سرگرمی و آموزشی

قطار اسباب بازی: راهنمای انتخاب بهترین مدل‌ها با خرید اینترنتی

هنگام خرید قطار بازی این نکات را رعایت کنید

بازی، هم‌‌بازی و اسباب‌بازی سه عامل مهم و اساسی در رشد و بالندگی کودکان از نظر ذهنی، جسمی، یادگیری مهارت‌های زندگی، مقابله با چالش‌ها و حل مسئله به حساب می‌آیند که کارشناسان حوزه روانشناسی و شناخت رفتار کودک بر آن تاکید دارند.

والدین گرامی بایستی به اهمیت این موضوع واقف باشند و نهایت تلاش خود را برای رشد صحیح کودک خود با استفاده از این سه پارامتر به ویژه اسباب بازی به عمل آورند.

اهمیت بازی و اسباب بازی در زندگی کودکان

بازی در واقع یک فعالیت مهم و اثرگذار در همه مراحل رشد کودکان محسوب می‌گردد. بازی با وسایل و اسباب‌بازی‌های مختلف غذای روح کودک را تامین می‌کند.

از منظر روانشناختی اقبال و علاقه‌مندی به بازی، تحرک و همین‌طور وسایل بازی نشانه سلامت، کنجکاوی و هوشیاری کودک است. جنب‌جوش و فعالیت مهمترین خصوصیت و شاخص یک کودک سالم به شمار می‌رود.

فراموش نکنید که تمایل به انجام بازی‌ها و سرگرمی‌های مختلف فقط به کودکان محدود نمی‌شود، انسان‌ها در هرسنی که باشند دوست دارند که متناسب با شرایط سنی خود سرگرم و مشغول بازی شوند.

زمانی که می‌دانیم بازی و اسباب آن نقش بسیار موثر و کارسازی در رشد ذهنی و کسب مهارت‌های حرکتی و تعاددلی کودکان دارد، قطعاً باید در انتخاب اسباب‌بازی دقت و حساسیت بیشتری اِعمال نماییم.

کودک در حین بازی فکر، عاطفه و رفتار اجتماعی‌اش پرورش پیدا می‌کند، بازی در حقیقت شرایط ابراز و نشان دادنِ احساسات را برای کودکان فراهم می‌کند و فشار و استرس‌های عصبی آن‌ها را هدایت و تخلیه می‌کند.

با بازی کردن، کودک به طور طبیعی مهارت و ورزیدگی مقابله با مشکلات و حل مسائل زندگی را می‌آموزد و تجربه می‌کند.

در رهگذر بازی است که کودک احساسات، ناکامی‌ها و اضطراب‌های خود را نشان می‌دهد و تلاش می‌کند با محیط کنار بیاید و دنیای اطراف خود را درک نماید.

در طی فرایند بازی در واقع کودک در باره خود، جهان پیرامون، اطرافیان و چگونگی حل مشکلات به طور غیر مستقیم‌ و به شکل عملی آموزش می‌بیند.

مسلماً بخشی از بازی‌ها که زمینه نضج، رشد و بالندگی جسم و ذهن کودک را مهیا می‌کنند در سایه هم‌بازی و اسباب‌بازی محقق می‌گردد.

رشد هوشی، اجتماعی، کسب مهارت‌های فیزیکی و زبانی، دستیابی به مفاهیم شناختی، تاثیر درمانی، رشد تربیتی و … از نتایج مثبت بازی کردنِ کودکان است.

با ذکر این مقدمه در مورد اهمیت بازی و اسباب بازی در زندگی کودکان و رشد همه جانبه آن‌ها، مجله اینترنتی مینینیم در ادامه بحث به معرفی یکی از وسایل بازی کودکان به نام قطار اسباب‌بازی می‌پردازد، امیدواریم حاصل تلاش ما در مجله مینینیم مورد توجه شما والدین گرامی قرار گیرد.

آشنایی با قطار اسباب بازی

قطار یکی از هزاران مدل اسباب بازی ویژه کودکان است که علاقه‌مندان زیادی در میان این رِنج سنی دارد. کودکان اساساً به اسباب‌بازی‌های متحرک علاقه بیشتری نشان می‌دهند، یک قطار به عنوان یک اسباب بازی مهیج می‌تواند ساعت‌ها کودکان را سرگرم خود نماید.

هنگامی که کودک با قطار بازی می‌کند در واقع از دو مزیت برخوردار می‌شود، نخست زمانی که ریل‌ها را می‌چسباند که این امر مهارت‌های حرکتی و ساخت و ساز را در وی تقویت می‌کند و انگیزه یادگیری را از همان اوان کودکی در او زنده و ایجاد می‌کند.

امتیاز دیگر و مهم‌تر، لذت و هیجانی است که کودک موقع بازی با قطار به دست می‌آورد و تخیلی است که او را به سرزمین‌های رویایی سوق می‌دهد.

بازی با ماشین‌های ریلی یا همان قطارهای اسباب بازی برای کودکان بسیار هیجان انگیز، دلچسب و شادی آفرین است. این وسیله بازی تنها با چند باتری کار می‌کند و هزینه بالایی هم ندارد.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید ماشین شارژی

شما می‌توانید این محصول را با ریل‌های بلند، کوتاه، واگن‌های مختلف، لوکوموتیو، مسافربری، باربری، واگن زغال سنگ و … مشاهده نمایید.

نظری به تاریخ شکل‌گیری قطار اسباب بازی

گفته می‌شود نخستین قطار اسباب بازی بدون هیچ قسمت متحرکی از سرب ساخته شده است، با مرور زمان نمونه‌های چرخ‌دار متحرک آن تولید شد که با نیروی دست حرکت می‌کردند.

در ابتدای قرن نوزدهم گونه‌ای از قطارهای اسباب‌بازی پا به عرصه رقابت گذاشتند که از قلع تولید و سپس رنگ آمیزی می‌شدند. این روند توسعه منجر به ظهور نوع پلاستیک این محصول شد.

یک شرکت آلمانی که در زمینه ساخت عروسک و لوازم جانبی اسباب‌بازی فعال بود، تجهیزات حمل و نقل، ساختمان ایستگاه و مسیر اضافی را برای قطارهای بازی تولید کرد که مورد استقبال قرار گرفت.

یک کمپانی آمریکایی در سال ۱۸۹۷ قطار برقی را تولید که با توجه به وجود برق در منازل، محبوبیت بالایی پیدا کرد. با گذشت زمان پیشرفت آن هم روزافزون شد.

نسل جدید و مدرن قطارهای برقی از امکانات الکترونیکی پیشرفته‌ای بهره می‌برند و دارای جلوه‌های صوتی و دیجیتال جذابی هستند که به کودک امکان می‌دهند ضمن لذت بردن از بازی، بتواند به راحتی آن‌ها را کنترل نماید.

این کالای بازی کودکانه طرفداران زیادی دارد زیرا کاربر می‌تواند با کنترل لوکوموتیو از راه دور باعث کنترل دیگر واگن‌ها شود.

قطار اسباب بازی دودزا: این مدل در واقع بر اساس همان نوع واقعی طراحی و تولید و با دود کردن موجب هیجان و شادمانی کودک می‌شود.

  • تنوع ریلی آن به شما پدر و مادر عزیز اجازه می‌دهد که بر اساس ابعاد فضای بازی کودک خود ریل‌های بزرگ یا کوچک را انتخاب نمایید.
  • انواع کلاسیک این محصول، علاوه بر واگنِ لوکوموتیو از واگن‌های مسافربری و بعضی هم از واگن‌های زغال‌سنگ‌ برخوردار هستند.
  • ظاهر انواعی از این وسایل بازی به گونه‌ای است که آن‌‌ها را از مدل‌های دیگر متمایز می کند و شکلی کاملاً کودکانه به آن‌ها می‌بخشد که معمولاً با رنگ‌های روشن و شاد برای کودکان کم‌تر از ۳ سال طراحی می‌شوند.
  • پخش موزیک در حین حرکت، داشتنِ چراغ‌هایی با قابلیت روشن شدن و برخورداری از تجهیزاتی مثل حرکت در تونل از ویژگی آن‌هاست. علاقه‌مندان به ماشین‌های ریلی از بازی با این دسته از ابزار فارغ از سن و سال لذت می‌برند.
  • قطار اسباب بازی در حقیقت یک نسخه و ورژن کوچک شده از قطار واقعی در مقیاس کوچک است که همیشه محبوب کودکان بوده و هر ساله انواع مختلفی از آن‌ با آپشن‌های به روز وارد چرخه فروش می‌شود.
  • استفاده از فناوری، به روز رسانی و مجهز بودن به امکانات نوین در دستور کار سازندگان این قبیل وسایل بازی کودکانه است.
  • کنترل از راه دور، انتشار دود، پخش صدا و موسیقی با صدای واقعی، نصب وسایل جانبی زیبا و جذاب بخشی از این ویژگی قطارهای اسباب‌بازی است.
  • گونه‌ای از این وسایل مشابه ماشین عمل می‌کنند و کودک می‌تواند با ریل یا بدون ریل با آن‌ها سرگرم شود.

قطار بازی چوبی: برخی از شرکت‌های سازنده اسباب بازی نوع چوبی این محصول را با استاندارد لازم‌ تولید کرده‌اند‌. سیستم اتصال ریل‌های چوبی این مدل طوری طراحی شده که حالت مناسب و متعادلی در مسیر مستقیم و منحنی قطار ایجاد می‌کند که با وجود شیارهایی، قطار می‌تواند به راحتی در مسیرش حرکت کند.

نکاتی چند در مورد انتخاب و خرید قطار بازی

تناسب محصول بازی با سن کودک

قبل از هر چیزی مناسب بودنِ قطار اسباب بازی با سن کودک خود را ارزیابی کنید چرا که تناسب وسیله بازی با سن و سال فرزند شما به او امکان می‌دهد که به خوبی با آن سرگرم شده و دوره رشد خود را سپری نماید.

ابعاد و وزن قطار اسباب بازی

اندازه و وزن اسباب بازی یکی دیگر از پارامترهای مهم برای انتخاب این محصول کودکانه است، بنابراین نه تنها برای خرید قطار بلکه جهت انتخاب هر نوع اسباب بازی باید بر اساس سن و سال کودک اقدام نمایید.

اگر اسباب بازی دارای قطعات ریز و فراوانی باشد و کودک شما هم از سن و سال کمی برخوردار باشد، احتمال به دهان بردن و بلع آن‌ها توسط کودک و ایجاد خطر دور از ذهن نیست.

وزن نا مناسب یک اسباب بازی مثل قطار می‌تواند لذت بازی با آن را از کودک سلب کند و مجبور باشد به سختی با قطار سرگرم شود و انرژی زیادی را صرف این کار نماید، پس توصیه مینینیم را جدی بگیرید و به وزن وسیله تفریح و بازی کودک خود اهمیت بدهید.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید تفنگ اسباب بازی

انتخاب نوع قطار

برخی از قطارهای اسباب بازی کلاسیک و برخی هم با ریموت حرکت می‌کنند، بعضی هم شارژی و باتری خور هستند. شما می‌توانید بر اساس سلیقه کودک خود نوع خرید را رقم بزنید، بهتر است محصول انتخابی با نمونه واقعی آن مشابهت داشته باشد.

توجه به تعداد و نوع واگن‌ها

هنگام خرید به تعداد و نوع واگن‌های اسباب بازی توجه کنید. اگر محیط و فضای بازی کودک کافی است، شما محدودیت برای خرید قطار اسباب بازی نخواهید داشت.

در این شرایط بهتر است به دنبال خرید محصولی با واگن‌های بیشتر باشید، مسلماً وجود واگن‌های متنوع و مختلف هم کودک شما را با نحوه اتصال آن‌ها بیشتر آشنا می‌کند و هم باعث می‌شود که دنیای قطارهای مسافرتی و باری را بهتر بشناسد.

بررسی ویژگی‌های ریل قطار

کنترل جنس و ابعاد ریل را فراموش نکنید، بهتر است که ریل محصول طول بیشتری داشته باشد زیرا این ویژگی به کودک‌تان کمک می‌کند که مسافت بیشتری را برای حرکت و دور زدن در اختیار داشته باشد.

بد نیست به ریل‌های مستقیم و منحنی قطار اسباب بازی خریداری شده خود هم نیم نگاهی داشته باشید. هر چه کودک بتواند بر روی اتصال و تنظیم ریل‌های هندسی بیشتر متمرکز شود، خلاقیت و کسب مهارت وی بیشتر خواهد شد.

اهمیت رنگ قطار اسباب بازی

دنیای رنگ‌ها برای کودکان متفاوت‌تر از بزرگسالان است، رنگ‌های شاد و روشن نظر کودکان را به خود جلب می‌کنند. در واقع بخش عمده‌ای از انتخاب کودکان در همه زمینه‌ها از جمله اسباب بازی تابع رنگ آن‌هاست.

بچه‌ها در جهان رنگ‌های جورواجور و شاد غرق می‌شوند و از دیدن آن‌ها لذت می‌برند، پس سعی کنید وسایل و اسباب بازی‌های رنگارنگ، زنده و مهیج را برای کودکان خود تهیه نمایید.

خرید وسایل با رنگ تیره، مرده و سرد برای کودکان در حال رشد اصلاً توصیه نمی‌شود.

شما به عنوان پدر و مادر که دغدغه فرزند خود در همه زمینه‌ها از جمله تهیه وسایل بازی او را دارید، باید قطاری را انتخاب نمایید که واگن‌هایش دارای رنگ شاد و دلخواه باشد و نظر کودک را به خود جلب نماید.

نگاه به ویژگی‌های جانبی قطار

قطاری که شما والدین گرامی برای بازی و سرگرمی کودک دلبند خود انتخاب می‌کنید، می‌توان حرکت، توقف و حتی تعویض ریل آن را برای تغییر جهت با یک ریموت کنترل کرد.

افکت‌های صوتی واقعی، برخورداری از مخزنی برای ایجاد بخار و دود و نهایتاً نور افشانی از دیگر آپشن‌های یک قطار بازی گران قیمت به شمار می‌روند.

همه نکات ذکر شده در این مقاله هنگام انتخاب قطار اسباب بازی مناسب اهمیت دارند. رعایت همه این نکات ممکن است سخت به نظر برسد، به همین دلیل در ادامه مطلب، برترین قطارهای اسباب بازی ارزان، باکیفیت و محبوب را برای شما آماده کرده‌ایم. این قطارهای بازی امتحان خود را بارها پس داده و رضایت کاربران را جلب نموده‌اند. با کلیک روی تصویر و یا دکمه زیر هر محصول می‌توانید وارد سایت دیجی‌کالا شده و محصول را به صورت اینترنتی سفارش دهید.


قطار اسباب بازی مدل ۸۸۷۰۲

قطار اسباب بازی مدل 88702

مشخصات

  • جنس
    پلاستیک
  • ویژگی‌های حرکتی
    قابلیت حرکت
  • توضیحات باتری
    دارای پیچ و مهره و قابلیت باز و بسته کردن
  • ابعاد بسته‌بندی
    ۱۳۵ × ۱۱۰ × ۱۲۰
  • وزن بسته‌بندی
    ۱۴۴
  • سایر توضیحات
    یک عدد آچار- یک عدد پیچ گوشتی

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

قطار بازی مدل هلو کیتی

قطار بازی مدل هلو کیتی

مشخصات

  • جنس
    پلاستیک
  • ویژگی‌های حرکتی
    قابلیت حرکت
  • شبیه‌سازی
    براساس نمونه واقعی
  • منبع انرژی
    باتری
  • اقلام همراه
    ریل
  • ابعاد بسته‌بندی
    ۲۵×۲۵×۴

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

قطار بازی مدل َA3

قطار بازی مدل َA3

مشخصات

  • جنس
    پلاستیک
  • ویژگی‌های حرکتی
    قابلیت حرکت
  • اقلام همراه
    ابزار باز و بسته کردن
  • ابعاد بسته‌بندی
    ۹*۱۴*۱۱
  • وزن بسته‌بندی
    ۱۵۰

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

قطار بازی آرمان فردا مدل کارتی طرح کیتی

قطار بازی آرمان فردا مدل کارتی طرح کیتی

مشخصات

  • جنس
    پلاستیک
  • توضیحات باتری
    قلمی
  • اقلام همراه
    ۳ واگن۴ ریل مستقیم۴ ریل ربع دایره

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

قطار بازی کد HAPPY THOMAS 01

قطار بازی کد HAPPY THOMAS 01

مشخصات

  • جنس
    پلاستیک
  • ویژگی‌های حرکتی
    قابلیت حرکت
  • ابعاد بسته‌بندی
    ۱۵x10x5

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

قطار بازی مدل ترن تکتاز

قطار بازی مدل ترن تکتاز

مشخصات

  • جنس
    پلاستیک
  • ویژگی‌های حرکتی
    قابلیت حرکت
  • شبیه‌سازی
    براساس نمونه واقعی
  • ابعاد بسته‌بندی
    ۱۵x10x11
  • سایر توضیحات
    قطار اسباب بازی پلاستیکی ساده مدل ترن تکتاز

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

قطار بازی مدل پازل فکری

قطار بازی مدل پازل فکری

مشخصات

  • جنس
    پلاستیک
  • ویژگی‌های حرکتی
    قابلیت حرکت
  • ابعاد بسته‌بندی
    ۱۲×۱۰×۱۱

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

قطار بازی مدل Build-88

قطار بازی مدل Build-88

مشخصات

  • اقلام همراه
    ۱ عدد اچار

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

قطار بازی مدل ۰۰۱

قطار بازی مدل 001

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۰x5x5 سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۰۰ گرم
  • جنس
    پلاستیک

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

قطار بازی کد ۴۴۰۰

قطار بازی کد 4400

مشخصات

  • جنس
    پلاستیک
  • ویژگی‌های حرکتی
    قابلیت حرکت
  • شبیه‌سازی
    براساس نمونه واقعی
  • ابعاد بسته‌بندی
    ۱۶۰x110x120

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

در این مطلب با نکات مهم و اساسی هنگام خرید قطار اسباب بازی آشنا شدیم، با رعایت این نکات می‌توانید یک قطار اسباب بازی مناسب انتخاب کرده و همیشه از بازی کردن با آن لذت ببرید.

در ادامه بخوانید: راهنمای خرید موتور شارژی

هر نوع سوال، پیشنهاد و یا انتقادی دارید، آن را در بخش دیدگاه‌های همین مطلب با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا