کوهنوردی و کمپینگ

کلاه کوه‌نوردی: بهترین مدل‌های کلاه کوهنوردی با خرید اینترنتی

قبل از خرید کلاه کوهنوردی این مطلب را بخوانید

تعاریف مختلفی از کوه‌نوردی شده است که در مجموع معنای مشترکی دارند، از جمله: بالارفتن از کوه برای صعود به نقاط مرتفع یا قله‌ها در مناطق کوهستانی که عمدتاً توام با لذت و نشاط است.

یا کوه‌نوردی به پیمودن قسمت‌های سخت کوه برای رسیدن به قله اطلاق می‌گردد. در تعریفی دیگر آمده که کوه‌نوردی یکی از ورزش‌ها و تفریحات مفرح و لذت‌بخش است که با پیمودن مسیرهای سخت و فنی در کوهستان به کمک وسایل و امکانات خاص و حرکات درگیرانه در مسیرهای سنگی و یخی انجام می‌گیرد.

وسایل مورد نیاز کوه‌نوردی

برای این‌که بتوانید یک صعود فنی، موفق و موثر داشته باشید باید خود را به ابزار و لوازم مختلف و متفاوتی مانند کفش مخصوص، کوله پشتی، دستکش، کیسه خواب، عصا، کلاه و … مجهز نمایید.

آشنایی با کلاه کوه‌نوردی

همان‌طور که در ابتدای بحث هم اشاره شد، کوه‌نوردی یکی از مفرح‌ترین ورزش‌ها و تفریحات دنیاست که اتفاقاً در کشور ما نیز از علاقه‌مندان بی‌شماری برخوردار است.

بر این اساس در تمام فصل‌های سال، بورس فروش محصولات و تجهیزات کوه‌نوردی در جهان از جمله ایران داغ و پر تب‌وتاب است.

همان‌گونه که گفته شد یکی از ملزومات این ورزش سخت اما در عین حال لذت‌بخش و شادی ‌آور، کلاه کوه‌نوردی می‌باشد.

مانند بیشتر وسایل و لوازم ورزشی، امروزه در بازار ایران می‌توان با انواع مختلفی از کلاه‌های کوه‌نوردی مواجه شد.

شما می‌توانید از میان انبوه این پوشش ورزشی متناسب با نوع فصل، راحتی در پوشیدن و از آن مهم‌تر قیمت، خرید یک نمونه از این کلاه‌های ورزشی برای حفظ پوست و موی خود از عوارض تابش مستقیم نور خورشید و اشعه مضر آن؛ یعنی پرتوهای UV را در برنامه خرید خود قرار دهید.

قطعاً رسیدن به یک نتیجه خوب و مطمئن برای انتخاب، به این سادگی‌ها هم نیست بلکه الزاماً باید اطلاعات مورد نیاز خود را از یک منبع موثق به دست آورید.

دوستان شما در مجله اینترنتی مینینیم بر آن شدند که مثل همیشه حاصل پژوهش‌های خود در زمینه شناخت کلاه کوه‌نوردی را با شما اهالی ورزش و کوه‌نوردی به اشتراک بگذارند.

آشنایی با انواع کلاه‌های کوه‌نوردی

مدل‌های بافته‌شده: یک ضرب‌المثل قدیمی هست که می‌گوید اگر پاهای سردی داری، فوراً یک کلاه سرت کُن! در حقیقت مفهوم این ضرب‌المثل این است که با گرم نگه‌داشتن سر می‌توان حتی از سرد شدن پاها نیز جلوگیری کرد.

مطمئناً این عمل در مورد ورزش و فعالیت کوه‌نوردی نیز صدق می‌کند و برای شما کوه‌نوردان عزیز بسیار حائز اهمیت است؛ خصوصاً آن‌هایی که قصد صعود به ارتفاعات مختلف را دارند.

کلاه‌های مخصوص شرایط طوفانی: کلاه‌هایی که مختص شرایط طوفانی هستند در واقع برای آن دسته از کوه‌نوردانی مناسبند که عاشق حرکت و پیشروی در شرایط دشوار آب و هوایی می‌باشند.

این کلاه‌ها که عموماًچند تکه‌ای هستند تمام قسمت‌های سر و صورت فرد کوه‌نورد را پوشانده و اجازه نفوذ سرما و گرد و غبار به داخل کلاه را نمی‌دهند.

لازم به ذکر است که با داشتن چنین کلاهی و دادنِ لبه‌های کناری آن به بالا، می‌توان از آن در فصول گرم سال نیز همچون یک کلاه آفتابی مجهز استفاده نمود.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید پانچو کوهنوردی

مدل‌های آفتاب‌گیر: مدل دیگری از کلاه‌های کوه‌نوردی در بازار یافت می‌شوند که همانند یک محصول آفتاب‌گیر ساده عمل می‌کنند و دارای لبه‌ای دوخته شده به صورت مدور در دور تا دور خود می‌باشند.

کلاه‌های کوه‌نودری از نوع آفتاب‌گیر، دارای مدل‌های دیگری نیز هستند که سه تکه‌ای بوده و علاوه بر لبه مدور از پارچه‌ای در قسمت‌های پشتی و پیرامون خود و همین‌طور لایه‌ای توری شکل در بخش جلوی خود بهره می‌برند.

کلاه کوه‌نوردی ضد بارش: کلاه کوهنوردی ضد انواع بارش در حقیقت همان کلاه آقتاب‌گیر است منتها از لبه‌های پهن‌تری برخوردار است.

این مدل کلاه‌های کوه‌نوردی دارای منافذی برای عبور و مرور هوا و هم‌چنین خروج رطوبت از داخل بافت‌شان می‌باشند. ناگفته پیداست که جنس این مدل از کلاه‌ها کاملاً ضد آب و رطوبت در نظر گرفته می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید کارابین

نکات مهم هنگام انتخاب و خرید کلاه کوه‌نوردی

تعیین مدل کلاه کوه‌نوردی

نخستین نکته در خصوص خرید کلاه کوه‌نوردی توجه به نوع آن می‌باشد. پیش از این در مورد انواع مختلف کلاه‌های کوه‌نوردی به تفصیل صحبت شد و خصوصیات هر مدل نیز بیان گردید.

قدر مسلم بعد از آشنایی با هریک از مدل‌های کلاه کوه‌نوردی، بهتر و راحت‌تر می‌توانید متناسب با سبک و سیاق کوه‌نوردی خود اقدام به خرید یک کلاه ایده،آل برای خود کنید.

توجه ویژه به جنس کلاه

بعد از انتخاب محصول مورد علاقه خود از نظر مدل، نوبت به گزینش کلاه از لحاظ جنس می‌رسد.

چیزی که بیشترین نقش را در این زمینه دارد در واقع شرایط فصلی است، یعنی کوه‌نورد باید معین کند که قرار است از کلاه خود در کدام فصل استفاده نماید و بر همان اساس مناسب‌ترین جنس کلاه را برای آن فصل از سال انتخاب نماید.

البته جنس کلاه باید به گونه‌ای باشد که حساسیت پوستی و خارش ایجاد نکند و از از قابلیت شستشوی آسانی نیز برخوردار باشد.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید دستمال سر و گردن

امکان تنظیم اندازه کلاه کوه‌نوردی

در مرحله سوم از انتخاب و خرید این کالای ورزشی، بررسی و توجه به امکان تنظیم اندازه کلاه است که البته این مورد در خصوص خرید هر نوع کلاهی از مدل‌های ورزشی گرفته تا مدل‌های کژوال و … صدق می‌کند.

با این حال اگر قرار است از کلاه خود تنها در تایم کوه‌نوردی استفاده نمایید، بهتر است که محصول دارای بند چانه‌ای باشد تا بتوانید آن را محکم‌ بر روی سر خود بسته و خیالتان از بابت افتادنش آسوده نمایید.

قابلیت تنفس پذیری محصول ورزشی

از دیگر موارد حائز اهمیت در خصوص تهیه یک کلاه کوه‌نوردی خوب و مناسب، وجود منافذی بر روی آن برای عبور و مرور جریان هواست.

اهمیت این توانایی برای کلاه‌های کوه‌نوردی ویژه فصل گرم سال مانند تابستان به مراتب بیشتر خواهد بود.

زیرا کلاه‌های زمستانی برای گرم نگه‌داشتن سر و حفظ گرمای آن مورد استفاده قرار می‌گیرند، بنابراین خاصیت تنفس پذیری برای آن‌ها بی مفهوم است.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید دوربین تک چشمی

تعداد تکه‌های تشکیل دهنده کلاه

در میان همه کلاه‌های کوه‌نوردی موجود در بازار، آن‌هایی حرفه‌ای‌ترند که به صورت چند تکه‌ای باشند.

این ویژگی به شما امکان می‌دهد تا بتوانید با توجه به شرایط آب و هوایی مسیر کوه‌نوردی خود تکه‌های مختلفی از کلاه را که به صورت دکمه‌ای به یکدیگر متصل می‌شوند، روی هم سوار کرده و یک کلاه یکپارچه را برای خود به وجود آورید.

نگاهی به عوامل موثر بر قیمت کلاه کوه‌نوردی

قیمت کلاه کوه‌نوردی در واقع با در نظر گرفتن تمام موارد گفته شده در این مطلب مشخص می‌شود. یعنی آن‌چه در وصف یک محصول کیفی و مرغوب بیان شد، در حقیقت قیمت آن را نیز رقم می‌زند.

حالا این شما هستید که باید متناسب با میزان بودجه، نوع نیاز و علاقه خود به فکر خرید بهترین و مناسب‌ترین کلاه برای استفاده در کوهنوردی خود باشید.

دوستان عزیز توجه داشته باشید کیفیت و کارایی یک کلاه کوه‌نوردی به مراتب از قیمت آن بیشتر اهمیت دارد، به همین خاطر توصیه می‌کنیم به جای توجه به قیمت محصول، فکر خود را بر روی کیفیت و ساختار بادوام آن متمرکز نمایید.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید تخت آویز

همه نکات ذکر شده در این مقاله هنگام انتخاب کلاه کوه‌نوردی مناسب اهمیت دارند. رعایت همه این نکات ممکن است سخت به نظر برسد، به همین دلیل در ادامه مطلب، ۲۴ کلاه کوه‌نوردی استاندارد، ایمن، باکیفیت و مناسب را برای شما آماده کرده‌ایم. این کلاه ها امتحان خود را بارها پس داده و رضایت خریداران را جلب نموده‌اند. با کلیک روی تصویر و یا دکمه زیر هر محصول می‌توانید وارد سایت دیجی‌کالا شده و محصول را به صورت اینترنتی سفارش دهید.


کلاه کوهنوردی اسنوهاک کد HW_95

کلاه کوهنوردی اسنوهاک کد HW_95

مشخصات

  • جزئیات
    کلاه آفتابی اسنوهاک یک کلاه فوق العاده سبک با قابلیت محافظت از گوش ها و گردن در برابر آفتاب سوختگی طراحی شده برای استفاده روزانه در فضای باز و فعالیت های ماجراجویانه، مسافرت، ماهیگیری، کوهنوردی و طبیعت گردی و…بخش دور گردنی آن با دکمه و بخش جلو صورت نیز با دکمه به کلاه متصل می شود.برای تنفس بیشتر دو بخش مشبک (توری) در دو سمت سر بر روی کلاه در نظر گرفته شده است.تنظیم اندازه کلاه به کمک سگک در پشت سر انجام می شود.ویژگی های کلاه آفتابی اسنوهاک :تنفس پذیری عالی به واسطه نواحی توری در دو سمت سرآنتی باکتریالقابلیت استفاده به عنوان کلاه تک یا دو تکهمقاوم در برابر بوبسیار سبکدارای قابلیت خشک شوندگی سریعبادوامدارای نوار عرق در دور سرپوشش کامل نواحی صورت و گردنمناسب ترکینگ ، کوهنوردی ، طبیعت گردی و ….مناسب برای فصول بهار و تابستان مشخصات کلاه آفتابی اسنوهاوک :وزن : ۱۰۰ گرممناسب برای خانم ها و آقایان
  • نگهداری
    قابل شستشو با دست و ماشین لباسشویی شستشو با مواد شوینده شیمیایی و سفید کننده پیشنهاد نمی شود

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

کلاه کوهنوردی کد ۰۸

کلاه کوهنوردی کد 08

مشخصات

  • جنس
    پلی استر

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

کلاه کوهنوردی مدل سه تکه کد SL-001

کلاه کوهنوردی مدل سه تکه کد SL-001

مشخصات

  • جنس
    پارچه
  • جزئیات
    استفاده آسانامکان تنظیم برای دور سر به کمک سگک در رنگ های مختلفمناسب برای کوهنوردی و طبیعت گردی

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

کلاه آفتابگیر کوهنوردی مدل UPF40

کلاه آفتابگیر کوهنوردی مدل UPF40

مشخصات

  • جنس
    پلی استر
  • جزئیات
    • اندازه نقاب جلویی ۱۰ سانتیمتر• ارتفاع نقاب پارچه ای جلویی ۱۷ سانتیمتر• عرض نقاب پارچه ای جلویی ۳۲ سانتیمتر• ارتفاع پارچه گردن پوش ۲۳ سانتیمتر• عرض پارچه گردن پوش ۴۰ سانتیمتر

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

کلاه کوهنوردی مدل SAL-0202

 کلاه کوهنوردی مدل SAL-0202

مشخصات

  • جنس
    پلی استر
  • جزئیات
    کلاه کوهنوردی با قابلیت جداشدن اجزا و استفاده ی راحت و سبک.قابل جدا شدن و دکمه ای.محافظت کامل از گوش و گردن در برابر نور خورشید.مانع تابش مستقیم نور خورشید.سبک و راحت .مناسب برای آقایان و بانوان.مناسب برای کوهنوردی. طبیعت گردی. گل گشت. کمپینگ. مسافرتی. و غیره……
  • نگهداری
    قابلیت شستشو هم با دست و هم با ماشین لباس شویی. برای شستن بهتر است از مواد شوینده شیمیایی استفاده نشود.
  • کشور تولید کننده
    چین

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

کلاه کوهنوردی مدل سه تکه پشت پارچه ای کد ۹۰۱

کلاه کوهنوردی مدل سه تکه پشت پارچه ای کد 901

مشخصات

  • جنس
    پلی استر
  • جزئیات
    دارای بخش های توری بر روی کاسه کلاه برای تهویه بهتر و بخش توری دیگری بر روی پارچه جلوی صورت برای تنفس راحت تردارای بند مهار کلاه
  • نگهداری
    قابل شست و شو با دست در حداکثر دمای ۴۰ درجه سانتیگراد
  • کشور تولید کننده
    چین

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

کلاه کوهنوردی فورکلاز مدل ۲ تکه کد TREK900

کلاه کوهنوردی فورکلاز مدل 2 تکه کد TREK900

مشخصات

  • جنس
    الیاف نخی
  • جزئیات
    محافظ گردن هم قابلیت جابجایی دارد و هم قابلیت جدا شدن تا بتوانید از کلاه به عنوان کلاه کپ نیز استفاده نمایید – دارای بند و سگک قابل تنظیم سایز دور سر – نقاب بلند جهت محافظت بیشتر نور خورشید
  • نگهداری
    قابل شستشو با ماشین لباسشویی با تنظیم حداکثر ۳۰ درجه و حالت شستشوی معمولی

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

کلاه کوهنوردی طرح چریکی مدل پشت دار

کلاه کوهنوردی طرح چریکی مدل پشت دار

مشخصات

  • جنس
    الیاف نخی
  • جزئیات
    کلاه کپ طرح پشت دار

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

کلاه کوهنوردی مدل JK-01

کلاه کوهنوردی مدل JK-01

مشخصات

  • جنس
    پلی استر
  • جزئیات
    کلاه کوهنوردی با قابلیت جداشدن اجزا و استفاده ی راحت و سبک.قابل جدا شدن پارچه و طوری به صورت دکمه ای .مناسب برای کوهنوردی . طبیعت گردی . گل گشت . کمپینگ . مسافرتی .محافظت کامل گوش وگردن و صورت .مانع تابش مستقیم نور خورشید .قابلیت تنظیم سایر از پشت سر .نقاب سه تیکه با قابلیت جمع شوندگی و در نتیجه حجم کم حتی داخل جیب .بند حمایت زیر چانه برای محافظت از کلاه در زمان بادهای شدید و بلند شدن کلاه از روی سر .
  • نگهداری
    سشتشو با دست و با شامپو بچه بهتر است .شستن با مواد شوینده شیمیایی پیشنهاد نمیشود .

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

کلاه کوهنوردی مدل سه تکه

کلاه کوهنوردی مدل سه تکه

مشخصات

  • جنس
    پلی استر

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

کلاه کوهنوردی کد ۵۶-۶۱ CM

کلاه کوهنوردی کد 56-61 CM

مشخصات

  • جنس
    پلی استر
  • کشور تولید کننده
    چین

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

در این مطلب از مجله خرید اینترنتی مینینیم با نکات مهم و اساسی هنگام خرید کلاه کوه‌نوردی آشنا شدید، با رعایت این نکات می‌توانید یک محصول مناسب، ایمن، کیفی، مرغوب و به‌روز را خریداری و با خیالی راحت حرکت خود را در یک مسیر کوهستانی شروع کنید و یک کوه‌نوردی خاطره‌انگیز را برای خود و همراهان به یادگار بگذارید.

در ادامه بخوانید: راهنمای خرید شیکر

هر نوع سوال، پیشنهاد و یا انتقادی دارید، آن را در بخش دیدگاه‌های همین مطلب با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا