لوازم جانبی خودرو

کروز کنترل: بهترین کروز کنترل‌ها مناسب انواع خودرو با خرید اینترنتی

هنگام خرید انواع کروز کنترل این نکات را رعایت کنید

سامانه نگه‌دارنده سرعت یا کروز کنترل (Cruise control) سیستمی خودکار است که برای مهار سرعت در وسایل نقلیه موتوری به کار می‌رود. این سامانه با پایش جریان سوخت که توسط راننده تنظیم می‌شود، باعث پایداری سرعت خودرو می‌گردد.

کروز کنترل دارای سه کلید Set، Cancel و resume است که سیستم را کنترل می‌کنند، وقتی پدال ترمز فشرده می‌شود، کروز خاموش می‌گردد.

این سیستم خودرویی به راننده اجازه می‌دهد که سرعت را بدون دخالت یک عامل بیرونی و به دلخواه در یک حالت ثابت نگه‌دارد. فرایند کار با کنترل مقدار هوای ورودی به محفظه احتراق صورت می‌پذیرد.

سامانه پایش و کنترل سرعت امکان تثبیت سرعت ماشین را در شرایط مختلف و از راه کلید‌های واسط و بدون استفاده از پدال گاز مهیا می‌کند.

نوعی از این سیستم به نام سامانه کنترل پیمایش سازگار که به اسامی کروز کنترل تطبیقی یا فعال نیز خوانده می‌شود، بازدارنده سرعت برای خودروهای جاده‌‌ای است که سرعت ماشین را برای رسیدن به فاصله ایمنی با وسایل نقلیه جلویی به شکل اتوماتیک تنظیم می‌کند.

بعد از این مقدمه که اهمیت و کارکرد کروز کنترل را برای خودروها روشن می‌کند، به بررسی بیشتر این وسیله می‌پردازیم. اگر شما دوست عزیز جزء آن دسته از رانندگان هستید که تمایل ندارید هیچ‌وقت با جریمه سرعت غیر مجاز و بیش از حد مواجه شوید، بهتر است اتومبیل خود را به سیستم کروز کنترل (Cruise control) مجهز کنید.

زیرا این سیستم هم موجب راحتی هر چه بیشتر شما در پیمایش مسیرها با سرعت مطمئنه می‌گردد و هم اجازه نمی‌دهد که شما سرعتی فراتر از آنچه که برای یک اتوبان و یا بزرگراه در نظر گرفته شده، داشته باشید.

پیش‌تر کروز کنترل‌ها تنها قابل استفاده بر روی ماشین‌های جدید و مدل بالا بودند؛ زیرا می‌بایست این قطعه فنی را بر روی اتومبیل‌هایی با دریچه گاز برقی نصب کرد.

اما امروزه شما می‌توانید با مقداری هزینه، از این محصول جانبی حتی بر روی پراید که یکی از ساده‌ترین خودروهاست نیز استفاده نمایید.

برای خرید سامانه نگه‌دارنده سرعت یا همان کروز کنترل نیاز است به چند مورد به ظاهر جزئی اما مهم توجه داشته باشید، کافی است دقایقی از وقت خود را با مجله اینترنتی مینینیم سپری نمایید تا با نکاتی کاربردی برای انتخاب این وسیله جانبی خودرو آشنایی پیدا نمایید.

نکات مهم هنگام انتخاب و خرید کروز کنترل

تناسب کروز کنترل با مدل خودرو چقدر اهمیت دارد؟

اولین نکته‌ای که شما راننده گرامی در خصوص خرید کروز کنترل باید به آن توجه نمایید، تناسب محصول با مدل خودرو است. همان‌طور که گفتیم امروزه می‌توان بر روی هر نوع خودرویی از کروز کنترل استفاده کرد.

منتهای مراتب با توجه به ساختار متفاوت لیمیترها به عنوان محدود کننده سرعت، نمی‌شود از آن‌ها برای هر مدل خوردویی استفاده کرد.

بنابراین بر اساس موضوع فوق شما باید اقدام به خرید کروز کنترلی برای نصب بر روی خودروی خود کنید که یا از لیمیتر برخوردار باشد و یا مجهز به لیمیتر مجازی باشد.

این ویژگی را می‌توان نوعی آلارم سرعت تلقی کرد که با عبور سرعت وسیله نقلیه از میزانی که برای آن مشخص کرده‌اید، شما را با نوای خود آگاه می سازد. البته به این نکته مهم توجه داشته باشید که لیمیتر مجازی به هیچ عنوان قابل مقایسه با لیمیتر واقعی نیست.

دوستان همراه توجه داشته باشید که فرق میان لیمیتر و کروز کنترل در این است که لیمیتر اجازه بیشتر شدن سرعت خودرو را از آن چیزی که برایش تعریف کرده‌اید، نمی‌دهد.

هر چقدر هم که پدال گاز را فشار بدهید باز سرعت اتومبیل شما افزایش پیدا نخواهد کرد. این در حالی است که کروز کنترل سبب تثبیت سرعت خودرو می‌شود.

بررسی وضعیت حافظه کروز منتخب خود را فراموش نکنید

نکته دوم برای انتخاب کروز کنترل توجه به وضعیت حافظه دستگاه می‌باشد. برخی از کروز کنترل‌ها به طور کلی فاقد هر گونه حافظه هستند، در واقع مدل‌های ارزان قیمت و با امکانات کم از این دسته محصولات می‌باشند.

این در حالی است که گونه‌های بهتر و صد البته گران قیمت‌تر دارای حافظه‌ای برای ذخیره سازی سرعت‌های رایج شما رانندگان هستند. برای مثال تنها کافی است یک‌بار سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت را در آن ذخیره کنید و سپس در رانندگی‌های بعدی خود از آن استفاده نمایید.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید ترموستات

آیا محصول انتخابی شما مجهز به لیمیتر هست یا خیر؟

به خاطر داشته باشید کا قرار نیست همه کروز کنترل‌ها از امکان لیمیتر بر روی خود برخوردار باشند. با این حاد بهتر است در هنگام انتخاب و خرید این لوازم جانبی خودرو به برخورداری محصول از قابلیت لیمیتر یا حتی نوع مجازی آن توجه داشته باشید.

همان‌طور که پیش‌تر نیز به آن اشاره کردیم، لیمیتر به تبعبت از نام خود به معنای محدود کننده سرعت است که به راننده اجازه راندن با سرعتی بیش از آنچه که برایش تعیین شده، نمی‌دهد. ضمن این‌که فرصت رانندگی با سرعت بالا را در مواقع جوگیر شدن و احساسی بودن، از شما سلب می‌کند.

از وجود دزدگیر کدینگ خودرو بر روی آن غافل نباشید

سیستم کدینگ یکی از ایمن‌ترین دزدگیرهای حال حاضر دنیاست که اجازه قفل شدن پدال گاز و جلوگیری از به حرکت درآوردن خودرو با فردی غیر از راننده را سلب می نماید.

لذا بهتر است به منظور افزایش سطح ایمنی خودروی خود، حتماً به سراغ انتخاب این مدل از کروز کنترل‌ها برای خود باشید.

با وجود دزدگیر کدینگ شما می‌توانید یک کد سه رقمی را برای آن تعریف و حتی ماشین را با سرنشینان داخلش و به صورت روشن کنار خیابان پارک کنید و به انجام دیگر کارهای خود بپردازید و خیالتان راحت باشد که کسی نمی‌تواند ماشین شما را حتی یک متر بدون وارد کردن این کد تکان دهد.

قیمت کروز کنترل تابع چه عواملی است؟

در حقیقت قیمت کروز کنترل با توجه به تمام موارد گفته شده در این گفتار مشخص می‌شود، البته این‌که قرار است از آن بر روی چه مدل خودرویی و با چه تعداد آپشنی استفاده نمایید نیز در این تعیین ارزش و قیمت بی تاثیر نیستند.

یکی دیگر از فاکتورهای مهم برای خرید کروز کنترل، گارانتی این محصول جانبی خودرو است. پس توصیه می‌کنیم همیشه لوازم اصل و جانبی خودروی خود از جمله سامانه نگه‌دارنده سرعت را از فروشگاه‌های معتبر و مراکز فروش نام آشنای اینترنتی تهیه نمایید.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید کابل اتصال باتری خودرو

نکات ایمنی مهم در استفاده از Cruise control

  • یادتان باشد هنگام استفاده از کروز کنترل، تنها سرعت خودرو است که از سوی سیستم کنترل می‌شود، مابقی اعمال رانندگی را باید خودتان در دست داشته باشید و فکر نکنید که با استفاده از این دستگاه همه چیز برایتان در حالت اتو پایلت قرار می‌گیرد.
  • بر خلاف لیمیترها از کروز کنترل نمی‌توان برای محدوده‌های پر ترافیک و داخل شهر استفاده کرد؛ زیرا منطقی نیست که در سرعت‌های کمتر از ۷۰ یا ۸۰ کیلومتر بخواهید از این امکان خودروی خود استفاده نمایید.
  • در قسمت‌هایی از مسیر که با سراشیبی یا سر بالایی تندی مواجه هستید، باید کنترل خودرو را به صورت دستی به عهده بگیرید؛ زیرا ممکن است کروز کنترل به صورت ناگهانی از کار بیفتد و شما را با مشکل یا اتفاقی رو به رو نماید.
  • این نکته مهم را نیز به شما رانندگان عزیز و علاقه‌مندان به استفاده از این نوع قابلیت در داخل خودرو گوشزد می‌کنیم که با فرا رسیدن فصل سرد سال و یخ بستن و لغزندگی جاده‌ها، قید به کارگیری این سیستم را بزنید.
  • چرا که موجب می‌شود در صورت سُر خوردن اتومبیل شما نتوانید آن را به خوبی کنترل نمایید و احتمال تصادف را برای خود چند برابر کنید.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید وایر شمع

همه نکات ذکر شده در این مقاله هنگام انتخاب مناسب اهمیت دارند. رعایت همه این نکات ممکن است سخت به نظر برسد، به همین دلیل در ادامه مطلب، ۲۴ کروز کنترل مرغوب، کارا، ایمن، باکیفیت و مناسب را برای شما آماده کرده‌ایم. این کروز کنترل ها امتحان خود را بارها پس داده و رضایت خریداران را جلب نموده‌اند. با کلیک روی تصویر و یا دکمه زیر هر محصول می‌توانید وارد سایت دیجی‌کالا شده و محصول را به صورت اینترنتی سفارش دهید.


کروز کنترل برقی اهاکو مدل ۰۰۱

کروز کنترل برقی اهاکو مدل 001

مشخصات

  • مناسب برای خودرو
    تمام خودروها
  • سایر توضیحات
    – تثبیت کنترل سرعت در جاده ست- برای تمامی افرادی که بیشتر در جاده هستند- جاده و اتوبان- اقتصادی بودن سیستم(قیمت سیستم کمتر از نصف قیمت نمونه های مشابه خارجی است)- قابلیت ایمنی صد در صدی به روش مگنتیکی – حذف سنسور کلاچ گیری با استفاده از الگوریتم های هوشمند و سنسور دور موتور – نصب بسیار آسان و سریع – قابل نصب روی انواع خودروها با دریچه گازهای مختلف به دلیل وجود فولی های مختلف با قابلیت تعویض سهل و آسان – امکان کنترل سرعت ثابت بدون نیاز به فشار دادن پدال گاز- جلوگیری از تجاوز ناخواسته سرعت به خصوص در سراشیبی ها با توجه به محدودیت های خودروهای دنده ای- آسایش و عدم نگرانی راننده هنگام راندن در مسیرهای مستقیم با سرعت ثابت با توجه به محدویتهای سرعت و دوربین ثبت تخلف سرعت غیر مجاز – قابلیت نصب روی همه خودروهای دریچه گاز سیمی- عملکرد دقیق با استفاده از روش کنترل حلقه بسته

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

غربیلک فرمان چرمی فابریک پارت مدل ۱۴۰۴۵ مناسب برای پژو ۲۰۷ بدون کروز کنترل

غربیلک فرمان چرمی فابریک پارت مدل 14045 مناسب برای پژو 207 بدون کروز کنترل

مشخصات

  • مناسب برای خودرو
    پژو ۲۰۷
  • سایر توضیحات
    غربیلک فرمان پژو ۲۰۷ با کلید مالتی مدیا (‌بدون کروز کنترل)

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

در این مطلب از مجله خرید اینترنتی مینینیم با نکات مهم و اساسی هنگام خرید کروز کنترل آشنا شدید، با رعایت این نکات می‌توانید یک محصول مناسب، ایمن، کیفی و به‌روز را خریداری کرده و همیشه از کیفیت و ضریب امنیتی بالای آن بهره برده و از عملکردش اطمینان کامل داشته باشید.

در ادامه بخوانید: راهنمای خرید رادیاتور آب خودرو

هر نوع سوال، پیشنهاد و یا انتقادی دارید، آن را در بخش دیدگاه‌های همین مطلب با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا