ابزار غیر برقی

شخم زن دستی: برترین مدل‌های شخم زن دستی با خرید اینترنتی

هنگام خرید شخم زن دستی این نکات را رعایت کنید

باغداران و کشاورزان به منظور از بین بردن سفتی خاک و رشد بهتر گیاهان و درختان خاک را شخم می‌زنند. با انجام این عمل علاوه بر افزایش نفوذپذیری خاک، تهویه هوا نیز درون ذرات شن و ماسه به خوبی صورت می‌گیرد. همچنین با شخم زدن خاک بقایای گیاهان، ریشه علف‌های هرز، آفات و عوامل بیماری‌زای گیاهی نیز از بین می‌روند.

در صنعت کشاورزی برای شخم زدن زمین از تجهیزات متعددی استفاده می‌شوند. برای مثال خرید شخم زن دستی برای باغ‌ها، مزارع و زمین‌های کشاورزی کوچک کافی است. این وسیله در بازار به نام مینی تیلر یا تیلر دستی نیز شناخته می‌شود. در حالی که مزرعه‌های بزرگ از ماشین‌آلات پیشرفته‌تر برای این منظور استفاده می‌کنند. در این مطلب از مجله اینترنتی مینینیم نکات مهمی که در زمان خرید شخم زن‌های دستی باید به آن‌ها توجه کنید، ارائه شده است.

خرید شخم زن دستی ایرانی یا خارجی؟

امروزه در بازار ایران مدل‌های مختلفی از شخم زن از برندهای ایرانی و خارجی وجود دارد. خوشبختانه تمامی این محصولات دارای کیفیت خوب و رضایت‌بخشی هستند.

  • برخی از کشاورزان با وجود کیفیت بالای تیلرهای دستی ایرانی تمایل به خرید نمونه‌های خارجی دارند. این امر به دلیل آن است که تکنولوژی و ظرافت ساخت مینی تیلرهای خارجی حرف اول را در بازار می‌زند؛
  • اما با این وجود شخم زن‌های ایرانی نسبت به مدل‌های خارجی قیمت کمتری دارند؛
  • همچنین در صورت خرابی قطعات شخم زن‌های ایرانی امکان سرویس و نگهداری آن‌ها آسان‌تر است؛
  • اگر قصد خرید تیلرهای دستی خارجی با انواع برندها را دارید، تحقیقات کاملی را از جنبه‌های مختلف در مورد محصول انتخابی خود انجام دهید؛
  • بسیار مهم است که کالای مورد نظر خود را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید. زیرا همواره سودجویان و کلاهبرداران منتظر هستند که از ناآگاهی شما سوء استفاده نمایند.

توجه به رابطه میان مساحت زمین و قدرت شخم زن

توصیه وب‌سایت مینینیم به شما این است که پیش از خرید، متراژ زمین خود را محاسبه کنید. سپس بررسی بفرمایید که آیا شخم زن مورد نظر شما از پس زمین یا باغ موجود برمی‌آید یا خیر؟

  • همانطور که بیان شد، اگر مزرعه کشاورزی یا باغ شما کوچک است، خرید شخم زن دستی انتخاب مناسبی برای شما محسوب می‌شود؛
  • در حالی که اگر مزرعه شما متراژ بزرگی دارد، بهتر است که از مدل‌های بنزینی و دیزلی تیلر استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید چمن زن برقی

انتظارات کشاورز از شخم زن دستی

در واقع می‌توان گفت که توقع شما از شخم زن عاملی مهم در انتخاب نوع و مدل آن به حساب می‌آید. پیش از خرید مینی تیلر به سوالات زیر پاسخ داده و بر اساس جواب های خود دستگاهی مناسب برگزینید:

  • حجم کار شما چقدر است؟
  • متراژ زمین زراعی چقدر است؟
  • تیلر دستی را برای شخم زدن زمین کشاورزی می خواهید یا شخم زدن باغ، باغچه و گلخانه‌های کوچک؟

به یاد داشته باشید که حتی بافت زمین نیز در خرید شخم زن دستی موثر است. زیرا برای زیر و رو کردن خاک زمین‌هایی با بافت سفت به شخم زن‌هایی با تیغه‌های محکم‌تر و بیشتر نیاز است. پس پیش از اقدام به خرید هر محصولی اطلاعات دقیقی از ویژگی‌های زمین خود به دست آورید. همچنین محدودیت‌های خاک را نیز شناسایی کنید.

بررسی مشخصات ظاهری

در هنگام خرید مینی تیلرها توجه به مشخصات ظاهری و همچنین کیفیت متریال مورد استفاده در ساخت قطعات مختلف آن‌ها نیز مهم است.

  • جنس دسته شخم زن: دقت کنید که دسته شخم زن از جنس محکم و مرغوبی همچون فلز باشد. این امر باعث می‌شود که دسته مینی تیلر در اثر فشار زیاد دچار شکستگی یا تغییر شکل نگردد؛
  • جنس تیغه‌ها: تیغه‌های این تجهیزات نیز باید از موادی تیز و بادوام باشند. در واقع تیغه‌ها باید به راحتی خاک را شکافته و در اثر اصابت با سنگ و رطوبت دچار شکستگی یا تغییر رنگ نشوند؛
  • طول دسته: حتما بررسی کنید که طول دسته اندازه استانداردی داشته باشد. زیرا کوتاهی یا بلندی بیش از حد دسته مشکلات حرکتی همچون کمردرد برای کشاورز به همراه خواهد داشت؛
  • وزن شخم زن: در صورتی که شخم‌زن دستی شما سنگین باشد، پس از مدت کوتاهی کار با آن خسته می‌شوید. همچنین وزن زیاد این وسیله شما را دچار دردهایی در ناحیه کمر، گردن و پا خواهد کرد.

توجه به قیمت مینی شخم زن  

بسیار مهم است که پیش از شروع به بررسی مدل‌های مختلف مینی تیلر موجود در بازار میزان بودجه خود را تعیین کنید.

  • شخم‌زن‌های خارجی به دلیل کیفیت بالای خود قیمت بیشتری در مقایسه با محصولات مشابه ایرانی دارند؛
  • البته امروزه شرکت‌های تولیدکننده انواع تیلر ایرانی نیز محصولاتی مرغوب و استاندارد را روانه بازار ماشین‌آلات کشاورزی کرده‌اند. بنابراین شما می‌توانید با هر میزان بودجه‌ای تجهیزات مناسب خریداری کنید؛
  • جنس قطعات از جمله تیغه‌ها ، کیفیت ساخت بدنه و بسیاری موارد دیگر روی قیمت انواع شخم‌زن تاثیر می‌گذارند.
  • متاسفانه قیمت انواع شخم‌زن با توجه به تغییرات قیمت ارز و دلار متغیر است؛
  • سعی کنید که این تجهیزات کشاورزی را از فروشگاهی بخرید که نزدیک‌ترین قیمت را به قیمت کارخانه دارند. زیرا برخی از مراکز فروش ابزارآلات کشاورزی، کالاهای خود را با حذف واسطه‌ها و ارائه تخفیفات ویژه به قیمت‌های بسیار مقرون‌به‌صرفه به فروش می‌رسانند.

شناخت انواع شخم زن دستی

هنگامی که تصمیم شما برای خرید شخم زن دستی قطعی شد، درباره کاربرد و کارایی هر یک از مدل‌های موجود در بازار تحقیق کنید.

  • باید برندهای معروف سازنده این تجهیزات کشاورزی را نیز بشناسید.
  • برای تحقیق درباره انواع مینی تیلر بهترین راه مشورت کردن با سایر کشاورزان و باغداران است. آن‌ها تجربه‌ها خود را درباره کار با شخم‌زن‌ها و میزان رضایتشان با شما در میان می‌گذارند.
  • افراد باتجربه در زمینه کشاورزی به شما کمک خواهند کرد که پیش‌بینی درستی از نوع شخم‌زن دستی مورد نیاز خود داشته باشید.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید داس موتوری

آشنایی با برندهای سازنده شخم زن

در هنگام انتخاب شخم زن دستی برندهای مختلف و مزایا و معایب محصولات آن‌ها را مورد ارزیابی قرار دهید.

  • در حال حاضر شرکت‌های ایرانی متعددی بهترین شخم‌زن‌های دستی از معتبرترین برندهای جهانی را به بازار عرضه می‌کنند. این شرکت‌ها این کار را با هدف توسعه و پیشرفت صنعت کشاورزی کشور و همچنین رفاه حال کشاورزان انجام می‌دهند؛
  • در این میان تولیدکنندگان داخلی نیز انواع تیلر و مینی تیلر را با کیفیت و قیمت مناسب در اختیار کشاورزان عزیز قرار می‌دهند. این کارآفرینان ضمن پاسخگویی به نیازهای داخلی کشور محصولات خود را به کشورهای دیگر نیز صادر می‌نمایند؛
  • کاما، ویما و استریم از بهترین برندهای تولیدکننده شخم زن‌ در بازار هستند.

همه نکات ذکر شده در این مقاله هنگام انتخاب شخم زن دستی مناسب اهمیت دارند. رعایت همه این نکات ممکن است سخت به نظر برسد، به همین دلیل در ادامه مطلب، برترین مدل‌های شخم زن دستی پرقدرت، باکیفیت و مناسب را برای شما آماده کرده‌ایم. این شخم زن‌ها امتحان خود را بارها پس داده و رضایت خریداران را جلب نموده‌اند. با کلیک روی تصویر و یا دکمه زیر هر محصول می‌توانید وارد سایت دیجی‌کالا شده و محصول را به صورت اینترنتی سفارش دهید.

متاسفانه این محصول در سایت دیجی کالا موجود نیست. در صورت موجود شدن لیست محصولات در این بخش قرار می‌گیرد.

صفحه اصلی سایت دیجی کالا

در این مطلب از مجله خرید اینترنتی مینینیم با نکات مهم و اساسی هنگام خرید شخم زن دستی آشنا شدیم، با رعایت این نکات می‌توانید یک محصول مناسب، ایمن و به‌روز خریداری کرده و همیشه از کیفیت و ضریب امنیتی بالای آن بهره برده و از عملکرد آن اطمینان کامل داشته باشید.

در ادامه بخوانید: راهنمای خرید کولتیواتور

هر نوع سوال، پیشنهاد و یا انتقادی دارید، آن را در بخش دیدگاه‌های همین مطلب با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا