لوازم جانبی خودرو

سیم بکسل: معرفی بهترین سیم‌ها و تسمه بکسل با خرید اینترنتی

هنگام خرید سیم بکسل این نکات را رعایت کنید

سیم بکسل یک کابل محکم، مقاوم و دارای استحکام بالا در برابر پارگی است که می‌توان از آن هم برای بکسل کردن خودروهای خراب و مانده در کنار خیابان و جاده استفاده نمود و هم با توجه به ظرفیت تحمل باری که دارد در زمینه‌های جرثقیلی، آسانسوری و … از آن بهره گیری نمود.

برای خرید سیم بکسل شما عزیزان بهتر است با یکسری موارد مهم و حائز اهمیت آشنا شوید تا اگر روزی به دنبال خرید سیم بکسلی مناسب برای خودروی و یا زمینه شغلی خود بودید، بدانید که باید به سراغ خرید چه مدل کابلی بروید.

برای این منظور پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مطلب با مینینیم همراه باشید.

نگاهی به ساختار سیم بکسل

سیم بکسل (Towing wire) در واقع یک طناب عمدتاً از جنس فولاد است که شامل سیم، لایه سیم و مغزی می‌باشد و از الیاف فولادی تهیه می‌گردد.

این الیاف به شکل مارپیچ به هم تابیده شده و یک طناب را تشکیل می‌دهند. تعدادی از این طناب‌ها به صورت مارپیچ در کنار یکدیگر به دور یک مغزی تابیده می‌شوند و طناب قطورتری را ایجاد می‌کنند.

سیم‌های بکسل بر اساس نوع کاربرد و محیط استفاده از جنس فولاد و استیل ساخته و شامل سیم بکسل آسانسور، جرثقیل، حفاری، افشان، گالوانیزه، معمولی، مهارتی، اسنتلس استیل و … می‌شوند.

انواع سیم بکسل از نظر بافت

سیم بکسل با بافت فیلر Filler: قطر مفتول سیم‌های بکسل با بافت فیلر در تمام ردیف‌ها هم‌اندازه است و فضای خالی بین مفتول‌های هر ردیف با مفتول‌های نازک پر می‌شود. افزایش سایش و انعطاف مشخصه بارز سیم بکسل با بافت فیلر می‌باشد.

سیم بکسل سیل Seal: میزان قطر مفتول خارجی طناب‌های فولادی با بافت سیل، از قطر مفتول خارجی آن‌ها بیشتر است که این ویژگی افزایش مقاومت سایش سیم بکسل را به همراه دارد. مفتول‌هایی که در پیرامون مفتول اصلی قرار دارند، از نظر تعداد یکسان هستند.

بافت استاندارد: در سیم بکسل با بافت Standard مفتول‌ها در تمام رشته‌های طنابی از قطر یکسانی برخوردارند. انعطاف پذیری بالا و کاربرد زیاد از خصوصیات این مدل سیم بکسل‌هاست.

سیم بکسل با بافت Warrington: در سیم بکسل مدل وارینگتون، مفتول‌ها به شکل یک در میان و با قطر نازک و ضخیم در سطح بیرونی قرار دارند که این شکل چینش میزان منعطف بودنِ بافت وارینگتون را در مقایسه با نوع سیل بیشتر می‌کند.

بررسی سیم بکسل از نظر تاب و چرخش

طناب یک طرفه: همان‌گونه که از نام این نوع سیم بکسل هم مشخص است، مسیر چرخش کلاف و رشته‌های طناب در آن به یک سمت می‌باشد.

سیم بکسل دو طرفه: در این نوع سیم که به صلیبی هم مشهور است، رشته‌ها و کلاف در دو جهت متفاوت می‌چرخند.

سیم ترکیبی: در کابل ترکیبی دو طرفه، جهت پیچیدنِ کلاف و رشته‌ها مخالف هم است ولی کلاف‌ها به صورت یک در میان به دور رشته‌ها و به سمت راست و چپ تابیده می‌شوند.

نکات مهم هنگام انتخاب و خرید سیم بکسل

قبل از هر چیزی زمینه استفاده از سیم بکسل را معین کنید

اولین موردی که هنگام خرید سیم بکسل باید به آن توجه دقیق داشته باشید، تناسب نوع آن با زمینه کاری‌تان است.

برای این منظور بهتر است مشخص کنید که قرار است از این نوع کابل‌ها تنها برای بکسل کردن و کشیدن خودرو و اجسام سنگین به صورت افقی استفاده کنید و یا این‌که در نظر دارید از آن‌ها در صنایع بالابرها همچون: تاورکرین‌ها، جرثقیل‌ها، آسانسورها و … بهره‌برداری نمایید.

توجه به طول و قطر سیم بکسل فوق‌العاده مهم است

نکته دومی که در انتخاب سیم بکسل بسیار مهم و حائز اهمیت است، نگاه ویژه به طول و قطر آن می‌باشد.

در خصوص طول بهتر است ابتدا اندازه دو کارابین و یا دو حلقه اتصالی که به دو سر سیم متصل شده است را از طول کلی محصول کم کنید تا به اندازه واقعی آن دست پیدا نمایید.

در مورد قطر محصول هم لازم است بدانید که کابل‌های بکسل قطور، از مقاومت مطلوب‌تری در برابر ساییده و خُرد شدن برخوردار هستند.

این در حالی است که سیم هایی با قطر کم‌تر به دلیل بالا بودن میزان انعطاف پذیری‌شان از مقاومت بالاتری در مقابل فرسودگی برخوردارند. بد نیست بدانید که قطر کابل‌های بکسل برحسب اینچ و یا میلی متر بیان می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید کابل اتصال باتری خودرو

این‌که سیم بکسل شما روکش‌دار باشد یا نه، مهم است

سومین عامل تعیین کننده در مورد انتخاب و خرید سیم بکسل که باید حتماً به آن توجه کنید، روکش‌دار بودن و یا نبودن سیم می‌باشد.

کابل‌های بکسلی برخوردار از روکش با این‌که دارای دوام بیشتری هستند اما نمی‌توان از آن‌ها در هر نوع زمینه مصرفی استفاده نمود!

به همین خاطر است که در ابتدای بحث عنوان کردیم که باید بر اساس نوع نیاز به دنبال خرید سیم بکسل مناسب باشید؛ از طرفی فراموش نکنید که مدل‌های روکش‌دار از توان بیشتری در برابر پوسیدگی و خرابی برخوردارند.

به ظرفیت کشش سیم بکسل منتخب خود توجه کنید

خیلی مهم است که کابل بکسل انتخابی شما از ظرفیت کششی مناسب و متناسبی با نوع زمینه کاری که در آن استفاده می‌شود، برخوردار باشد.

برای این منظور پیشنهاد می‌کنیم اگر در بحث کشیدن و بکسل کردن خودرو قرار است از آن استفاده کنید، دقت داشته باشید که ظرفیت کششی سیم به حدی باشد که وزن خودرویتان را به راحتی تحمل نماید.

تازه اگر نظر ما را می‌خواهید بهتر است که کابل بکسلی که می‌خرید از ظرفیت کششی کمی بیشتر از وزن خودروی شما نیز برخوردار باشد، این‌طوری دیگر خیال‌تان از جمیع جهات راحت خواهد بود.

مواردی که می‌توانند قیمت سیم بکسل را تعیین نمایند

آنچه که می‌تواند عامل تاثیرگذار بر قیمت محصول مورد بحث باشد، در این مبحث مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت.

حالا دیگر این شما هستید که باید متناسب با نوع کار و استفاده از سیم بکسل به دنبال خرید کالایی ایده‌آل و مفید فایده برای خودتان باشید.

به خاطر داشته باشید که خرید سیم بکسل از فروشگاه‌های معتبر و مراکز فروش اینترنتی صاحب نام و برند، خیال شما را از هر بابت راحت می‌کند زیرا این نوع فروشندگان محصولات شرکت‌های برند را همراه با ضمانت‌نامه عرضه می‌کنند.

بهتر است در هنگام انتخاب و خرید این دسته از کابل‌ها، حتماً به این مورد که قلاب‌های دو سر سیم‌تان از گیره برخوردار باشد، توجه نمایید.

راستی فراموش نکنید که اگر کابل بکسل مدنظرتان از یک کیف نگهدارنده مخصوص نیز برخوردار باشد، هم جا به جایی و حمل محصول را برای‌تان تسهیل می‌کند و هم از آن در برابر فشار اضافه، ضربه و … مواظبت به عمل می‌آورد.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید قفل کاپوت

همه نکات ذکر شده در این مقاله هنگام انتخاب سیم بکسل مناسب اهمیت دارند. رعایت همه این نکات ممکن است سخت به نظر برسد، به همین دلیل در ادامه مطلب، ۲۴ سیم بکسل محکم، مقاوم، باکیفیت و مناسب را برای شما آماده کرده‌ایم. این سیم ها امتحان خود را بارها پس داده و رضایت خریداران را جلب نموده‌اند. با کلیک روی تصویر و یا دکمه زیر هر محصول می‌توانید وارد سایت دیجی‌کالا شده و محصول را به صورت اینترنتی سفارش دهید.


انبر سیم بکسل مدل ۴۱۰mm

انبر سیم بکسل مدل 410mm

مشخصات

  • مناسب برای خودرو
    پژو ۲۰۰۸
  • روش استفاده
    مونتاژ : دو طرف سیم بکسل را به اندازه دلخواه از داخل قلاب ها رد کرده و توسط کرپی ها به خود سیم بکسل بست کنید و پیچ های کرپی را تا حد ممکن سفت نمایید .بکسل کردن : ۱- پیچ قلاب را با دست باز کنید پین را در بیاورید ۲- قلاب را از داخل حلقه رد کنید ۳ – پین را مجدد وارد قلاب کرده و با دست پیچ را سفت کنید ۴- این کار را در هر دو خودرو انجام دهید
  • اقلام همراه
    ۲ عدد کرپی۲ عدد قلاپ شگل پیچی
  • سایر توضیحات
    این پک به صورت حرفه ای عرضه می گردد و نسبت به بکسل های آماده بسیار باکیفیت و مقاوم است و تمامی قطعات ضد زنگ میباشد.. ما این بکسل را برای خودرو سواری و وانت و کامیونت پیشنهاد می دهیم اما کامیون های بزرگ را نیز میتوان بکسل کرد.

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

سیم بکسل مدل LK4_338

سیم بکسل مدل LK4_338

مشخصات

  • مناسب برای خودرو
    تمام خودروها
  • سایر توضیحات
    ضخامت ۸ میلی متراستقامت ۵۰۰۰ نیوتنطول ۳ مترروکش دار

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

سیم بکسل خودرو مدل ۸m1000k طول چهار متر

سیم بکسل خودرو مدل 8m1000k طول چهار متر

مشخصات

  • مناسب برای خودرو
    پژو پارس
  • روش استفاده
    سیم بکسل را از کاور نمدی بیرونن آورده و قلاب های ضامن دار را در محل اتصال بکسل خودرو قرار دهید کاور نمدی به صورت سفارشی برای این محصول دوخته شده تا در کمترین فضا جای بگیرد لطفا در هنگام جمع کردن سیم بکسل قسمت نرم چسب پارچه به سمت بیون رو قرار گیرد تا به راحتی داخل کاور وارد شود .
  • اقلام همراه
    کاور نمدی

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

سیم بکسل مدل ۲۵T

سیم بکسل مدل 25T

مشخصات

  • مناسب برای خودرو
    تمام خودروها
  • سایر توضیحات
    مناسب برای ماشین های سواری تا ۵ تن قطر ۸ میلیمتر طول ۳ متر

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

سیم بکسل خودرو مدل STN-ROKESHDAR-8MM طول ۳ متر

سیم بکسل خودرو مدل  STN-ROKESHDAR-8MM طول 3 متر

مشخصات

  • مناسب برای خودرو
    تمام خودروها
  • اقلام همراه
    کیف
  • سایر توضیحات
    – سیم بکسل مدل STN-ROKESHDAR-8MM- تحمل وزن : ۳ تن ( وانت و سواری ) – دارای روکش شفاف برای جلوگیری از خط و خش شدن بدنه خودرو – قطر سیم بکسل : ۸ میلی متر بسیار مستحکم و مقاوم – طول کابل : ۳ متر با دو قلاب (۳۰۰ سانتیمتر ) – دارای قلاب فولادی قفل دار در هر دو سر سیم – دارای کیف اختصاصی برای راحتی حمل و نقل – وزن : ۸۰۰ گرم

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

سیم بکسل خودرو مدل btools طول ۳ متر

سیم بکسل خودرو مدل btools طول 3 متر

مشخصات

  • مناسب برای خودرو
    تمام خودروها

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

سیم بکسل خودرو مدا آفرود ۱۰m4000k

سیم بکسل خودرو مدا آفرود 10m4000k

مشخصات

  • مناسب برای خودرو
    پژو ۲۰۰۸
  • روش استفاده
    سیم بکسل را از کاور نمدی بیرون آورده و قلاب های ضامن دار را در محل اتصال بکسل خودرو قرار دهید کاور نمدی به صورت سفارشی برای این محصول دوخته شده تا در کمترین فضا جای بگیرد لطفا در هنگام جمع کردن سیم بکسل قسمت نرم چسب پارچه به سمت بیرون رو قرار گیرد تا به راحتی داخل کاور وارد شود .
  • اقلام همراه
    کاور نمدی
  • سایر توضیحات
    طول این محصول از نوک قلاب دقیقا ۴ متر میباشد . این محصول در نهایت استحکام و اطمینان با سیم سایز ۱۰ گالوانیزه و قلاب های بسیار باکیفیت مشکی سنگین ساخته شده .گوشواره ها از بهترین و قدرتمند ترین نمونه موجود میباشد . کرپی ها یا همان بست ها به صورت دوبل و از نمونه درجه یک فولادی استفاده شده است.

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

سیم بکسل مدل G3 طول ۲۰ متری

سیم بکسل مدل G3 طول 20 متری

مشخصات

  • سایر توضیحات
    سایز ۳گالوانیزه

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

سیم بکسل مدل G8

سیم بکسل مدل G8

مشخصات

  • مناسب برای خودرو
    تمام خودروها
  • سایر توضیحات
    سیم بکسل گالوانیزه سایز ۸

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

سیم بکسل خودرو مدل BL 2 کد ۲ طول ۸ متر

سیم بکسل خودرو مدل BL 2 کد 2 طول 8 متر

مشخصات

  • مناسب برای خودرو
    تمام خودروها

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

سیم بکسل مدل روکش دار ROK-3 طول ۳۰ متر

سیم بکسل مدل روکش دار ROK-3 طول 30 متر

مشخصات

  • سایر توضیحات
    سیم بکسل روکش دار سایز ۳

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

سیم بکسل مدل داگ کد YP-03M

 سیم بکسل مدل داگ کد YP-03M

مشخصات

  • مناسب برای خودرو
    تمام خودروها
  • سایر توضیحات
    – سیم بکسل مدل داگ- دارای قلاب‌های قفل دار- دارای کیف برزنت مقاوم برای حمل و نقل اسان- ظرفیت کشش ۳ تن- طول سیم ۳.۵ متر- قطر سیم ۸ میلیمتر روکش دار

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

سیم بکسل خودرو مدل کمل کد YP-280CM طول ۲.۸ متر

سیم بکسل خودرو مدل کمل کد YP-280CM طول 2.8 متر

مشخصات

  • مناسب برای خودرو
    تمام خودروها
  • سایر توضیحات
    – سیم بکسل مدل کمل- تحمل وزن : ۳ تن- قطر سیم بکسل : ۸ میلی متر بسیار مستحکم و مقاوم- طول کابل : ۲.۸۰ متر با دو قلاب- دارای قلاب فولادی قفل دار در هر دو سر سیم- دارای کیف اختصاصی برای راحتی حمل و نقل

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

سیم بکسل خودرو مدل ROKESHDAR-10MM طول ۲.۶۰ متر

سیم بکسل خودرو مدل ROKESHDAR-10MM طول 2.60 متر

مشخصات

  • مناسب برای خودرو
    تمام خودروها
  • اقلام همراه
    کیف برزنت مقاوم برای حمل و نقل اسان
  • سایر توضیحات
    – سیم بکسل مدل -DRIM ROKESHDAR-10MM – تحمل وزن : ۳ تن ( وانت و سواری ) – دارای روکش شفاف برای جلوگیری از خط و خش شدن بدنه خودرو – قطر سیم بکسل : ۱۰ میلی متر بسیار مستحکم و مقاوم – طول کابل : ۲.۶۰ متر با دو قلاب بزرگ – دارای قلاب فولادی قفل دار در هر دو سر سیم – دارای کیف اختصاصی برای راحتی حمل و نقل – وزن : ۱۳۰۰ گرم

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

سیم بکسل مدل G3 طول ۵ متری

 سیم بکسل مدل G3 طول 5 متری

مشخصات

  • سایر توضیحات
    سیم بکسلسایز ۳ گالوانیزه

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

سیم بکسل خودرو مدل btools طول ۴ متر

سیم بکسل خودرو مدل btools طول 4 متر

مشخصات

  • مناسب برای خودرو
    تمام خودروها

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

سیم بکسل مدل کوییک کد YP-ROKESHDAR-8MM طول ۳ متر

سیم بکسل مدل کوییک کد YP-ROKESHDAR-8MM طول 3 متر

مشخصات

  • مناسب برای خودرو
    وانت آریسان
  • سایر توضیحات
    – سیم بکسل مدل کوییک- تحمل وزن : ۳ تن و ۲۰۰ کیلوگرم ( وانت و سواری )- دارای روکش برای جلوگیری از خط و خش شدن بدنه خودرو- قطر سیم بکسل : ۸ میلی متر بسیار مستحکم و مقاوم- طول کابل :۳ متر – دارای شگل فلزی پیچی بسیار مستحکم در هر دو سر سیم برای راحتی اتصال به خودرو- وزن : ۵۲۰ گرم

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

سیم بکسل خودرو مدل بلک بول کد YPK-6MM طول ۳.۲۳ متر

 سیم بکسل خودرو مدل بلک بول کد YPK-6MM طول 3.23 متر

مشخصات

  • مناسب برای خودرو
    خودروهای سواری
  • سایر توضیحات
    – سیم بکسل مدل بلک بول- تحمل وزن : ۳.۵ تن- قطر سیم بکسل : ۶ میلی متر بسیار مستحکم و مقاوم- طول کابل : ۳.۲۳ متر با دو قلاب ( ۳۲۳ سانتیمتر )- دارای قلاب فولادی قفل دار در هر دو سر سیم- دارای کیف اختصاصی برای راحتی حمل و نقل- وزن : ۶۰۰ گرم

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

سیم بکسل خودرو مدل روکشدار R8 کد ۰۰۲۰ طول ۱۰۰ متر

سیم بکسل خودرو مدل روکشدار R8 کد 0020 طول 100 متر

مشخصات

  • مناسب برای خودرو
    پراید
  • سایر توضیحات
    سیم بکسل سایز ۸ می باشد .

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

سیم بکسل خودرو مدل ۳m

سیم بکسل خودرو مدل 3m

مشخصات

  • مناسب برای خودرو
    تمام خودروها
  • سایر توضیحات
    – قطر سیم بکسل: ۱ سانتی‌متر- طول: ۳ متر- قابلیت تحمل ۵۰۰۰ کیلوگرم- مجهز به قلاب فلزی در دو سر سیم بکسل- وزن: ۷۵۰ گرم- مناسب برای تمام خودروهای سواری

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

سیم بکسل مدل روکش دار ROK3 سایز ۳ طول ۵۰ متر

سیم بکسل مدل روکش دار ROK3 سایز 3 طول 50 متر

مشخصات

  • سایر توضیحات
    سیم بکسل روکش دار سایز ۳

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

سیم بکسل خودرو مدل ۶MM طول ۲.۹۰ متر

سیم بکسل خودرو مدل 6MM طول 2.90 متر

مشخصات

  • مناسب برای خودرو
    پژو ۲۰۰۸
  • سایر توضیحات
    قطر سیم بکسل : ۶ میلی متر بسیار مستحکم و مقاوم – طول کابل : ۲.۹۰متر با دو قلاب – دارای قلاب فولادی قفل دار در هر دو سر سیم- وزن : ۶۰۰ گرم-ضخامت بدون روکش ۶ میلیمتر-ضخامت با روکش ۸ میلیمتر-مناسب انواع خودرو سواری

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

سیم بکسل مدل hgt6

سیم بکسل مدل hgt6

مشخصات

  • مناسب برای خودرو
    پژو ۲۰۰۸

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

در این مطلب از مجله خرید اینترنتی مینینیم با نکات مهم و اساسی هنگام خرید کابل بکسل آشنا شدیم، با رعایت این نکات می‌توانید یک محصول مناسب، ایمن، با استحکام و مقاومت بالا و به‌روز خریداری کرده و همیشه از کیفیت و ضریب امنیتی بالای آن بهره برده و از عملکردش نیز اطمینان کامل داشته باشید.

در ادامه بخوانید: راهنمای خرید تیغه برف پاک کن

هر نوع سوال، پیشنهاد و یا انتقادی دارید، آن را در بخش دیدگاه‌های همین مطلب با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا