ابزارآلات و اداری

دستگاه کپی: معرفی انواع دستگاه کپی باکیفیت و ارزان

هنگام خرید انواع دستگاه کپی به این نکات توجه کنید

برای رونق کسب ‌و‌ کار خود به دستگاه کپی مناسبی نیازمند هستید؟ دستگاه کپی شما به سرعت خراب می‌شود؟ قصد راه‌اندازی کافی نت دارید؟

برای کپی کردن اسناد و مدارک در اداره دولتی یا شرکت خصوصی خود به دستگاه کپی به روز نیاز دارید؟ نمی‌دانید یک دستگاه کپی باکیفیت، چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

برای یافتنِ پاسخ تمام سوالات خود پیشنهاد می‌کنیم که این مقاله از مجله ایتنرنتی مینینیم را به دقت مطالعه کنید.

ما سعی کردیم که صفر تا صد نکات مربوط به خرید دستگاه کپی باکیفیت را در این مقاله به رشته تحریر درآوریم. اگر شما نیز به دستگاه کپی نیاز دارید، اما سوالات زیادی ذهنتان را مشغول کرده، این مقاله را بخوانید.

اصلاً دستگاه کپی چیست؟

دستگاه کپی وسیله‌ای است که تقریباً در هر کسب‌‌ و کاری مورد نیاز محسوب می‌شود. اگر دفتر وکالت دارید، اگر کافی نت خود را راه‌اندازی کرده‌اید و حتی اگر در اداره مشغول به کار هستید، این دستگاه لازمه کار شما خواهد بود.

دستگاه کپی ابزاری است که با کمک آن می‌توان اطلاعات موجود در یک کاغذ را در صفحات متعددی تکثیر و چاپ کرد. در واقع دیگر مثل گذشته نیازی به نوشتن مجدد نیست.

چرا که دستگاه کپی این کار را به آسانی و سهولت برای شما انجام می‌دهد. نوشته‌های مختلفی را می‌توان با خرید دستگاه کپی تکثیر کرد از جمله:

  • کپی مدارک، کپی شناسنامه، کپی پاسپورت، کپی کارت ملی
  • کپی قرارداد
  • کپی جزوات درسی
  • کپی صفحات تبلیغاتی
  • کپی نمونه‌های اداری

خواندنِ این راهنمای انتخاب و خرید دستگاه کپی باکیفیت را از دست ندهید

برای تهیه دستگاه کپی لازم است که اطلاعات جامعی درباره این محصول تکثیر اوراق به دست آورید زیرا این دانستنی‌ها به شما کمک می‌کند که دستگاهی باکیفیت و مرغوب را خریداری نمایید.

اگر می‌خواهید دستگاه کپی شما در عرض چند روز دچار آسیب و خرابی نشود، حتماً اطلاعات موجود در این بخش را مطالعه نمایید.

بهتر است انتخاب دستگاه کپی با توجه به معیارهای زیر صورت گیرد.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید پرینتر 

دستگاه کپی را متناسب با نیاز خود تهیه نمایید

کم و بیش اطلاع دارید که دستگاه‌های کپی با هم متفاوت هستند، برخی از این دستگاه‌ها فقط وظیفه کپی کردن را بر عهده دارند. این نوع دستگاه‌ها برای انجام امور ساده کافی هستند.

برای مثال اگر معلم هستید و برای کپی نوشته‌های خود به دستگاهی نیاز دارید، این وسیله تک کاره را می‌توانید انتخاب و مورد استفاده قرار دهید.

گاهی گستره کار افراد به کپی کردن محدود نمی‌شود و لازم است که دستگاه آن‌ها مجهزتر باشد، برای مثال اگر کافی نت دارید، می‌دانید که خرید اسکنر، پرینتر و دستگاه کپی به یک اندازه برای کار شما ضرورت دارد.

یک کارمند اداری نیز به همان اندازه که از دستگاه کپی استفاده می‌کند به پرینتر هم نیاز خواهد داشت. شما می‌توانید به جای خرید دستگاه‌ها به طور مجزا و با هزینه زیاد، تنها با خرید دستگاه کپی چندکاره به تمام نیازهای خود پاسخ دهید.

دستگاه کپی چندکاره علاوه بر کپی کردن اسناد و اوراق، وظیفه پرینت و اسکن کردن را نیز بر عهده می‌گیرد. بنابراین نیازی به خرید مجزای هر یک از این دستگاه‌ها ندارید.

با تهیه یک دستگاه کپی چندکاره علاوه بر رفع نیازهای خود در هزینه نیز صرفه‌جویی کنید. دیگر نیازی نیست برای هر یک از این دستگاه‌ها پول بپردازید زیرا یک دستگاه کپی چند کاره نیاز شما را رفع می‌کند.

سعی کنید خرید خود را بر اساس حجم استفاده، رقم بزنید

در خرید دستگاه کپی حتماً به حجم نیاز خود دقت نمایید، بدون شک یک دستگاه کپی خانگی برای رفع نیازهای یک کافی نت کافی نیست چرا که حجم کار کافی نت بسیار بالاست و روزانه صدها بار از دستگاه کپی استفاده می‌شود.

عکس این موضوع هم صادق است، یعنی تهیه یک دستگاه کپی خانگی به هیچ وجه برای یک کافی نت یا حتی اداره مناسب نیست.

استفاده زیاد از چنین دستگاهی هم کیفیت کار را کاهش می‌دهد و هم سرعت را پایین می‌آورد. کُندبودن سرعت و کیفیت در محیط کاری کافی نت نارضایتی مشتریان را به همراه خواهد داشت.

از سوی دیگر به کارگیری یک دستگاه تجاری برای مصارف خانگی منطقی نیست زیرا پرهزینه است. برای چنین حجم کاری نیاز به دستگاه‌های کپی تجاری نیست.

یک دستگاه استاندارد ارزان نیز می‌تواند نیازهای خانگی را رفع کند. بنابراین استفاده از دستگاه کپی مناسب بسیار حائز اهمیت است.

قبل از خرید، سرعت دستگاه را بر حسب نیاز مورد بررسی قرار دهید

همان‌طور که در بخش بالا هم اشاره شد، سرعت دستگاه در جلب رضایت مشتری تاثیر بالایی دارد. خرید دستگاه کپی پرسرعت روند کار شما را بهبود می‌بخشد.

برای مثال شما می‌توانید پنجاه نسخه از یک سند اداری را با سرعت بیش‌تری تکثیر کنید، در این صورت قادر هستید زودتر به سایر کارها بپردازید و زمان زیادی را برای کپی کردن تلف نکنید.

برای همین سعی داشته باشید که دستگاهی با سرعت بالا خریداری نمایید، دستگاه‌های کپی از نظر سرعت به صورت زیر طبقه‌بندی می‌شوند که با توجه به این فهرست می‌توانید دستگاه مناسب را انتخاب کنید.

  • مصارف خانگی: در این دستگاه تعداد کپی در هر ماه زیر ۳۰۰۰ نسخه است یعنی در هر دقیقه، دستگاه ۲۰ نسخه کپی به شما تحویل می‌دهد.
  • حجم کاری کم: این دسته از دستگاه‌های کپی برای دفاتر کوچک مناسب هستند که تعداد کپی آن‌ها در ماه زیر ده هزار است، به تعبیر دیگر در هر دقیقه ۲۰ تا ۳۰ عدد نسخه نتایج عملکردشان است.
  • حجم کاری متوسط: این دستگاه‌ها قادرند که تا بیست هزار نسخه کپی در ماه بگیرند که سرعت عملکردشان۳۰ تا ۵۰ کپی در دقیقه است.
  • حجم کاری بالا: تا ۵۰ هزار کپی در ماه را می‌توانند پشتیبانی کنند. سرعت کار آن‌ها ۵۰ تا ۶۰ کپی در دقیقه است.
  • حجم کاری بیش‌تر: برای ۱۰۰ هزار نسخه کپی در ماه می‌توانید به خرید دستگاه کپی در این نوع اقدام کنید. این دستگاه ۶۰ تا ۸۰ نسخه کپی در دقیقه را پشتیبانی می‌کند. این دستگاه برای کافی‌نت‌ها بسیار مناسب است.
  • حجم کاری بسیار بالا: این دستگاه برای مراکز نشر خریداری می‌شود که به خاطر حجم بالای کار در این مراکز استفاده از چنین دستگاهی ضرورت دارد.
  • این دستگاه‌های کپی، در هر دقیقه تا ۸۰ برگه کپی در اختیار شما می‌گذارند که می‌توانید ماهانه تا ۲۰۰ هزار نسخه کپی را از این دستگاه‌ها مطالبه نمایید.

اندازه کاغذ مصرفی دستگاه از دیگر معیارهای خرید است

دستگاه‌های کپی معمولاً اندازه‌های مختلف کاغذ را پشتیبانی می‌کنند، برای مثال می‌توانید کپی خود را بر کاغذ A4 و بر کاغذ A3 پیاده کنید.

در خرید دستگاه کپی می‌توانید دستگاهی را تهیه نمایید که اندازه‌های مختلف را پشتیبانی کند. در این صورت قادر خواهید بود نسخه‌های کپی موردنظر خود را بر روی کاغذهایی با سایز مختلف قرار دهید. به خصوص اگر به صورت حرفه‌ای با این دستگاه سروکار دارید.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید فکس

رنگی یا سیاه و سفید بودن دستگاه حائز اهمیت است

دستگاه‌های کپی دو نوع هستند، برخی از آن‌ها اسناد شما را فقط در قالب رنگ سیاه و سفید آماده می‌کنند که این دستگاه‌ها معمولاً برای دفاتر کوچک و کار در خانه مناسب هستند.

بدون شک یک انتشاراتی بزرگ یا مرکز تبلیغاتی نمی‌تواند از این دستگاه بهره کافی را ببرد. نیاز این دفاتر به دستگاه کپی فراتر از رنگ سیاه و سفید است.

این مراکز باید به خرید دستگاه کپی رنگی روی بیاورند زیرا این دستگاه‌ها علاوه بر رنگ سیاه و سفید، مجهز به رنگ‌های متنوع دیگری نیز هستند.

شما می‌توانید به کمک این دستگاه، رنگ‌های دلخواه خود را بر روی کاغذ موردنظر کپی کنید.

همه نکات ذکر شده در این مقاله هنگام انتخاب دستگاه کپی مناسب اهمیت دارند. رعایت همه این نکات ممکن است سخت به نظر برسد، به همین دلیل در ادامه مطلب، ۲۳ دستگاه کپی باکیفیت و مناسب را برای شما آماده کرده‌ایم. این دستگاه‌های کپی امتحان خود را بارها پس داده و رضایت خریداران را جلب نموده‌اند. با کلیک روی تصویر و یا دکمه زیر هر محصول می‌توانید وارد سایت دیجی‌کالا شده و محصول را به صورت اینترنتی سفارش دهید.


دستگاه کپی شارپ مدل AR- 7024

دستگاه کپی شارپ مدل AR- 7024

مشخصات

  • وزن
    ۲۸۰۰ گرم
  • درگاه‌های ارتباطی
    USB-B
  • سرعت
    ۲۴ برگ در دقیقه
  • حافظه
    ۶۴MB
  • قابلیت‌های دستگاه
    قابلیت کپی
  • نوع چاپ
    تک رنگ
  • سایز کپی
    A3
  • سرعت کپی
    ۲۴ برگ در دقیقه صفحه در دقیقه
  • تعداد کپی متوالی
    ۹۹۹ برگ
  • دقت پرینت
    ۶۰۰×۶۰۰ dpi
  • زمان گرم شدن دستگاه
    ۲۵ ثانیه
  • زمان اولین کپی
    ۶.۴ ثانیه

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

در این مطلب از مجله خرید اینترنتی مینینیم با نکات مهم و اساسی هنگام خرید دستگاه کپی آشنا شدیم، با رعایت این نکات می‌توانید یک محصول مناسب، کیفی و به‌روز خریداری کرده و همیشه از کیفیت بالای آن بهره برده و از عملکرد آن اطمینان کامل داشته باشید.

در ادامه بخوانید: راهنمای خرید ترازو فروشگاهی

هر نوع سوال، پیشنهاد و یا انتقادی دارید، آن را در بخش دیدگاه‌های همین مطلب با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا