ابزار سلامت

گردنبند طبی: معرفی بهترین کلارهای گردن با خرید اینترنتی

هنگام خرید گردنبند طبی این نکات را رعایت کنید

یکی از رایج‌ترین ابزارهای سلامتی و درمانی در دنیا گردنبندهای طبی یا کلارهای گردنی هستند. امروزه سبک زندگی اشتباه باعث شده که افراد به علت تحمل فشارهای روزانه به عضلات گردنی، مجبور به استفاده از این وسیله شوند.

روند کمک گرفتن از این ابزار در جوامع مدرن روبه افزایش است که بایستی فکر و تدبیر اساسی در این زمینه اتخاذ گردد.

با این اوصاف یک گردنبند طبی می‌تواند برای کاهش درد و التهاب در ناحیه گردن، جلوگیری از حرکت سریع و هم‌چنین کاهش فشار بر روی آن مثمر ثمر باشد.

استفاده از گردنبند طبی یا همان کلار گردنی بدون اخذ نظر پزشک ارتوپد ممنوع است، بهتر است ابتدا به یک متخصص مراجعه کنید و بر اساس تجویز او اقدام به تهیه یک نوع گردنبندی برای رفع درد و گرفتگی گردن خود نمایید.

اگر قدری زمان بگذارید و مجله اینترنتی مینینیم را در ادامه این گفتار همراهی نمایید، شما یاران را با انواع مختلف و نکات کلیدی هنگام خرید گردنبندهای طبی آشنا می‌کنیم.

ابتدا انواع کلارهای گردنی را بشناسید

مدل نرم: از گردنبند طبی نرم برای رفع گرفتگی و اسپاسم عضلات گردن استفاده می‌شود. حمل و استفاده از این مدل کلار در طول ۲۴ ساعته شبانه روز بسیار راحت است و می‌توان با بستنِ آن‌ به گردن به انجام تمام فعالیت‌های روزانه خود بدون هیچ‌گونه محدودیتی پرداخت.

علاوه بر راحتی باید به این نکته هم اشاره کرد که این دسته از کلارهای گردنی از وارد شدن ضربه به محل آسیب دیده ممانعت می‌کنند و از نظر کیفی عملکرد خوب و قابل قبولی دارند.

مدل نیمه‌ خشک: به گردنبندهای نیمه خشک مدل نرم آتل‌دار یا نیم‌سخت نیز می‌گویند. زمانی که این محصود درمانی را بر روی گردن خود می‌بندید، در واقع باید بپذیرید که به اندازه مدل‌های نرم، آزادی در حرکتِ سر و گردن نخواهید داشت.

پزشکان معمولاً برای صدماتی بیشتر از یک گرفتگی و اسپاسم معمولی در ناحیه گردن برای شما استفاده از این مدل کلارها را تجویز می‌نمایند.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید پشتی طبی

مدل خشک: کلارهای خشک گردنی از پلاستیک سخت با رویه‌ای فومی و نرم ساخته می‌شوند، این مدل همیشه برای کسانی که اقدام به عمل جراحی بر روی عضلات گردن خود کرده‌ یا صدمات وارده به گردن آن‌ها سنگین است، توصیه و تجویز می‌شود.

استفاده از این مدل گردنبندها سبب می‌شود تا گردن شما نتواند هیچ حرکتی ولو جزئی به طرفین داشته باشد و عضو آسیب دیده را تا بهبودی کامل مورد حمایت ۱۰۰٪ قرار دهد.

نکات مهم هنگام انتخاب و خرید گردنبند طبی

مدل‌های مختلف گردنبند طبی را شناختید، حالا طبق تجویز پزشک یک نوع را خریدار کنید

اولین قدم برای خرید گردنبند طبی توجه به نوع آن است که البته این مورد باید از سوی پزشک معالج شما مشخص شود، بدیهی است که شما به عنوان یک فرد بیمار هیچ دخل و تصرفی در انتخاب نوع آن ندارید.

با این حال اما به یاد داشته باشید اینکه گردنبند باید دارای چانه باشد یا فاقد آن، بستگی به نظر پزشک
معالجتان دارد تا در صورت امکان برای شما استفاده از آتل گردنی بدون چانه را تجویز نماید.

نسبت به جنس محصول پزشکی مورد نظرتان بی اهمیت نباشید

دومین نکته در انتخاب گردنبند طبی توجه به جنس آن است، اگر یک جستجو در بازار یا فروشگاه‌های معتبر آنلاین داشته باشید، خواهید دید که مدل‌های مختلفی که از فوم، ابر، پلاستیک و … ساخته شده‌اند، خودنمایی می‌کنند.

فارغ از جنس گردنبند، باید به دو عامل دیگر هم بی توجه نباشید یکی قابلیت شستشوی آسان کالای درمانی با توجه استفاده طولانی از آن و دیگری اطمینان از ضد حساسیت بودن آن است.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید قوزبند طبی

مناسب بودن سایز کلار با گردن استفاده کننده فوق‌العاده مهم است

فاکتور مهم بعدی در انتخاب و خرید گردنبند طبی توجه به سایز آن می‌باشد، منظور از این اندازه متناسب بودنِ گردنبند با سایز دور گردن شماست.

حتماً می‌دانید که قطر گردن هر انسانی با دیگری متفاوت است، بر این اساس سازندگان محصولات خود را در چهار سایز: کوچک (S)، متوسط (M)، بزرگ (L) و خیلی بزرگ (XL) تولید و عرضه می‌کنند.

سایز کوچک کلارهای گردنی در اندازه ۲۷ تا ۳۳، متوسط در بازه ۳۴ تا ۴۰، سایز بزرگ در محدوده ۴۱ تا ۴۷ و هم‌چنین سایز بزرگتر آن در حدفاصل اندازه‌ای ۴۸ تا ۵۴ سانتی‌متری قرار دارند.

چنان‌چه بعد از بستنِ گردنبند، احساسی مانند خفگی به شما دست داد، می‌بایست قدری آن را به واسطه چسب‌هایی که در کنارش تعبیه شده‌اند، شُل نمایید. البته این افزایش سایز نباید به گونه‌ای باشد که سبب بی اثر شدن بستن کلار بر روی گردن شما گردد.

به ویژگی‌های جانبی گردنبند طبی هم نیم نگاهی داشته باشید

برای تهیه کردن یک گردنبند طبی علاوه بر تمام مطالب گفته شده، توجه به چند نکته جانبی دیگر خالی از لطف نیست، مواردی مانند: وجود منافذی برای عبور و مرور و جریان هوا و قابلیت استفاده از آن برای MRI گیری.

برخورداری از راه دسترسی ساده و راحت برای کنترل شاهرگ فرد را نیز به دو ویژگی بالا اضافه کنید تا کادر پزشکی بتوانند پس از آتل بستن به گردن فرد مجروح، تنفس و نبض وی را بررسی نمایند.

قیمت کلارک گردنی چیزی خارج از عوامل تعیین کننده کیفیت محصول نیست

قیمت گردنبند طبی را تمام موارد گفته شده در این مطلب تعیین می‌کنند. حال این شما هستید که طبق نظر و تجویز پزشک معالج برای رسیدن به سلامت کامل در ناحیه گردن خود، اقدام به تهیه یک مدل آتل گردنی و با کیفیت و میزان سختی می‌کنید.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید زانوبند طبی

آشنایی با نحوه استفاده از گردنبندهای پزشکی

  • برای استفاده صحیح از گردنبند طبی بهتر است تا حد امکان از نشستن‌های طولانی مدت با آن پرهیز نموده و سعی کنید که بیشتر به امر قدم زنی بپردازید.
  • سعی کنید در طول مدت زمانی که به گردن خود آتل متصل نموده‌اید، از قوز کردن و پیچ و تاب دادن به بدن خود خصوصا در قسمت نیم تنه بالایی خودداری فرمایید.
  • از نشستن بر روی صندلی‌های خیلی نرم و بیش از اندازه پایین که سبب ایجاد فشار مضاعف بر گردن و ستون فقرات شما خواهد شد، اجتناب نمایید.
  • همواره حواستان را خوب جمع کنید تا در زمان بسته بودن آتل به گردنتان بار سنگین به هیچ عنوان بلند نکنید.
  • ورزش‌های شدید و دویدن‌های حتی نرم را هم انجام ندهید.

همه نکات ذکر شده در این مقاله هنگام انتخاب گردنبند طبی مناسب اهمیت دارند. رعایت همه این نکات ممکن است سخت به نظر برسد، به همین دلیل در ادامه مطلب، ۲۴ گردنبند طبی استاندارد، مفید، کیفی با جنس و اندازه مناسب را برای شما آماده کرده‌ایم. این گردنبدها امتحان خود را بارها پس داده و رضایت خریداران را جلب نموده‌اند. با کلیک روی تصویر و یا دکمه زیر هر محصول می‌توانید وارد سایت دیجی‌کالا شده و محصول را به صورت اینترنتی سفارش دهید.

متاسفانه این محصول در سایت دیجی کالا موجود نیست. در صورت موجود شدن لیست محصولات در این بخش قرار می‌گیرد.

صفحه اصلی سایت دیجی کالا

در این مطلب از مجله خرید اینترنتی مینینیم با نکات مهم و اساسی هنگام خرید کلار گردنی آشنا شدید، با رعایت این نکات می‌توانید یک محصول مناسب، ایمن، استاندارد را بعد از مشورت با پزشک خود خریداری کرده تا بتوانید دردهای ناشی از ضربات یا آسیب‌های وارده به گردنتان را التیام ببخشید.

در ادامه بخوانید: راهنمای خرید شکم بند طبی

هر نوع سوال، پیشنهاد و یا انتقادی دارید، آن را در بخش دیدگاه‌های همین مطلب با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا