لوازم شخصی برقی

بیگودی: معرفی بهترین بیگودی‌های برقی و معمولی با خرید اینترنتی

هنگام خرید انواع بیگودی این نکات را رعایت کنید

شاید شنیده باشید که می‌گویند: مو نصف زیبایی رو، جمله‌ای کوتاه اما مفهومی که نقش و اهمیت مو را در زیبایی و جذابیت چهره به خوبی بیان می‌کند.

موها اگرچه مجموعه‌ای از سلول‌های مرده به حساب می‌آیند ولی قادرند به انسان جان بدهند و سر و صورت او را زیبا و گیرا جلوه دهند. انسانی بدون مو، ابرو و مژه را تصور کنید که بیشتر شبیه چهره‌های ترسناک در فیلم‌های تخیلی است.

تاثیر مو بر زیبایی چهره

موی سالم و طبیعی نقش بی‌بدیلی در زیبایی و جذابیت صورت دارد، آقایان و خانم‌هایی که به سر و وضع، پوشش، آرایش و حالت دادن به موهای خود اهمیت می‌دهند، به خوبی از تاثیر مو بر زیبایی چهره آگاهی دارند.

بر این اساس همه افراد به ویژه بانوان تلاش می‌کنند که به انحاء مختلف و با بهره‌گیری از انواع رنگ‌ها و وسایل حالت دهنده به موها، ظاهری جذاب، فریبا و متفاوت از خود به نمایش بگذارند.

یکی از ابزاری که می‌تواند موهای شما را دگرگون کند و استایلی منحصر به فرد برای شما خانم‌های عزیز ایجاد کند، وسیله‌ای به نام بیگودی است.

وب سایت مینینیم در نظر دارد در ادامه این بحث، تحلیلی مختصر اما مفید از این ابزار حالت دهند مو تقدیم شما یاران همراه نماید.

آیا حالت دادن به موها سابقه تاریخی دارد؟

علاقه به تغییر در موها و حالت دادن به آن‌ها از دیرباز در میان ما ایرانیان سابقه داشته است. در ادوار گذشته مردم برای فِر کردن موهای خود از میله‌های فلزی نازک کمک می‌گرفتند.

از چند دهه پیش، بیگودهای معمولی جای خود را در میان خانم‌ها باز کردند و به وسیله‌ای پُرطرفدار برای حالت دادن به موها تبدیل شدند.

گرچه امروزه وسایل و دستگاه‌های پیشرفته‌ای برای این منظور طراحی و ساخته شده‌اند ولی بیگودی‌ها کماکان جایگاه خود را در میان کاربران حفظ کرده‌اند.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید برس حرارتی

اصولاً بیگودی چیست و چه کاری انجام می‌دهد؟

بیگودی (به فرانسه Bigoudi) و ( Hair- Curler به انگلیسی) در واقع یک وسیله‌ استوانه‌ای شکل و کوچک از جنس فلز یا پلاستیک است که برای حالت دادن به موها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بیگودی که به آن موپیچ هم می‌گویند عمدتاً به شکل لوله‌ای توخالی است. البته مدل توپُر آن برای فِر کردنِ موها نیز کاربرد دارد.

بیگودی واژه‌ای فرانسوی و شاید هم سوئیسی است که وارد زبان فارسی شده و به همان صورت هم تلفظ می‌شود.

زمانی که مو به دور بیگودی پیچیده و خشک می‌شود، در حقیقت پیوندهای هیدروژنی کورتکس مو شکسته می‌شود که نتیجه آن فر شدنِ مو است.

هنگامی که مو با آب تماس پیدا می‌کند و شسته می‌شود، پیوندهای هیدروژنی آن مجدداً تشکیل و موها به حالت قبلی خود، یعنی بدون فِر برمی‌گردند.

چرا خانم‌ها دوست دارند از بیگودی استفاده نمایند؟

اکثر قریب به اتفاق بانوان تمایل دارند که هر از چندگاهی تغییراتی را در ظاهر خود ایجاد نمایند که ساده‌ترین، مرسوم‌ترین و کم هزینه‌ترین این تغییرات، حالت دادن‌ به موهاست.

بر این اساس فِرکننده‌ها و حالت‌دهنده‌‌های مو از جمله بیگودی، امروزه بازار پُر رونق و پر مصرفی دارند. با داشتنِ یک فرکننده، می‌توانید با کم‌ترین هزینه موهای خود را به حالات مختلف و متنوع تغییر دهید و در اصطلاح آرایشگر خود باشید.

فِرکننده‌ها مدل‌های گوناگونی دارند که بایستی قبل از خرید اطلاعاتی در مورد آن‌ها به دست آورد.

آشنایی با انواع بیگودی‌ها

این محصولات حالت دهنده و آراستنِ مو، به دو گروه عمده حرارتی و غیرحرارتی دسته‌بندی می‌شوند.

برخی از آن‌ها مختص موهای بلند هستند و بعضی هم برای موهای کوتاه مناسبند که ضرورت دارد هنگام انتخاب به اندازه موهای خود توجه نمایید.

بیگودی‌های حرارتی و بخاری: این مدل از بیگودی‌ها در قطرهای مختلف تولید می‌شوند که از پایه‌ای الکتریکی برای تولید و ذخیره گرما بهره می‌برند. بهتر است هنگام استفاده از آن‌ها، ابتدا موهای خود را خشک و از پیچش آن‌ها تا انتها مطمئن شوید.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید لیزر مو

و اما بیگودی‌های غیر حرارتی

شما می‌توانید از بیگودی‌های پلاستیکی در هنگام‌ خیس بودنِ موها استفاده نمایید.

بیگودی‌های اسفنجی بسیار لطیف هستند و برای فِر کردنِ موهای خشک گزینه مناسبی به شمار می‌روند که کاربر می‌تواند با آن‌ها بخوابد.

اگر خانمی با موهای سنگین، پرُپشت و بلند هستید، می‌توانید یک بیگودی غلتکی را به خدمت بگیرید. این محصول قادر است موها را در دو حالت خشک و مرطوب فر کند و به طور حیرت‌انگیزی حجم آن‌ها را هم‌ افزایش دهد.

موهای خیس را می‌توانید با استفاده از بیگودی‌های مغناطیسی به خوبی حالت دهید، یعنی بعد از استحمام آن‌ها را بپیچید و صبر کنید تا خشک شوند.

اگر دارای موهایی بلند هستید، می‌توانید به کمک بیگودی‌های میله‌ای منعطف که از انعطاف بالایی برخوردارند، موهایتان را فر کنید. فِر حاصل از این مدل بیگودی بسیار ریز است به گونه‌ای که بلندی موها به صورت محسوسی کاهش می‌یابد.

تناسب بیگودی با نوع و جنس مو

  • اگر موهایتان صاف و نرم است، برای فِر کردنِ آن‌ها از یک بیگودی غلتکی استفاده نمایید.
  • بانوانی که دارای موهای ضخیم هستند، می‌توانند از بیگودی‌های بزرگ سایز کمک بگیرند.
  • یک بیگودی کوچک و بخاری راستِ کارِ خانم‌های نازک مو است تا بتوانند به وسیله آن موهای خود را به دلخواه حالت بدهند.
  • اگر خانمی گیسو بلند هستید، می‌توانید یک بیگودی بررگ را به خدمت بگیرید به شرط این‌که مطمئن شوید که هنگام استفاده، تمام موها را به دور آن پیچیده‌اید.

یادآوری دو نکته در خصوص انتخاب و خرید بیگودی

قبل از خرید محصول سه اصل جنس مو، میزان فِر مورد نظر و اندازه موهای خود را در نظر بگیرید.

توجه به مدل و کارکرد بیگودی‌ها

  • این محصولات حالت دهنده بر اساس ویژگی‌هایی که دارند، در زمان‌و وضعیت خاصی به کار می‌روند.
  • برای مثال نوع حرارتی آن‌ها در هر زمانی و به راحتی مورد استفاده قرار می‌گیرند در حالی‌که بیگودی بخاری مستلزم آماده سازی، برای بهره برداری است.
  • کسانی که زمان و سرعت عمل برایشان اهمیت دارد، می‌توانند از بیگودی‌های حرارتی به جای نوع بخاری این محصول برای حالت دادن به موهای خود استفاده نمایند.
  • بیگودی‌های پلاستیکی قادرند موهای خیس را شکل بدهند، در حالی‌که نوع اسفنجی آن‌ها برای موها در حالت خشک موثرند و به خاطر نرمی می‌توان با آن‌ها هم خوابید.
  • به خانم‌های گیسو بلند توصیه می‌شود که یک بیگودی غلتکی را در اولویت خرید خود قرار دهند، این مدل فرکننده نیاز کاربر را در دو حالت خشک و مرطوب بودنِ موها بر طرف و آن‌ها را به صورت ریز فر می‌کند.

انتخاب محصول بر اساس نوع مو

در مباحث پیشین هم اشاره شد که بایستی فر کننده را بر حسب جنس مو انتخاب کرد، بنابراین موهای صاف را با بیگودی غلتکی حالت دهید.

بیگودی بخاری گزینه‌ی مناسبی برای حالت دادن به موهای نازک به شمار می‌رود. با استفاده از بیگودی‌های سایز بزرگ‌، نتیجه بهتری برای حالت دادن به موهای بلند و ضخیم به دست می‌آید.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید فر کننده مو

همه نکات ذکر شده در این مقاله هنگام انتخاب بیگودی مناسب اهمیت دارند. رعایت همه این نکات ممکن است سخت به نظر برسد، به همین دلیل در ادامه مطلب، ۲۲ بیگودی ارزان، اصل و با کیفیت مناسب را برای شما آماده کرده‌ایم. این بیگودی‌ها امتحان خود را بارها پس داده و رضایت خریداران را جلب نموده‌اند. با کلیک روی تصویر و یا دکمه زیر هر محصول می‌توانید وارد سایت دیجی‌کالا شده و محصول را به صورت اینترنتی سفارش دهید.


بیگودی مو مدل فومی بسته ۲۰ عددی

بیگودی مو مدل فومی بسته 20 عددی

مشخصات

  • طول سیم
    – متر
  • امکانات ابزار
    سری انعطاف پذیر
  • پوشش
    سابلایم تاچ حرفه‌ای

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

بیگودی مو مدل دوقلو بسته ۴ عددی

بیگودی مو مدل دوقلو بسته 4 عددی

مشخصات

  • طول سیم
    ۱ متر
  • امکانات ابزار
    سری انعطاف پذیر
  • پوشش
    سرامیک
  • سایر توضیحات
    بسته ۴ عددی بیگودی پلاستیک با مقاومت بسیار بالا

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

بیگودی مو وی جی ار مدل ۵۹۱

بیگودی مو وی جی ار مدل 591

مشخصات

  • حداکثر دما
    ۲۱۰
  • طول سیم
    ۲ متر
  • امکانات ابزار
    نشانگر LED
  • پوشش
    سرامیک

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

بیگودی مو بیورر مدل HT53

بیگودی مو بیورر مدل HT53

مشخصات

  • طول سیم
    ۱ متر
  • امکانات ابزار
    دکمه‌ی روشن/خاموش
  • پوشش
    سرامیک پیشرفته

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

بیگودی مو مدل AZX100

بیگودی مو مدل AZX100

مشخصات

  • طول سیم
    _ متر
  • امکانات ابزار
    سری انعطاف پذیر
  • پوشش
    تفلون
  • سایر توضیحات
    بیگودی پلاستیکی مناسب انواع مو با حالت دهی عالی بدون آسیب به مو

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

بیگودی برقی بابیلیس مدل RS100SDE

بیگودی برقی بابیلیس مدل RS100SDE

مشخصات

  • حداکثر دما
    ۸۵
  • طول سیم
    ۱.۸ متر
  • گستره‌ی حداکثر دما
    کمتر از ۱۴۰ درجه
  • سایر توضیحات
    – دارای قابلیت گرم شدن در ۵ دقیقه- دارای بیگودی‌هایی بدون نیاز به گیره‌ی نگهدارنده- دارای ۱۲ عدد بیگودی در ۲ سایز کوچک و بزرگ- قطر سایز کوچک: ۱۷ میلی‌متر- قطر سایز بزرگ: ۲۲ میلی‌متر- بیگودی‌ها با پوشش سیلیکون

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

ما در این نوشتار از مجله اینترنتی مینینیم با نکات مهم و اساسی هنگام خرید بیگودی آشنا شدیم، با رعایت این نکات می‌توانید یک محصول مناسب، در اندازه مناسب، با جنس خوب و سایر مولفه‌های شمرده شده در این مطلب خریداری کنید.

در ادامه بخوانید: راهنمای خرید اتو مو

هر نوع سوال، پیشنهاد و یا انتقادی دارید، آن را در بخش دیدگاه‌های همین مطلب با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا