خواب و حمام

تشک یک نفره: معرفی بهترین تشک های تک نفره با خرید اینترنتی

هنگام خرید انواع تشک یک نفره این نکات را رعایت کنید

در مباحث قبلی به صورت مبسوط اهمیت خواب و و وسایل مربوط به آن تشریح شد، اگر قدری زمان بگذارید، می‌توانید با یک جستجوی ساده به این اطلاعات جالب از مجله اینترنتی مینینیم دست پیدا نمایید.

با این حال یادآوری می‌کنیم که انسان حدود یک سوم از عمر شیرین خود را در خواب می‌گذراند، بنابراین لازم است برای راحتی در این بخش از عمر خود از لوازم خواب مرغوب، کیفی و استاندارد استفاده کند. بی شک یکی از مهم‌ترین آن‌ها تشکی است که فرد از آن استفاده می‌کند، تشک‌ها می‌توانند یک نفره و یا دو نفره باشند.

اگر فکر می‌کنید که در اتاق هتل و یا خانه اقوام و خویشاوندان خود راحت‌تر می خوابید و یا اینکه به هنگام بلند شدن از خواب هنوز احساس خستگی در بدنتان دارید و حتی دردها‌یی در قسمت لگن و کمر خود احساس می کنید، بدانید که تشک خوابتان مناسب نیست و باید در صدد خرید محصولی یک یا دو نفره برای خود باشید.

برای این‌که بتوانید یک انتخاب و خرید ایده‌آل و مناسب داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم مطلب حاضر از مینینیم را با دقت مطالعه کنید و سپس وارد پروسه خرید این کالای اساسی خواب شوید.

در ابتدا با انواع تشک‌های خواب آشنایی پیدا کنید

مدل فنری: تشک‌های یک نفره فنری در دو مدل متصل و منفصل در بازار به فروش می‌رسند. گرچه تشک متصل فنری قدیمی‌ترین محصول موجود در چرخه مصرف به حساب می‌آید ولی امروزه خیلی کم‌تر تولید می‌شود و این تشک‌های فنری نوع منفصل هستند که بیشتر ساخته می‌شوند.

تشک‌های منفصل با طراحی پاکت اسپرینگ تولید می شوند؛ یعنی در ساختار زیرین خود علاوه بر فریم فنری از باکس‌های جداگانه‌ای برخوردار هستند که در هر یک از آن‌ها تعدادی فنر به کار رفته است.

با این قابلیت نه تنها صدای جیر جیر فنرها در اثر اصطکاک میان آن‌ها تولید نمی‌شود بلکه طول عمر تشک نیز بیشتر می‌شود.

ضمن اینکه تشک‌های تولید شده با ساختار فنری منفصل در مدل‌های دو نفره سبب می‌شوند تا با تکان خوردن نفر دوم، نفر اول متوجه پایین و بالا شدن تشک نشده و به خواب و استراحت خود بدون هیچ مشکلی ادامه دهد.

مدل فومی: این دسته از تشک‌ها که با فوم مموری یا همان فوم حافظه‌دار طراحی و تولید می‌شوند، از نرمی قابل توجهی برخوردارند و می‌توانند قابل استفاده برای هر کس با هر میزان وزنی که دارد، باشند.

حفظ حالت این تشک‌ها کوتاه مدت است و به محض بلند شدن، در صورت وجود کیفیت کافی فرم تشک به حالت اولیه و کاملا مسطح خود برمی‌گردد.

بیشترین میزان پشتیبانی برای عضلات ناحیه کمر، لگن و هم‌چنین شانه‌ای از دیگر مزایای این محصول به شمار می‌رود، در مجموع تشک‌های فومی یکی از بهترین کالاهای خواب محسوب می‌شوند.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید پتو مسافرتی

مدل بادی: تشک‌های بادی در ابتدا تنها برای مسافرت، گردشگری و استفاده در محیط‌های مرطوب همچون کنار استخرها مناسب بودند.

تا اینکه رفته رفته کمپانی‌های سازنده این نوع از تشک‌های تک نفره، به توانمندی‌های بیشتری در زمینه طراحی و تولید آن‌ها دست پیدا کردند. در حال حاضر این نوع از تشک‌ها به عنوان یک وسیله خواب ثابت، قابلیت استفاده در اتاق خواب شما را دارند.

با داشتن یک محفظه جهت باد کردن آن‌ها به وسیله یک پمپ هوای برقی و همین‌طور برخورداری از روکشی الیافی و یا فومی، می‌توانند یک نرمی و راحتی دلخواه را برای شما به ارمغان بیاورند.

جالب است بدانید که با کم و زیاد کردنِ هوای داخل تشک‌های بادی می‌توانید بافت تشک را به دلخواه نرم و یا سفت کنید و ببینید که در کدام حالت راحت‌تر هستید.

مدل‌های جدیدتر این نوع از محصولات خواب دارای قسمتی تهویه مانند بر روی خود می‌باشند که مشکل گرم شدن تشک در روزهای گرم سال را نیز به طور تمام و کمال رفع کرده است.

مدل آبی: تشک یک نفره آبی دقیقاً همچون مدل‌های بادی است با این تفاوت که در محفظه آن مایع تزریق می‌شود و امکان تنظیم دمایش نیز برای گرم کردن و یا سرد کردن آب کاملاً دست خودِ شما می‌باشد.

از تشک‌های آبی می‌توان به جای کمپرسورهای یخ و یا کیسه‌های آب گرم نیز استفاده کرد، یعنی به محض احساس درد‌های عضلانی و یا گرفتگی آن‌ها، می‌شود این دسته از تشک‌ها را برای التیام درد به کار برد.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید تخت خواب یک نفره

مدل طبی: معمولا از این نوع تشک‌ها در بازه زمانی کوتاه استفاده می‌شود و عمدتاً نیز این پزشکان معالج هستند که افراد را به استفاده از آن‌ها برای بهبود نوع آسیب دیدگی خود توصیه می‌کنند.

تشک‌های طبی فاقد فنر هستند و در دو نوع یونولیتی و یا اسفنجی طراحی، تولید و وارد بازار مصرف می‌شوند.

لازم به ذکر است که مدل‌ یونولیتی این نوع از تشک‌ها در مقایسه با انواع اسفنجی آن از قیمت کم‌تر و هم‌چنین دوام و ماندگاری کوتاه‌تری برخوردار است.

نکات مهم هنگام انتخاب و خرید تشک یک نفره

ابتدا نوع تشک خود را بر حسب نیاز و علاقه مشخص کنید

اولین مورد در خرید تشک یک نفره توجه به نوع این محصول مهم خواب است. ما تلاش کردیم که در بخش شناخت انواع تشک‌ها، شما همراهان عزیز را با مدل‌های مختلف آن آشنا نماییم.

با نگاهی به بخش قبلی می‌توانید تشک تک نفره را متناسب با سلیقه، راحتی و هم‌چنین میزان بودجه خود خریداری و مورد استفاده قرار دهید.

در مرحله دوم، خرید تشک را بر اساس ابعاد آن استارت بزنید

نکته دوم برای انتخاب تشک یک نفره توجه به ابعاد آن؛ یعنی طول، عرض و همین‌طور ارتفاع محصول می‌باشد. در این خصوص شما باید ابتدا به ابعاد فریم تختخواب خود توجه کنید.

این اندازه معمولاً در ظرفیت‌های تک و دو نفره با استاندارد لازم طراحی می‌شود، مورد دوم توجه به وزن و رده سنی فردی است که می‌خواهد از تشک استفاده نمایند.

بر خلاف تصور عامه، تهیه تشک یک نفره در ابعاد بزرگسال برای کودکان کار درستی نیست، زیرا ممکن است بعدها باعث مشکلات عدیده‌ای برای ستون فقرات آنان شود. پس بهتر است شما والدین گرامی همواره با در نظر داشتن موارد گفته شده در انتخاب تشک فرزند دلبندتان اقدام نمایید.

از طرفی به خاطر داشته باشید روتختی‌ای که می‌خواهید بر روی تشک خود استفاده کنید، بهتر است دارای ضخامت بیشتری باشد. یک انسان بالغ معمولاً در طول خواب شبانه خود چیزی بین ۴۰ تا ۶۰ بار در داخل تختخوابش غلت می‌زند.

بنابراین خیلی مهم است که تشک یک نفره شما از فضایی کافی برای خوابیدن و راحت بودن دست‌ها و پاها برخوردار باشد.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید سرویس لحاف و روتختی

نرمی و سفتی تشک منتخب خود را مورد بررسی و تحلیل قرار دهید

مورد بعدی در انتخاب و خرید تشک یک نفره توجه به میزان نرمی یا سفتی محصول است. معیار تشخیص تشک برتر در این زمینه توجه به سن و سال فردی است که قرار است از کالای خواب استفاده نماید.

جالب است بدانید که برخی از افراد عاشق تشک‌های نرم هستند و بعضی هم استفاده از محصولات سفت را ترجیح می‌دهند. مهم این است که شما خوابی آرام، خوب و خوش را تجربه کنید.

البته در هر دو نوع تشک آنچه که حائز اهمیت است و باید مورد توجه خریدار باشد، میزان حمایت تشک از گودی کمر و پُر کردنِ آن در هنگام دراز کشیدن بر روی کالای خواب است.

عوامل موثر بر قیمت تشک یک نفره را مورد توجه قرار دهید

اگر به تمام موارد گفته شده در این مطلب نام و برند تولید کننده را نیز بیفزاییم، می‌توانیم با اطمینان مدعی شویم که تمام عوامل تاثیرگذار بر قیمت تشک را برشمرده‌ایم.

یادتان باشد مناسب بودن تشک از همه جهات خوابی دلنشین و باکیفیت را برای شما به ارمغان می‌آورد و فردایی بهتر و پر انرژی‌تر را برایتان رقم می‌زند. پس در خرید این نوع از محصولات خواب و راحتی نهایت دقت و وسواس خود را به کار ببرید.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید بین بگ

نحوه نگهداری از تشک‌ها

  • هیچ‌گاه با چند دقیقه دراز کشیدن بر روی تشک یک نفره و یا فشار دادن سطح رویی تشک نمی‌توان کیفیت خوب یا بد بودن آن را ارزیابی کرد.
  • بنابراین سعی کنید ویژگی‌های فنی تشک مورد نظر خود را به دقت مطالعه و بررسی نمایید و از لایه‌ها و جنس‌های به کار رفته در ساختار آن مطلع شوید.
  • یادتان باشد هرچقدر که وزن شما بیشتر باشد، نیاز به تشکی با تراکم فشردگی بالاتری خواهید داشت.
  • سعی کنید تشک خود را چه از نوع یک نفره و چه از نوع دو نفره هر شش ماه یکبار به صورت ۱۸۰ درجه‌ای سر و تَه کنید.
  • در کنار این امر به شکل فصلی (هر سه ماه یکبار) تشک را برگردانید تا از طرف دیگر آن نیز بتوانید استفاده کنید.
  • اگر فکر می‌کنید احتمال خیس شدن تشک وجود دارد حتما بر روی آن از پدهای ضد آب استفاده کنید.
  • اجازه ندهید که کودکانتان از تشک‌ها به ویژه نوع فنری آن‌ها به عنوان وسیله‌ای برای پرش و آکروبات کاری استفاده کنند.
  • بر روی تشک خود حتماً از رویه‌ای با قابلیت تنفس پذیری و شستشوی آسان استفاده نمایید تا به وقت نیاز به دردسر نیفتید.
  • در نهایت سعی کنید همیشه بزرگ‌ترین سایز تشکی که می‌توانید از آن در اتاق خواب و یا بر روی تخت خوابتان استفاده نمایید، تهیه کنید.
  • در آخر هم به گارانتی فوم و ماندگاری تشک که یک فروشگاه نا آشنا یا یک مرکز فروش معتبر اینترنتی آن را تضمین می‌کند، توجه داشته باشید.

همه نکات ذکر شده در این مقاله هنگام انتخاب تشک یک نفره مناسب اهمیت دارند. رعایت همه این نکات ممکن است سخت به نظر برسد، به همین دلیل در ادامه مطلب، ۲۴ تشک یک نفره محکم، شیک، استاندارد، باکیفیت و مناسب را برای شما آماده کرده‌ایم. این تشک ها امتحان خود را بارها پس داده و رضایت خریداران را جلب نموده‌اند. با کلیک روی تصویر و یا دکمه زیر هر محصول می‌توانید وارد سایت دیجی‌کالا شده و محصول را به صورت اینترنتی سفارش دهید.


تشک یک نفره ژینورا مدل رویال

تشک یک نفره ژینورا مدل رویال

مشخصات

  • جنس
    پارچه ساتین طرح‌دار
  • الیاف داخلی
    الیاف پلی‌استر ترموفیوز
  • قابلیت شست‌وشو
    با دست
  • سایر توضیحات
    – لایه طبی الیاف فشرده پلی‌استر ترموفیوز- قابلیت پر کردن قوس‌های ستون فقرات و زانوها- رویه پارچه ساتین طرح‌دار- ضد آلرژی- قابلیت حمل آسان – رویه جداشونده زیپی قابل شستشو- مناسب برای جهیزیه عروس

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

تشک یک نفره رویال کد ۴-۲ سایز ۲۰۰ × ۹۰ سانتی‌ متر

تشک یک نفره رویال کد 4-2 سایز 200 × 90 سانتی‌ متر

مشخصات

  • ابعاد محصول
    ۲۰۰ × ۹۰ سانتی‌متر
  • اندازه
    یک نفره
  • جنس
    پارچه ژاکارد
  • الیاف داخلی
    الیاف پلی استر
  • سایر توضیحات
    پارچه ژاکارد ۳۰۰ گرمی ضدحساسیتالیاف پلی استر ضدحساسیت اسپان باند ضدحساسیتاسفنج ویژه ۲۵کیلوگرمی وفوم فشردهلایه ترمو فلت ۱۲۰۰گرمی ضدباکتریتقویت چهارگوشه فنربافوم فشرده فنربونل ۲/۲قاب فلزی به قطر۴میلیمترقطراسکلت فنربونل ۱۶سانتی مترارتفاع ۲۴.۵ سانتی متر

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

تشک یک نفره رویال اصل مدل مدرن سایز ۹۰ × ۲۰۰ سانتی متر

تشک یک نفره رویال اصل مدل مدرن سایز 90 × 200 سانتی متر

مشخصات

  • ابعاد محصول
    ۲۰۰ × ۹۰ سانتی‌متر
  • اندازه
    یک نفره
  • جنس
    رویه پارچه‌ ژاکارد گرد بافت
  • الیاف داخلی
    الیاف پلی استر
  • سایر توضیحات
    دارای الیاف آنتی باکتریالقالب فلزی M دار

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

تشک یک نفره رویال اصل مدل نیلوفر ۹۰*۲۰۰ سانتی متر

تشک یک نفره رویال اصل مدل نیلوفر 90*200 سانتی متر

مشخصات

  • ابعاد محصول
    ۲۰۰ × ۹۰ سانتی‌متر
  • اندازه
    یک نفره
  • جنس
    رویه پارچه‌ ژاکارد گرد بافت
  • الیاف داخلی
    الیاف پلی استر
  • قابلیت شست‌وشو
    با دست
  • سایر توضیحات
    دارای الیاف آنتی باکتریالقالب فلزی M دارفنر، موکت نمدی و پارچه ژاکارد چندلایه

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

تشک یک نفره خوشخواب مدل سوپر کلاس سافت سایز ۲۰۰ × ۱۲۰ سانتی‌ متر

تشک یک نفره خوشخواب مدل سوپر کلاس سافت سایز 200 × 120 سانتی‌ متر

مشخصات

  • سایر توضیحات
    – ارتفاع ۲۷ سانتی‌متر- فنر منفصل پاکتی- رویه پارچه‌ ژاکارد گرد بافت- الیاف پلی استر- آنتی باکتریال- دارای لایه های اسفنج بیشتر- تشک نرمال از لحاظ سفتی و نرمی- متشکل از لایه‌های الیاف پلی استر، اسفنج رول، ترموباند، اسفنج ویژه، فنر پاکتی، قاب فومی

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

تشک یک نفره نرم آسا مدل Guest

تشک یک نفره نرم آسا مدل Guest

مشخصات

  • ابعاد محصول
    ۱۹۵ × ۸۵ سانتی‌متر
  • اندازه
    یک نفره
  • جنس
    پارچه ژاکارد با الیاف ضد حساسیت
  • الیاف داخلی
    ابر
  • قابلیت شست‌وشو
    با دست
  • سایر توضیحات
    – مناسب برای ۱ نفر – دارای کاور- دارای دوردوزی- دارای دوخت‌هایی برای جلوگیری از جابجایی الیاف داخلی

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

تشک یک نفره رویال آرامش مدل Princess سایز ۹۰×۲۰۰ سانتی متر

تشک یک نفره رویال آرامش مدل Princess سایز 90x200 سانتی متر

مشخصات

  • ابعاد محصول
    ۲۰۰ × ۹۰ سانتی‌متر
  • اندازه
    یک نفره
  • جنس
    پنبه
  • الیاف داخلی
    اسفنج ریباند اسفنج پلی اورتان الیاف پلی استر پارچه سوزنی
  • قابلیت شست‌وشو
    با دست
  • سایر توضیحات
    -فنر بونل به قطر ۲.۲ میلیمتر-قاب اسفنج ۳۰ کیلویی ۴ سانتمتر-موکت ترمو فلت ۱۳۰۰گرمی-ریباند ۶۰ کیلویی ۲ سانتمتر هر دو طرف-اسفنج پلی اورتان ۳۰ کیلویی ۲ سانتمتر هر دو طرف -لایه ترمو باند ۳۰ گرمی ضد حساسیت

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

تشک یک نفره رویال آرامش مدلOrkid

تشک یک نفره رویال آرامش مدلOrkid

مشخصات

  • ابعاد محصول
    ۲۰۰ × ۹۰ سانتی‌متر
  • اندازه
    یک نفره
  • جنس
    پارچه سوزنی
  • الیاف داخلی
    فنر بونل موکت ترمو فلنت اسفنج پلی اورتان لایه ترمو باند الیاف پلی استر ضد حساسیت
  • سایر توضیحات
    قابلیت تحمل وزن بالاالیاف ضد حساسیتفنر با تحمل بالا

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

تشک یک نفره خوشخواب مدل سوپر کلاس هارد سایز ۲۰۰ × ۹۰ سانتی‌ متر

تشک یک نفره خوشخواب مدل سوپر کلاس هارد سایز 200 × 90 سانتی‌ متر

مشخصات

  • سایر توضیحات
    – ارتفاع ۲۷ سانتی‌متر- فنر منفصل پاکتی- رویه پارچه‌ ژاکارد گرد بافت- الیاف پلی استر- آنتی باکتریال- دارای لایه ریباند با تراکم بالا- تشک سفت- متشکل از لایه‌های الیاف پلی استر، اسفنج رول، ترموباند، اسفنج ویژه، فنر پاکتی، قاب فومی

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

تشک یک نفره خوشخواب مدل سوپر کلاس سافت سایز ۲۰۰ × ۹۰ سانتی‌ متر

تشک یک نفره خوشخواب مدل سوپر کلاس سافت سایز 200 × 90 سانتی‌ متر

مشخصات

  • سایر توضیحات
    – ارتفاع ۲۷ سانتی‌متر- فنر منفصل پاکتی- رویه پارچه‌ ژاکارد گرد بافت- الیاف پلی استر- آنتی باکتریال- دارای لایه های اسفنج بیشتر- تشک نرمال از لحاظ سفتی و نرمی- متشکل از لایه‌های الیاف پلی استر، اسفنج رول، ترموباند، اسفنج ویژه، فنر پاکتی، قاب فومی

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

تشک رویال مدل A3 یک نفره سایز ۲۰۰×۹۰ سانتی متر

تشک رویال مدل A3 یک نفره سایز 200×90 سانتی متر

مشخصات

  • ابعاد محصول
    ۲۰۰ × ۹۰ سانتی‌متر
  • اندازه
    یک نفره
  • الیاف داخلی
    فنر متصل میکرو بونل فوم پلی یورتان
  • قابلیت شست‌وشو
    با دست
  • مدل
    استاندارد
  • سایر توضیحات
    پارچه ضد حساسیت

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

در این مطلب از مجله خرید اینترنتی مینینیم با نکات مهم و اساسی هنگام خرید تشک یک نفره آشنا شدید، اگر کمی زمان بگذارید و عوامل تعیین کننده تشک برتر را که در این مبحث مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته‌اند، مطالعه و رعایت کنید، بدون شک می‌توانید صاحب یک تشک راحت، مناسب و استاندارد شوید و لذت یک خواب عمیق و آرام را تجربه نمایید.

در ادامه بخوانید: راهنمای خرید چشم بند

هر نوع سوال، پیشنهاد و یا انتقادی دارید، آن را در بخش دیدگاه‌های همین مطلب با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا