لوازم ورزشی

گام شمار: راهنمای انتخاب بهترین مدل‌های گام‌شمار با خرید اینترنتی

هنگام خرید گام شمار این نکات را رعایت کنید

قطعاً به عنوان یک ورزشکار تمایل دارید که فعالیت‌های مختلف ورزشی خود به خصوص پیاده‌روی را منظم، با برنامه، منسجم و در یک فرایند درست و علمی انجام دهید.

تا بتوانید میزان مسافت طی شده و کالری مصرف شده و همین‌طور نتایج دلخواه را از آن بگیرید و مسیر خود را به درستی به سمت سلامتی، تندرستی، کاهش وزن و تناسب اندام هموار کنید.

برای نیل به این مهم علاوه بر داشتن لباس و کفش مناسب توصیه می‌کنیم از یک وسیله کاربردی به نام گام‌شمار نیز استفاده نمایید.

از شما دوستان عزیز تقاضا داریم که در ادامه با ما در مجله اینترنتی مینینیم همراه باشید تا گزیده‌ای از مطالب مرتبط با قدم شمار را در اختیار شما ورزشکاران عزیز قرار دهیم.

با گام‌شمار بیش از گذشته آشنا شوید

گام‌شمار یا قدم‌شمار (Pedometer) دستگاهی کوچک است که وزنی سبک و حجمی کم دارد، به کمر متصل می‌گردد یا به مچ دست بسته شده یا این‌که به گردن آویخته می‌شود و هنگام پیاده روی تعداد گام‌های برداشته شده را محاسبه می‌کند.

این وسیله کاربردی تعداد قدم‌ها و کالری مصرفی را حساب و شاخصی از میزان فعالیت جسمانی فرد را در طول روز ارائه می‌کند.

پدومتر به کمک یک شتاب‌سنج حساس می‌تواند تعداد گام‌هایی که شما برداشته‌اید و مسافتی که طی کرده‌اید را به طور دقیق اندازه‌گیری نماید و نهایتاً بر اساس اطلاعات داده شده مثل وزن و طول گام‌ها، میزان کالری مصرفی شما را محاسبه کند.

تهیه و استفاده از قدم‌شمار برای افرادی که به دنبال کنترل بیشتر فعالیت‌های ورزشی و رژیمی خود هستند، ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

تحقیقات صورت گرفته نشان می‌دهد که بهره‌گیری از پدومتر در فعالیت‌های بدنی باعث ترغیب و تشویق بیشتر افراد می‌گردد.

در مورد ضرورت استفاده از پدومتر بیشتر بدانید

اگر تعداد قدم‌های شمارش شده به وسیله پدومتر را در طول گام ضرب کنید در واقع میزان مسافت طی شده به دست می‌آید که مقدار کالری مصرف شده هم قابل محاسبه است.

بی‌شک می‌دانید که برای حفظ و تداوم سلامتی بدن، انسان باید در طول روز مقدار کالری معینی را بسوزاند. در حقیقت پدومتر دستگاهی برای کنترل وضعیت سلامت بدن در حین فعالیت و پیاده روی است.

صاحب نظران علم‌ تغذیه و تندرستی هزار قدم پیاده‌روی روزانه را برای تداوم سلامتی ضروری می‌دانند. در بسیاری از کشورها از گام‌شمار به عنوان وسیله‌ای برای پیشگیری از چاقی استفاده می‌کنند.

در بعضی کشورها هم قدم‌شمار را در کنار جدولی جهت ثبت قدم‌های زده شده روزانه و هفتگی در اختیار مردم قرار می‌دهند.

افرادی که از Pedometer برای شمارش قدم‌های خود بهره می‌برند، انگیزه بیشتری برای تحرک، فعالیت و پیاده‌روی دارند.

توصیه می‌کنیم بیماران قلبی، دیابتی‌ها و کسانی که به جد در پی کاهش وزن هستند، حتماً از دستگاه گام‌شمار کمک بگیرند. حتی خانم‌های خانه‌دار هم می‌توانند هنگام انجام کارهای روزانه از این وسیله استفاده کنند.

مزایای استفاده از دستگاه قدم‌شمار

  • میزان و سطح فعالیت‌های فیزیکی و بدنی کاربر کاملاً آشکار می‌گردد.
  • گام‌شمار شرایط یک روش اندازه‌گیری نوین برای حرکات شما را با هدف نیل به تندرستی، فراهم می‌کند.
  • ایجاد انگیزه قوی در هنگام ورزش و پیاده‌روی به همراه افزایش قدرت تحمل و استقامت از دیگر مزایای این محصول است.
  • بهبود و افزایش حالات روحی و روانی مثبت هنگام فعالیت بدنی را باید یکی دیگر از ویژگی‌های پدومتر دانست.
  • گام‌شمار در هنگام پیاده‌روی و فعالیت فیزیکی برای شما شادابی و نشاط به ارمغان می‌آورد
  • جریان گردش خون بهبود می‌یابد و از کلسترول و بیماری‌های قلبی و عروقی جلوگیری می‌شود.
  • سطح انرژی بدن به کمک قدم‌شمار افزایش پیدا می‌کند.
  • ایجاد تفکر مثبت به منظور رسیدن به هدف، از خصوصیات استفاده از این محصول سلامت محور است.
  • در نهایت این گام‌شمار است که شما را به ورزش و فعالیت بدنی بیشتر تشویق می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید ساک ورزشی

نحوه استفاده از قدم‌شمار

دستور استفاده از محصول در داخل جعبه آن موجود است. دستگاه را بر اساس مسافت یک قدم خود به Cm و وزن‌تان به Kg تنظیم و در ادامه وسیله را به کمر شلوار یا کمربند خود به شکل عمودی و در جلوی استخوان لگن متصل نمایید.

زمانی که لگن شما به طرف بالا و پایین حرکت می‌کند، پدومتر یک قدم برای شما ثبت می‌کند، ضمن این‌که سایر حرکات مانند خم شدن، دویدن و بالا و پایین رفتن از پله‌ها توسط دستگاه ثبت می‌شود.

دسته‌بندی دستگاه‌های پدومتر

دستگاه‌های گام‌سنج بر اساس قابلیت‌هایی که دارند به دو نوع کلی تقسیم می‌شوند: دسته اول برای استفاده کسانی مناسبند که تازه به پیاده روی منظم و با برنامه روی آورده‌اند و انتظار زیادی از گام‌شمار خود ندارند‌.

پدومترهای روزمره با قیمت مناسب، همین‌که می‌توانند اطلاعات پایه را در اختیار ورزشکار مبتدی قرار دهند، کفایت می‌کند.

گام‌شمارهای نوع دوم مختص ورزشکاران حرفه‌ای هستند که قادرند اطلاعات ریز و جزئی‌تری را در خصوص وضعیت فعالیت‌های کاربران منعکس نمایند.

در حقیقت قدم‌شمارهای حرفه‌ای با برخورداری از ویژگی‌های بیشتر، مورد استقبال و توجه ورزشکاران رشته‌های شنا، دومیدانی، وزنه‌برداری، اسکیت و … قرار می‌گیرند.

اهمیت ظاهر و استایل Pedometer

طبیعتاً علاوه بر کارایی و دقت، زیبایی و خوش استایل بودنِ گام‌شمار نیز مهم است. همان‌طو که قبلاً هم اشاره شد برخی از این وسایل به مچ دست بسته و بعضی هم به گردن آویخته می‌شوند و برخی نیز به کمربند و لباس متصل می‌گردند.

فاکتورهای مهم و قابل توجه برای انتخاب و خرید

بررسی نمایشگر قدم‌شمار

گونه‌ای از پدومترها داده‌ها و اطلاعات آماری حاصل از تحلیل و آنالیز کاربر را در قالب اعداد و ارقام بر روی صفحه خود نمایش می‌دهند و نوعی دیگر از آن‌ها دارای ظاهری ساده هستند که نتایج فعالیت‌ها را توسط چراغ‌های کوچک LED بیان می‌کنند.

اگر می‌خواهید این دسته محصولات جزئیات کامل‌تر و اطلاعات دقیق‌تری از خود به نمایش بگذارند، بهتر است آن‌ها را به کمک اپلیکیشن‌های مخصوص، به تلفن همراه خود وصل کنید. البته قبل از خرید گام‌شمار باید اپلیکیشن موبایل خود را بررسی نمایید.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید شیکر

کنترل تطبیق پذیری قدم‌شمار

در بخش قبلی گفتیم که بعضی از گام‌شمارها می‌توانند به برنامه تلفن همراه وصل شوند و داده‌های جامع‌تر و دقیق‌تری ارائه نمایند.

جهت بهره‌مندی از این ویژگی باید گام‌شمار انتخابی‌تان با گوشی همراه همخوانی و تطبیق داشته باشد. یادتان باشد که برخی از این ابزار فقط با سیستم آی اُ اس هماهنگی دارند و اساساً به ویندوز وصل نمی‌شوند.

اهمیت طول عمر باتری پدومتر

به تناسب میزان پیچیدگی و حرفه‌ای بودن دستگاه است که طول عمر آن می‌تواند بین یک روز تا چند ماه در نوسان باشد.

قدر مسلم گام‌شماری که نتایج و بازخورد فعالیت‌های کاربر را تنها با چند نور اِل ای دی بر روی نمایشگر خود ظاهر می‌کند با نوع پیشرفته و حرفه‌ای این وسیله که اطلاعات کامل‌تر و بیشتری مانند ارقام و نمودارهای مختلف را از طریق صفحه نمایش در اختیار کاربر قرار می‌دهد، طول عمر باتری‌اش بیشتر است.

ضد آب بودنِ گام شمار چقدر مهم است؟

دسته‌ای از این محصولات انگیزشی ضد آب و برخی هم فاقد این ویژگی هستند. این‌که کدام‌یک می‌توانند بهتر باشند و نیاز کاربر را بر طرف نمایند به نوع مصرف شما بستگی دارد. مسلماً شناگران باید فکر خود را بر روی خرید یک محصول ضد آب با قیمت بیشتر متمرکز کنند.

همه نکات ذکر شده در این مقاله هنگام انتخاب گام شمار مناسب اهمیت دارند. رعایت همه این نکات ممکن است سخت به نظر برسد، به همین دلیل در ادامه مطلب، ۲۴ گام شمار دقیق، باکیفیت و ارزان را برای شما آماده کرده‌ایم. این گام شمارها امتحان خود را بارها پس داده و رضایت خریداران را جلب نموده‌اند. با کلیک روی تصویر و یا دکمه زیر هر محصول می‌توانید وارد سایت دیجی‌کالا شده و محصول را به صورت اینترنتی سفارش دهید.


گام شمار جابون Up – سایز کوچک

گام شمار جابون Up - سایز کوچک

مشخصات

  • درگاه‌های ارتباطی
    USB
  • سایر امکانات
    – عمر باتری ۱۰ روز- زمان شارژ دستگاه: ۹۰ دقیقه- قابلیت اندازه گیری کالری بدن- اتصال به تلفن همراه از طریق جک ۳.۵ میلی متری- سازگار با سیستم عامل اندروید ۴.۰ به بالا – سازگار با سیستم عامل ۶.۰ iOS به بالا

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

گام شمار میس فیت مدل Flash

گام شمار میس فیت مدل Flash

مشخصات

  • وزن
    ۵۴ گرم
  • حافظه داخلی
    ۱.۱ گیگابایت
  • مشخصات باتری
    باتری سکه‌ای
  • سایر امکانات
    مقاوم در برابر آب تا عمق ۳۰ مترقابلیت اتصال و سینک بی‌سیم با گوشی هوشمندقابلیت محاسبه و استفاده برای پیاده‌روی، دویدن، دوچرخه‌سواری، تنیس، یوگا و غیرهجنس: پلاستیک نرمقابلیت استفاده بدون نیاز به تعویض باتری تا ۶ ماهاتصال از طریق بلوتوث نسخه کم انرژی (BLE)قابلیت اتصال به‌نرم‌افزارهای سلامت نظیر LoseIt!, Runkeeper, MapMyFitness, MyFitnessPal and IFTTT
  • نرم افزار یا اپلیکیشن سازگار
    ios و اندروید
  • لوازم جانبی
    قالب گیره دار جهت نصب بر روی پیراهن
  • سیستم عامل اپلیکیشن
    اندروید

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

گام شمار مدل Strap-dig

گام شمار مدل Strap-dig

مشخصات

  • وزن
    ۵ گرم
  • مشخصات باتری
    ۱.۵
  • حساسیت
    حرکت و ضربان و طی شدن مسیر
  • سایر امکانات
    گام شمارکالری شمارساعت دیجیتالصفحه نمایش ال سی دیدارای دو دکمه تنظیمضد آب و ضربه و سقوطسنسور های دقیق و حساسبسیار مقرون به صرفهمواد سازنده: ABS + نوار سیلیکونی بسیار نرم لاستیکیمحدوده شمارش گام: از ۰ تا ۹۹۹۹۹شمارنده پیاده روی ، رکورد کالری ، مسیر مسافت ، ساعتقابلیت نمایش زمان در دوحالت زمان ۱۲/۲۴ ساعتهکارکرد با هر دو سیستم متریک و بریتیشقابلیت وارد ردن مشخصات وزنی اشخاصقابلیت ست شدن با بسیاری از بند های سیلیکونیکارکرد با ۱.۵ولت باتریمصرف بسیار کم باتری و خواب خودکارجهت صرفه جویی در مصرف انرژینمایشگر LCD با کیفیت با ارقام بزرگ و خوانایی آسانتنظیم آسان در ۵ مرحله بسیار ساده (برگه راهنما داخل بسته موجود است)برای جابجایی بین نمایش زمان یا گام شمار یا کالری شمار دکمه مود را نگه داریدجهت استفاده حتما برگه راهنما را مطالعه فرمایید
  • نرم افزار یا اپلیکیشن سازگار
    کارکرد مستقل

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

گام شمار جابون Up – سایز متوسط

گام شمار جابون Up - سایز متوسط

مشخصات

  • درگاه‌های ارتباطی
    USB
  • سایر امکانات
    – عمر باتری ۱۰ روز- زمان شارژ دستگاه: ۹۰ دقیقه- قابلیت اندازه گیری کالری بدن- اتصال به تلفن همراه از طریق جک ۳.۵ میلی‌متری- سازگار با سیستم عامل اندروید ۴.۰ به بالا – سازگار با سیستم عامل ۶.۰ iOS به بالا

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

گام شمار هایتک مدل HI-PM12

گام شمار هایتک مدل HI-PM12

مشخصات

  • سایر امکانات
    – محاسبه دقیق مسافت طی شده، زمان، کالری مصرف شده و تعداد گام ها

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

گام شمار ماراتن مدل دیجیتال

گام شمار ماراتن مدل دیجیتال

مشخصات

  • وزن
    ۲۰ گرم
  • نرم افزار یا اپلیکیشن سازگار
    ندارد
  • لوازم جانبی
    راهنمای فارسی استفاده از محصول

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

گام شمار مدل D595

گام شمار مدل D595

مشخصات

  • وزن
    ۲۲ گرم
  • سایر امکانات
    دارای دکمه Resetدارای استاندارد CEدارای گیره برای قرار گرفتن روی کمر بند و یا قسمت بالای جیب
  • نرم افزار یا اپلیکیشن سازگار

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

گام شمار مدل GS-402M1015

گام شمار مدل GS-402M1015

مشخصات

  • وزن
    ۱۴ گرم
  • حافظه داخلی
    بدون حافظه داخلی
  • سایر امکانات
    گام شمار ماراتنوارداتی: ساخت کشور چینوزن: ۱۴ گرمقابلیت شمارش قدم ها از ۰ تا ۳۹۹۹۹قابلیت محاسبه میزان کالریقابلیت نمایش ساعت در وضعیت های ۲۴/۱۲قابلیت تنظیم فاصله قدم ها به سانتی مترقابلیت تنطیم وزن بدن به کیلوگرمقابلیت تعویض باتریدارای گیرهدارای حمل سبک، راحت، آسانمناسب برای ورزشکاران و عموم افراد
  • نرم افزار یا اپلیکیشن سازگار
    ندارد

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

در این مطلب با نکات مهم و اساسی هنگام خرید گام شمار آشنا شدیم، با رعایت این نکات می‌توانید یک محصول کاربردی و باکیفیت خریداری کرده و همیشه از صحت شمارش قدمها و رسیدن به هدف خود با آن اطمینان داشته باشید.

در ادامه بخوانید: راهنمای خرید ساعت هوشمند

هر نوع سوال، پیشنهاد و یا انتقادی دارید، آن را در بخش دیدگاه‌های همین مطلب با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا