دکوراتیو

فیلتر آکواریوم: بهترین فیلترهای تصفیه آکواریوم با خرید اینترنتی

هنگام خرید فیلتر آکواریوم این نکات را رعایت کنید

آکواریوم محفظه‌ای شیشه‌ای است با تعدادی ماهی، گیاه یا ترکیبی از آن‌ها در اندازه و انواع مختلف که در منازل، شرکت‌ها، رستوران‌ها، هتل‌ها، مهمان‌پذیرها و … نصب و نگه‌داری می‌شود و فضای زیبای داخل آن نسخه‌ای کوچک و شبیه سازی شده از زیر دریاست.

منظره‌ای جذاب که توجه هر بیننده و رهگذری را به خود جلب می‌کند، تداوم این جلوه گری در گرو تمیز کردن و نگه‌داری از آکواریوم و مجموعه ماهی‌ها، گیاهان و وسایل داخل آن است.

شاید هیچ چیز ضروری‌تر از انتخاب یک فیلتر آکواریوم مناسب برای سالم نگه‌داشتن محیط آب داخل آن و همچنین جلوگیری از آلوده شدن و رشد جلبک‌های مزاحم در یک آکواریوم نباشد.

قبل از هر اقدامی بهتر است کمی اطلاعات خود را در خصوص فیلترهای تصفیه آکواریوم افزایش دهید و پس از شناخت انواع مختلفی از آن‌ها، اقدام بعدی یعنی انتخاب و خرید را استارت بزنید.

طی کردن این مسیر شناخت بدون مشاوری کاربلد میسور نخواهد بود، اگر می‌خواهید صاحب یک مدل کیفی از فیلترهای آبی شوید، عجله نکنید و دقایقی را با مجله اینترنتی مینینیم همراه باشید تا آنچه در مورد فیلتر آکواریوم می‌دانیم با شما به اشتراک بگذاریم.

انواع مختلف فیلترهای آکواریوم را با هم بررسی می‌کنیم

مدل داخلی: نام این مدل به خوبی بیانگر محل قرارگیری فیلتر است، این نوع فیلتر در بخش داخلی آکواریوم تعبیه می‌شود و ممکن است قدری ظاهر جعبه آبی شما را زشت و نازیبا کند.

بهتر است از این مدل فیلترها برای آکواریوم‌های بالای ۱۵۰ لیتر ظرفیت استفاده نشود، با این وجود در حال حاضر خرید آن‌ها در بازار ایران رایج است. تمیز کردن آن‌ها که خیلی هم راحت نیست، پروسه‌ای زمان‌بر و وقت‌گیر است.

مدل سامپ: اگر از طرفداران آکواریوم‌های آب شور هستید، پیشنهاد می‌کنیم از فیلتر سامپ (Sump) استفاده کنید، البته طرفداران و علاقه‌مندان به آکواریوم‌های گیاهی باید قید استفاده کردن از آن را بزنند.

این دسته‌از فیلترها دارای توان بالایی در امر باکتری‌سازی و همین‌طور گردش آب هستند.در کنار این مزیت باید گفت فیلترهای سامب خیلی سخت تمیز می‌شوند و هنگام کار سروصدای زیادی تولید می‌کنند.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید آکواریوم

مدل تاپ: با وجود اینکه فیلترهای تاپ را نمی‌توان برای آکواریوم‌های بیش از ۱۵۰ لیتری استفاده نمود اما بی شک می‌توان آن‌ها را مقرون به صرفه‌ترین فیلترهای موجود در بازار و هم‌چنین رایج‌ترین آن‌ها دانست.

فیلتر تاپ در فضای داخلی آکواریوم‌ها نصب می‌شود بر همین اساس دسترسی به محتوای درونی این دسته از باکس‌های آبی برای شما عزیزان قدری سخت خواهد بود، البته به اندازه سایز خود نیز مانع از نفوذ پرتوهای خورشیدی به داخل آکواریوم‌ها می‌شوند.

ایرادی که بر فیلترهای تاپ وارد است، احتمال نشت آب از بالای‌آن‌ها بر اثر گذر زمان است.

مدل هنگ آن: اگر ظرفیت آکواریوم شما کمتر از ۵۰ لیتر است، می‌توانید برای تهیه کردن فیلتر آکواریوم آن به سراغ مدل‌های Hang on نیز بروید. این مدل از فیلترها به صورت آویزان در داخل آکواریوم قرار داده می‌شوند و ظاهر آن را خیلی زشت نمی‌کنند.

بسته به قیمت قابل ملاحظه‌ای که دارند از قدرت تولید باکتری و هم‌چنین گردش آب مناسبی نیز با توجه به حجم آکواریومی شما برخوردارند.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید ساعت دیواری

مدل سطلی: اگر بخواهیم خیلی خلاصه فیلترهای سطلی را برای شما آکواریوم داران عزیز توضیح دهیم باید بگوییم که از همه نظر عالی هستند ولی از لحاظ قیمت در سطح بالایی قرار دارند.

فیلترهای سطلی از قدرت ایجاد باکتری و جاری کردن حجم بالای آبی برخوردار هستند. نصب و محل قرارگیری این مدل از محصولات در محیط خارج از آکواریوم می‌باشد و بیشتر از آن‌ها برای آکواریوم‌های گیاهی استفاده می‌شود.

ظاهر زیبا و جذاب، عمر طولانی و دارا بودن صدای به مراتب کم‌تر از مدل‌های دیگر از جمله دیگر محاسن فیلتر سطلی است.

نکات مهم هنگام انتخاب و خرید فیلتر آکواریوم

تا یکی از انواع فیلتر آکواریوم را مشخص نکنید، نمی‌توانید به سراغ مرحله بعد انتخاب بروید

اولین گام در خصوص خرید فیلتر آکواریوم توجه به نوع آن است، در بخش قبلی پنج مدل فیلتر را به شما معرفی کردیم با مطالعه آن‌ها می‌توانید یک مدل را انتخاب و خریداری کنید.

ملاک خرید شما در این زمینه توجه خاص به حجم آکواریوم خود و هم‌چنین قابلیت نصب فیلتر در داخل و یا محیط خارج از آن می‌باشد.

مدل را انتخاب کردید حالا به حجم آب آکواریوم خود توجه نمایید

نکته دوم در انتخاب فیلتر آکواریوم مربوط به تناسب کاری آن با حجم آکواریوم شماست. برای این منظور توصیه می‌کنیم حتما با در نظر داشتن چند لیتری بودن آکواریوم خود عمل کرده و در صدد خرید فیلتری برآیید که به خوبی توان به چرخش درآوردن کل آب آکواریوم و هم‌چنین تولید باکتری متناسب با حجم آن را داشته باشد.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید آباژور

از تناسب فیلتر آکواریوم با آب شور یا شیرین اطمینان حاصل کنید

تقریباً درصد بالایی از فیلترهای آکواریومی که در بازار عرضه و به فروش می‌رسند دارای قابلیت سازگاری با آکواریوم آب شور و آب شیرین هر دو هستند.

نکته مهم این جاست که اگر شما بتوانید با توجه به نوع آکواریوم خود که می‌تواند گیاهی و ماهی‌دار و یا به صورت ترکیبی از آن‌ها باشد، فیلتر خود را مشخص کنید، مسلماًخیلی بهتر خواهد بود.

برخی از فیلترها را اصلاً نباید در آب شور و برخی دیگر را در آب شیرین مورد استفاده قرار داد. پس در حین انجام پروسه انتخاب و خریدتان حتما به این موضوع توجه لازم را داشته باشید.

حتما به پارامتر میزان گردش آب آن توجه داشته باشید

فاکتور مهم بعدی مربوط به میزان گردش آب می‌شود که آن را با واحد لیتر بر ساعت اندازه گیری می کنند. برای این منظور کار سختی در پیش ندارید تنها کافی است به سراغ فیلترهایی بروید که مناسب حجم‌های مشخصی از آکواریوم‌ها تولید شده‌اند.

میزان گردش آب ناشی از عملکرد یک فیلتر آکواریومی همواره در قسمت مربوط به مشخصات خرید محصول آورده شده است.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید شلف دیواری

ببینید که آیا دارای فیلتر هوا است یا خیر؟

اگر از نظر مالی مشکلی ندارید، سعی کنید یک فیلتر همه فن حریف را برای آکواریوم خود خریداری نمایید اما اگر از نظر اقتصادی در مضیقه هستید، بهتر است داوطلب خرید فیلترهایی باشید که بر روی خود از یک فیلتر هوا نیز برخوردارند.

این قبیل از فیلترها ضمن ایجاد جریان مناسب برای آب آکواریوم و باکتری سازی برای آن، باعث جلوگیری از بو گرفتن آکواریوم شما می‌شوند و از ایجاد گازهای سمی در آن نیز ممانعت می‌کنند.

با عوامل موثر در تعیین قیمت فیلتر آکواریوم آشنا شوید

به جز نام برند تولید کننده این قبیل از تجهیزات آکواریومی ما در این مطلب شما را با تمامی نکات مهم و تاثیرگذار بر روی قیمت فیلتر آکواریوم آشنا کردیم.

در نهایت این شما هستید که باید با توجه به ظرفیت آکواریوم و هم‌چنین انتظاراتی که از یک فیلتر خوب و باکیفیت دارید، به سراغ خرید یکی از بهترین‌های آن در بازار بروید.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید میز کنسول

همه نکات ذکر شده در این مقاله هنگام انتخاب فیلتر آکواریوم مناسب اهمیت دارند. رعایت همه این نکات ممکن است سخت به نظر برسد، به همین دلیل در ادامه مطلب، ۲۴ فیلتر آکواریوم شیک، محکم، باکیفیت و مناسب را برای شما آماده کرده‌ایم. این فیلترها امتحان خود را بارها پس داده و رضایت خریداران را جلب نموده‌اند. با کلیک روی تصویر و یا دکمه زیر هر محصول می‌توانید وارد سایت دیجی‌کالا شده و محصول را به صورت اینترنتی سفارش دهید.


پد فیلتر آکواریوم مدل N 101235 بسته ۱۰ عددی

پد فیلتر آکواریوم مدل N 101235 بسته ۱۰ عددی

مشخصات

  • ابعاد
    ۳۳x13x9 سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۰۰ گرم
  • تجهیزات آکواریوم مناسب برای
    آب شور

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

شلنگ یدک فیلتر آکواریوم مدل ۷D

شلنگ یدک فیلتر آکواریوم مدل 7D

مشخصات

  • ابعاد
    ۶۵×۱.۸×۱.۸ سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۷ گرم
  • تجهیزات آکواریوم مناسب برای
    آب شیرین
  • وزن بسته‌بندی
    ۲۰ گرم
  • ابعاد بسته‌بندی
    ۲۱x10x4 سانتی‌متر

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

پد فیلتر آکواریوم مدل N 31235 بسته سه عددی

پد فیلتر آکواریوم مدل N 31235 بسته سه عددی

مشخصات

  • ابعاد
    ۳۵x13x10 سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۰۰ گرم
  • تجهیزات آکواریوم مناسب برای
    آب شور

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

پد فیلتر آکواریوم اکسیر مدل ۱۰۱۲۳۵ بسته ۱۰ عددی

پد فیلتر آکواریوم اکسیر مدل 101235 بسته 10 عددی

مشخصات

  • ابعاد
    ۳۰x12x0.5 سانتی‌متر
  • وزن
    ۲.۵ گرم
  • جنس
    الیاف مصنوعی

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

در این مطلب از مجله خرید اینترنتی مینینیم با نکات مهم و اساسی هنگام خرید فیلتر آکواریوم آشنا شدیم، با رعایت این نکات می‌توانید یک محصول مناسب، زیبا و به‌روز خریداری کرده و محیطی آرام، زیبا و جذاب را برای خود و اطرافیان‌تان فراهم نمایید.

در ادامه بخوانید: راهنمای خرید پوستر سه بعدی

هر نوع سوال، پیشنهاد و یا انتقادی دارید، آن را در بخش دیدگاه‌های همین مطلب با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا