لوازم ورزشی

نیمکت مدرج بدنسازی: راهنمای خرید نیمکت مدرج با خرید اینترنتی

هنگام خرید نیمکت مدرج بدنسازی این نکات را رعایت کنید

بدن‌سازی، پرورش اندام، زیبایی اندام، فیت‌نس و ( Bodybuilding) نام‌هایی هستند که یک مفهوم دارند، یعنی ورزش و فعالیتی که طی آن فرد ورزشکار با انجام تمرینات مختلف قدرتی و استقامتی اقدام به پرورش و تقویت عضلات خود می‌‌نماید.

البته شرط بازدهی و نتیجه‌گیری از این کار، تغذیه مناسب، خواب و استراحت کافی است تا بدن‌ساز بتواند صاحب اندامی حجیم، خطی و متناسب شود.

گذری بر تاریخ بدن‌سازی در جهان

در اواخر قرن نوزدهم میلادی یک جریان فکری با الهام از اساطیر یونانی که در آن زیبایی، تناسب اندام و پرورش عضلات عاملی برای تحسین و تمجید انسان محسوب می‌شد، به وجود آمد.

این عامل موجب شد که آرام آرام و در یک روند صعودی و روبه رشد، بلند کردن سنگ جای خود را به ورزش‌های نوینی مانند وزنه برداری بدهد. این پروسه باعث شد که بدن‌سازی به صورت امروزی به عنوان یک ورزش قدرتی و با نتایج باور نکردنی پا به عرصه رقابت‌ها بگذارد.

در عصر حاضر شاهد هستیم که ورزش پرورش اندام در بین آحاد جوامع مختلف دنیا به یک فعالیت بدنی پرطرفدار تبدیل شده است، طوری که مردان و زنان زیادی به سوی آن اقبال پیدا کرده‌اند.

مانند همه ورزش‌های تخصصی، بدن‌سازی هم به یک‌سری لوازم و ابزار خاص نیاز دارد. یکی از آن‌ها نیمکت مدرج است که قصد داریم در این مقاله به معرفی آن بپردازیم.

آشنایی با نیمکت مدرج بدن‌سازی

فرقی نمی‌کند صاحب یک باشگاه بدن‌سازی باشید و یا بخواهید در خانه خود یک فضای کوچک را برای انجام برنامه‌های تمرینی‌تان انتخاب نمایید.

مهم این است که بتوانید بهترین وسایل را برای ورزش کردن خود، دیگر دوستان و اعضای خانواده تهیه نمایید، بدون هیچ شک و تردیدی خرید یک نیمکت مدرج بدن‌سازی می‌تواند برایتان کلی فایده داشته باشد.

نیمکت مدرج را اگر یک‌بار هم پا به سالن‌های بدن‌سازی و باشگاه‌های پرورش اندام گذاشته باشید، قطعاً دیده اید.

این نیمکت‌ها در دو مدل ثابت و غیر ثابت (با قابلیت تنظیم شیب) طراحی و ساخته شده‌اند. قدر مسلم‌ شما با توجه به نوع نیاز و البته میزان بودجه‌ای که برای خرید چنین محصولی کنار گذاشته اید، قصد تهیه یک نمونه از این وسیله ورزشی را خواهید داشت.

برای انتخاب و خرید نیمکت مدرج دلخواهتان بهتر است تا انتهای این مطلب با مجله خرید اینترنتی مینینیم همراه شوید تا شما را با نکاتی مهم در این خصوص بیش از گذشته آشنا نماییم.

و اما نکات مهم و اساسی هنگام انتخاب و خرید نیمکت مدرج

اندازه و وزن محصول ورزشی

نخستین عامل مهم برای انتخاب و خرید نیمکت مدرج توجه به اندازه و وزن محصول می‌باشد. در خصوص اندازه نیمکت رعایت دو نکته ضروری است:

یکی میزان فضایی که قرار است از نیمکت در داخل آن استفاده کنید و دیگری تناسب طولی نیمکت با اندازه نیم تنه بالایی و پهنای کمر شماست، طوری که تمام و کمال بر روی آن قرار گیرد.

از نظر وزنِ نیمکتِ بدن‌سازی، باید به این نکته توجه داشته باشید که مدل‌های سنگین به سختی حمل و نقل و جابه‌جا می‌شوند.

آن‌هایی هم که بیش از حد سبک هستند، استحکام لازم را ندارند و نمی‌توانند فشار ناشی از سنگینی ورزشکار و همین‌طور وزنِ وزنه‌هایی که بر روی نیمکت نشسته و آن‌ها را می‌زند به خوبی تحمل کنند، این احتمال وجود دارد که مدام تکان خورده و سبب بر هم خوردن تمرکز فرد شوند.

جنس بدنه و روکش نیمکت

در گام دوم از انتخاب، باید حواس خود را بر روی جنس بدنه و روکش نیمکت متمرکز کنید. بهتر است جنس بدنه محصول منتخب شما از ماده‌ای مقاوم ساخته شود تا بتواند در برابر ضربه مقاومت کند، البته ضد زنگ و ضد آب بودنِ آن هم نباید فراموش شود.

در واقع این خصوصیات به شما امکان می‌دهد که بتوانید با خیالی آسوده، سخت تمرین کنید و عرق بریزید و هیچ گونه نگرانی از بابت خراب شدن و یا زنگ زدن بدنه نیمکت خود نداشته باشید.

قطعاً برای شما بدن‌ساز عزیز بهتر خواهد بود اگر جنس بدنه نیمکت ضد آب و رطوبت باشد. زیرا این ویژگی باعث می‌شود که محصول خیسی را از خود عبور داده تا موجبات کاهش بازدهی شما در تمرینات فراهم نشود.

ناگفته نماند که کیفیت دوخت روکش نیمکت نیز در این خصوص بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید میز پرس

توجه به حداکثر وزن قابل تحمل نیمکت

فاکتور مهم بعدی در انتخاب و خرید نیمکت مدرج توجه به حداکثر وزنی است که محصول می‌تواند متحمل آن شود. در این خصوص شما باید به چند مورد برجسته توجه داشته باشید:

در وهله اول شما باید در کنار توجه به میزان وزن خود، دیگر دوستان و اعضای خانواده که قرار است از این مدل نیمکت‌ها استفاده کنند، نیم نگاهی هم به وزنِ وزنه‌هایی که می‌خواهید بر روی نیمکت نشسته و یا به صورت درازکش با آن‌ها تمرین کنید، داشته باشید!

علاوه بر آن‌چه گفته شد ضرورت دارد که به برنامه‌های تمرینی و افزایش وزن وزنه‌هایی که در ماه‌های آینده موفق به انجام تمرین با آن‌ها خواهید شد نیز دقت لازم را داشته باشید.

اگر برای محیط خانگی به دنبال خرید یک نیمکت مدرج هستید، بهتر است مدلی را انتخاب کنید که دست کم از توان تحمل وزنی بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ کیلوگرم برخوردار باشد.

لازم به ذکر است این میزان وزن قابل تحمل برای مدل‌های باشگاهی بهتر است بیشتر در نظر گرفته شود.

نیمکت ثابت یا قابل تنظیم کدام یک؟

نکته دیگری که برای تهیه کردن نیمکت مدرج باید به آن توجه کنید، ثابت یا قابل تنظیم بودن شیب آن می‌باشد. چیزی که می‌تواند در این زمینه تصمیم شما را عملی نماید، خواست خودتان و میزان پولی است که برای این‌کار در نظر گرفته‌اید.

معمولاً مدل‌های منعطف یا همان قابل تغییر اندازه دارای قیمت بیشتری در بازار هستند. با کمک این قابلیت می‌توانید آن‌ها را در شیب‌های منفی تا مثبت به انجام حرکات انعطافی و تمرین با وزنه پرداخت و بازدهی بیشتری از تایم ورزش خود به دست آورد.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید لوازم تی آر ایکس (TRX)

توجه به دیگر ویژگی‌های جانبی نیمکت

علاوه بر تمام نکات فوق حتماً به ویژگی‌های جانبی نیمکت مدرج خود نیز توجه لازم را داشته باشید؛ برخی از نیمکت‌ها دارای قفسه برای قرار دادن وسایل ورزشی هستند.

برخی دیگر فاقد این چنین قفسه‌هایی هستند که انتخاب در این خصوص به سلیقه و نظر خودتان بستگی دارد.

بعضی از نیمکت‌های مدرج از پایه‌های چرخ‌دار سود می‌برند که سهولت حمل و جا به‌جایی آن در محیط‌های خانگی دستاورد این پایه‌هاست.

لازم به ذکر است که برای باشگاه فرقی ندارد که نیمکت دارای پایه‌هایی معمولی و یا چرخ‌دار باشد؛ زیرا همیشه در این محیط‌ها هر وسیله ورزشی از جا و مکان مخصوص به خود برخوردار است.

فاکتورهای موثر بر قیمت نیمکت مدرج

زمانی که از ویژگی‌های شاخص و برجسته یک محصول بحث می‌شود و طی آن کیفیت و مرغوبیت کالا مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد در واقع قیمت هم تابعی از آن نکات بارز و مبرز به حساب می‌‌آید.

بنابراین ما سعی کردیم که در این گفتار خوبی‌های یک نیمکت را مورد نقد و بررسی قرار دهیم و شما را با مهم‌ترین عوامل موثر بر روی تعیین قیمت نیمکت مدرج آشنا نماییم.

حالا نوبت شماست که باید با در نظر داشتن زمینه مصرف و استفاده که می‌تواند خانه و یا سالن باشگاهی باشد، انتخاب و خرید خود را انجام دهید.

دوستان ورزشکار فکر نکنید که برای خرید نیمکت مدرج هزینه کم و ناچیزی را پرداخت می‌کنید، اساساً این‌گونه نیست، پس بهتر است همواره این محصول ورزشی را از فروشگاه‌ها و مراکز عرضه اینترنتی معتبر تهیه فرمایید.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید الپتیکال

همه نکات ذکر شده در این مقاله هنگام انتخاب نیمکت مدرج مناسب اهمیت دارند. رعایت همه این نکات ممکن است سخت به نظر برسد، به همین دلیل در ادامه مطلب، ۲۴ نیمکت مدرج محکم، مقاوم، باکیفیت و مناسب را برای شما آماده کرده‌ایم. این نیمکت ها امتحان خود را بارها پس داده و رضایت خریداران را جلب نموده‌اند. با کلیک روی تصویر و یا دکمه زیر هر محصول می‌توانید وارد سایت دیجی‌کالا شده و محصول را به صورت اینترنتی سفارش دهید.


نیمکت مدرج تاشو مدل اسپرت

نیمکت مدرج تاشو مدل اسپرت

مشخصات

  • ابعاد
    ۳۰×۹۰×۴۵ سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۵۰۰۰ گرم

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

نیمکت مدرج مدل M GH

نیمکت مدرج مدل M GH

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۳۰x50x50 سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۴۰۰۰ گرم
  • جنس
    آهن وچرم
  • کشور تولیدکننده
    ایران

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

نیمکت شکم مدرج مدل اسپرت ۳۲۳

نیمکت شکم مدرج مدل اسپرت 323

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۲۰×۶۵×۳۵ سانتی‌متر
  • وزن
    ۱۵۰۰۰ گرم

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

در این مطلب از مجله خرید اینترنتی مینینیم با نکات مهم و اساسی هنگام خرید نیمکت بدن‌سازی آشنا شدید، با رعایت این نکات می‌توانید یک محصول مناسب، ایمن، استاندارد و به‌روز را خریداری کرده و بدون هیچ نگرانی و دغدعه‌ای به تمرینات و پرورش عضلات و اندام خود در خانه بپردازید و از فواید آن بهره‌مند شوید.

در ادامه بخوانید: راهنمای خرید میل بارفیکس

هر نوع سوال، پیشنهاد و یا انتقادی دارید، آن را در بخش دیدگاه‌های همین مطلب با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا