ابزار برقی

برترین مدل‌های آیفون تصویری ایرانی و خارجی با خرید اینترنتی

هنگام خرید انواع آیفون تصویری این نکات را رعایت کنید

آیفون تصویری گونه‌ای دربازکن برقی است که از طریق مانیتور آن می‌توان چهره اشخاص را در بیرون از ساختمان و پشت در ورودی تشخیص داد. این وسیله در مجموعه‌های مسکونی و تجاری نصب و کار زنگ، مکالمه و باز کردن در را به عهده دارد.

نمایش چهره فرد پشت در، از مشخصه‌های بارز این وسیله است که شخص داخل ساختمان می‌تواند با مشاهده او بین باز کردن و نکردنِ در، یکی را انتخاب نماید.

بعد از این مقدمه کوتاه، از شما دوستان همراه دعوت می‌کنیم که با مجله اینترنتی مینینیم همراه شوید تا اطلاعات لازم در مورد آیفون‌های تصویری را تقدیم حضورتان کنیم.

انواع آیفون تصویر از نظر صفحه نمایش

دربازکن‌های تصویری (Wideo door phone) از لحاظ نمایشگر در دو مدل سیاه و سفید و رنگی به بازار عرضه می‌شوند. این سیستم‌های ارتباطی در حقیقت تکمیل کننده آیفون‌‌های صوتی قدیمی هستند که نه تنها صوت بلکه تصویر را نیز به مانیتور داخل ساختمان منتقل می‌کنند.

این به معنای بالا رفتن ضریب امنیتی ساختمان مسکونی یا تجاری است. آیفون‌های تصویری جدید و امروزی علاوه بر انتقال صدا و تصویر، می‌توانند آن دو را هم ضبط و ذخیره نمایند ضمن این‌که قابلیت ارتباط از راه دور را نیز دارند.

بخش‌های مختلف دربازکن تصویری

صفحه فلزی یا همان Panel، شیشه محافظ لنز، دوربین، ال ای دی جهت دریافت نور مادون قرمز، بلندگو برای پخش و میکروفون جهت انتقال صدا، کلید به منظور زنگ زدن، پیچ تنظیم دوربین، ترمینال‌های اتصال سیم مانیتور و سیم اتصال تغذیه قسمت‌های اصلی آیفون تصویری محسوب می‌گردند.

منبع تغذیه این کالای لکترونیکی همانند آیفون‌های معمولی دارای خروجی ۱۲ ولت است و قفل آن در دو نوع زنجیری و زبانه‌ای است.

ویژگی‌های کاربردی آیفون

غالب آیفون‌های تصویری با استفاده از فشردن کلید زنگ، به افراد درون خانه اطلاع می‌دهند که کسی پشت در است و باید در را بگشایند.

ولی نوع پیشرفته و جدید این محصول به کمک تگ‌ها و کارت‌خوان‌ها در را باز می‌کنند یعنی با قرار گرفتنِ کارت روی صفحه پنل بیرونی، در باز می‌شود.

حافظه به عنوان یکی از خصوصیات آیفون

حافظه دربازکن برقی فاکتوری مهم برای این وسیله کاربردی به شمار می‌رود زیرا برخورداری از خاصیت ذخیره سازی تصویر وفیلم برای آیفون فوق‌العاده مهم است.

نوعی از آیفون‌های تصویری با داشتنِ حافظه داخلی می‌توانند تصاویر را در خود ذخیره کنند، گروهی دیگر از این وسایل برقی علاوه بر دارا بودنِ حافظه داخلی، قادرند حافظه خارجی یا کارت حافظه را بپذیرند و توان ذخیره سازی تصاویر و فیلم‌های خود را افزایش دهند.

توانایی انتقال تماس یکی دیگر از ویژگی محصول است

این قابلیت که با ترانسفر تماس هم شهرت دارد زمانی مثمر ثمر است که شما در منزل حضور نداشته باشید و بخواهید با استفاده از آن تماس زنگ خانه خود را به واحد دیگری انتقال دهید.

مثلاً اگر کسی زنگ شما را بزند و شما در خانه یا محل کار خود نباشید، وی می‌تواند زنگ منزل دیگری را که تعیین کرده‌اید به صدا درآورد و پاسخ خود را دریافت نماید.

سومین ویژگی آیفون تصویری، ارتباط بین واحدهاست

توان ارتباط داخلی یا اینترکام به قابلیتی گفته می‌شود که در آن آیفون تصویری می‌تواند با سایر واحدها ارتباط داشته باشد، این بدین معنی است که مانیتور بعضی از محصولات رنگی قادرند با واحدهای دیگر یا واحد نگهبانی ارتباط صوتی ایجاد نمایند.

قابلیت پشتیبانی از سیستم دو پنلی

زمانی که از سیستم دو پنلی به عنوان یک خصوصیت مهم در آیفون تصویری بحث می‌شود به این مفهوم است که این محصول می‌تواند دو در ورودی را با یک درباز‌کن، باز نماید.

پنل در واقع همان زنگ درِ ورودی است که به کمک قابلیت حمایت دوپنلی اگر منزل یا محل کار شما دارای دو در باشد، می‌توانید هر دو را مدیریت نمایید.

اتصال آیفون به تلفن همراه، ویژگی دیگر محصول

برخی از دربازکن‌های تصویری این قابلیت و توانایی را دارند که مانیتورشان با استفاده از وای فای منزل، زنگ یا تصویر مراجعه کننده را به تلفن همراه شما ارسال نمایند. این ویژگی به شما امکان می‌دهد که از راه دور در را برای فرد باز نمایید.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید قفل کتابی

دلایل و ضرورت نصب آیفون تصویری

در عصر حاضر، انسان تلاش می‌کند که با توجه به تغییر سبک زندگی در همه عرصه‌ها از وسایل نو، پیشرفته و به‌روز استفاده کند که وسایل و تجهیزات ساختمان نیز خارج از این قاعده کلی نیست.

امروزه سکونت در واحدهای آپارتمانی با متراژ کم به خاطر ازدیاد جمعیت و سایر مولفه‌های زندگی عصر ماشین، به یک ضرورت نه انتخاب تبدیل شده است. دیگر کسی توان خرید یا اجاره خانه‌های ویلایی و دارای حیاط را ندارد.

از طرفی اهمیت و ضرورت افزایش امنیت اماکن مسکونی و تجاری باعث شده که بیش از گذشته لزوم بهره‌مندی از فناوری‌های روز در حوزه ساختمان با هدف زندگی آرام و راحت، احساس شود.

بنابراین نصب آیفون‌های تصویری ضرورتی انکارناپذیر برای ساختمان‌های مسکونی و تجاری محسوب می‌گردد. حجم تقاضا برای خرید این محصول موجب شده که شرکت‌های ایرانی و خارجی تمام مساعی خود را برای تولید یک کالای کیفی و مرغوب متمرکز کنند.

تا بتوانند در بازاز رقابتی حرفی برای گفتن داشته باشند، طبیعتاً وجود تنوع تولید توسط برندهای مختلف این محصول، ممکن است انتخاب را قدری سخت نماید که تنها با شناخت بیشتر می‌توان خریدی مطمئن داشت.

بررسی‌های صورت گرفته گواه آن است که مشتریان قیمت و کیفیت را اولین اولویت انتخاب آیفون تصویری در نظر می‌گیرند و در مراحل بعد ضمانت و خدمات پس از فروش است که توجه آن‌ها را جلب می‌کند.

نکاتی چند در خصوص انتخاب و خرید آیفون

آن‌چه که به عنوان شاخص‌های انتخاب و خرید آیفون تصویری در ذیل آورده می‌شود در حقیقت بخشی از همان ویژگی‌های محصول است که در قسمت‌های قبلی این مبحث به آن‌ها اشاره شد:

توجه به ابعاد مانیتور آیفون تصویری

اندازه صفحه نمایش دربازکن‌های تصویری موجود در بازار ۳/۵، ۴/۳، ۷ و ۱۰ اینچ است که مشتریان بر اساس نیاز و سلیقه خود، مانیتور مورد نظرشان را انتخاب و خریداری می‌کنند.

هر قدر نمایشگر آیفون بررگ‌تر باشد، قیمت آن بیشتر خواهد بود که این به معنای عدم کیفیت صفحه نمایش کوچک‌تر نیست چرا که تکنولوژی ساخت مانیتورها یکی است و از فناوری TTL برای تولید آن‌ها استفاده می‌شود و در هر اندازه‌ای که باشند، کیفیت تصویر یکسانی را ارائه می‌دهند.

گرچه مانیتور ۴/۳ اینچی یکی از پُر فروش‌ترین محصولات است ولی شما می‌توانید با خرید دستگاه‌هایی با صفحه نمایش بزرگتر جزئیات بیشتری از چهره افراد و محیط پیرامون آن‌ها را در پشت در مشاهدهدکنید.

انتخاب کدام آیفون حافظه‌دار یا بدون حافظه؟

محصولات پیشرفته و جدید به خاطر دارا بودنِ حافظه طرفداران زیادی دارند. توانایی ذخیره سازی فیلم، عکس و صدا به دستگاه امکان می‌دهد که اطلاعات بیشتری از افراد بیرون از ساختمان را در حافظه خود ذخیره کند.

در مباحث پیشین هم اشاره شد که اگر آیفون تصویری علاوه بر حافظه داخلی، توان پشتیبانی از حافظه خارجی را هم داشته باشد، می‌توان به کمک یک حافظه Micro SD حجم ذخیره سازی تصاویر، فیلم‌ها و اصوات را افزایش داد.

این توانمندی بر ضریب ایمنی ساختمان می‌افزاید بنابراین با کمی هزینه بیشتر می‌توانید خیال خود را از بابت امنیت محل سکونت یا کار خود راحت نمایید.

هر دو مدل آیفون یعنی دارای حافظه و فاقد حافظه، توسط تولید کنندگان وارد بازار مصرف می‌شوند و این می‌تواند دایره انتخاب مشتریان را گسترده‌تر کند.

آیفون‌ها می‌توانند لمسی یا غیر لمسی باشند

امروزه بسیاری از وسایل ارتباطی به صورت لمسی کار می‌کنند، این فناوری سبب شده که برندهای سازنده آیفون‌ تصویری هم به سوی ساخت محصولاتی بروند که به جای کلیدهای فیزیکی از قابلیت لمسی برخوردار باشند.

کسانی که تمایل و عادت به استفاده از این نوع مانیتورها را دارند، می‌توانند آن‌ها از بازار تولیدات داخلی تهیه کنند.

بررسی قابلیت انتقال زنگ توسط آیفون تصویری

این ویژگی ممکن است برای کسانی که هنوز از آیفون‌های قدیمی بهره‌برداری می‌کنند قابل باور نباشد ولی باید پذیرفت که پیشرفت فناوری، تولید دربازکن‌های تصویری را مثل دیگر وسایل مورد استفاده انسان، دستخوش دگرگونی اساسی کرده است.

لذا تولید کنندگان سعی می‌کنند که به صورت جدی وارد فاز ساخت محصولاتی جدید و رقابتی شوند.

زمانی که در منزل حضور ندارید می‌توانید به کمک قابلیت انتقال زنگ، کنترل آیفون تصویری خود را به واحد دیگری منتقل کنید تا ساکنان آن بتوانند پاسخگوی مراجعین شما باشند.

با وجود این قابلیت، هنگامی که زنگ خانه شما طنین‌انداز می‌شود، مانیتور شما و واحدی که انتخاب کرده‌اید، به صدا در می‌آیند.

قابلیت اینترکام آیفون تصویری

این ویژگی که به آن ارتباط داخلی هم می‌گویند، یکی از خصوصیات خوب آیفون‌های تصویری مدرن تلقی می‌گردد که توانسته مشتریان زیادی را به سوی خود جلب کند.

با استفاده از این قابلیت می‌توان با واحدهای دیگر ارتباط صوتی بر قرار کرد، گرچه این خاصیت هنوز در کشورمان جا نیفتاده ولی برای مجتمع‌های مسکونی با واحدهای زیاد، بسیار کاربردی و ضروری است.

از آن جمله می‌توان به سهولت کار مدیر ساختمان با این قابلیت اشاره کرد زیرا دیگر لازم نیست به صورت حضوری به واحدها مراجعه شود. با فشار یک دکمه ارتباط صوتی با واحد مورد نظر برقرار می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید قفل هوشمند

لزوم پشتیبانی آیفون تصویری از چند پنل

گاهی ممکن است مجتمع محل سکونت یا کار شما دارای دو درِ ورودی باشد و شما بخواهید برای هر دوی آن‌ها پنل زنگ آیفون تصویری نصب کنید طوری که توسط مانیتور داخل خانه‌تان به هر دو پنل وصل شوید و در را به روی مخاطب خود باز نمایید.

بر این اساس توصیه می‌کنیم از دربازکنی استفاده کنید که توان اتصال به چند پنل را داشته باشد. گرچه غالب دربازکن‌ها از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند ولی بهتر است قبل از خرید کالای مورد نظرتان، از توان پشتیبانی آن از چند پنل مطمئن شوید.

اگر تمایلی هم به بهره‌مندی از دو پنل ندارید باز هم سعی کنید دستگاهی با قابلیت اتصال به چند پنل را خریداری کنید تا از آن برای اتصال به دوربین مدار بسته استفاده نمایید.

گارانتی و خدمات پس از فروش محصول

کیفیت و مرغوبیت یک محصول از پارامترهای مهم برای انتخاب و خرید آن می‌باشد که شرکت‌های سازنده معتبر این آیتم‌ها را ضمانت و خدمات پس از فروش کالای تولیدی خود را نیز تضمین می‌کنند.

کلیه تولید کنندگان آیفون‌های تصویری، نهایت تلاش خود را به عمل می‌آورند که با ساخت محصولی کیفی و ارائه خدمات بعد از فروش، مشتریان را مجاب به خرید تولید خود نمایند.

راه‌های نگه‌داری و مراقبت از آیفون تصویری

در کنار بهره‌مندی از مزایای آیفون‌های تصویری، لازم است به منظور افزایش طول عمر محصول، نکاتی را به خاطر بسپارید:

اطمینان از دسترسی به اینترنت

برخی از آیفون‌های تصویری مدرن از اینترنت وای فای استفاده می‌کنند که فعال بودن آن‌ها تابع قدرت شبکه اینترنت شماست. شما می‌توانید برای آیفون خود یک وای فای مجزا تهیه نمایید.

اگر از اینترنت خانه برای فعال سازی دستگاه کمک می‌گیرید، پیشنهاد می‌کنیم که پسورد آن را در اختیار دیگران قرار ندهید. به لحاظ افزایش ایمنی بهتر است پسورد را مرتب عوض کنید.

تمیز کردن قسمت بیرونی آیفون

گرچه بخش بیرونی محصول با دوام است و می‌تواند در برابر گرد و غبار و رطوبت از خود مقاومت نشان دهد ولی لازم است اقدامات لازم برای محافظت از آن اِعمال شود.

اجازه ندهید بخش بیرونی آیفون به ویژه دوربین آن در معرض آب، باران و نور مستقیم خورشید قرار بگیرد.

نظافت و تمیز کردنِ قسمت‌های بیرونی و داخلی محصول

وجود گرد و خاک و دیگر ذرات در قسمت بیرونی آیفون باعث کاهش دقت و کیفیت تصویربرداری آن می‌شود. هر از چندگاهی میکروفون‌ها، اسپیکرها و لنزهای دوربین دربازکن تصویری را با یک دستمال خیس که آبش به خوبی گرفته شده، تمیز کنید.

نقش حشرات در کاهش عملکرد آیفون‌های تصویری

عنکبوت، پشه و دیگر حشرات ریز می‌توانند وارد آیفون شوند و عملکرد آن را دچار اختلال کنند. با اسپری کردنِ مقداری حشره‌کش در اطراف آیفون، می‌شود از ورود حشرات مختلف جلوگیری کرد.

یادتان باشد که حشره‌کش را به صورت مستقیم به لنز دوربین، میکروفون‌ها و دیگر اجزاز حساس آیفون، اسپری نکنید.

مواد طبیعی مثل اکالیپتوس، نعنای تند و روغن مرکبات می‌توانند از تجمع تار عنکبوت در قسمت بیرونی آیفون جلوگیری کنند. البته به کمک فرچه‌ای با پرز نرم می‌شود گرد و خاک و تار عنکبوت در بخش بیرونی آیفون را تمیز کرد.

از آداپتور مخصوص دستگاه استفاده کنید

توصیه می‌کنیم صرفاً از آداپتور سیمی‌ای که همراه آیفون است، کمک بگیرید. استفاده از آداپتورهای دیگر ممکن است باعث اتصال تمام سیستم شود و به دستگاه آسیب وارد کند.

اگر نمی‌خواهید از سیستم استفاده کنید بهتر است دو شاخه آن را از پریز بکشید.

اصلاً در پی باز کردنِ سیستم نباشید

اگر متوجه وجود ایراد در دستگاه شدید، خودتان آن را باز نکنید زیرا این احتمال دور از ذهن نیست که به آیفون آسیب برسانید و نتوانید از ضمانت آن بهره‌مند شوید. خرابی آیفون تصویری را با نمایندگی‌ها و کارشناسان مربوطه در میان بگذارید.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید دستگیره در

همه نکات ذکر شده در این مقاله هنگام انتخاب آیفون تصویری مناسب اهمیت دارند. رعایت همه این نکات ممکن است سخت به نظر برسد، به همین دلیل در ادامه مطلب، ۲۲ آیفون تصویری کیفی، با استانداردهای روز و مناسب را برای شما آماده کرده‌ایم. این آیفون‌های تصویری امتحان خود را بارها پس داده و رضایت خریداران را جلب نموده‌اند. با کلیک روی تصویر و یا دکمه زیر هر محصول می‌توانید وارد سایت دیجی‌کالا شده و محصول را به صورت اینترنتی سفارش دهید.


آیفون تصویری آلدو مدل ۴۱۲V1 مجموعه ۴ عددی

 آیفون تصویری آلدو مدل 412V1 مجموعه 4 عددی

مشخصات

  • ابعاد پنل
    ۲۰x20x20 سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۵۰۰ گرم
  • اقلام همراه
    قفل زنجیری
  • ابعاد صفحه نمایش
    ۴.۳
  • تعداد واحد
    ۱
  • شامل
    منبع تغذیه
  • ویژگی‌های دربازکن
    قابلیت دید در شب
  • سایر توضیحات
    صفحه نمایش LEDدوربین ساخت ژاپن با کیفیت بالا و دید درشب قوی

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

آیفون تصویری آلدو مدل ۴۱۴mV1 مجموعه چهار عددی

آیفون تصویری آلدو مدل 414mV1 مجموعه چهار عددی

مشخصات

  • ابعاد پنل
    ۲۰x20x20 سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۵۰۰ گرم
  • اقلام همراه
    قفل زنجیری
  • ابعاد صفحه نمایش
    ۷
  • تعداد واحد
    ۱
  • توضیحات ضبط تصاویر
    با قابلیت ضبط فیلم و عکس
  • شامل
    منبع تغذیه
  • ویژگی‌های دربازکن
    قابلیت دید در شب
  • سایر توضیحات
    با کلید های لمسی دوربین ساخت ژاپن با کیفیت بالا و دید درشب قوی

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

آیفون تصویری سیماران مدل HS43VF1 مجموعه دو عددی

آیفون تصویری سیماران مدل HS43VF1 مجموعه دو عددی

مشخصات

  • ابعاد پنل
    ۲۰x20x20 سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۲۰۰ گرم
  • ابعاد صفحه نمایش
    ۴.۳
  • تعداد واحد
    ۱
  • شامل
    گوشی
  • ویژگی‌های دربازکن
    قابلیت دید در شب
  • سایر توضیحات
    صفحه نمایش ۴.۳ اینچ LCD TFTدید درشب با کیفیت بالا با حداقل نور (دارای LED دید در شب)دارای دوربین سونی ژاپنمقاوم در سخت ترین شرایط جوی(۳۰ درجه)۸۰۰ تیوی لاینصدای واضح با قابلیت تنظیم اسپیکر ضد آبدارای دو اسپیکر ضد آب

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

آیفون تصویری سیماران مدل HS72V1F مجموعه ۲ عددی

آیفون تصویری سیماران مدل HS72V1F مجموعه 2 عددی

مشخصات

  • ابعاد پنل
    ۲۰x20x20 سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۲۰۰ گرم
  • ابعاد صفحه نمایش
    ۷
  • تعداد واحد
    ۱
  • توضیحات ضبط تصاویر
    قابلیت ضبط عکس در حافظه داخلی و فیلم در مووری کارت
  • شامل
    گوشی
  • ویژگی‌های دربازکن
    قابلیت دید در شب
  • سایر توضیحات
    صفحه نمایش ۷ اینچ LCD TFTکلید لمسی دید درشب با کیفیت بالا با حداقل نور (دارای LED دید در شب)دارای دوربین سونی ژاپنمقاوم در سخت ترین شرایط جوی(۳۰ درجه)۸۰۰ تیوی لاینصدای واضح با قابلیت تنظیم اسپیکر ضد آبدارای دو اسپیکر ضد آب

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

آیفون تصویری سیماران مدل HS43M100V1F مجموعه ۲ عددی

آیفون تصویری سیماران مدل HS43M100V1F مجموعه 2 عددی

مشخصات

  • ابعاد پنل
    ۲۰x20x20 سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۲۰۰ گرم
  • ابعاد صفحه نمایش
    ۴.۳
  • تعداد واحد
    ۱
  • توضیحات ضبط تصاویر
    قابلیت ضبط عکس در حافظه داخلی و فیلم در مموری کارت
  • شامل
    گوشی
  • ویژگی‌های دربازکن
    قابلیت دید در شب
  • سایر توضیحات
    صفحه نمایش ۴.۳ اینچ LCD TFTکلید لمسیدید درشب با کیفیت بالا با حداقل نور (دارای LED دید در شب)دارای دوربین سونی ژاپنمقاوم در سخت ترین شرایط جوی(۳۰ درجه)۸۰۰ تیوی لاینصدای واضح با قابلیت تنظیم اسپیکر ضد آبدارای دو اسپیکر ضد آب

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

در این مطلب از مجله خرید اینترنتی مینینیم با نکات مهم و اساسی هنگام خرید آیفون تصویری آشنا شدید، با رعایت این نکات می‌توانید یک محصول مناسب، استاندارد و به‌روز را خریداری کنید.

در ادامه بخوانید: راهنمای خرید دزدگیر اماکن

هر نوع سوال، پیشنهاد و یا انتقادی دارید، آن را در بخش دیدگاه‌های همین مطلب با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا