ابزار برقی

بهترین مدل‌های پنل خورشیدی با قیمت روز و خرید اینترنتی

هنگام خرید انواع پنل خورشیدی چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

واژه پنل یا پانل (Panel) معانی متفاوتی دارد ازجمله: صفحه یا تابلویی که روی آن اعلان یا ابزارهای اندازه‌گیری نصب می‌کنند. در جای دیگر پنل را سطح پیش ساخته نسبتاً بزرگی که آن را به دیوار یا سقف نصب می‌کنند، تعریف کرده‌اند.

گروهی از افراد متخصص و صاحب نظر که برای بحث یا داوری در باره موضوعی دور هم جمع می‌شوند یا هیئت رییسه تعاریف دیگر پنل به شمار می‌روند.

بعد از تعریف لغوی پنل، مجله اینترنتی مینینیم قصد دارد در گفتار حاضر به معرفی پنل خورشیدی به عنوان یک وسیله تبدیل انرژی برای شما علاقه‌مندان بپردازد، تقاضا می‌کنیم تا انتها با ما همراه باشید.

نقش انرژی برق در زندگی انسان

امروزه انرژی برق جزء لاینفک زندگی انسان‌هاست، به گونه‌ای که بدون آن زندگی سخت و حتی غیر ممکن خواهد بود. انرژی برق علاوه بر ایجاد روشنایی، حجم عظیمی از ابزار کار در صنایع، مشاغل و خانگی ما را تحت اختیار خود دارد.

توربین‌های آبی و بادی و سوخت‌های فسیلی منبع تولید برق هستند، منابع فسیلی نه تنها آلوده کننده محیط زیست‌اند بلکه تجدید ناپذیربوده و نسل‌های آینده را هم با چالش مواجه خواهند کرد.

بهترین راه برای این کار، تبدیل نور خورشید به برق رایگان با استفاده از پنل خورشیدی است، این شکل تولید برق در دنیا از جمله ایران روبه توسعه و گسترش است.

شما می‌توانید با خرید سلول‌های خورشیدی برق منزل خود را تامین کرده و مازاد آن را هم به شرکت‌های خریدار بفروشید و در واقع یک منبع درآمد هم برای خود ایجاد نمایید.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید مینی فرز

نگاهی جامع و فراگیر به پنل خورشیدی

سلول خورشیدی (Solar cell) یا سلول فتوولتاییک (Photovoltaic cell) متشکل از یک قطعه الکترونیکی است که به مدد فتوولتاییک انرژی خورشید را به صورت مستقیم به الکتریسیته تبدیل می‌کند.

در واقع سلول‌های خورشیدی از ویفرهای سیلیکونی با کاربرد بسیار ساخته می‌شوند. این سلول‌ها قادرند به نتهایی توان لازم را برای سیستم‌های کوچکی نظیر ماشین حساب الکتریکی فراهم نمایند.

این سیستم‌ متشکل از تعدادی سلول شیمیایی حساس به نور است و نور دارای فوتون‌های زیادی می‌باشد. فوتون‌های موجود در نور خورشید در مواجهه با سلول‌های خورشیدی پنل واکنش شیمیایی نشان می‌دهند و به انرژی الکتریکی تبدیل می‌شوند.

این انرژی به وسیله پنل خورشیدی در داخل یک یا چند باتری ذخیره شده و برای مصارف صنعتی و خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

امروزه بشر به فراخور پیشرفت‌هایی که در عرصه‌های مختلف داشته است به صورت فزاینده‌ای به انرژی نیازمند است، بنابراین در پی این است که به منابع انرژی تجدید پذیر دست پیدا کند.

یکی از مصادر و سرچشمه‌های انرژی پاک و تجدید پذیر خورشید است که حجم عظیمی انرژی تولید می‌کند. خورشید مقادیر بالایی انرژی به سطح زمین ارسال می‌کند که با جمع کردنِ این حجم می‌توان انرژی مورد نیاز امور مختلف زندگی را تامین کرد.

پنل، انرژی خورشید را دریافت و آن را به الکتریسیته تبدیل می‌کند تا بتوان از آن در مصارف تجاری و مسکونی استفاده کرد. سامانه‌های فتوولتاییک مشتمل بر یک پانل و ماژول‌های صفحات خورشیدی، اینورتر، یک باتری یا ردیاب خورشیدی و سیم کشی اتصالات است.

پنل خورشیدی شامل یک‌ ماژول فتوولتاییک است یا این اصطلاح به یک پنل آب گرم خورشید یا مجموعه‌ای از ماژول‌های PV خورشیدی که از نظر الکتریکی، روی یک ساختار نصب می‌شود، اطلاق می‌گردد.

دلایل استفاده از انرژی خورشید

انرژی خورشید یک منبع تجدید پذیر است، علاوه بر مزایا و سود اقتصادی دلایل دیگری هم وجود دارد که ثابت می‌کند انرژی خورشید از انرژی حاصل از سوخت‌های فسیلی بهتر و مناسب‌تر است.

این انرژی پاک و سبز کربن را در زندگی انسان کاهش می‌دهد و گاز‌های گلخانه‌ای آزاد نمی‌کند، ایمن و با محیط زیست هم سازگار است.

قیمت برق حاصل از انرژی خورشید ارزان است. برقی که به شیوه سنتی تولید می‌شود وابسته به سوخت‌های فسیلی مانند زغال سنگ و گاز طبیعی است که هم محدودند و هم به محیط زیست آسیب می‌رسانند.

سیستم‌های خورشیدی به شما امکان می‌دهند که در طول روز از برق ارزان منتفع شوید و با ذخیره سازی، برق شما را در روزهای ابری و بارانی نیز تامین نمایند.

یکی دیگر از مزایای انرژی خورشیدی استفاده از زمین‌های بلا استفاده برای تولید انرژی است، زمین‌های زیادی وجود دارند که معطل مانده‌اند.

با انرژی خورشیدی می‌توان ارزش زیادی به این زمین‌ها بخشید، شاید تا حالا نام مزرعه خورشیدی را نشنیده باشید که گویای تولید انرژی خورشید در این زمین‌هاست.

انتقال برق از نیروگاه تا محل مصرف مستلزم صرف هزینه و گسترش شبکه است که در این رهگذر بخشی از برق تلف می‌شود ولی برق حاصل از سیستم سولار که در بام خانه‌ها تعبیه می‌شود به خاطر فاصله نزدیک پرتی نداشته و بهینه مصرف می‌گردد.

پنل‌های خورشیدی پایدارند و احتمال وقوع قطعی برق‌در آن‌ها کم است.

اگر هر خانواده سلول‌های خورشیدی را روی با خانه‌اش نصب نماید یک شبکه و نیروگاه کوچک و به هم پیوسته ایجاد می‌شود که به مرور به یک شبکه برق بزرگ و ایمن تبدیل شده و احتمال خاموشی آن در مقایسه با روش برق رسانی سنتی به مراتب کم‌تر خواهد بود.

انرژی خورشیدی نه تنها کمک قابل توجهی به اقتصاد ملی هر کشور می‌کند بلکه موجب ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی نیز می‌شود.

انرژی حاصل از نور خورشید در انحصار و تملک اشخاص حقیقی و حقوقی نیست و برای همگان رایگان است.

پس می‌توانیم بگوییم برق حاصل از انرژی خورشید:

  • پاک و بدون آلودگی است.
  • پایان ناپذیر، رایگان و در دسترس می‌باشد.
  • مصرف سوخت‌های فسیلی کاهش می‌یابد.
  • منحصر به فرد و تجدید پذیر است.
  • به صُوَر مختلف به انرژی دیگر تبدیل می‌شود.
  • ایمن، بی خطر و … است.

بنابراین با نصب سلول‌ها و پنل‌های خورشیدی از قابلیت ۳۰۰ روز هوای آفتابی کشورمان‌ برای تولید یک انرژی پاک و ارزان نهایت استفاده را به عمل آورید و برق آن را در مصارف خانگی، صنعتی و نیروگاهی به کار ببرید.

یادآوری می‌کنیم که یک‌بار هزینه کنید و تا مدت‌های طولانی از برق رایگان سود ببرید، یک پنل خورشیدی می‌تواند نیاز شما به انرژی برق را در مکان‌های فاقد برق سراسری بر طرف کند، کمپ شما را روشن و وسایل نظیر تلفن، دوربین و … را شارژ نماید.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید چمن زن برقی

با انواع پنل‌های خورشیدی آشنا شوید

پنل خورشیدی سیلیکون: این نوع سلول‌های خورشیدی که با فناوری PV تهیه می‌شوند به پنل‌های کریستال بلوری نیز شهرت دارند. از سیلیکون با فناوری پی وی پلی و مونو کریستال برای تولید تکنولوژی فتوولتاییک بهره می‌گیرند.

  • به خاطر استفاده از فناوری PV جهت تبدیل سیلیکون به بلور، آن‌ها را کریستال سیلیکون می‌نامند.

پنل مونو کریستال: هرچه مقدار سیلیکون به کار رفته در ساخت سلول خورشیدی بیشتر باشد به معنای این است که دستگاه تبدیل تبدیل انرژی شما توانمندی بالاتری برای تغییر نور خورشید به الکتریسیته را دارد.

  • مونو در زبان یونانی به معنای عدد یک است، یعنی این مدل پنل به کمک فناوری پی وی و یک کریستال تولید می‌شود. انواع دیگری از این محصول به اسامی مولتی کریستال و پلی کریستال با قدرت تبدیل بالاتر نیز وجود دارند.

پنلی به نام نوار رشته‌ای: در این مدل، سلول خورشیدی با نوارهای رشته‌ای سیلیکونی و به وسیله تکنولوژی PV محصول ساخته می‌شود.

  • به تعبیر ساده‌تر در ساختِ این مبدل انرژی از سیم‌های رشته‌ای کشیده یا همان کریستال سیلیکونی بلوری که در برابر گرما مقاوم هستتد، استفاده می‌شود. این سیم‌های نازک را برش داده و با چینش در کنار هم یک سطح سلول خورشیدی را تشکیل می‌دهند.

پنل خورشیدی فیلم‌ نارک: این دسته از پنل‌های فتو‌ولتاییک را ماژول هم‌ می‌گویند، سلول خورشیدی فیلم نازک مشتمل بر چند لایه نازک روی سطح فلز است که روی شیشه و پلاستیک قرار می‌گیرند.

  • ضخامت این فیلم‌ها فوق‌العاده نازک و حدود چند میکرومتر تا چند نانومتر است.

با در نظر گرفتنِ چه نکاتی انتخاب و خرید پنل خورشیدی را عملیاتی کنیم؟

تعیین نوع مبدل خورشیدی

در مبحث پیشین در مورد چهار مدل پنل خورشیدی و کم و کیف هر یک به صورت مبسوط صحبت کردیم. در بخشی از این نوشتار هم گفتیم ماده شیمیایی که فوتون‌های نور خورشید را به انرژی برق تغییر می‌دهد در واقع همان سیلیکون است که مکانیسم PV آن را به کریستال تبدیل می‌کند.

طبیعتاً هر قدر تعداد Si که در سطح وجود دارند، بیشتر باشد، سلول خورشیدی فوتون بیشتری را به الکتریسیته تبدیل خواهد کرد.

اندازه دستگاه مبدل انرژی

یادتان باشد که ابعاد و اندازه پنل خورشیدی یکی از پارامترهای مهم در انتخاب آن به حساب می‌آید. اگر هدفتان از تهیه محصول تبدیل انرژی این است که به صورت ثابت و همیشگی برق آن را در دسترس داشته باشید، مینینیم به شما پیشنهاد می‌کند که یک پنل بزرگ را به خدمت بگیرید.

منتها برای تامین برق اموری نظیر مسافرت و طبیعت گردی، یک پنل با سایز کوچک و حمل و نقل آسان، می‌تواند پاسخگوی نیاز شما باشد.

ظرفیت باتری محصول و نوع آن

به خاطر داشته باشید که از یک سلول خورشیدی فاقد باتری نمی‌توانید به خوبی بهره برداری کنید. بنابراین وجود یک یا چند باتری برای شارژ شدن، از ضروریات دستگاه به شمار می‌آید.

اساساً بالا بودنِ میزان آمپر باتری به معنای ذخیره بیشتر ولتاژ و قدرتمندتر بودن آن است. اگر انتظار دارید پنل خورشیدی مدت زمان بیشتری انرژی برق را در اختیارتان قرار دهد، بهتر است ظرفیت و عدد باتری سیستم را اضافه کنید.

نقش اینورتر در دستگاه مبدل انرژی

اصولاً پنل‌های خورشیدی ولتاژ ضعیفی ایجاد می‌کنند و نمی‌توانند بیش از ۱۲ و ۲۴ ولت را درون باتری ذخیره کنند. این ضعف به شما اجازه نمی‌دهد که وسایل با مصرف ۲۲۰ ولت را به سلول خورشیدی وصل کنید.

بر این اساس استفاده از یک افزاینده ولتاژ یا اینورتر امری اجتناب ناپذیر است تا بتوانید برق ۱۲ و ۲۴ ولت را به ۲۲۰ ولت تبدیل کرده و همانند برق شهری مورد استفاده قرار دهید.

خاطر نشان می‌کنیم که بالا بودن آمپر و وات خروجی اینورتر به منزله تولید برق قوی‌تر است.

ضرورت ضمانت و خدمات پس از فروش

به این موضوع مهم و اساسی توجه داشته باشید که وجود گارانتی و خدمات بعد از فروش برای هر محصول از جمله پنل خورشیدی یک مزیت و برتری بدیهی و ضروری است.

این ضمانت علاوه بر تعمیر، تعویض دستگاه و قطعات آن در صورت خرابی، بیانگر اطمینان تولید کننده از کیفیت و مرغوبیت محصول تولیدی‌اش می‌باشد، پس تلاش کنید که محصول خود را از برندهایی خریداری کنید که کالای خود را ضمانت کنند.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید اره زنجیری

خرید از فروشگاه‌ها و مراکز عرضه اینترنتی معتبر

امروزه شاهد هستید که حجم گسترده‌ای از اجناس و کالاهای فیک و تقلبی، درست مشابه نمونه‌های اصیل و اورجینال وارد بازار می‌شوند.

اگر دقت نکنید و از افراد خبره مشاوره نگیرید چه بسا یک محصول بی کیفیت و نا مرغوب را به شما قالب کنند، پس توصیه می‌کنیم حتماً مبدل خورشیدی مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های صاحب نام و نشان و مراکز عرضه و فروش اینترنتی تهیه نمایید.

عوامل تعیین کننده قیمت سلول خورشیدی

مثل همه کالاها دو عامل یعنی نوع نیاز و مقدار پول کنار گذاشته شده، شکل خرید شما را رقم می‌زند. قطعاً پس از مطالعه و بررسی گزینه‌های موجود از نظر کیفیت و قیمت، به یک نتیجه معقول و منطقی خواهید رسید.

مراقب دستگاه مبدل خورشیدی خود باشید

  • مهم‌ترین آیتم برای نگه‌داری و بهره‌برداری بهینه از پنل‌های خورشیدی تمیز کردنِ آنهاست.
  • این کار را می توانید با همان ابزار و وسایلی که پنجره‌ها و اتومبیل خود را تمیز می‌کنید، انجام دهید.
  • اجازه ندهید گرد و غبار و سایر ذرات موجود در محیط روی پنل بنشیند.
  • اگر بتوانید یک بسته شستشو شامل فرچه کوچک، طی کوچک و مایع شوینده برای این منظور تهیه کنید، خیلی بهتر خواهد بود.
  • مایع شوینده که مقدار استفاده از آن روی جلد درج شده و آب را داخل یک ظرف مخلوط کنید، آنگاه وایپر (طی) آغشته به مخلوط را آرام روی پنل بکشید.
  • برای پنلی با قطعات کوچک یک طی دسته کوتاه کفایت می‌کند ولی جهت تمیز کردنِ نمونه‌های بزرگ‌تر باید از یک طی دسته بلند کمک بگیرید.
  • خشک کردنِ سطح دستگاه با یک طی خشک را فراموش نکنید، آثار مواد شوینده روی پنل را پاک کنید زیرا مانع جذب نور خورشید می‌شود.
  • اگر مهارت نظافت سیستم مبدل خورشیدی را ندارید از یک فرد خبره و ماهر کمک بگیرید.
  • استفاده از ابزار زِبر و تیز برای تمیز کردنِ دستگاه توصیه نمی‌شود، ممکن است باعث آسیب دستگاه شود و شما را متحمل هزینه زیاد برای تعمیر آن نماید.

و در ادامه ….

  • پنل را در سایه نگه‌داری نکنید، اگر شرایط لازم برای جذب نور خورشید برای سیستم فراهم نشود، سلول خورشیدی نمی‌تواند به خوبی نور را جذب کند، طبیعتاً بازدهی آن هم کاهش می‌یابد.
  • چشمک زدنِ چراغ سبز اینورتر پنل را مرتب کنترل کنید.
  • عملکرد و بازدهی برق پنل‌های خود را بررسی و یادداشت نمایید، این‌که محصول شما روزانه چه میزان انرژی تولید می‌کند، از نکات حائز اهمیت است.
  • کابل‌ها و اتصالات مربوطه را از لحاظ ساییدگی، پارگی و پیچیده شدن چک و در صورت نیاز جایگزین نمایید.
  • قابلیت قطع اتوماتیک اینورتر را بررسی کنید.
  • گرد و خاک و غبار موجود در سیستم‌ تهویه دستگاه را برطرف نمایید.
  • دمای عملکرد پنل را چک کنید اگر غیر عادی بود آن را عوض کنید.

همه نکات ذکر شده در این مقاله هنگام انتخاب پنل خورشیدی مناسب اهمیت دارند. رعایت همه این نکات ممکن است سخت به نظر برسد، به همین دلیل در ادامه مطلب، ۲۲ مدل پنل خورشیدی ارزان، باکیفیت و استاندارد را برای شما آماده کرده‌ایم. این پنل‌های خورشیدی امتحان خود را بارها پس داده و رضایت کاربران را جلب نموده‌اند. با کلیک روی تصویر و یا دکمه زیر هر محصول می‌توانید وارد سایت دیجی‌کالا شده و محصول را به صورت اینترنتی سفارش دهید.


پنل خورشیدی مونو کریستال مدل CS6W-545MS ظرفیت ۵۴۵ وات

پنل خورشیدی مونو کریستال مدل CS6W-545MS ظرفیت 545 وات

مشخصات

  • ابعاد پنل
    ۲۲۶۰×۱۱۳۴ میلی‌متر
  • وزن
    ۲۷ کیلوگرم
  • تعداد سلول
    ۱۴۴
  • ویژگی‌های پنل خورشیدی و کنترلر
    مونوکریستال
  • حداکثر فشار قابل تحمل
    ۱۰۰۰
  • بیشترین توان تولیدی
    ۵۴۵ وات وات
  • بازده انرژی
    ۲۱ درصد

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

پنل خورشیدی کد ۵۵۶ ظرفیت ۰.۶ وات

پنل خورشیدی کد 556 ظرفیت 0.6 وات

مشخصات

  • ابعاد پنل
    ۱۰×۱۰ میلی‌متر
  • وزن
    ۰.۱ کیلوگرم
  • تعداد سلول
    ۲
  • حداکثر فشار قابل تحمل
    ۱
  • بیشترین توان تولیدی
    ۰.۶ وات
  • بازده انرژی
    ۲۴

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

پنل خورشیدی مدل SHS-2V ظرفیت ۰.۰۵ وات

پنل خورشیدی مدل SHS-2V ظرفیت 0.05 وات

مشخصات

  • ابعاد پنل
    ۵۵×۵۵ میلی‌متر
  • وزن
    ۰.۲۰ کیلوگرم
  • تعداد سلول
    ۴
  • حداکثر فشار قابل تحمل
    ۱
  • بیشترین توان تولیدی
    ۰.۱ وات
  • بازده انرژی
    ۲۰%

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

پنل خورشیدی تیسو مدل TM10W-18V ظرفیت ۱۰ وات

پنل خورشیدی تیسو مدل TM10W-18V ظرفیت 10 وات

مشخصات

  • ابعاد پنل
    ۳۶۰×۲۶۰ میلی‌متر
  • ابعاد سلول
    ۱۸۲ میلی‌متر
  • وزن
    ۲ کیلوگرم
  • تعداد سلول
    ۳۲
  • ویژگی‌های پنل خورشیدی و کنترلر
    مونوکریستال
  • نوع کانکتور
    گیره سوسماری
  • کابل خروجی
    دارد
  • دمای کاربری
    -۴۰ +۸۵ درجه سانتی‌گراد
  • حداکثر فشار قابل تحمل
    ±۳%
  • بیشترین ولتاژ
    ۱۸.۲ ولت
  • بیشترین شدت جریان
    ۰.۵۵ آمپر
  • بیشترین توان تولیدی
    ۱۰ وات
  • بازده انرژی
    ۲۳%
  • استاندارد حفاظتی و ایمنی
    IP67: Ingress ProtectionIEC61215,IEC61730ISO9001:۲۰۱۵ Quality management systemsISO45001:Environmental management systemsISO45001:۲۰۱۸ Occupational health and safety management systems
  • سایر توضیحات
    ولتاژ مدار باز (Voc) : 22.7 جریان اتصال کوتاه (lsc): 0.61باس بار هافسل: ۱۱فریم: آلیاژ آلومینیوم آنودایز شده تکنولوژی Half-cellکیفیت سلول گرید Aتکنولوژی Anti PID

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

پنل خورشیدی ام ال جی سولار مدل TKSP-20 ظرفیت ۲۰ وات

پنل خورشیدی ام ال جی سولار مدل TKSP-20 ظرفیت 20 وات

مشخصات

  • ابعاد پنل
    ۴۲۰×۳۴۰ میلی‌متر
  • ابعاد سلول
    ۳۸×۷۵ میلی‌متر
  • وزن
    ۰.۹۰۰ کیلوگرم
  • تعداد سلول
    ۳۶
  • ویژگی‌های پنل خورشیدی و کنترلر
    پلی کریستال
  • نوع کانکتور
    گیره کروکودیلی
  • کابل خروجی
    دارد
  • دمای کاربری
    ۲۵ درجه سانتی‌گراد
  • حداکثر فشار قابل تحمل
    شامل نمی شود
  • جعبه اتصال
    دارد
  • بیشترین ولتاژ
    ۱۸.۶ ولت
  • بیشترین شدت جریان
    ۱.۰۸ آمپر
  • بیشترین توان تولیدی
    ۲۰ وات
  • بازده انرژی
    ۱۴ درصد
  • استاندارد حفاظتی و ایمنی
    IP65
  • سایر توضیحات
    مجهز به دو گیره کروکودیلی جهت اتصال به مصرف کننده و یا باتری

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

پنل خورشیدی سان پل مدل SP100M-36 ظرفیت ۱۰۰ وات

پنل خورشیدی سان پل مدل SP100M-36 ظرفیت 100 وات

مشخصات

  • ابعاد پنل
    ۷۶۰×۷۲۰ میلی‌متر
  • ابعاد سلول
    ۱۸۲ میلی‌متر
  • وزن
    ۵.۸۳ کیلوگرم
  • تعداد سلول
    ۳۲
  • ویژگی‌های پنل خورشیدی و کنترلر
    مونوکریستال
  • دمای کاربری
    ۴۷ درجه سانتی‌گراد
  • تلورانس توان
    ۵ وات
  • حداکثر فشار قابل تحمل
    ±۳%
  • بیشترین ولتاژ
    ۲۱ ولت
  • بیشترین شدت جریان
    ۴.۷۶ آمپر
  • بیشترین توان تولیدی
    ۱۰۰ وات
  • بازده انرژی
    ۲۱%
  • استاندارد حفاظتی و ایمنی
    P68: Ingress Protection IEC61215,IEC61730 ISO9001:۲۰۱۵ Quality management systems ISO45001:Environmental management systems ISO45001:۲۰۱۸ Occupational health and safety management systems
  • سایر توضیحات
    کیفیت سلول گرید A / دمای کارکرد پنل مابین +۸۵درجه سانتی‌گراد تا -۴۰ درجه سانتی‌گراد

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

پنل خورشیدی تیسو مدل TM160W-18V ظرفیت ۱۶۰وات مجموعه ۲عددی

پنل خورشیدی تیسو مدل TM160W-18V ظرفیت 160وات مجموعه 2عددی

مشخصات

  • ابعاد پنل
    ۱۰۴۰×۷۶۰ میلی‌متر
  • ابعاد سلول
    ۱۸۲ میلی‌متر
  • وزن
    ۸.۵ کیلوگرم
  • تعداد سلول
    ۳۲
  • ویژگی‌های پنل خورشیدی و کنترلر
    مونوکریستال
  • نوع کانکتور
    MC4
  • کابل خروجی
    دارد
  • دمای کاربری
    -۴۰ +۸۵ درجه سانتی‌گراد
  • حداکثر فشار قابل تحمل
    ±۳%
  • بیشترین ولتاژ
    ۱۸.۲۴ ولت
  • بیشترین شدت جریان
    ۸.۷۷ آمپر
  • بیشترین توان تولیدی
    ۱۶۰ وات
  • بازده انرژی
    ۲۰.۲۰%
  • استاندارد حفاظتی و ایمنی
    IP67: Ingress Protection IEC61215,IEC61730 ISO9001:۲۰۱۵ Quality management systems ISO45001:Environmental management systems ISO45001:۲۰۱۸ Occupational health and safety management systems
  • سایر توضیحات
    ولتاژ مدار باز (Voc) : 21.80 جریان اتصال کوتاه (lsc): 9.30 باس بار هافسل: ۱۱ فریم: آلیاژ آلومینیوم آنودایز شده تکنولوژی Half-cell کیفیت سلول گرید A تکنولوژی Anti PID

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

پنل خورشیدی اوریکو مدل SCP2 ظرفیت ۱۰۰ وات

پنل خورشیدی اوریکو مدل SCP2 ظرفیت 100 وات

مشخصات

  • ابعاد پنل
    ۱۹۶۵x398x3 میلی‌متر
  • وزن
    ۳۸۰۰ کیلوگرم
  • بیشترین توان تولیدی
    ۱۰۰ وات
  • سایر توضیحات
    ابعاد در حالت باز شده: ۱۹۶۵x398x3 میلی مترابعاد در حالت باز نشده: ۳۹۸x357x55 سانتی مترتبدیل انرژی: ۹۰۰D PVCوزن خالص: ۳.۸ کیلوگرموزن لوازم جانبی به همراه بسته بندی: ۴.۴۵ کیلوگرمنرخ تبدیل تا ۲۰%خروجی DC: DC18v/5.5Aخروجی USB:5V2.4Ax2پروتکل USB:5V4A 20W(Max)تاشو و قابل حملضد آب و گرد و غبار (پورت ضد آب نمی‌باشد)تبدیل بیش از ۲۰ درصد انرژی خورشیدی به انرژی برقدارای صفحه فابریک ۹۰۰D PVC ؛ ضد آب و گرد و غبار، قابل استفاده در هر شرایط جویمجهز به رابط DC/AC/USB (این شارژر خورشیدی شامل ایستگاه شارژ (پاور بانک) نمی‌شود)

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

پنل خورشیدی کد ۷۰۵ ظرفیت ۰.۶ وات

پنل خورشیدی  کد 705 ظرفیت 0.6 وات

مشخصات

  • ابعاد پنل
    ۱۳۵×۱۱۰ میلی‌متر
  • وزن
    ۰.۱ کیلوگرم
  • تعداد سلول
    ۲۴
  • ویژگی‌های پنل خورشیدی و کنترلر
    پلی کریستال
  • حداکثر فشار قابل تحمل
    ۱
  • بیشترین توان تولیدی
    ۲ وات
  • بازده انرژی
    ۳۰

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

پنل خورشیدی تیسو مدل TM160W-18V ظرفیت ۱۶۰ وات

پنل خورشیدی تیسو مدل TM160W-18V ظرفیت 160 وات

مشخصات

  • ابعاد پنل
    ۱۰۴۰×۷۶۰ میلی‌متر
  • ابعاد سلول
    ۱۸۲ میلی‌متر
  • وزن
    ۸.۵ کیلوگرم
  • تعداد سلول
    ۳۲
  • ویژگی‌های پنل خورشیدی و کنترلر
    مونوکریستال
  • نوع کانکتور
    MC4
  • دمای کاربری
    -۴۰ +۸۵ درجه سانتی‌گراد
  • حداکثر فشار قابل تحمل
    ±۳%
  • بیشترین ولتاژ
    ۱۸.۲۴ ولت
  • بیشترین شدت جریان
    ۸.۷۷ آمپر
  • بیشترین توان تولیدی
    ۱۶۰ وات
  • بازده انرژی
    ۲۰.۲۰%
  • استاندارد حفاظتی و ایمنی
    IP67: Ingress ProtectionIEC61215,IEC61730ISO9001:۲۰۱۵ Quality management systemsISO45001:Environmental management systemsISO45001:۲۰۱۸ Occupational health and safety management systems
  • سایر توضیحات
    ولتاژ مدار باز (Voc) : 21.80جریان اتصال کوتاه (lsc): 9.30باس بار هافسل: ۱۱فریم: آلیاژ آلومینیوم آنودایز شده تکنولوژی Half-cellکیفیت سلول گرید Aتکنولوژی Anti PID

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

پنل خورشیدی پلی کریستال کد ۷۱۰ ظرفیت ۱ وات

پنل خورشیدی پلی کریستال کد 710 ظرفیت 1 وات

مشخصات

  • ابعاد پنل
    ۱۰×۵ میلی‌متر
  • وزن
    ۰.۱۲۰ کیلوگرم
  • تعداد سلول
    ۲
  • حداکثر فشار قابل تحمل
    ۱
  • بیشترین توان تولیدی
    ۱ وات
  • بازده انرژی
    ۸۰

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

در این مطلب با نکات مهم و اساسی هنگام خرید پنل خورشیدی آشنا شدیم، با رعایت این نکات می‌توانید یک پنل خورشیدی استاندارد و کاربردی انتخاب کرده و برای مدت طولانی از آن استفاده کنید.

در ادامه بخوانید: راهنمای خرید دستگاه جوش

هر نوع سوال، پیشنهاد و یا انتقادی دارید، آن را در بخش دیدگاه‌های همین مطلب با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا