خواب کودک

دوربین کنترل کودک: معرفی بهترین پیجرهای اتاق کودک با خرید اینترنتی

هنگام خرید انواع دوربین کنترل کودک این نکات را رعایت کنید

دوربین کنترل کودک (Pager) یکی وسیله عالی، مفید و ایده‌آل برای والدین و سازمان‌هایی است که با کودکان خردسال سر و کار دارند. این سیستم به پدر و مادرها کمک می‌کند که از هر جا حرکات و رفتار کودک و نوزاد خود را زیر نظر داشته باشند. در خلال آن و همزمان نیز به دیگر کارهای خود برسند.

کارکنان برخی از بیمارستان‌ها که ملزم و موظف به کنترل همزمان تعداد زیادی از کودکان هستند، از این نوع مانیتورها نیز استفاده می‌کنند.

قدری بیشتر در مورد دوربین کنترل اتاق کودک بدانید

دوربین کنترل اتاق کودک در واقع یک سیستم دوربین مدار بسته هوشمند است که برای رصد و پایش مکان استقرار نوزاد از راه دور و در غیاب والدین به خدمت گرفته می‌شود.

دوربین مراقبت از کودک، دوربین کنترل پرستار کودک و دوربین مراقبت از سالمندان از نام‌های دیگر این سیستم مراقبتی است.

بنابراین اگر به دنبال این هستید که در مواقع دوری از نوزاد خود شش دانگ حواستان به حرکات و رفتارهایش باشد و لحظه‌ای از او غفلت نکنید، بهترین گزینه برای شما خرید دوربین کنترل کودک است.

تا بتوانید حتی از موقعیت کاری خود هم پیوسته فرزندان را کنترل کرده و در صورت بروز مشکل و یا خطر برای آنان فوراً خود را به بالین شان برسانید.

به مدد فناوری و توسعه وسایل و لوازم مختلف با هدف خدمت به انسان و رفاه بیشتر او، امروزه دنیای دوربین‌های کودک هم رشد و تنوع چشمگیری داشته‌اند‌.

به هر حال این تنوع باعث می‌شود که شما والدین گرامی قدری با چالش در انتخاب مواجه شوید. لازم است ابتدا شاخص‌های بارز این محصول را بشناسید، میزان بودجه‌ برای خرید آن را تعیین کنید و نهایتاً بر اساس انتظار خود از دوربین خریدتان را برای نصب در اتاق کودک نهایی و عملیاتی نمایید.

در ادامه این مطلب با راهنمای خرید اینترنتی مینینیم همراه شوید تا شما را با نکاتی حائز اهمیت در خصوص انتخاب و خرید دوربین کنترل کودک بیشتر آشنا نماییم.

ابتدا با انواع دوربین‌های کنترل کودک آشنا شوید

مدل صوتی: همان‌طور که از نام این مدل دوربین کنترل کودک نیز مشخص است، تنها می‌تواند برای شما حکم یک پیجر را داشته باشد و با پخش صدای گریه و یا خنده کودک شما را از حالات وی مطلع سازد.

در واقع مدل کاملاً مشابه این نوع از دوربین‌ها، همان‌هایی هستند که در محیط‌های بیمارستانی مورد بهره‌‌برداری قرار می‌گیرند.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید آویز تخت کودک

مدل تصویری: دوربین کنترل کودک از نوع تصویری می‌تواند تصویر کودک را در اتاق بازی و خواب برای شما به نمایش درآورد.‌ در صورت بالا بودن مدل و تجهیز شدن به میکروفون‌های جانبی، قادر است صدای کودکتان را هنگام انجام فعالیت‌های روزمره به شما منتقل نماید.

این‌که دوربینی که برای این منظور انتخاب می‌کنید چقدر امکانات و تجهیزات داشته باشد، موضوعی است که به میزان بودجه و سلیقه شما والدین عزیز بستگی خواهد داشت.

مدل حرکتی: نوع سوم از دوربین‌های کنترل اتاق کودک، در حقیقت مدل‌های حرکتی هستند که به نوعی پیشرفته‌ترین گونه این محصول نیز به شمار می‌روند.

این گروه از دوربین‌های مراقبتی در صورت برخورداری از قابلیت‌های مختلف، می‌توانند علائم حیاتی کودک را در کنار فعالیت‌های جسمی و حرکتی وی بررسی و گزارش آن را به صورت دقیق به شما مادران عزیز و پدران گرامی ارائه نمایند.

دوربین‌های کنترل کودک حرکتی، علی‌رغم داشتنِ آپشن‌های متنوع هیچ‌وقت در بازارهای جهانی و داخلی کشور نتوانسته‌اند سهم قابل توجهی از فروش را به خود اختصاص دهند.

دلیل این عدم استقبال هم حساسیت بیش از اندازه سنسورهای آن است که با هر تکان و حرکتی از سوی کودک فعال شده و پیوسته با آلارم صوتی یا ویبره‌ای سبب اطلاع و گاهی هم نگرانی والدین می‌شود.

نکات مهمی که هنگام انتخاب و خرید دوربین کنترل کودک باید مد نظر قرار گیرد

کدام مدل؟ صوتی، تصویری یا حرکتی؟

نخستین نکته‌ای که شما والدین عزیز هنگام انتخاب و خرید دوربین کنترل کودک باید به آن توجه نمایید، تعیین نوع محصول است.

قطعاً بخش قبلی این مطلب را مطالعه فرمودید و با انواع دوربین‌های کنترل کودک آشنا شدید، پس در این زمینه مشکل خاصی ندارید.

کافی است با شناخت به دست آمده و انتظاری که از محصول و قابلیت‌ها و مشخصات فنی آن دارید، خرید خود را عملیاتی نمایید.

البته شما والدین گرامی که سلامت کودک دلبتدتان مهم‌ترین اولویت زندگی‌تان است، باید به این نکته توجه داشته باشید که تنها به نوع صوتی، تصویری و یا حرکتی در انتخاب چنین دوربین‌هایی بسنده نکنید، بهتر است تمام ویژگی‌ها و قابلیت‌های جانبی دوربین را مورد بررسی قرار دهید.

اهمیت سیمی یا بدون سیم بودن دوربین

نکته دوم در انتخاب دوربین کنترل کودک، موضوع داشتنِ سیم یا بدون سیم بودن محصول است که انتخاب یکی از این دو مدل بر عهده خودتان می‌باشد.

با این حال اگر مدل انتخابی‌تان از نوع سیمی است، ضرورت دارد که به طول کابل برق دوربین با هدف اتصال یکپارچه آن به منبع برق شهری توجه داشته باشید.

چنان‌چه تمایل داشتید که یک دوربین شارژی و باتری خور یا همان فاقد کابل را خریداری نمایید، باید به مدت زمان نگهداری شارژ باتری در هر ۲۴ ساعت از شبانه روز و همین‌طور مدت زمانی که طول می‌کشد تا شارژ محصولتان کامل شود، توجه داشته باشید.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید تخت خواب کودک

محدوده قابل پوشش دوربین کنترل کودک

فاکتور مهم بعدی در انتخاب و خرید دوربین پیجر کودک توجه به میزان پوشش‌دهی لنز دوربین است. در این خصوص لازم است که به دو نکته توجه نمایید:

اولاً باید همواره دوربین را کاملاً مشرف به موقعیت مکانی کودک در اتاق و یا هر قسمت دیگری از منزلتان که قرار دارد، تنظیم نمایید.

ثانیاً باید به قابلیت مانیتور کردن تمام فضاها که به معنای ساپورت ۳۶۰ درجه‌ای دوربین است، نیز توجه داشته باشید.

در واقع با رعایت این موارد می‌توانید کودک خود را در هر زاویه‌ای که قرار گرفته است، مشاهده و کنترل نمایید. گفتنی است که محدوده قابل پوشش یک دوربین ارتباط تنگاتنگی با کیفیت لنز آن دارد.

توجه به قابلیت‌های اتصال دوربین کنترل

مورد دیگری که در تهیه یک دوربین کنترل کودک باید مد نظر خریدار باشد، بررسی قابلیت‌های اتصالی محصول است که هم می‌تواند به صورت بلوتوثی باشد و هم به طور مستقیم و با اتصال به شبکه عمل نماید.

به هر حال و در هر دو شکل شما والدین عزیز در هر نقطه‌ای که هستید باید از خروجی‌های تصویری و صوتی دوربین مطلع گردید.

باز هم توصیه می‌کنیم که حتماً به قابلیت‌های اتصالی محصول توجه کافی و وافی را معطوف کنید تا پس از خرید آن دچار پشیمانی نشوید!

از قابلیت اتصال به دیوایس‌ها و گجت های مورد استفاده خود از سوی دوربین نیز بی التفات نباشید. سازگاری با سیستم عامل‌های مختلف اندروید، آی او اس و ویندوز نیز بسیار حائز اهمیت است.

توجه به نصب آسان دوربین کنترل کودک

نصب و سر هم کردنِ هر وسیله از جمله دوربین مورد بحث به صورت آسان و بی دردسر، همواره از نکات بارز انتخاب و خرید کالا محسوب می‌گردد.

این سهولت نصب، به شما امکان می‌دهد که دوربین مراقبتی را در زوایای مختلفی از اتاق کودک و یا محل بازی وی در هر جایی از خانه که قرار دارد، گذاشته و به راحتی فعالیت‌های روزانه او را رصد نمایید.

دوربین کنترل اتاق کودک به صورت ایستاده و یا بر روی دیوار نصب و راه اندازی می‌شود که می‌تواند برای شما بسیار حائز اهمیت باشد.

این را هم به عنوان یک هشدار جدی از مینینیم داشته باشید که هیچ‌گاه دوربین را در داخل گهواره و یا تخت خواب کودک‌تان قرار ندهید!

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید حوله کودک و نوزاد

بررسی قابلیت‌های جانبی محصول

در کنار تمام موارد گفته شده به ویژگی سنسورهای به کار رفته در دوربین کنترل کودک نیز توجه داشته باشید. برخی دوربین‌ها به قابلیت تعیین دمای بدن و هم‌چنین تشخیص میزان ضربان قلب کودک تجهیز هستند.

این را هم فراموش نکنید که بعضی از این دوربین‌ها با برخورداری از منابع روشنایی، می‌توانند به عنوان چراغ خواب ایفای نقش نمایند.

گونه‌ای از آن‌ها دارای قابلیت دید در شب و یا پخش موسیقی نیز هستند. حال بماند که برخی مدل‌ها از نویزگیر و یا فیلترهای مختلف صوتی بر روی خود بهره می‌برند تا شما صدای کودک را در شفاف‌ترین حالت ممکن گوش دهید.

به تمام این قابلیت‌های جانبی نوع هشدار یا آلارم محصول را نیز باید اضافه کنیم که می‌تواند به صورت نورانی، صوتی، ویبره‌ای و یا ترکیبی از همه آن‌ها باشد.

پارامترهای موثر در تعیین قیمت دوربین کنترل کودک

قیمت دوربین کنترل کودک بر اساس مشخصات فنی محصول از جمله کیفیت و رزولوشن آن به اضافه قابلیت‌های جانبی که از سوی تولید کننده برای آن تعریف و لحاظ شده است، مشخص می‌شود.

البته نباید از نقش و تاثیر نام و آوازه تولید کننده محصول در تعیین این ارزش گذاری غافل شد.

علی ایحال اگر می‌خواهید بدون کوچک‌ترین مشکلی در مواقعی که شما در قسمت دیگری از خانه هستید و کودکتان در بخشی دیگر و یا اصلاً در بیرون از خانه به هر دلیلی به سر می‌برید، رفتارهای وی را بررسی کنید باید قید خرید دوربین‌های کنترل کودک ارزان را بزنید و به سراغ مدل‌هایی با هزینه‌های متوسط یا حتی گران بروید.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید تخت کنار مادر

همه نکات ذکر شده در این مقاله هنگام انتخاب دوربین کنترل کودک مناسب اهمیت دارند. رعایت همه این نکات ممکن است سخت به نظر برسد، به همین دلیل در ادامه مطلب، ۲۴ دوربین کنترل کودک دقیق، قوی، استاندارد، باکیفیت و مناسب را برای شما آماده کرده‌ایم. این دوربین ها امتحان خود را بارها پس داده و رضایت خریداران را جلب نموده‌اند. با کلیک روی تصویر و یا دکمه زیر هر محصول می‌توانید وارد سایت دیجی‌کالا شده و محصول را به صورت اینترنتی سفارش دهید.


دوربین کنترل کودک ماترون مدل baby2

دوربین کنترل کودک ماترون مدل baby2

مشخصات

  • ابعاد
    ۹×۸×۱۲ سانتی‌متر
  • قابلیت‌های اندازه‌گیری و سنجش
    کنترل صدا
  • قابلیت‌های تصویری
    حالت دید در شب
  • نگهدارنده و متصل‌کننده
    قابلیت نصب روی دیوار
  • باند فرکانسی
    ۲۴
  • محدوده دمایی عملکرد
    -۴۰تا+۵۵
  • محدوده قابل پشتیبانی در محیط بیرونی
    ۱۵
  • محدوده قابل پشتیبانی در محیط داخلی
    ۱۵
  • سایر توضیحات
    آداپتوردفترچه راهنمای فارسیکیت اتصال به سقف

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

دوربین کنترل کودک مدل بیبی کم

دوربین کنترل کودک مدل بیبی کم

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۲x10x9 سانتی‌متر
  • رده سنی
    کودک
  • قابلیت‌های اندازه‌گیری و سنجش
    حالت دید در شب
  • قابلیت‌های تصویری
    حالت دید در شب
  • نگهدارنده و متصل‌کننده
    پایه
  • سایر توضیحات
    قابلیت تعقیب سوژهامکان تغییر جهت با گوشی ( قابلیت PTZ )دارای ۳ آنتن وای فایامکان ذخیره تصاویر روی کارت حافظهارتباط صوتی دو طرفهقابلیت ضبط صدا

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

دوربین کنترل کودک کیکابو مدل Kb040080

دوربین کنترل کودک کیکابو مدل Kb040080

مشخصات

  • ابعاد
    ۲۴x17x10 سانتی‌متر
  • رده سنی
    از بدو تولد
  • قابلیت‌های اندازه‌گیری و سنجش
    کنترل حساسیت
  • قابلیت‌های تصویری
    حالت دید در شب
  • نگهدارنده و متصل‌کننده
    پایه

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

دوربین کنترل کودک موتورولا مدل VM65-CONNECT

دوربین کنترل کودک موتورولا مدل VM65-CONNECT

مشخصات

  • ابعاد
    ۲۲x10x17 سانتی‌متر
  • رده سنی
    زیر ۹ سال
  • قابلیت‌های اندازه‌گیری و سنجش
    سنسور حرارتی
  • قابلیت‌های تصویری
    حالت دید در شب
  • سایر توضیحات
    پنل ۵ اینچیکیفیت بالای دوربینامکانات متنوع

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

دوربین کنترل کودک وی تک مدل VM3252

دوربین کنترل کودک وی تک مدل VM3252

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۳x6x6 سانتی‌متر
  • رده سنی
    از بدو تولد
  • قابلیت‌های اندازه‌گیری و سنجش
    سنسور حرارتی
  • قابلیت‌های تصویری
    حالت دید در شب

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

دوربین کنترل کودک موتورولا مدل PIP1500

دوربین کنترل کودک موتورولا مدل PIP1500

مشخصات

  • ابعاد
    ۲۰x10x16 سانتی‌متر
  • رده سنی
    از بدو تولد
  • قابلیت‌های اندازه‌گیری و سنجش
    سنسور حرارتی
  • قابلیت‌های تصویری
    حالت دید در شب
  • نگهدارنده و متصل‌کننده
    قابلیت نصب روی دیوار
  • باند فرکانسی
    ۲.۴GHz FHSS
  • شارژدهی باتری
    حدودا ۳ ساعت

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

دوربین کنترل کودک وی تک مدل V923

دوربین کنترل کودک وی تک مدل V923

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۳x6x6 سانتی‌متر
  • رده سنی
    از بدو تولد
  • قابلیت‌های اندازه‌گیری و سنجش
    سنسور حرارتی
  • قابلیت‌های تصویری
    حالت دید در شب
  • سایر توضیحات
    با حداکثر ۱۹ ساعت پخش ویدئو با یک بار شارژ، این سیستم به شما این امکان را می دهد تا نوزاد خود را در طول شب به راحتی کنترل کنید. در طول روز، دامنه عملکرد طولانی مدت قابل اعتماد این سیستم مانیتور تا ۱۰۰۰ فوت، به شما امکان می دهد روز خود را بگذرانید و از اتاق دیگر یا حتی از حیاط با کودک خود در ارتباط باشید.صفحه نمایش LCD با وضوح بالا به شما این امکان را می دهد که هر حرکت کوچک را در روز به صورت تمام رنگی و در تصاویر مادون قرمز در مقیاس خاکستری در شب به وضوح ببینید دید در شب بهبود یافته با LED IR نامرئی.چرخش دوربین تا ۲۷۰ درجه پهلو به پهلو و تا ۱۰۵ درجه به بالا و پایین متمایل می شود. دوربین تا ۲ برابر زوم می کند.این سیستم از مکالمه دو طرفه پشتیبانی می کند و به کودک شما اجازه می دهد تا صدای شما را بدون توجه به جایی که هستید بشنود. سنسور دمای داخلی روی دوربین کودک هشدار را از طریق مانیتور به والدین نشان میدهد.

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

دوربین کنترل کودک مدل HM132

دوربین کنترل کودک مدل HM132

مشخصات

  • ابعاد
    ۲۰x15x5 سانتی‌متر
  • رده سنی
    از بدو تولد
  • قابلیت‌های اندازه‌گیری و سنجش
    کنترل صدا
  • قابلیت‌های تصویری
    حالت دید در شب

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

دوربین کنترل کودک وی تک مدل ٰVM924

دوربین کنترل کودک وی تک مدل ٰVM924

مشخصات

  • ابعاد
    ۱۸x10x17 سانتی‌متر
  • رده سنی
    از بدو تولد
  • قابلیت‌های اندازه‌گیری و سنجش
    سنسور حرارتی
  • قابلیت‌های تصویری
    حالت دید در شب

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

دوربین کنترل کودک موتورولا مدل VM64 Connect

دوربین کنترل کودک موتورولا مدل VM64 Connect

مشخصات

  • رده سنی
    از بدو تولد
  • قابلیت‌های اندازه‌گیری و سنجش
    نشانگر هشدار اتمام باتری
  • قابلیت‌های تصویری
    حالت دید در شب
  • نگهدارنده و متصل‌کننده
    قابلیت نصب روی دیوار
  • باند فرکانسی
    ۲.۴ گیگاهرتز
  • محدوده قابل پشتیبانی در محیط بیرونی
    ۲۵۰
  • محدوده قابل پشتیبانی در محیط داخلی
    ۱۰۰

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

دوربین کنترل کودک وی تک مدل VM923-2

دوربین کنترل کودک وی تک مدل VM923-2

مشخصات

  • ابعاد
    ۲۷ × ۱۰ × ۲۱ سانتی‌متر
  • رده سنی
    از بدو تولد
  • قابلیت‌های اندازه‌گیری و سنجش
    سنسور حرارتی
  • قابلیت‌های تصویری
    حالت دید در شب
  • نگهدارنده و متصل‌کننده
    قابلیت نصب روی دیوار

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

در این مطلب از مجله خرید اینترنتی مینینیم با نکات مهم و اساسی هنگام خرید دوربین کنترل کودک آشنا شدید، با مطالعه و رعایت این نکات می‌توانید یک محصول مناسب، ایمن، پرقدرت و به‌روز را خریداری کرده و خیال خود را از بابت کنترل حرکات و رفتارهای کودکتان از را دور و در مواقعی که در کنارش نیستید، راحت نمایید.

در ادامه بخوانید: راهنمای خرید نی نی لای لای

هر نوع سوال، پیشنهاد و یا انتقادی دارید، آن را در بخش دیدگاه‌های همین مطلب با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا