبب حمل و نقل راحت آن می­شود.

پایه مهر نماز همراه با مهر رکعت شمار

ارتفاع این پایه مهر از ۳۵ الی ۴۰ سانتی‌متر قابل تنظیم است که به راحتی در کیف جا می­شود. این پایه مهر دارای رکعت­ شمار نیز دارد. این پایه مهر مجهز به پوشش رنگ استاتیک، پیج و تنظیم ارتفاع است.

پایه مهر نماز سه تیکه

پایه مهر نماز سه تیکه از لوله­های آلیاژی بسیار مقاوم و سبک ساخته شده است، این پایه مهر دارای یک دسته متحرک برای نمازگزار است که هنگام خواندن نماز می­تواند دست­های خود را روی آن قرار دهد، این پایه مهر پیچ بغل ندارد و با  پیچاندن هر قسمت از لوله قابل تنظیم است، با خرید پایه مهر نماز سه تیکه می­توان از رنگ­های مختلف و مهر طرح گل لذت برد.

پایه مهر ثامن

از خصوصیات این پایه مهر می‌توان به ارتفاع قابل تنظیم، صفحه نگهدارنده، قابلیت باز کردن تمام قسمت­ها و شستشو آسان آن اشاره کرد. در واقع می‌توان گفت که این مدل از پایه مهر تمامی نیازها و انتظارات شما را به راحتی برطرف می‌کند.

نکته دوم: جنس پایه مهر

جنس دومین نکته‌ای است که حین خرید پایه مهر باید به آن توجه کنید. پایه‌های مهر همانند هر محصولی در جنس‌های مختلفی تولید می‌شوند که هر یک از آن‌ها خصوصیت و ویژگی دارد. از این رو در این راهنمای لازم می‌دانیم که جنس‌های مختلف پایه مهر را معرفی کنیم و ویژگی هر یک از آن‌ها را بازگو نماییم.

پایه مهر نماز از جنس استیل

این پایه مهر قابلیت افزایش ارتفاع تا ۳۵ سانتی‌متر را دارد که سطح آن آبکاری شده است. از این رو سطح پایه مهر کاملا براق است. استیل‌ها در برابر رطوبت مقاومت بسیار خوبی دارند.

پایه مهر چوبی

این پایه مهر با ارتفاع قابل تنظیم و جنس چوبی با دوام است. پایه مهرهای چوبی زیبایی بیشتری نسبت به پایه‌های استیل و فلزی دارند که در رنگ‌های مختلفی تولید می‌شوند. این پایه از چوب درختان مختلفی درست خواهد شد. با وجود این که پایه مهرهای چوبی مقاومت خوبی دارند، ولی در حین استفاده دقت کنید که رطوبت با آن در تماس نباشد. چرا که رطوبت به مرور زمان موجب پوسیدگی چوب می‌شود.

پایه مهر فلزی

این پایه مهر دارای پوشش رنگ چکشی و پیچ تنظیم ارتفاع ۳۵ الی ۴۰ سانتی متر است. پایه مهر فلزی در رنگ‌های مشکی و نقره‌ای وجود دارند.

 نکته سوم: قیمت پایه مهر

قیمت سومین نکته‌ای است که حین خرید پایه مهر باید در نظر داشته باشید. پایه‌های مهر در قیمت‌های مختلفی عرضه می‌شوند. در واقع فاکتورهای متعددی وجود دارند که بر قیمت پایه مهر تاثیر می‌گذارند. از جمله این فاکتورها به شرح زیر هستند:

  • برند تولید کننده
  • جنس پایه مهر
  • مدل پایه مهر
  • امکانات جانبی آن

نکته چهارم: برند تولید کننده

برندهای بسیاری وجود دارند که اقدام به تولید پایه مهر کرده‌اند. توصیه می‌کنیم که به سراغ برندهای متفرقه نروید و محصول مورد نیاز خود را تنها از برندهای به نام تهیه کنید.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید سجاده نماز

نکته پنجم: امکانات پایه مهر

حین خرید پایه مهر به امکانات نیز دقت کنید. برخی از پایه‌های مهر قابلیت تنظیم دارند. از این رو با توجه به نیاز خود می‌توانید ارتفاع آن را تنظیم کنید. برخی دیگر جایگاهی ویژه برای قرار گیری دست، کتاب و ادعیه نیز دارند. به همین خاطر توصیه می‌کنیم که امکانات آن را با توجه به نیازتان در و میزان بودجه خود در نظر بگیرید.

همه نکات ذکر شده در این مقاله هنگام انتخاب پایه مهر مناسب اهمیت دارند. رعایت همه این نکات ممکن است سخت به نظر برسد، به همین دلیل در ادامه مطلب، ۲۴ پایه مهر مقاوم، باکیفیت و مناسب را برای شما آماده کرده‌ایم. این پایه‌ها امتحان خود را بارها پس داده و رضایت خریداران را جلب نموده‌اند. با کلیک روی تصویر و یا دکمه زیر هر محصول می‌توانید وارد سایت دیجی‌کالا شده و محصول را به صورت اینترنتی سفارش دهید.


پایه مهر نماز مدل ST 1400

پایه مهر نماز مدل ST 1400

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۵x15x30 سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۵۰ گرم

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

پایه مهر نماز مدل ۳۶۷۹

پایه مهر نماز مدل 3679

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۰x10x23 سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۰۰۰ گرم
  • سایر مشخصات
    سبک، مقاوم

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

پایه مهر همراه با دسته کمکی نماز گزار مدل M3

پایه مهر همراه با دسته کمکی نماز گزار مدل M3

مشخصات

  • ابعاد
    ۰×۲۵×۳۴ سانتی‌متر
  • وزن
    ۵۸۰ گرم

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

پایه مهر نماز کد PA8774

پایه مهر نماز کد PA8774

مشخصات

  • ابعاد
    ۲۰x25x25 سانتی‌متر
  • وزن
    ۳۰۰ گرم
  • سایر مشخصات
    پایه مهر با دو عدد مهر یدک

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

در این مطلب از مجله خرید اینترنتی مینینیم با نکات مهم و اساسی هنگام خرید پایه مهر آشنا شدیم، با رعایت این نکات می‌توانید یک محصول مناسب، ایمن و به‌روز خریداری کرده و همیشه از راحتی استفاده از آن اطمینان کامل داشته باشید.

در ادامه بخوانید: راهنمای خرید رحل قرآن

هر نوع سوال، پیشنهاد و یا انتقادی دارید، آن را در بخش دیدگاه‌های همین مطلب با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا