لوازم تحریر

برترین مدل‌های تخته رسم مهندسی و معمولی با خرید اینترنتی

هنگام خرید انواع تخته رسم این نکات را رعایت کنید

تخته رسم که به آن میز نقشه کشی، میز طراحی و میز معماری نیز گفته می‌شود، در شکل سنتی خود وسیله‌ای چند منظوره است که برای نقاشی، نوشتن، طراحی بر روی یک صفحه بزرگ، خواندن کتب‌ و دیگر نوشته‌های بزرگ و همین‌طور تهیه نقشه‌های دقیق فنی، مهندسی و معماری به کار می‌رود.

نگاهی به گذشته تخته رسم

در ابتدای دوره صنعتی شدن اروپا، تخته رسم یکی از ملزومات دفتر کار و اتاق افراد متمول جامعه تلقی می‌شد. هم‌زمان با اوج‌گیری انقلاب صنعتی مقوله طراحی و نقشه کشی به کاری تخصصی تبدیل شد.

بنابراین رفته‌رفته این محصول از کتاب‌خانه‌ها و دفاتر اشخاص مرفه خارج شد و مسیر خود را به سوی متخصصان حوزه طراحی و ترسیم تغییر داد.

امروزه در ساخت تخته رسم به جای استفاده از چوب‌های نفیس و گرانبها که بیشتر جنبه دکوری و اشرافی دارد، از پلاستیک و فلز کمک گرفته می‌شود.

و اما کاربرد فعلی تخته رسم مهندسی

امروزه در دنیای لوازم تحریر به تخته‌هایی که امکان ترسیم دقیق و یا نقشه کشی و رسم نمودار را با دقتی بالا در اختیار کاربر قرار می‌دهند، تخته رسم گفته می‌شود.

البته این امکان وجود دارد که برخی آن را تخته معماری یا اساساً میز نقشه کشی نیز تلقی نمایند. این نوع از میزها دارای حاشیه‌ای ریلی به منظور حرکت راحت و دقیق ابزارهای اندازه‌گیری همچون: خط کش تی، گونیا، نقاله و … می‌باشند.

اصولاً برای خرید انواع لوازم تحریر به ویژه تخته رسم که وسیله‌ای کاربردی و مهم است، بایستی معیارهایی را به عنوان انتخاب برتر در نظر گرفت و بر اساس آن‌ها اقدام به تهیه این ابزار نمود.

برای نیل به این هدف توصیه می‌کنیم مانند همیشه با مجله اینترنتی مینینیم در مطلب پیش‌رو همراه باشید تا یافته‌های خود در زمینه تخته رسم را با کمال میل با شما به اشتراک بگذاریم.

و اما نکات مهم و اساسی هنگام انتخاب و خرید تخته رسم

ابعاد و وزن تخته رسم: اولین چیزی که هنگام خرید تخته رسم باید به خاطر داشته باشید بررسی ابعاد و وزن آن می‌باشد، برای این منظور توصیه می‌کنیم حتماً با توجه به ابعاد کاغذی که بر روی آن نقشه کشی یا ترسیم نمودار و … را خواهید داشت، عمل نمایید و یک تخته با ابعادی متناسب با کاغذ مصرفی‌تان انتخاب نمایید.

در خصوص وزن این تخته‌های تحریری نیز بهتر است به دنبال خرید مدل‌هایی باشید که نه آنقدر سبک باشند که به راحتی تعادلشان بر هم بخورد و نه آنقدر سنگین باشند که جا به جا کردن آن‌ها خصوصاً برای قشر دانشجو از دانشگاه تا خانه و یا خوابگاه سخت باشد.

برخورداری تخته مهندسی از پایه: نکته دوم برای انتخاب تخته رسم توجه به وجود پایه یا عدم وجود آن بر روی محصول است، در واقع این خودِ شما هستید که باید تشخیص دهید یک تخته رسم پایه‌دار یا بدون پایه راستِ کارتان است، طوری که محصول بتواند به راحتی مورد استفاده قرار گیرید و نیازتان را برآورده نماید.

با این وصف اگر در دستور کار خرید خود مدل پایه‌دار را لحاظ کرده‌اید، بهتر است به ارتفاع پایه‌های تخته و اتصال ایمن آن به بدنه محصول و هم‌چنین قابلیت تنظیم زاویه قرار گیری تخته بر روی پایه‌ها نیز توجه ویژه داشته باشید.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید مداد رنگی

ویژگی‌های جانبی تخته معماری: برای انتخاب و خرید تخته رسم در کنار توجه به معیارهای مربوط به اندازه، وزن و پایه‌های محصول، باید به نکات مهم دیگری نیز توجه داشته باشید.

از مهمترین آن‌ها می‌توان به قابلیت سازگاری محصول با سایز کاغذ، وجود گیره نگهدارنده کاغذ و همین‌طور توان حرکت خط کش در کناره‌های تخته اشاره کرد.

علاوه بر موارد فوق بهتر است تخته رسم منتخب شما از امکان قفل مکانیکی و یا دستی برای تثبیت اندازه‌ها بر روی تخته و ابعاد درجه بندی شده برای دستیابی هرچه راحت‌تر به مرکز کاغذ و دیگر مختصات لازم بر روی آن نیز برخوردار باشد.

عوامل موثر در قیمت تخته: در واقع قیمت تخته رسم منتخب شما بر اساس فاکتورهای گفته شده در این مبحث تعیین و مشخص می‌شود، البته در کنار همه مولفه‌های بیان شده در وصف یک تخته برتر، لازم است به رنگ پس زمینه محصول نیز توجه داشته باشید.

زیرا این دسته از تخته‌های ترسیم در دو مدل با رنگ پس زمینه شیری و یا رنگ پس زمینه سفید به بازار عرضه و به فروش می‌رسند.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید ماشین حساب مهندسی

همه نکات ذکر شده در این مقاله هنگام انتخاب تخته رسم مناسب اهمیت دارند. رعایت همه این نکات ممکن است سخت به نظر برسد، به همین دلیل در ادامه مطلب، ۲۴ تخته رسم عالی، ایده‌آل، کیفی و با تمام استاندارهای به روز را برای شما آماده کرده‌ایم. این تخته های معماری امتحان خود را بارها پس داده و رضایت خریداران را جلب نموده‌اند. با کلیک روی تصویر و یا دکمه زیر هر محصول می‌توانید وارد سایت دیجی‌کالا شده و محصول را به صورت اینترنتی سفارش دهید.


تخته رسم فابل مدل Profil – سایز A3

تخته رسم فابل مدل Profil - سایز A3

مشخصات

  • ابعاد
    ۳۶۵ × ۵۰۰ میلی‌متر
  • وزن
    ۹۰۰ گرم
  • سایر توضیحات
    – دارای ریل راهنمای حرکت – دارای گیره‌ی مغناطیسی کاغذ با شیار، برای حصول اطمینان از قرار گرفتن کاغذ در مرکز، با گیره‌ی اضافی کاغذ در گوشه‌ی کار – دارای خط‌کش L مانند، برای استفاده‌ی حداکثری از قسمت فوقانی خط‌کش، با قابلیت خط‌کشی دقیق در تمام قسمت بالا و حتی پایین‌ترین قسمت نقشه‌کشی، بدون بالا آوردن خط‌کش – مجهز به مکانیزم قفل به‌صورت دکمه‌ی فشاری، برای حرکت دادن و ثابت نگه‌داشت خط‌کش – دارای قفل ثانویه با عملکرد آزاد – با نقاله به همراه مقیاس در دو جهت – دارای مقیاس با واحد درست، برای نقشه‌کشی و تنظیم سریعه و دقیق پرگار – دارای درجه‌بندی با علائم مخصوص در مرکز و گوشه‌ها – با پایه‌ی زاویه دهنده قابل جدا شدن – به همراه یک گونیای نقشه‌کشی

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

تخته رسم فابل مدل Mobile – سایز A3

تخته رسم فابل مدل Mobile - سایز A3

مشخصات

  • ابعاد
    ۳۴۵ × ۴۷۱ میلی‌متر
  • وزن
    ۶۴۶ گرم
  • سایز کاغذ قابل پشتیبانی
    A3
  • سایر توضیحات
    – دارای ریل راهنمای حرکت – دارای اهرم قفل‌کن دستی – با پیچ قفل‌کن در زوایای دلخواه – با امکان نگه‌داری خودکار – دارای خط‌کش T مانند، برای استفاده‌ی حداکثری از قسمت فوقانی خط‌کش، با قابلیت خط‌کشی دقیق در تمام قسمت بالا و حتی پایین‌ترین قسمت نقشه‌کشی، بدون بالا آوردن خط‌کش – مجهز به مکانیزم قفل به‌صورت دکمه‌ی فشاری، برای حرکت دادن و ثابت نگه‌داشت خط‌کش – دارای مقیاس با واحد درست، برای نقشه‌کشی و تنظیم سریع و دقیق پرگار – دارای درجه‌بندی با علائم مخصوص در مرکز و گوشه‌ها

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

تخته رسم فابل مدل TZ-Standard – سایز A3

تخته رسم فابل مدل TZ-Standard - سایز A3

مشخصات

  • ابعاد
    ۵۰۵×۳۶۲ میلی‌متر
  • وزن
    ۸۳۰ گرم
  • سایز کاغذ قابل پشتیبانی
    A3
  • سایر توضیحات
    – با هد نقشه‌کشی مخصوص – دارای ریل راهنمای حرکت – محدوده چرخش: ۱۵۰ درجه – دارای قفل خودکار در هر ۱۵ درجه – با پنجره‌ی دیدن زاویه هنگام تنظیم – دارای اهرم قفل‌کن دستی – با پیچ قفل‌کن در زوایای دلخواه – با امکان نگه‌داری خودکار – دارای خط‌کش L مانند، برای استفاده‌ی حداکثری از قسمت فوقانی خط‌کش، با قابلیت خط‌کشی دقیق در تمام قسمت بالا و حتی پایین‌ترین قسمت نقشه‌کشی، بدون بالا آوردن خط‌کش – مجهز به مکانیزم قفل به‌صورت دکمه‌ی فشاری، برای حرکت دادن و ثابت نگه‌داشت خط‌کش – دارای قفل ثانویه با عملکرد آزاد – با نقاله به همراه مقیاس در دو جهت – دارای مقیاس با واحد درست، برای نقشه‌کشی و تنظیم سریعه و دقیق پرگار – دارای درجه‌بندی با علائم مخصوص در مرکز و گوشه‌ها

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

تخته رسم فابل مدل First Class – سایز A3

تخته رسم فابل مدل First Class - سایز A3

مشخصات

  • ابعاد
    ۲۸۰×۴۰۰ میلی‌متر
  • وزن
    ۱۰۰۰ گرم
  • سایز کاغذ قابل پشتیبانی
    A3
  • اقلام همراه
    – دارای پایه های زاویه دهنده- دارای یک عدد گونیای ساده با نصب سریع- دارای یک عدد گونیای نقشه کشی- دارای یک عدد هد نقشه کشی
  • سایر توضیحات
    – دارای مقیاس با واحد درست، برای نقشه‌کشی و تنظیم سریعه و دقیق پرگار- دارای قفل ثانویه با عملکرد آزاد- دارای نقاله به همراه مقیاس زاویه در دو جهت- دارای گیره‌ی مغناطیسی کاغذ با شیار، برای حصول اطمینان از قرار گرفتن کاغذ در مرکز، با گیره‌ی اضافی کاغذ در گوشه‌ی کار- مجهز به مکانیزم قفل با قابلیت بالا به‌ صورت دکمه‌ی فشاری ، برای حرکت دادن و ثابت نگه‌داشت خط‌کش- دارای خط‌کش L مانند، برای استفاده‌ی حداکثری از قسمت فوقانی خط‌کش، با قابلیت خط‌کشی دقیق در تمام قسمت بالا و حتی پایین‌ترین قسمت نقشه‌کشی، بدون بالا آوردن خط‌کش- دارای ریل راهنمای حرکت با روغن کاری دائمی جهت حرکت یکنواخت خط کش- دارای مقیاس با علائم مخصوص جهت مرکز و گوشه های کاغذ

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

تخته رسم فابل مدل NT33787

تخته رسم فابل مدل NT33787

مشخصات

  • ابعاد
    ۵۰۰x360x10 میلی‌متر
  • وزن
    ۸۳۰ گرم
  • سایز کاغذ قابل پشتیبانی
    A3
  • سایر توضیحات
    با هد نقشه‌کشی مخصوص – دارای ریل راهنمای حرکت – محدوده چرخش: ۱۵۰ درجه – دارای قفل خودکار در هر ۱۵ درجه – با پنجره‌ی دیدن زاویه هنگام تنظیم – دارای اهرم قفل‌کن دستی – با پیچ قفل‌کن در زوایای دلخواه – با امکان نگه‌داری خودکار – دارای خط‌کش L مانند، برای استفاده‌ی حداکثری از قسمت فوقانی خط‌کش، با قابلیت خط‌کشی دقیق در تمام قسمت بالا و حتی پایین‌ترین قسمت نقشه‌کشی، بدون بالا آوردن خط‌کش – مجهز به مکانیزم قفل به‌صورت دکمه‌ی فشاری، برای حرکت دادن و ثابت نگه‌داشت خط‌کش – دارای قفل ثانویه با عملکرد آزاد – با نقاله به همراه مقیاس در دو جهت – دارای مقیاس با واحد درست، برای نقشه‌کشی و تنظیم سریعه و دقیق پرگار – دارای درجه‌بندی با علائم مخصوص در مرکز و گوشه‌ها

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

تخته رسم فابل مدل Profil A3 کد ۹۳۷۸۷

تخته رسم فابل مدل Profil A3 کد 93787

مشخصات

  • ابعاد
    ۵۱۰x370x40 میلی‌متر
  • وزن
    ۲۰۰۰ گرم
  • سایز کاغذ قابل پشتیبانی
    A3

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

تخته رسم تیبل مدل پروفیل سایز A3

تخته رسم تیبل مدل پروفیل سایز A3

مشخصات

  • ابعاد:
    ۵۱۰*۳۷۰*۱۰ میلی‌متر
  • وزن
    ۱۰۰۰ گرم
  • سایز کاغذ قابل پشتیبانی
    A3
  • اقلام همراه
    نقاله و گونیا (دو در یک)
  • سایر توضیحات
    دارای ریل راهنمای حرکتدارای گیره‌ی مغناطیسی کاغذ با شیار، برای حصول اطمینان از قرار گرفتن کاغذ در مرکز، با گیره‌ اضافی کاغذ در گوشه‌ کاردارای خط‌کش L مانند، برای استفاده‌ حداکثری از قسمت فوقانی خط‌کش، با قابلیت خط‌کشی دقیق در تمام قسمت بالا و حتی پایین‌ترین قسمت نقشه‌کشی

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

تخته رسم ایده مان کد T01 سایز ۴۵×۳۵ سانتی متر

تخته رسم ایده مان کد T01 سایز 45x35 سانتی متر

مشخصات

  • ابعاد
    ۴۵۰x350x120 میلی‌متر
  • وزن
    ۳۳۰۰ گرم
  • سایز کاغذ قابل پشتیبانی
    A4
  • اقلام همراه
    – یک عدد گونیای نقاله دار ۴۵ درجه- یک عدد گونیای ۳۰-۶۰
  • سایر توضیحات
    – ساخته شده از MDF- ساخت ایران – دارای خط کش قفل دار متحرک، یک عدد گونیای نقاله دار ۴۵ درجه، یک عدد گونیای ۳۰-۶۰، گیره ی نگهدارنده ی کاغذ، محفظه ی نگهدارنده ابزار و کاغذ- قابلیت تغییر زاویه ی قرار گیری صفحه طراحی

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

تخته رسم کالج مدل TZ150 – سایز A3

تخته رسم کالج مدل TZ150 - سایز A3

مشخصات

  • ابعاد
    ۴۹۰x360x50 میلی‌متر
  • وزن
    ۱۰۰۰ گرم
  • سایز کاغذ قابل پشتیبانی
    A3
  • اقلام همراه
  • سایر توضیحات
    – دارای ریل راهنمای حرکت- دارای اهرم قفل‌کن دستی- با پیچ قفل‌کن در زوایای دلخواه- دارای خط‌کش T مانند، برای استفاده‌ی حداکثری از قسمت فوقانی خط‌کش، با قابلیت خط‌کشی دقیق در تمام قسمت بالا و حتی پایین‌ترین قسمت نقشه‌کشی، بدون بالا آوردن خط‌کش- مجهز به مکانیزم قفل به‌صورت دکمه‌ی فشاری، برای حرکت دادن و ثابت نگه‌داشتk خط‌کش- دارای درجه‌بندی با علائم مخصوص در مرکز و گوشه‌ها

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

در این مطلب از مجله خرید اینترنتی مینینیم با نکات مهم و اساسی هنگام خرید میز نقشه کشی آشنا شدید، با رعایت این نکات می‌توانید یک تخه رسم مناسب، زیبا، کاربردی و به‌روز را خریداری کرده و با خیالی آسوده اقدام به انجام کارهای ترسیم و نقشه کشی خود نموده و از ضریب دقت بالا و عملکرد مناسبش لذت ببرید.

در ادامه بخوانید: راهنمای خرید خودنویس

هر نوع سوال، پیشنهاد و یا انتقادی دارید، آن را در بخش دیدگاه‌های همین مطلب با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا