ابزار سلامت

پالس اکسیمتر: بهترین دستگاه‌های سنجش اکسیژن خون با خرید اینترنتی

هنگام خرید انواع دستگاه پالس اکسیمتر این نکات را رعایت کنید

پالس اُکسیمتر (Pulse oximeter) یا به عبارت دیگر اکسیژن سنج خون، ابزاری است که به وسیله آن درصد اکسیژن خون انسان را اندازه‌گیری می‌کنند.

در واقع این وسیله میزان مولکول‌های هموگلوبینی را که با اکسیژن آمیخته است، اندازه می‌گیرد و آن را به صورت درصد نشان می‌دهد.

میزان نرمال و معمول آن بین ۹۵ تا ۹۷ درصد است. اگر این مقدار پایین‌تر از ۹۰ درصد باشد، بایستی نسبت به آن حساس بود و آن را یک هشدار تلقی کرد.

بیشتر دستگاه‌های سنجش اکسیژن قادرند تعداد و آهنگ ضربان قلب را نیز نشان دهند.

نحوه عملکرد دستگاه سنجش اکسیژن خون

پروب اکسیمتر را روی انگشت سبابه، شست پا و نرمه گوش قرار می‌دهند، در بخش فوقانی پروب یک دیود انتشار نور تعبیه شده است که دو نور قرمز و مادون قرمز را منتشر می‌کند.

نور قرمز به وسیله هموگلوبین و نور مادون قرمز توسط اکسی هموگلوبین جذب می‌شوند. این اطلاعات به دستگاه اکسیژن سنج منتقل و طی یک محاسبه لگاریتمی میزان اشباع هموگلوبین با اکسیژن معلوم می‌شود.

این دانستنی‌ها به انضمام اطلاعاتی بیشتر در مورد پالس اکسیمتر

اگر شما هم مثل خیلی‌ها به سلامت تن و جسم خود اهمیت می‌دهید و نسبت به آن حساس هستید- که قطعاً همین‌طور است- پیشنهاد می‌کنیم که در اولین فرصت عزم خود را برای خرید یک دستگاه پالس اکسیمتر جزم نمایید.

همان‌طور که اشاره شد شما می‌تواتید با این دستگاه میزان ضربان قلب و همین‌طور سطح اکسیژن موجود در خون خود را اندازه بگیرید.

یک دستگاه سنجش اکسیژن خون در کنار یک دماسنج می‌تواند به راحتی طیف وسیعی از بیماری‌های تنفسی را در مراحل ابتدایی و خفیف تشخیص دهد و شما را مطلع نماید که خیلی زود به پزشک مراجعه و پروسه درمان خود را آغاز نمایید.

بد نیست بدانید که پالس اکسیمترها در دو مدل انگشتی و ثابت تولید و به بازار مصرف عرضه می‌شوند. امروزه در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی از هر دو نوع دستگاه برای رصد وضعیت تنفسی بیماران استفاده می‌کنند.

در واقع از انواع دستگاه اکسیژن سنج انگشتی در بخش و از مدل‌های ثابت که مجهزترند در اتاق احیا بهره‌برداری به عمل می‌آورند.

با این حال شما عزیزانی که می‌خواهید از دستگاه Pulse Oximeter در محیط خانه و یا محل کار استفاده کنید، بهتر است مدل انگشتی این وسیله را تهیه نمایید. زیرا دارای ابعادی مناسب و همچون یک گیره لباس است.

از شما دوستان‌ همیشگی تقاضا داریم که در ادامه این مقاله با مجله خرید اینترنتی مینینیم همراه شوید تا اطلاعات تکمیلی در مورد اکسیمتر را تقدیم نگاه مهربانتان‌ نماییم.

نکات مهم هنگام انتخاب و خرید پالس اکسیمتر

تعیین نوع پالس اکسیمتر بر حسب نیاز

اولین نکته در خصوص خرید پالس اکسیمتر توجه به نوع آن می‌باشد که در قسمت مقدمه مطلب در این خصوص صحبت کردیم و گفتیم که این مدل از ابزار سلامت و دستگاه‌های پزشکی از دو نوع انگشتی و ثابت برخوردار هستند که از مدل‌های انگشتی می‌توان برای مصارف شخصی و خانگی استفاده کرد.

این را هم گفتیم که در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها بنا به شرایط بیمار و وخامت وضعیت حیاتی وی از هر دو نوع دستگاه استفاده می‌شود.

خاطر نشان می‌کنیم که امروزه پالس اکسیمترهای مخصوص نوزادان نیز طراحی و تولید شده‌اند تا پزشکان بتوانند کنترل دقیق‌تری بر روی میزان ضربان قلب و هم‌چنین SpO۲ (میزان اکسیژن اشباع در خون) آنان داشته باشند.

توجه به میزان دقت اندازه گیری دستگاه

یکی دیگر از معیارهای انتخاب پالس اکسیمتر توجه به میزان دقت اندازه‌گیری این دستگاه پزشکی و سلامتی است.

اگر محصول خریداری شده شما از دقت اندازه‌گیری بالایی برخوردار نباشد و در هر بار استفاده، اعداد و ارقام درستی را به شما نشان ندهد در واقع علاوه بر هدر رفتن منابع مالی، با ارائه اطلاعات ناصحیح سبب به خطر افتادن سلامت جسمانی شما نیز می‌گردد.

بنابراین حتماً سعی کنید طالب خرید پالس اکسیمتری باشید که دارای دقت عمل بالایی بوده و همه چیز را خیلی دقیق و منظم اندازه گیری نماید.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید مسواک برقی

قابلیت محاسبه ضربان قلب دوره‌ای دستگاه

فاکتور مهم بعدی در انتخاب و خرید پالس اکسیمتر توجه به امکان محاسبه میزان ضربان قلب در یک دوره درمانی برای شما عزیزان است.

ضرورت دارد که دستگاه انتخابی‌تان با توجه به خواسته پزشک از این قابلیت برخوردار باشد، زیرا به شما امکان می‌دهد که در یک دوره زمانی اقدام به اندازه‌گیری و بررسی منظم میزان ضربان قلب خود در طی مصرف داروهایتان کنید.

لازم به ذکر است که این توانمندی بایستی در هر مدل و برندی که پالس اکسیمتر آن را تولید می‌کند، حتماً وجود داشته باشد تا خیال شما از بابت عملکرد صحیح و کامل دستگاه آسوده باشد.

پارامترهای قابل نمایش دستگاه

مورد بعدی که در تهیه کردن یک پالس اکسیمتر باید به آن توجه داشته باشید، این است که نمایشگر دستگاه چه پارامترهایی را می‌تواند در هنگام روشن شدن و استفاده، برای شما نمایس دهد.

برخی از محصولات تنها دو وظیفه اصلی خود یعنی اندازه‌گیری میزان اکسیژن موجود در خون و تعداد ضربان قلب را مشخص می‌کنند.

این در حالی است که پالس اکسیمترهای جدید و امروزی قادرند علاوه بر انجام دو وظیفه اصلی خود ساعت، تاریخ، دمای بدن، میزان مسافت طی شده، کالری مصرفی و حتی سرعت حرکت را با دقت بالایی نمایش دهند.

ناگفته نماند که یک جای نمایش میزان باتری بر روی مدل‌های دارای نمایشگر دیجیتالی هم موجود است تا شما از میزان شارژ دستگاه خود مطلع شوید.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید شکم بند طبی

ویژگی‌های جانبی پالس اکسیمتر

از دیگر نکات مهمی که در انتخاب یک پالس اکسیمتر باید حتماً به آن توجه شود، ویژگی‌های جانبی این دسته از دستگاه‌های پزشکی می‌باشد.

این قابلیت‌ها می‌توانند شامل خاموشی خودکار پس از گذشت مدت زمانی معین مثلاً ۵ ثانیه از توقف در عملکرد دستگاه باشد، یا این‌که اکسیژن سنج منتخب شما مجهز به آلارم صوتی برای هشیاری باشد.

به طور مثال این هشدار می‌تواند هنگام افزایش غیر طبیعی ضربان قلب و همین‌طور پایین آمدنِ سطح اکسیژن و مواردی از این دست عمل نمایید.

علاوه بر ویژگی‌های فوق باید قابلیت‌های دیگری مانند، نمایش به صورت نموداری یا سینوسی، کرنومتر، امکان تنظیم روشنایی صفحه نمایشگر، توان چرخش صفحه نمایشگر و هم‌چنین ضد آب بودن پالس اکسیمتر برای استفاده در محیط‌های مرطوب را نیز اضافه نمود.

و اما عوامل موثر بر روی قیمت پالس اکسیمتر

قیمت هر محصول از جمله دستگاه سنجش اکسیژن در واقع تابعی از ویژگی‌ها، قابلیت‌ها، مرغوبیت و کیفیت آن محصول است.

یعنی هرقدر یک پالس اکسیمتر دارای شاخص‌ها و معیارهای برتر باشد به همان اندازه هم قیمت و ارزش آن بالاتر و بیشتر است.

در نهایت این شما هستید که باید متناسب با سطح انتظارات خود و سنجیدن معیارهایی سلامتی‌تان از سوی دستگاه، اقدام به خرید یک مدل ساده و یا پیشرفته از آن نمایید.

یادآوری می‌کنیم که پالس اکسیمتر یک ابزار سلامتی مهم و دستگاهی پزشکی با قابلیت‌های علمی بالا می‌باشد. لازم است که هنگام خرید این دسته از محصولات با کارکرد علمی و پزشکی، با دقت بالا و حساسیت خاصی اقدام به انتخاب نمایید.

توصیه می‌کنیم که برای این گروه از ابزار سلامت‌محور به هیچ وجه ناخن خشک نباشید و سعی کنید محصولی کیفی و مناسب را از فروشگاه‌های معتبر و مراکز خرید اینترنتی صاحب نام تهیه فرمایید.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید کیسه آب گرم

همه نکات ذکر شده در این مقاله هنگام انتخاب پالس اکسیمتر مناسب اهمیت دارند. رعایت همه این نکات ممکن است سخت به نظر برسد، به همین دلیل در ادامه مطلب، ۲۴ پالس اکسیمتر دقیق، کیفی و با تمام ویژگی‌های یک کالای خوب و مناسب را برای شما آماده کرده‌ایم. این محصول امتحان خود را بارها پس داده و رضایت خریداران را جلب نموده‌اند. با کلیک روی تصویر و یا دکمه زیر هر محصول می‌توانید وارد سایت دیجی‌کالا شده و محصول را به صورت اینترنتی سفارش دهید.

متاسفانه این محصول در سایت دیجی کالا موجود نیست. در صورت موجود شدن لیست محصولات در این بخش قرار می‌گیرد.

صفحه اصلی سایت دیجی کالا

در این مطلب از مجله خرید اینترنتی مینینیم با نکات مهم و اساسی هنگام خرید پالس اکسیمتر آشنا شدید، به شما اطمینان می‌دهیم که با رعایت این نکات می‌توانید یک محصول مناسب، کیفی، دقیق ایمن و به‌روز را خریداری کرده و همیشه از کیفیت و ضریب دقت بالای آن بهره برده و از عملکردش نیز مطمئن باشید.

در ادامه بخوانید: راهنمای خرید پتو برقی

هر نوع سوال، پیشنهاد و یا انتقادی دارید، آن را در بخش دیدگاه‌های همین مطلب با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا