زیورآلات طلا

سنجاق سینه طلا: بهترین سنجاق سینه‌های زنانه و نوزادی با خرید اینترنتی

هنگام خرید انواع سنجاق سینه طلا این نکات را رعایت کنید

از میان زیورآلات این سنجاق سینه طلاست که بیشترین جلوه و درخشش را به لباس و پوشش بانوان شیک‌پوش می‌دهد. نقش بی نظیر و مهم سنجاق‌های سینه در پوشش ظاهری افراد بر کسی پوشیده نیست. آن‌ها قادرند یک لباس قدیمی و تیره‌رنگ را به پوششی مدرن، فاخر و زیبا تبدیل کنند.

سنجاق سینه طلا به عنوان زیوری محبوب و مورد توجه خانم‌ها، به راحتی روی شال، سینه و یقه لباس نصب می‌شود و شما را در مهمانی‌ها و نشست‌های رسمی با ظاهری آراسته و متفاوت نشان می‌دهد.

مجله خرید اینترنتی مینینیم‌ در نظر دارد در این مطلب به تحلیل و بررسی سنجاق‌های زینتی سینه با نگاه ویژه به نوع طلایی آن بپردازد.

آشنایی اجمالی با سنجاق سینه طلا

سنجاق سینه (Brooch) یک گیره است که با جواهرات تزئین و به لباس متصل می‌شود. این گیره عمدتاً از طلا، نقره، برنز و دیگر مواد تولید و در معرض فروش قرار می‌گیرد.

سنجاق سینه که با مینای دندان یا سنگ‌های قیمتی تزئین می‌گردد علاوه بر نقش زینتی به عنوان مدال و درجه نیز ایفای نقش می‌کند. این محصول یکی از معیارهای مهم برای تاریخ شناسی است و نخستین نوع شناخته شده آن مربوط به عصر برنز می‌باشد.

بررسی و تحلیل تاریخچه سنجاق سینه بیانگر آن است که این جواهر فاخر و زیبا در گروه زیورآلات شیک و لوکس دسته بندی می‌شود، به گونه‌ای که در دنیای مد امروزی نیز، طراحان و سازندگان برندهای مختلف آن سعی می‌کنند که با تولید طرح‌های نو و به روز، لوکس بودن و زیبایی گل سینه‌ها را حفظ و بر جذابیت آن‌ها نیز بیفزایند.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید آویز طلا

بررسی تاریخ شکل گیری و استفاده از سنجاق سینه

تاریخ پیدایش این وسیله زینتی با شکل گیری تمدن بشری یکی است. باستان شناسان، اولین سنجاق سینه را به پنج هزار سال پیش یعنی عصر برنز نسبت می‌دهند که با گذر زمان شکل این دستاورد تزئینی تغییر کرد.

این سنجاق‌ها معمولاً در دو شکل دایره و بیضی و از جنس فلز ساخته می‌شدند. دو سوراخ روی آن تعبیه تا سوزنی نازک بتواند از آن‌ها عبور نماید.

در عهد برنز مردم اسکاندیناوی، مجارستان و آلمان سنجاق را روی پارچه و لباس نصب می‌کردند. استفاده از از این کالا در عصر آهن در اوراسیا یا همان اروپا و آسیا نیز رواج داشت.

در دوره برنز و آهن، افراد متمول و نجیب‌زادگان سنجاق‌های طلا یا نقره را همراه با سنگ‌های قیمتی مثل الماس، یاقوت کبود، سرخ و همین‌چنین زمرد مورد استفاده قرار می‌دادند در حالی‌که مردم عادی و دهقانان، نوع فلزی این کالای زینتی را به کار می‌بردند.

گاهی از شیشه در کنار الماس و مروارید برای تزئین سنجاق سینه بهره می‌گرفتند، زمانی هم سنجاق‌ها را به صورت جفت می‌ساختند که با یک زنجیر به هم وصل می‌شدند.

در قرون وسطی شکل سنجاق سینه تغییر نکرد، در این دوره جواهرات دارای زینت و تصاویر مختلفی بودند. استفاده از گل سینه در عصر رنسانس به دلیل تغییرات اساسی در حوزه مد، تا حدودی رونق خود را از دست داد.

قرن هجدهم را باید دوره اتصال سنجاق‌های سینه و آویزها دانست، امروزه این اکسسوری زینتی زنانه به اَشکال مختلف از جمله کمان، دسته گل، گل با شاخ و برگ، پروانه، فواره و … با انواع سنگ‌های قیمتی تولید، تزئین و در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

نگاهی به شاخص‌های تاثیرگذار هنگام انتخاب و خرید سنجاق‌ سینه

اصالت و اورجینال بودنِ سنجاق سینه طلا

حتماً می‌دانید که طلا جواهری گران‌بها و ارزشمند است بنابراین هنگام خرید هر محصولی از جنس طلا از جمله سنجاق سینه، بایستی به اصل و تقلبی نبودن آن به خوبی توجه نمود.

برای اطمینان از اصالت کالا می‌توانید روش‌های رایج شناخت را به کار بگیرید و همین‌طور خرید خود را از یک فروشگاه معتبر یا به صورت اینترنتی از مراکز فروش صاحب نام انجام دهید.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید نیم ست طلا

بررسی عیار طلای کار شده در سنجاق سینه

سازندگان برای تولید و عرضه سنجاق سینه از طلای ۱۸ و ۲۴ عیار استفاده می‌کنند که نوع ۱۸ عیار آن به خاطر قیمت کم‌تر طرفداران بیشتر و در نتیجه بازار فروش بهتری دارد.

دقت در انتخاب محصول از نظر طرح

همانند سایر جواهرات و زیورآلات طلایی، سنجاق‌های سینه نیز از نظر طرح و مدل دارای تنوع هستند. شما می‌توانید این کالای زینتی را در طرح‌های مختلف و همراه با نگین، سنگ و همین‌طور آویزهای متعدد در بازار ببینید و از میان آن‌ها یکی را انتخاب، خریداری و مورد استفاده قرار دهید.

اهمیت اتصال سنگ، نگین یا آوایز به گل سینه

یکی از نکات مهم هنگام‌انتخاب سنجاق سینه طلا توجه به جنس مواد الحاقی به آن است. این اتصالات می‌توانند سنگ‌های زینتی، نگین‌های قیمتی و یا آویزهای رنگی و جذاب باشند.

وجود هر یک از این الحاقات بر روی سنجاق طلای منتخب شما، مسلماً قیمت نهایی آن را دستخوش تغییر می‌کند.

رصد و کنترل اتصال محکم قطعات

سنجاق‌های سینه طلا عموماً دارای ساختاری محکم هستند، آن‌چه باید مورد توجه شما خانم خوش سلیقه باشد، دقت در نحوه اتصال دیگر قطعات یعنی موارد زینتی مانند سنگ‌ها، نگین‌ها، آویز‌ها و دیگر مواد است.

سنجاق سینه طلا گزینه‌ای مناسب برای هدیه

اگر اهل هدیه دادن و هدیه گرفتن هستید، سنجاق سینه طلا می‌تواند انتخابی مناسب برای این منظور باشد. وزن کم و قیمت مناسب برخی از آن‌ها به شما امکان می‌دهد که سنجاق را به عنوان کادویی مناسب به عزیزان خود به ویژه کودکان و نوزادان هدیه نمایید.

به خاطر داشته باشید که:

  • در مجموع بهتر است جنس این محصول زینتی از طلا یا سایر فلزات ارزشمند، فاخر و ضد حساسیت مانند روبیدیوم و پلاتین باشد.
  • روی نوع و استحکام‌ اتصال سنجاق سینه حساس باشید. گل سینه‌ای که اتصال سوزنی داشته باشد، از کارایی و عملکرد بهتری برخوردار است ضمن این‌که کیفیت سوزن اتصال نیز خیلی مهم است.
  • اگر سوزن نامرغوب و بی کیفیت باشد، هنگام استفاده، به بافت لباس آسیب رسانده و آن را نخ‌کش می‌کند.
  • انتخاب انواع زیورآلات ارتباط مستقیمی با شخصیت و سلیقه افراد دارد و هر طرحی می‌تواند گویای اطلاعات زیادی از ویژگی‌های شخصیت درون ما باشد.
  • برای مثال انتخاب سنجاق‌های بزرگ نشان دهنده اعتماد به نفس بالاست و ترجیح طرح‌های قدیمی بیانگر این است که خریدار فردی کلاسیک و مقید به اصول است.
  • نکته مهم دیگری که هنگام تهیه سنجاق سینه باید مد نظر باشد، توجه به موقعیت و مکان استفاده از آن است. گاهی شما می‌خواهید از محصول زینتی خود در یک موقعیت رسمی استفاده نمایید.
  • زمانی هم قصدتان این است که سنجاق سینه را در جلسات خودمانی و دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی روی لباس‌تان نصب نمایید که این دو موقعیت می‌توانند در انتخاب درست شما سهیم باشند.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید گوشواره طلا

همه نکات ذکر شده در این مقاله هنگام انتخاب سنجاق سینه طلا مناسب اهمیت دارند. رعایت همه این نکات ممکن است سخت به نظر برسد، به همین دلیل در ادامه مطلب، ۲۳ سنجاق سینه طلا زیبا، شیک، باکیفیت و ارزان را برای شما آماده کرده‌ایم. این سنجاق سینه‌های طلا امتحان خود را بارها پس داده و رضایت خریداران را جلب نموده‌اند. با کلیک روی تصویر و یا دکمه زیر هر محصول می‌توانید وارد سایت دیجی‌کالا شده و محصول را به صورت اینترنتی سفارش دهید.


سنجاق سینه طلا ۱۸ عیار زنانه طلای مستجابی مدل ۱۸۰۱۲

سنجاق سینه طلا 18 عیار زنانه طلای مستجابی مدل 18012

مشخصات

  • عیار
    عیار ۱۸
  • ابعاد
    ۳x1x0.1 سانتی‌متر

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

سنجاق سینه طلا ۱۸ عیار زنانه مایا ماهک مدل MP0034

سنجاق سینه طلا 18 عیار زنانه مایا ماهک مدل MP0034

مشخصات

  • عیار
    عیار ۱۸
  • سایر توضیحات
    اجرت این محصول برابر با ۲۰ درصد است.

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

سنجاق سینه طلا ۱۸ عیار زنانه مایا ماهک مدل MP0031

سنجاق سینه طلا 18 عیار زنانه مایا ماهک مدل MP0031

مشخصات

  • عیار
    عیار ۱۸
  • سایر توضیحات
    – اجرت این محصول معادل با ۲۰ درصد است.

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

سنجاق سینه طلا ۱۸ عیار زنانه مایا ماهک مدل MP0035

سنجاق سینه طلا 18 عیار زنانه مایا ماهک مدل MP0035

مشخصات

  • عیار
    عیار ۱۸
  • سایر توضیحات
    اجرت این کالا معادل ۲۰ درصد است.

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

سنجاق سینه طلا ۱۸ عیار زنانه مایا ماهک مدل MP0033

سنجاق سینه طلا 18 عیار زنانه مایا ماهک مدل MP0033

مشخصات

  • عیار
    عیار ۱۸
  • سایر توضیحات
    اجرت این محصول برابر با ۲۰ درصد است.

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

در این مطلب از مجله خرید اینترنتی مینینیم با نکات مهم و اساسی هنگام خرید سنجاق سینه طلا آشنا شدید، به شما عزیزان همراه اطمینان می‌دهیم که اگر نکات ذکر شده در این مطلب را رعایت کنید، حتماً می‌توانید یک سنجاق سینه طلا مناسب را برای هدیه و یا خودتان تهیه نمایید.

در ادامه بخوانید: راهنمای خرید انگشتر طلا

هر نوع سوال، پیشنهاد و یا انتقادی دارید، آن را در بخش دیدگاه‌های همین مطلب با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا