کالای دیجیتال

فکس: معرفی بهترین دستگاه‌های فکس با خرید اینترنتی

هنگام خرید انواع دستگاه فکس این نکات را رعایت کنید

دستگاه فکس که معادل فارسی آن دورنگار است، یک وسیله ارتباطی است که با استفاده از خطوط تلفن اطلاعات و نامه‌ها را ارسال و دریافت می‌کند. تا چندی پیش که وسایل ارتباطی به گستردگی امروز نبودند، از دستگاه فکس برای برقراری ارتباط استفاده می‌کردند.

با وجود پیشرفت تکنولوژی و توسعه ابزار ارتباطی، هنوز هم بسیاری از دفاتر و شرکت‌ها از دورنگار استفاده می‌کنند.

همان‌گونه که اشاره شد، خیلی از شرکت‌ها و ادارات از فکس برای برقراری ارتباط با تامین کنندگان، مشتریان و هم‌چنین سایر بخش‌های کسب و کار بهره‌برداری می‌کنند.

دستگاه‌های دورنگار کنونی نسبت به مدل‌های قدیمی خود تغییرات زیادی کرده‌اند. در واقع برخی از بهترین دستگاه‌های فکس چاپگرهای همه کاره‌ای هستند که نه تنها متون ارسال می‌کنند، بلکه می‌توانند اسناد را چاپ، اسکن و فتوکپی نمایند.

با خرید این دستگاه علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌های خود، می‌توانید استفاده مفیدی از فضای دفترتان نیز به عمل بیاورید.

اگر شما هم مثل بسیاری از مشتریان این محصول ارتباطی، قصد خرید فکس برای خانه یا محل کار خود را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که این مطلب از مجله اینترنتی مینینیم را تا انتها بخوانید و با بهترین مدل‌های دستگاه فکس آشنا شوید.

قبل از انتخاب و خرید فکس حتماً به این نکات توجه کنید

با وجود این‌که سال‌های زیادی از قدمت این دستگاه ارتباطی می‌گذرد، اما هنوز ویژگی‌های زیادی در آن وجود دارد که فکس را به محصولی محبوب و با کارایی بالا تبدیل کرده است.

قبل از خرید فکس یا هر دستگاه دیجیتال دیگری نیاز دارید که اطلاعاتی راجع‌به آن به دست آورید تا بتوانید بهترین مدل را انتخاب و از خرید خود پشیمان نشوید.

دستگاه دورنگار وسیله‌ای چند منظوره با قابلیت‌های متفاوت است که لازم است هنگام خرید با ظرفیت‌ها و توانی‌های آن آشنا شوید.

در ادامه بحث، فهرستی از نکات مهم و قابل توجه را برای‌تان لیست کرده‌ایم که می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین دستگاه فکس را خریداری نمایید.

سایز دستگاه فکس چقدر اهمیت دارد؟

یکی از مهم‌ترین نکات هنگام خرید فکس سایز و اندازه کاغذ است، این دستگاه‌ها از نظر نوع و اندازه کاغذ به چند دسته تقسیم می‌شوند.

رایج‌ترین نوع آن سایز کاغذ A4 است که اکثراً از آن استفاده می‌کنند. برخی دیگر از دستگاه‌های دورنگار فقط از امکان چاپ روی کاغذهای رولی برخوردارند.

بعضی دیگر قابلیت چاپ روی کاغذ با ابعاد خاص را داشته و علاوه بر کاغذ A4 روی کاغذهای کوچک‌تر مانند A5 نیز محتوا را چاپ می‌کنند.

بنابراین سعی کنید که محصول دیجیتال را بر اساس نوع مصرف کاغذتان انتخاب و تهیه نمایید.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید پرینتر سه بعدی

روی قابلیت برقراری تماس توسط دورنگار متمرکز شوید

برخی از مدل‌های دستگاه فکس امکان برقراری تماس تلفنی را دارند بنابراین اگر نیاز به برقراری تماس تلفنی با این دستگاه را دارید، می‌توانید دستگاه فکسی را خریداری کنید که از این قابلیت پشتیبانی نماید.

امکان کپی کردن از دیگر ملزومات دستگاه فکس به شمار می‌رود

تمام دستگاه‌های فکس دارای قابلیت کپی کردن به صورت سیاه و سفید هستند، اگر قرار است از این توانایی و ظرفیت استفاده زیادی داشته ‌باشید، می‌توانید مدل‌های لیزری این محصول را که نسبت به انواع دیگر آن کیفی‌تر است، به خدمت بگیرید.

توانایی اسکن کردن چهارمین پارامتر برای خرید فکس است

اگر دستگاه فکس این قابلیت را داشته‌ باشد که به کامپیوتر وصل شود، می‌توان از آن به عنوان اسکنر نیز استفاده کرد. تفاوتی که بین دستگاه‌های فکس در اسکن کردن وجود دارد شامل سرعت اسکن کردن، کیفیت اسکن و قابلیت اسکن سیاه و سفید یا رنگی است.

برخی دستگاه‌ها، اسکن را با سرعت زیادی انجام می‌دهند و در مقابل بعضی دیگر سرعت‌شان کُند است، فراموش نکنید که رزولوشن فایل اسکن شده نیز بسیار مهم است. پس هنگام خرید فکس به این نکته توجه داشته ‌باشید.

پرینت گرفتن یکی دیگر از فاکتورهای انتخاب دورنگار است

پرینت گرفتن به وسیله فکس همانند اسکن کردن، مستلزم اتصال به کامپیوتر است، در صورتی که دستگاه اسکن قابلیت وصل شدن به کامپیوتر را داشته‌ باشد، می‌توان از آن به عنوان پرینتر نیز استفاده کرد.

آیا داشتن حافظه برای فکس لازم است؟

قابلیت برخورداری از حافظه، به دستگاه این امکان را می‌دهد که اطلاعات ارسال شده تا مدت مشخصی در حافظه دستگاه باقی بماند و شما هر وقت که نیاز داشتید اقدام به چاپ آن کنید.

اگر شغل‌تان به گونه‌ای است که ممکن است در خارج از زمان اداری برای شما آمار و اطلاعت به وسیله دورنگار ارسال شود، ضرورت دارد که موقع خرید، توجه خود را به حافظه دستگاه معطوف نمایید.

سرعت دستگاه از دیگر عوامل تعیین کننده خرید است

این مورد نیز نکته بسیار قابل توجهی در خرید فکس به شمار می‌رود، سرعت در این کالا را به علامت KBPS نشان می‌دهند که به معنای این است که دستگاه در هر ثانیه چند کیلو بایت قابلیت ارسال دارد.

قاعدتاً هرچه سرعت دستگاه فکس بالاتر باشد، کارایی و عملکرد بهتری در ارسال و دریافت اطلاعات دارد، در نتیجه محصولی بهتر و مرغوب‌تر تلقی می‌گردد.

نگاهی تحلیلی به انواع دستگاه‌های فکس، خالی از لطف نیست

همان‌طور که در خلال بحث هم اشاره کردیم، دستگاه فکس در مدل‌های مختلف تولید و به بازار مصرف عرضه می‌شود که هر کدام از آن‌ها قابلیت و ویژگی متمایزی نسبت به دیگری دارند.

در مجموع دستگاه‌های فکس در سه نوع لیزری، حرارتی و کاربنی ساخته و پرداخته می‌شوند که هر کدام از آن‌ها دارای محاسن و گاهی معایب خاص خود هستند.

فکس حرارتی: دستگاه‌ فکس حرارتی ارزان‌ترین نوع این محصول است که در بازار به فروش می‌رسد و برای بهره‌برداری از آن، کاغذ حساس به گرما را به کار می‌گیرند.

نحوه عملکرد فکس حرارتی به این صورت است که در حین انتقال اطلاعات ورودی گرما ایجاد و جوهر روی کاغذ ذوب می‌شود.

هزینه مصرفی در این نوع دستگاه نسبت به انواع دیگر کم‌تر است، چرا که شما فقط به یک کاغذ حساس به گرما احتیاج دارید.

از معایب آن می‌توان به سرعت و کیفیت پایین آن اشاره کرد، قابل ذکر است که کیفیت کاغذ مصرفی در این دستگاه روی کیفیت دریافت اطلاعات آن تاثیر می‌گذارد.

بنابراین هنگام تهیه کاغذ حتماً از کیفیت آن مطمئن شوید، البته فکس حرارتی از خط تولید خارج شده است زیرا نوشته‌هایی که توسط این دستگاه‌ چاپ می‌شود پس از مدتی کم‌رنگ شده و دیگر قابل خواندن نیست.

دستگاه دورنگار کاربنی: طرز کار این دستگاه شبیه به فکس حرارتی است با این تفاوت که دیگر خبری از کاغذ حرارتی نیست و از کاربن در آن استفاده می‌شود.

در واقع کاربن نقش همان کاغذ حرارتی را ایفا می‌کند، نوع کاربنی که برای کار با این دستگاه نیاز دارید به مدل فکس بستگی دارد.

اگر قصد خرید دورنگار کاربنی دارید، سعی کنید محصولی را انتخاب نمایید که کاربن آن همیشه در بازار موجود باشد. می‌‌توان گفت که دستگاه فکس کاربنی در مقایسه با حرارتی سرعت و کیفیت بالاتری دارد.

اگر تعداد اطلاعات دریافتی شما از طریق فکس زیاد است، خرید فکس کاربنی را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم، چرا که مقرون به صرفه نیست.

از جمله مزایای دستگاه فکس کاربنی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابل اتصال به رایانه
  • داشتن گوشی تلفن
  • برخورداری از منشی تلفنی
  • امکان ضبط پیام در حافظه سیستم

دستگاه فکس لیزری: از فکس لیزری بیشتر برای مراکز و ادارات بزرگ بهره‌برداری می‌شود چون از کیفیت بهتری برخوردار است، در این نوع دستگاه‌ها برای چاپ از درام و تونر استفاده ‌می‌شود و دیگر خبری از کاغذ حرارتی یا کاربن نیست.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید پرینتر جوهرافشان

همین عامل سبب شده‌ است که نسبت به دیگر دستگاه‌ها از سرعت و کیفیت بالاتری برخوردار باشد.

همه نکات ذکر شده در این مقاله هنگام انتخاب ۰مناسب اهمیت دارند. رعایت همه این نکات ممکن است سخت به نظر برسد، به همین دلیل در ادامه مطلب، ۲۳ فکس دقیق، باکیفیت و مناسب را برای شما آماده کرده‌ایم. این فکس‌ها امتحان خود را بارها پس داده و رضایت خریداران را جلب نموده‌اند. با کلیک روی تصویر و یا دکمه زیر هر محصول می‌توانید وارد سایت دیجی‌کالا شده و محصول را به صورت اینترنتی سفارش دهید.


فکس پاناسونیک مدل KX-MB 2025

فکس پاناسونیک مدل KX-MB 2025

مشخصات

  • وزن
    ۱۲ گرم
  • سایر مشخصات
    دارای صفحه نمایش ۱۶ رقمی و دو خطی، تکنولوژی چاپ لیزری تک رنگ، دارای نرم افزار OCR، دارای درگاه USB به منظور اتصال به کامپیوتر، دارای اسکنر با قابلیت OCR، قابلیت کپی تا ۹۹ صفحه
  • تکنولوژی چاپ
    لیزری
  • سایز کاغذ
    Letter, Legal, A4
  • ظرفیت ورودی کاغذ
    ۲۵۰ برگ
  • رزولوشن فکس
    ۴۲۰x432x305
  • حافظه فکس
    ۳۲ MB برگ
  • سرعت مودم
    ۳۳.۶ Kbps
  • مصرف انرژی
    ۱۰۰۰W
  • نوع گوشی تلفن
    با سیم
  • ابعاد
    ۴۳۲x420x305

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

فکس کانن مدل i-SENSYS FAX-L170

فکس کانن مدل i-SENSYS FAX-L170

مشخصات

  • وزن
    ۸.۸ گرم
  • سایر مشخصات
    سه کاره(پرینت، کپی، فکس)، دارای LCD و ۵ خطی، پورت USB 2.0، طراحی مناسب و استاندارد
  • تکنولوژی چاپ
    لیزری
  • سایز کاغذ
    A4, B5, A5, LGL, LTR, STMT, EXE, OFFICIO, B-OFFICIO, M-OFFICIO, GLTR, GLGL, FLS, 16K, Postcard, Envelope: COM10, Monarch, C5, DL, Custom (Min. 76.2 x 127mm to Max. 216 x 356mm) ADF: A4, B5, A5, B6, Letter, Legal, Statement, Min. 127 x 139.7 mm to Max. 216 x 356 mm
  • ظرفیت ورودی کاغذ
    ۱۵۰ برگ
  • رزولوشن فکس
    ۲۰۰×۴۰۰
  • حافظه فکس
    ۵۱۲ برگ
  • سرعت مودم
    ۳۳.۶K bps Kbps
  • ظرفیت تغذیه اتوماتیک (ADF)
    ۳۰ برگ
  • نوع گوشی تلفن
    با سیم
  • ابعاد
    ۳۷۲x303x303
  • قابلیت‌های دستگاه
    قابلیت کپی

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

در این مطلب از مجله خرید اینترنتی مینینیم با نکات مهم و اساسی هنگام خرید فکس آشنا شدیم، با رعایت این نکات می‌توانید یک محصول مناسب، کیفی و به‌روز خریداری کرده و همیشه از کیفیت بالای آن بهره برده و از عملکرد آن اطمینان کامل داشته باشید.

در ادامه بخوانید: راهنمای خرید پرینتر لیزری

هر نوع سوال، پیشنهاد و یا انتقادی دارید، آن را در بخش دیدگاه‌های همین مطلب با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا